Anders had er wel +1 fout gestaanquote:Op donderdag 1 december 2011 16:22 schreef twaalf het volgende:
Weet je zeker dat -1 slaat op je definitieve cijfer? Het kan ook slaan op het aantal goede vragen. Het lijkt me namelijk sterk dat je met 9 fout op een 6.2 zou zitten.
Er waren ook een aantal open vragen. En ja die -1p betekent dat ik van een 6.2 naar een 5.2 ga, dat heb ik nagevraagd.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:22 schreef twaalf het volgende:
Weet je zeker dat -1 slaat op je definitieve cijfer? Het kan ook slaan op het aantal goede vragen. Het lijkt me namelijk sterk dat je met 9 fout op een 6.2 zou zitten.
Dat is ook het vreemde. We kregen een kladblaadje (gewoon een blanco A4tje) EN een officieel proefwerkblaadje.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Het is bizar dat je een punt aftrek krijgt omdat je perongeluk je antwoorden op zo'n kladblaadje schrijft.
Sterk punt, gaat zeker in de brief.quote:Je wordt getoetst op kennis van bepaalde stof en als jij daarop een 6,2 haalt boeit het toch niet op wat voor manier je het hebt opgeschreven?
quote:Ik snap dat je docent het niet leuk vindt maar als je het al moeilijk vindt om van een kladblaadje antwoorden af te lezen weet ik ook niet of je wel als docent bestuurskunde aan de slag moet, kom op zeg.
Wat je hierboven hebt staan lijkt me mooi opgesomd.
Als er een aantal open vragen waren gok ik dat het kladblaadje (lege A4) is voor kladden en het proefwerkblaadje voor extra ruimte als je in je verhaal ruimte te kort komt op het antwoordblad.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Er waren ook een aantal open vragen. En ja die -1p betekent dat ik van een 6.2 naar een 5.2 ga, dat heb ik nagevraagd.
Het betekent dan ook dat ik moet herkansen. Als ik een 6.2 had, dan had ik organisatiekunde kunnen compenseren en hoef ik geen herkansingen te maken.
Handmatig, dus meer werk my ass...quote:Op donderdag 1 december 2011 16:28 schreef Adames het volgende:
Was dat antwoordblad trouwens zo'n blad dat ingelezen wordt met een scanner? Of moest hij het daar ook handmatig doen.
Heb verder niemand gehoord over dit probleem, wel verontwaardiging van andere studenten en docenten.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:28 schreef IBAZ het volgende:
En die anderen dan, heb je gevraagd of er meer zijn die zo gestraft worden. Samen sta je sterker.
Er waren 20 MC vragen en nog een aantal open vragen. Het was zeker geen bizar groot tentamen, want de rest van mijn antwoorden van de open vragen staan bijna allemaal nog op datzelfde kantje van het proefwerkblad.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:32 schreef jagermaster het volgende:
Mag toch hopen dat er mee dan 20 meerkeuzevragen waren, want dat heb je toch echt zo in 1 blik nagekeken. Vind dit gewoon echt een onzin argument van de docent.
Wat een kneus. Heb ook wel tentamens gehad met 100 meerkeuze vragen die dan met een scanner werden ingelezen en dan direct het goede punt toekennen aan de student. Kan het dan goed begrijpen dat je puntenaftrek of zelfs geen punt krijgt als je het niet op het antwoordblad invult. In dit geval slaat het gewoon nergens op, schrijf lekker die brief dat het voor de docent helemaal geen extra werk is.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Handmatig, dus meer werk my ass...
Hij zei "vroeger zag ik dat soort dingen door de vingers, maar dan zie je dat er steeds gekkere dingen verschijnen met tentamens"
Wat is hier gek aan?
quote:Op donderdag 1 december 2011 16:31 schreef IBAZ het volgende:
Hij staat aan de rand van overspannenheid. Waarschuw hem.
quote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef boem-dikkie het volgende:
Print dit topic uit en stop het in de bijlage van je brief, en dan ook even een CC naar je docent, ziet hij ook even in wat voor voor een luie azijnzeiker hij is.
Neequote:Op donderdag 1 december 2011 16:32 schreef AnakinSkywalker het volgende:
lijken verdacht veel op mijn middelbare school blaadjes, kom je toevallig uit nijmegen?
Zal ik zeker doenquote:Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat een kneus. Heb ook wel tentamens gehad met 100 meerkeuze vragen die dan met een scanner werden ingelezen en dan direct het goede punt toekennen aan de student. Kan het dan goed begrijpen dat je puntenaftrek of zelfs geen punt krijgt als je het niet op het antwoordblad invult. In dit geval slaat het gewoon nergens op, schrijf lekker die brief dat het voor de docent helemaal geen extra werk is.
Op zich leuk dat je dit topic opent, moet er stiekem ook wel een beetje om lachen dat er zo'n mensen bestaan. Maar dit probleem is zo simpel dat je imo helemaal geen uitgebreide brief nodig hebt.quote:
Docent durfde te beweren dat ik geen kans maak bij de examencommissie, maar dat zegt ie misschien alleen maar om dat idee uit m'n hoofd te praten. "Er staat dat het op de antwoordvellen ingevuld moet worden. Als je dan zo eigenwijs bent om het toch op een ander blad in te vullen, dan is dat jouw fout, niet de mijne"quote:Op donderdag 1 december 2011 16:36 schreef Adames het volgende:
[..]
Op zich leuk dat je dit topic opent, moet er stiekem ook wel een beetje om lachen dat er zo'n mensen bestaan. Maar dit probleem is zo simpel dat je imo helemaal geen uitgebreide brief nodig hebt.
Ongeacht of de examencommissie je gelijk geeft of niet, is het een standaard probleem. Je vult je antwoorden in op een ander blad dan het door de docent gewenste antwoordblad, mede door een fout in de nummering.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:38 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Docent durfde te beweren dat ik geen kans maak bij de examencommissie, maar dat zegt ie misschien alleen maar om dat idee uit m'n hoofd te praten. "Er staat dat het op de antwoordvellen ingevuld moet worden. Als je dan zo eigenwijs bent om het toch op een ander blad in te vullen, dan is dat jouw fout, niet de mijne"
Je verhaal is duidelijk genoeg zo, de docent zal het ook niet ontkennen dus het heeft weinig zin.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Moet ik ter ondersteuning van mijn verhaal de foto's bijvoegen?
Officieel mag ik geen foto's of kopieën maken van tentamens en/of antwoordvellen, maar de foto's maken het wel duidelijker in mijn ogen.
Ik ben niet afhankelijk, maar ik zou wel moeten herkansen. Als ik bij de herkansing geen voldoende haal, loop ik studiepunten mis. Ik hoop mijn Propedeuse in 1 jaar graag te halen.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Egotripperij van docenten: altijd -1, voor de docent wel te verstaan.
Je zou echter niet afhankelijk mogen zijn van dat ene punt.
rare vergelijkingquote:Op donderdag 1 december 2011 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is net als in het voetbal waar punten worden afgetrokken als clubs financieel niet gezond zijn.
irrelevant. Als een toets zo gemaakt is dat je met een 6 voldoende de kennis beheerst, dan is 6,2 dus een prima punt.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan ben jij dus wel afhankelijk van dat ene punt. Dat maakt mij verder niet uit maar persoonlijk voel ik mezelf comfortabeler met een ruimere marge. Kwestie van wat meer en/of beter leren.
Misschien kan je er nog een 6,2 uitslepen via een procedure, ofdat het verstandig is om dat te proberen weet ik niet. Waarom ruzie zoeken met een docent terwijl jij voorlopig afhankelijk blijft van docenten?
Waarom niet gewoon gaan voor een wat beter cijfer dan een 6,2?
Als jij mijn punt nu nog niet snapt dan ga ik geen moeite meer doen om het nader uit te leggen, dat gaat dan toch niet lukken. Misschien kan iemand anders mijn punt nog duidelijk maken.quote:Als een toets zo gemaakt is dat je met een 6 voldoende de kennis beheerst, dan is 6,2 dus een prima punt.
Omdat een club die financieel niet gezond is, meer geld uit geeft dan er binnen komt. Dit heeft direct effect op de sportieve prestaties, de club heeft namelijk te dure/goede spelers op het veld staan. Een puntenaftrek compenseert dit weer. Dit om competitievervalsing te voorkomen door diep in het rood te staan.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat mag jij best vinden maar leg dan wel even uit waarom je het raar vindt.
Puntenaftrek voor iets wat niets te maken heeft met de geleverde prestatie op basis waarvan het aantal punten is bepaald lijkt mij toch een zeer duidelijke analogie. Ik zou niet weten wat daar raar aan is.
Ik snap je punt, maar het is op dit moment irrelevant. Als TS met dit aantal goede antwoorden een voldoende zou moeten krijgen, dan hoort hij ook het vak te halen. Aankomen met had je maar beter moeten leren is makkelijk, maar dat punt aftrek gaat er niet door weg.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij mijn punt nu nog niet snapt dan ga ik geen moeite meer doen om het nader uit te leggen, dat gaat dan toch niet lukken. Misschien kan iemand anders mijn punt nog duidelijk maken.
Daar zit wat in, het hoeft niet zo te zijn dat je bewust op te grote voet leeft om een competitief voordeel te halen maar inderdaad, op dat punt loopt de analogie wat mank.quote:Omdat een club die financieel niet gezond is, meer geld uit geeft dan er binnen komt. Dit heeft direct effect op de sportieve prestaties, de club heeft namelijk te dure/goede spelers op het veld staan. Een puntenaftrek compenseert dit weer. Dit om competitievervalsing te voorkomen door diep in het rood te staan.
TS heeft geen enkel voordeel gehad van het invullen op een ander antwoordblad, anders dan een financiëel ongezonde club.
Mijn punt is nu juist dat hij weliswaar gelijk heeft maar dat daarnaast enige zelfreflectie ook geen kwaad kan (bij zo nipt geslaagd te zijn bij een MK-examen speelt toeval ook een rol) en dat hij zijn energie op een voor hem nuttigere manier kan besteden dan door een procedure te starten.quote:Aankomen met had je maar beter moeten leren is makkelijk, maar dat punt aftrek gaat er niet door weg.
Ik vind dat je zeurt en ik snap je ook niet zo goed.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat hij weliswaar gelijk heeft maar dat daarnaast enige zelfreflectie ook geen kwaad kan (bij zo nipt geslaagd te zijn bij een MK-examen speelt toeval ook een rol) en dat hij zijn energie op een voor hem nuttigere manier kan besteden dan door een procedure te starten.
Kan allemaal wel en ergens heb je natuurlijk ook wel gelijk, maar TS heeft eigenlijk een voldoende gehaald. Waarom zou hij volgend blok opnieuw 2 tentamens maken als hij nu door middel van een goede brief zijn gelijk krijgt.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn punt is nu juist dat hij weliswaar gelijk heeft maar dat daarnaast enige zelfreflectie ook geen kwaad kan (bij zo nipt geslaagd te zijn bij een MK-examen speelt toeval ook een rol) en dat hij zijn energie op een voor hem nuttigere manier kan besteden dan door een procedure te starten.
Onzin. Als Ts een 7.2 had, had de docent misschien wel 2 punten afgetrokken.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit met deze docent overhoop gelegen. Ik heb dan ook pas 12 weken les van deze man, ongeveer 2uur per week.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:06 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Onzin. Als Ts een 7.2 had, had de docent misschien wel 2 punten afgetrokken.
Krijf meer het gevoel dat de docent Ts niet mag. Ooit ruzie gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |