abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105115187
Heerlen stort in? heb ik iets gemist ofzo? een aardbeving, overstroming of tornado?
pi_105115546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:56 schreef MakkieR het volgende:
Heerlen stort in? heb ik iets gemist ofzo? een aardbeving, overstroming of tornado?
Mijnbouw 8-)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105116838
Natuurlijk op een steenworp van de schacht van de ON. Wraak van de lange Jan.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_105117184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mijnbouw 8-)
Ahh..Anticlimax!! zat de nederlandse zenders al af te speuren op een live rampen verslag;)
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:42:08 #55
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105117958
Gecontroleerde sloop onveilige deel (persco nu live op L1.nl)
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105118471
Nog niet zeker natuurlijk. Maar wat mijn vraag zou zijn is, wanneer kunnen de rest van de winkels weer open?
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:50:58 #57
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105118488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:50 schreef powah87 het volgende:
Nog niet zeker natuurlijk. Maar wat mijn vraag zou zijn is, wanneer kunnen de rest van de winkels weer open?
Is nog neits over bekend.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_105118614
Nee dat snap ik. Heb de pers conferentie ook gekeken. Maar als het in principe gesloopt is zouden ze weer open kunnen. Ik werk namelijk in t loon. In het 'veilige' gedeelte wel.
pi_105120157
Ik hoop eigenlijk toch dat het helemaal tegen de vlakte gaat. Het is een drama voor de winkeliers, maar tegelijkertijd is het probleem dat het Loon een aardig stuk van de rest van het centrum ligt. De stad zal er op vooruit gaan als die planologische misser uit de jaren 60 rechtgezet wordt.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:57:48 #60
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:59:15 #61
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_105121674
quote:
Ik hoop eigenlijk toch dat het helemaal tegen de vlakte gaat. Het is een drama voor de winkeliers, maar tegelijkertijd is het probleem dat het Loon een aardig stuk van de rest van het centrum ligt. De stad zal er op vooruit gaan als die planologische misser uit de jaren 60 rechtgezet wordt.
Die geluiden hoor je wel vaker, maar 't Loon is daarentegen een winkelcentrum dat al jarenlang goed loopt, in tegenstelling tot het centrum...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_105121961
quote:
Heerlen stort in!
^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 december 2011 @ 01:45:59 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105124535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor de liefhebbers van mooie filmpjes van instorttende gebouwen uit die omgeving:

Dat ging trouwens ook niet helemaal goed nie. Ga naar 5 minuten en 40 seconden als je weinig tijd hebt.
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105126442
Flats inderdaad ontruimd en ze zijn bang voor asbest dus ze zullen snel gaan slopen denk ik (hoop ik).
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:28:03 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105126686
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 08:57 schreef Zemi77 het volgende:
Flats inderdaad ontruimd en ze zijn bang voor asbest dus ze zullen snel gaan slopen denk ik (hoop ik).
Jah, toevallig ken ik een docent die in die flat woont. Zag op z'n Facebook dat ze vannacht rond 3 uur toch allemaal hun huis moesten verlaten. Ze krijgen wel plek aangeboden van de gemeente maar de meeste mensen gaan liever bij familie slapen. Niet zo gek natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_105127136
Ik kom niet uit die regio maar;

http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=412

Kloten met grondwater kan wel degelijk verzakkingen veroorzaken.

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_105127560
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik kom niet uit die regio maar;

http://www.kei-centrum.nl(...)=project&item_id=412

Kloten met grondwater kan wel degelijk verzakkingen veroorzaken.

[ afbeelding ]
Ik denk dat de grote boosdoener het mijnwater project in Heerlen is. Vanuit Heerlerheide strekt dit zich uit over een afstand van 8 kilometer en raakt met gemak hartje Heerlen.
Wanneer je warm water omhoog pompt en afgekoeld laat zakken krijg je uitzetting en krimp van de grondlagen. De bodem gaat hierdoor bewegen, gaat op en neer. Het mijnwater project was een prestige kwestie van de Gemeente Heerlen en Woningcoöperatie Weller Wonen. Dit alles heeft miljoenen gekost en is uitgelopen op een grote flop. Alle monden zijn gesnoerd bij zowel de gemeente Heerlen alsook bij Woningcoöperatie Weller.
Net onder het Loon loopt een grote mijngang van de Oranje Nassau. Deze warmteader maakt ook deel uit van het mijnwater project

www.maankwartier.nl

Dit project is stopgezet omdat de investeerders zich teruggetrokken hebben.
Misschien hebben de investeerders goed gegokt. Stel de bouw had plaats gevonden dan zouden deze verzakkingen daar ook gaan plaatsvinden. Het toekomstige Maankwartier ligt tussen de mijnschacht van de Oranje Nassau III en winkelcentrum het Loon
pi_105127619
2 weken geleden hebben ze de grote weg net naast het gebouw helemaal opgegraven en vernieuwd.
Misschien dat het daar ook wel wat mee te maken heeft
pi_105128576
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:43 schreef deaarde het volgende:
2 weken geleden hebben ze de grote weg net naast het gebouw helemaal opgegraven en vernieuwd.
Misschien dat het daar ook wel wat mee te maken heeft
Dat zou het verschil niet mogen maken normaal gesproken. Hier in de buurt is pas een riool vervangen in een historisch straatje (met slechtere bouwkwaliteit dus) en zelfs daar zijn eigenlijk nauwelijks verzakkingen geconstateerd. Dan mag een steviger gebouwd betonnen gebouw geen serieuze problemen hebben met zoiets.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105128744
Enige punt waarop dat verschil zou kunnen maken denk is als er echt heel veel grond verzet (meters de diepte in, over een groot gebied) is voor het aanleggen van het riool. Ik begreep dat er een parkeergarage is dus dan kan er reden zijn om te gaan 'drijven'. Maar het lijkt mij niet dat in Heerlen het grondwater zo hoog staat dus ik vind die optie van het Mijnwaterproject veel plausibeler.

Dit moet trouwens nogal een catastrofe zijn voor de winkeliers, zo in het weekend voor Sinterklaas. Die schade zullen ze wel lastig vergoed kunnen krijgen van de verzekeraar.
pi_105128851
Voor die winkeliers is het een gigantisch drama inderdaad. Die kunnen vermoedelijk fluiten naar hun centen en voor een aantal zal dit wel de nekslag betekenen.

En dat mijnwaterverhaal lijkt mij ook de verklaring.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105128928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:49 schreef du_ke het volgende:
Voor die winkeliers is het een gigantisch drama inderdaad. Die kunnen vermoedelijk fluiten naar hun centen en voor een aantal zal dit wel de nekslag betekenen.
Dat kan ze wel de kop kosten zeker als je een winkel hebt die het moet hebben van de feestmaand.
b.v. Bloemist Speelgoedwinkel etc.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:58:50 #73
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_105129048
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 18:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor de liefhebbers van mooie filmpjes van instorttende gebouwen uit die omgeving:

Dat ging trouwens ook niet helemaal goed nie. Ga naar 5 minuten en 40 seconden als je weinig tijd hebt.
Is daarbij toen niet dat politiebureau per ongeluk meegesloopt?

Zou jammer zijn als 't Loon verdwijnt, m'n overgrootmoeder woonde op Douvenrade, ben er vroeger als kind vaak voorbij gekomen.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_105139269
van l1.nl:

Wel is zaterdag gebleken dat één van de pilaren onder 't Loon los is gekomen van het plafond. De grond in winkel Promiss is omhoog gekomen. Daarmee is de verzakking volgens Depla begonnen. Het gas is nu in het hele complex afgesloten, om kans op ontploffingen te verkleinen. Ook de stadsverwarming in het winkelcentrum is uitgezet. Burgemeester Paul Depla zegt dat de voorgestelde sloop nu nog acuter is. De situatie is zoals gevreesd en dit leidt onherroepelijk tot instorten van het parkeerdek en het winkelgebied waar onder andere Promiss zit.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_105141757
Via Heerlen.nl:

Verzakking onveilige deel ‘t Loon begonnen

Vanmiddag is één kolom in het onveilige deel van ’t Loon losgeslagen. Ook is een deel van de grond verzakt.
Het gaat om een gebied van ongeveer 5 meter doorsnede dat een halve meter verzakt is. Als gevolg hiervan is de vloer in de Promiss omhooggekomen.
Op dit moment is niet bekend of de bodem zich nu gezet heeft of dat er nog beweging is. Wel is de noodzaak tot sloop van het onveilige gedeelte nu nog actueler geworden. De gemeente gaat er van uit dat de Vereniging van Eigenaren (VVE) nu zo snel mogelijk het sloopplan gereed heeft.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')