quote:
x2. Ben inmiddels ook wel gewend aan zijn stem en dat helpt ook wel een beetje. Voorderest niks dan lof hoe hij de laatste tijd zich presenteert als bekend persoon, artiest, en als DJ. Is daar wat mij betreft een prima voorbeeld mee voor andere artiesten die alle moderne media vooral 1 richting op gebruiken. Hij laat eigenlijk de laatste tijd fiws zien dat het contact tussen volgers en artiesten nog steeds mogelijk is ondanks de enorme groei van de scene en dat daar hele mooie dingen uit voort kunnen komen.
quote:
Op donderdag 1 december 2011 12:44 schreef Levitas het volgende:Zit ook erg te twijfelen over XQ: Noisecontrollers. Weet zeker dat dat een prachtig feest gaat worden. Maar weet ook dat het me al snel ¤160-170 gaat kosten. Net iets wat ik net zo graag in m`n zak houd om i.p.v 5 maanden Sydney 8 maanden te doen en DQ mee te pakken.
Kaartjes zojuist aangeschaft
quote:
Op donderdag 1 december 2011 01:14 schreef Zweefkaak het volgende:Qlimax CD is best aardig vind ik, heb die heeel impulsief gekocht op het feest zelf, omdat ik 10 minuten voor tijd nog 8 munten over had

Volgens mij wordt minstens de helft van die CD's op die manier verkocht...
quote:
Interessante vraag.

Wat betreft de wat kortere termijn merk ik al wel om me heen dat je tegenwoordig niet meer zozeer fan bent van een bepaalde artiest vanwege zijn kicks of melodieen zoals voorheen maar meer van een bepaalde stroming hardstyle zoals euforisch of raw.. Dat heeft er vast mee te maken dat er meerdere artiesten zijn gekomen waar vanzelfsprekend altijd weer een paar overlap hebben met elkaar.
Ben vooral benieuwd wanneer het gaat botsen tussen de (nu nog wel voortdurende) groei en de kwaliteit van het product (die hier door sommigen al lange tijd bekritiseerd wordt).
Het is altijd zo dat iets wat relatief nieuw is in het begin altijd bijna exponentiële vormen van kwalitatieve innovatie kent(± de jaren 2004-2008). Vanuit mijn optiek is die innovatieve kwaliteit inmiddels wel sterk gedaald maar in de afgelopen jaren nog gecompenseerd door de kwaliteitstoename van de relevante technologie. Producties klinken zoveel strakker qua sounddesign en met de nodige software kan je al veel meer dan pakweg 4 jaar geleden. Daarbij heeft ook de technologie met betrekking tot CDJ's de groei natuurlijk ook gestimuleerd.
Dit alles is natuurlijk fantastisch maar het lijkt me dat ook deze vorm van kwaliteit binnen afzienbare tijd uiteindelijk voor minimale vernieuwing gaat zorgen en dit na een poos ook zijn effect zal hebben op de groei. Dan ligt het naar mijn idee ten volle aan de artiesten en organisaties om deze (redelijk unieke) scene 'interessant' te houden. De vraag is natuurlijk of ze daar in staat toe zijn, met daarbij natuurlijk gegeven dat het antwoord altijd subjectief is. Wat mij betreft zijn een handjevol artiesten (HHZ, Zany, NC, Geck-O, Tuneboy) daarmee bezig terwijl anderen (Isaac, Brennan Heart, Coone, Psyko Punkz) vooral de keuze maken om bezig zijn met profiteren/genieten van de groei en dus weinig investeren in het product.
Wat betreft organisaties weet ik het eigenlijk niet zo goed. Je hebt in principe 2 organisaties waarbij Q-dance gewoon leading is. Die zie ik hele goede dingen doen qua livesets, radio, Twittertags en ook qua feesten (Qore, is echter wel HC) maar het lijkt dat het merendeel van die activiteiten gericht is op de groei. Wat betreft inhoud is het natuurlijk wachten op nieuwe feesten (ziggodome?) en is B2S eigenlijk wat beter bezig met loudness en remember. Wat Q-dance wel doet (mysterlyland) /wilt is crossbreeding las ik laatst in een interview op hardtraxx. Weet alleen niet of ik dat persoonlijk een goede ontwikkeling vind voor deze unieke scene.
* NLS04 moest eigenlijk een essay over bestuurlijke ethiek schrijven..