Ik weet niet precies of ik het hier of in WGR neer moet zetten, dus als het hier niet thuis hoort dan spijt me dat.
In ieder geval, ik ben een 1e jaars bestuurskunde student en heb afgelopen periode m'n eerste tentamens gemaakt. Ik had geen idee hoe een tentamen eruit zou zien en of het te vergelijken was met de CSE's op middelbare scholen. Uiteindelijk bleek het qua indeling redelijk overeen te komen, maar ben ik toch met matige cijfers uit de tentamenweek gekomen.
Vandaag was de inzage. Politicologie, recht en organisatiekunde had ik bekeken en dat was prima zo, ondanks de onvoldoende van organisatiekunde. Toen kwam economie en het eerste wat ik op het blaadje zie is 'niet op antwoordblad -1p'.
![1zce7o8.jpg]()
Aangezien ik een 5,2 had zou dat betekenen dat ik origineel een 6,2 had. Dus ik ging gelijk door het tentamen bladeren of hij gelijk had met deze actie. Op een gegeven moment zag ik (net als tijdens m'n tentamen) het volgende staan:
![2ymawww.jpg]()
Prima dacht ik, maar toen ging ik naar bladzijde 12 bladeren en die bleek niet te bestaan. Dit antwoordvel stond op bladzijde 11.
![2i733t3.jpg]()
(daar begon ik met invullen, maar zag verder iedereen om me heen op het proefwerkblaadje schrijven, dus toen ben ik dat ook gaan doen)
Aangezien wij een tentamen kregen, een officieel proefwerkblaadje en een kladblaadje, dacht ik dus dat met bladzijde 12 het proefwerkblad bedoeld werd en dus ben ik daar alles in gaan vullen. Waarom zou ik anders dat proefwerkvel gekregen hebben?
Dus tijdens de inzage zojuist ben ik naar de docent economie gestapt om verhaal te halen en de docent wist me het volgende te zeggen: "er staat duidelijk dat je het op het antwoordvel moet zetten, dat er '12' staat in plaats van '11' had je zelf maar moeten doorzien. Op een CSE op de havo of vwo heb je het ook zo moeten doen. Daarbij kost het mij enorm veel meer werk om het op jouw manier na te kijken. Je hebt nog geluk dat ik niet alles heb afgekeurd"
Op een CSE zijn nooit zulke domme fouten gemaakt bij mij. En dat het op een ander blad staat lijkt me alleen maar makkelijker nakijken, aangezien je het opgavemodel en het antwoordblad naast elkaar kan leggen.
Maar de docent veegde alles van tafel. Ook een middenweg van een half punt aftrek was niet discutabel.
Ik ben naar mijn mentor gegaan en heb het tentamen laten zien en hij vond het ook erg vreemd dat de docent economie hier een heel punt voor aftrekt en zei dat ik naar de examencommissie moest gaan. Ik ben naar de balie van de commissie gegaan en heb daar wederom mijn verhaal uitgelegd en ook daar keken ze vreemd op van deze actie. Ze adviseerden me een formulier in te vullen in combinatie met een brief en dan zou er aankomende dinsdag naar gekeken worden.
Mijn vraag aan jullie, beste FOK!kers, hoe kan ik deze brief zo sterk mogelijk maken waardoor de kans op slagen het grootst wordt?
Dus even de feiten op een rijtje:
- op tentamen staat dat antwoorden op antwoordvel moeten op pagina 12
- pagina 12 bestaat niet
- het staat op pagina 11
- we krijgen tijdens het tentamen het tentamen zelf, een kladblaadje en een officieel proefwerkblaadje
- proefwerkblaadje werd bij elk ander tentamen ook gebruikt als officieel antwoordvel
- docent beweert veel meer werk te hebben door mijn invulmethode
- docent gaat niet akkoord met een compromis van een half punt aftrek ipv. een heel punt
- ik word beoordeeld op welk blaadje ik het invul, niet op mijn parate kennis
*er kan een edit volgen als mij nog meer relevante informatie te binnen schiet*
[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-12-2011 20:53:02 ]
Cuz I'm Mr. Brightside