abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105056665
Ik weet niet precies of ik het hier of in WGR neer moet zetten, dus als het hier niet thuis hoort dan spijt me dat.

In ieder geval, ik ben een 1e jaars bestuurskunde student en heb afgelopen periode m'n eerste tentamens gemaakt. Ik had geen idee hoe een tentamen eruit zou zien en of het te vergelijken was met de CSE's op middelbare scholen. Uiteindelijk bleek het qua indeling redelijk overeen te komen, maar ben ik toch met matige cijfers uit de tentamenweek gekomen.

Vandaag was de inzage. Politicologie, recht en organisatiekunde had ik bekeken en dat was prima zo, ondanks de onvoldoende van organisatiekunde. Toen kwam economie en het eerste wat ik op het blaadje zie is 'niet op antwoordblad -1p'.

Aangezien ik een 5,2 had zou dat betekenen dat ik origineel een 6,2 had. Dus ik ging gelijk door het tentamen bladeren of hij gelijk had met deze actie. Op een gegeven moment zag ik (net als tijdens m'n tentamen) het volgende staan:

Prima dacht ik, maar toen ging ik naar bladzijde 12 bladeren en die bleek niet te bestaan. Dit antwoordvel stond op bladzijde 11.

(daar begon ik met invullen, maar zag verder iedereen om me heen op het proefwerkblaadje schrijven, dus toen ben ik dat ook gaan doen)

Aangezien wij een tentamen kregen, een officieel proefwerkblaadje en een kladblaadje, dacht ik dus dat met bladzijde 12 het proefwerkblad bedoeld werd en dus ben ik daar alles in gaan vullen. Waarom zou ik anders dat proefwerkvel gekregen hebben?

Dus tijdens de inzage zojuist ben ik naar de docent economie gestapt om verhaal te halen en de docent wist me het volgende te zeggen: "er staat duidelijk dat je het op het antwoordvel moet zetten, dat er '12' staat in plaats van '11' had je zelf maar moeten doorzien. Op een CSE op de havo of vwo heb je het ook zo moeten doen. Daarbij kost het mij enorm veel meer werk om het op jouw manier na te kijken. Je hebt nog geluk dat ik niet alles heb afgekeurd"
Op een CSE zijn nooit zulke domme fouten gemaakt bij mij. En dat het op een ander blad staat lijkt me alleen maar makkelijker nakijken, aangezien je het opgavemodel en het antwoordblad naast elkaar kan leggen.
Maar de docent veegde alles van tafel. Ook een middenweg van een half punt aftrek was niet discutabel.

Ik ben naar mijn mentor gegaan en heb het tentamen laten zien en hij vond het ook erg vreemd dat de docent economie hier een heel punt voor aftrekt en zei dat ik naar de examencommissie moest gaan. Ik ben naar de balie van de commissie gegaan en heb daar wederom mijn verhaal uitgelegd en ook daar keken ze vreemd op van deze actie. Ze adviseerden me een formulier in te vullen in combinatie met een brief en dan zou er aankomende dinsdag naar gekeken worden.

Mijn vraag aan jullie, beste FOK!kers, hoe kan ik deze brief zo sterk mogelijk maken waardoor de kans op slagen het grootst wordt?

Dus even de feiten op een rijtje:
- op tentamen staat dat antwoorden op antwoordvel moeten op pagina 12
- pagina 12 bestaat niet
- het staat op pagina 11
- we krijgen tijdens het tentamen het tentamen zelf, een kladblaadje en een officieel proefwerkblaadje
- proefwerkblaadje werd bij elk ander tentamen ook gebruikt als officieel antwoordvel
- docent beweert veel meer werk te hebben door mijn invulmethode
- docent gaat niet akkoord met een compromis van een half punt aftrek ipv. een heel punt
- ik word beoordeeld op welk blaadje ik het invul, niet op mijn parate kennis

*er kan een edit volgen als mij nog meer relevante informatie te binnen schiet*

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-12-2011 20:53:02 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105056814
Het is bizar dat je een punt aftrek krijgt omdat je perongeluk je antwoorden op zo'n kladblaadje schrijft. Je wordt getoetst op kennis van bepaalde stof en als jij daarop een 6,2 haalt boeit het toch niet op wat voor manier je het hebt opgeschreven? Ik snap dat je docent het niet leuk vindt maar als je het al moeilijk vindt om van een kladblaadje antwoorden af te lezen weet ik ook niet of je wel als docent bestuurskunde aan de slag moet, kom op zeg. :')

Wat je hierboven hebt staan lijkt me mooi opgesomd.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_105056900
Weet je zeker dat -1 slaat op je definitieve cijfer? Het kan ook slaan op het aantal goede vragen. Het lijkt me namelijk sterk dat je met 9 fout op een 6.2 zou zitten.
  donderdag 1 december 2011 @ 16:23:38 #4
345079 xCore
Tijd voor me dutje, kutje
pi_105056934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:22 schreef twaalf het volgende:
Weet je zeker dat -1 slaat op je definitieve cijfer? Het kan ook slaan op het aantal goede vragen. Het lijkt me namelijk sterk dat je met 9 fout op een 6.2 zou zitten.
Anders had er wel +1 fout gestaan
Mandy & Lisa
pi_105056954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:22 schreef twaalf het volgende:
Er waren ook een aantal open vragen. En ja die -1p betekent dat ik van een 6.2 naar een 5.2 ga, dat heb ik nagevraagd.
Het betekent dan ook dat ik moet herkansen. Als ik een 6.2 had, dan had ik organisatiekunde kunnen compenseren en hoef ik geen herkansingen te maken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057087
De brief zal niet zo spannend zijn, het is natuurlijk een vrij simpel probleem. Als je die punten in de OP enigszins normaal geformuleerd neerzet dan is dat goed.
pi_105057092
quote:
13s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Het is bizar dat je een punt aftrek krijgt omdat je perongeluk je antwoorden op zo'n kladblaadje schrijft.
Dat is ook het vreemde. We kregen een kladblaadje (gewoon een blanco A4tje) EN een officieel proefwerkblaadje.
quote:
Je wordt getoetst op kennis van bepaalde stof en als jij daarop een 6,2 haalt boeit het toch niet op wat voor manier je het hebt opgeschreven?
Sterk punt, gaat zeker in de brief.
quote:
Ik snap dat je docent het niet leuk vindt maar als je het al moeilijk vindt om van een kladblaadje antwoorden af te lezen weet ik ook niet of je wel als docent bestuurskunde aan de slag moet, kom op zeg. :')

Wat je hierboven hebt staan lijkt me mooi opgesomd.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057113
Zwaar overdreven dan. Als je als docent meerkeuzestellen gaat vragen, mag je al helemaal niet klagen over 'veel werk'.
pi_105057144
Was dat antwoordblad trouwens zo'n blad dat ingelezen wordt met een scanner? Of moest hij het daar ook handmatig doen.
pi_105057151
En die anderen dan, heb je gevraagd of er meer zijn die zo gestraft worden. Samen sta je sterker.
pi_105057189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Er waren ook een aantal open vragen. En ja die -1p betekent dat ik van een 6.2 naar een 5.2 ga, dat heb ik nagevraagd.
Het betekent dan ook dat ik moet herkansen. Als ik een 6.2 had, dan had ik organisatiekunde kunnen compenseren en hoef ik geen herkansingen te maken.
Als er een aantal open vragen waren gok ik dat het kladblaadje (lege A4) is voor kladden en het proefwerkblaadje voor extra ruimte als je in je verhaal ruimte te kort komt op het antwoordblad.

Maar goed, dat maakt het niet zo dat je een punt aftrek krijgt als je het verkeerde blad gebruikt.
pi_105057210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:28 schreef Adames het volgende:
Was dat antwoordblad trouwens zo'n blad dat ingelezen wordt met een scanner? Of moest hij het daar ook handmatig doen.
Handmatig, dus meer werk my ass...
Hij zei "vroeger zag ik dat soort dingen door de vingers, maar dan zie je dat er steeds gekkere dingen verschijnen met tentamens"
Wat is hier gek aan?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:28 schreef IBAZ het volgende:
En die anderen dan, heb je gevraagd of er meer zijn die zo gestraft worden. Samen sta je sterker.
Heb verder niemand gehoord over dit probleem, wel verontwaardiging van andere studenten en docenten.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057254
Wat een pipo die docent. :')
pi_105057277
Hij staat aan de rand van overspannenheid. Waarschuw hem.
  donderdag 1 december 2011 @ 16:32:02 #15
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_105057301
Mag toch hopen dat er mee dan 20 meerkeuzevragen waren, want dat heb je toch echt zo in 1 blik nagekeken. Vind dit gewoon echt een onzin argument van de docent.
Where's my fear???
pi_105057317
lijken verdacht veel op mijn middelbare school blaadjes, kom je toevallig uit nijmegen?
pi_105057343
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:32 schreef jagermaster het volgende:
Mag toch hopen dat er mee dan 20 meerkeuzevragen waren, want dat heb je toch echt zo in 1 blik nagekeken. Vind dit gewoon echt een onzin argument van de docent.
Er waren 20 MC vragen en nog een aantal open vragen. Het was zeker geen bizar groot tentamen, want de rest van mijn antwoorden van de open vragen staan bijna allemaal nog op datzelfde kantje van het proefwerkblad.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057344
Print dit topic uit en stop het in de bijlage van je brief, en dan ook even een CC naar je docent, ziet hij ook even in wat voor voor een luie azijnzeiker hij is.
pi_105057358
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Handmatig, dus meer werk my ass...
Hij zei "vroeger zag ik dat soort dingen door de vingers, maar dan zie je dat er steeds gekkere dingen verschijnen met tentamens"
Wat is hier gek aan?
Wat een kneus. Heb ook wel tentamens gehad met 100 meerkeuze vragen die dan met een scanner werden ingelezen en dan direct het goede punt toekennen aan de student. Kan het dan goed begrijpen dat je puntenaftrek of zelfs geen punt krijgt als je het niet op het antwoordblad invult. In dit geval slaat het gewoon nergens op, schrijf lekker die brief dat het voor de docent helemaal geen extra werk is.
pi_105057395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:31 schreef IBAZ het volgende:
Hij staat aan de rand van overspannenheid. Waarschuw hem.
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef boem-dikkie het volgende:
Print dit topic uit en stop het in de bijlage van je brief, en dan ook even een CC naar je docent, ziet hij ook even in wat voor voor een luie azijnzeiker hij is.
:D!
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:32 schreef AnakinSkywalker het volgende:
lijken verdacht veel op mijn middelbare school blaadjes, kom je toevallig uit nijmegen?
Nee ;) maar elk proefwerkblaadje ziet er ongeveer hetzelfde uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:33 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat een kneus. Heb ook wel tentamens gehad met 100 meerkeuze vragen die dan met een scanner werden ingelezen en dan direct het goede punt toekennen aan de student. Kan het dan goed begrijpen dat je puntenaftrek of zelfs geen punt krijgt als je het niet op het antwoordblad invult. In dit geval slaat het gewoon nergens op, schrijf lekker die brief dat het voor de docent helemaal geen extra werk is.
Zal ik zeker doen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]

Zal ik zeker doen
Op zich leuk dat je dit topic opent, moet er stiekem ook wel een beetje om lachen dat er zo'n mensen bestaan. Maar dit probleem is zo simpel dat je imo helemaal geen uitgebreide brief nodig hebt.
pi_105057562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Op zich leuk dat je dit topic opent, moet er stiekem ook wel een beetje om lachen dat er zo'n mensen bestaan. Maar dit probleem is zo simpel dat je imo helemaal geen uitgebreide brief nodig hebt.
Docent durfde te beweren dat ik geen kans maak bij de examencommissie, maar dat zegt ie misschien alleen maar om dat idee uit m'n hoofd te praten. "Er staat dat het op de antwoordvellen ingevuld moet worden. Als je dan zo eigenwijs bent om het toch op een ander blad in te vullen, dan is dat jouw fout, niet de mijne"
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105057657
Moet ik ter ondersteuning van mijn verhaal de foto's bijvoegen?
Officieel mag ik geen foto's of kopieën maken van tentamens en/of antwoordvellen, maar de foto's maken het wel duidelijker in mijn ogen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_105058438
Het had misschien voor de hand gelegen om bladzijde 11 te gebruiken (die had je nu immers "over") dan wel een korte notitie te maken op bladzijde 11 waarin je verwijst naar het proefwerkblad, maar de straf die je nu gekregen hebt is buiten alle proporties natuurlijk.

Op het moment dat je docent besloot om de MC-antwoorden vanaf het proefwerkblad na te kijken, ging hij wat mij betreft akkoord met jouw wijze van inleveren. Dan past het niet om daar een vol punt voor af te trekken, zeker als dat voor jou het verschil tussen een voldoende en een onvoldoende betekent met alle gevolgen van dien. Je bent ook nog maar een eerstejaars en fouten zijn menselijk. Je kunt je denk ik beroepen op het proportionaliteitsbeginsel.
pi_105059220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:38 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Docent durfde te beweren dat ik geen kans maak bij de examencommissie, maar dat zegt ie misschien alleen maar om dat idee uit m'n hoofd te praten. "Er staat dat het op de antwoordvellen ingevuld moet worden. Als je dan zo eigenwijs bent om het toch op een ander blad in te vullen, dan is dat jouw fout, niet de mijne"
Ongeacht of de examencommissie je gelijk geeft of niet, is het een standaard probleem. Je vult je antwoorden in op een ander blad dan het door de docent gewenste antwoordblad, mede door een fout in de nummering.
Je zal niet de eerste zijn met dit probleem en ook niet de laatste. Er zullen regels en/of jurisprudentie voor zijn. Er zijn geen talloze regels die voor meerdere interpretaties vatbaar zijn en dingen als getuigen of persoonlijke problemen zijn er ook niet, dus als je een brief schrijft met je probleem en even kort en bondig je argumenten erbij zet dan is dat voldoende. Ze zullen je klacht niet beter behandelen als je er een geweldig mooi en lang verhaal van maakt. Gelukkig ook maar niet.

quote:
5s.gif Op donderdag 1 december 2011 16:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Moet ik ter ondersteuning van mijn verhaal de foto's bijvoegen?
Officieel mag ik geen foto's of kopieën maken van tentamens en/of antwoordvellen, maar de foto's maken het wel duidelijker in mijn ogen.
Je verhaal is duidelijk genoeg zo, de docent zal het ook niet ontkennen dus het heeft weinig zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')