abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105417157
Mooi topic ^O^

Ooit wil ik in Planckendael werken ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:34:25 #27
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105418344
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mja, dat vraag ik me van bijna alle dieren af...
Whehehe, nu kan ik je rustig quoten _O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 10 december 2011 @ 16:35:34 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105418380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:34 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Whehehe, nu kan ik je rustig quoten _O-
Ja, ik weet niet wat er in me gevaren was _O-.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_105496475
Leuk topic samzz! Als ik uit huis ga, dan kom ik wel een katje adopteren O+
Anonimity is a bliss
pi_105499842
Ik lees al vanaf het begin mee maar wilde even vertellen dat ik dit zo'n leuk topic vind O+ O+

Wat zou het toch mooi zijn wanneer er een paar fok!ers verliefd worden op een beessie uit het asiel vanwege deze thread :Y
  maandag 12 december 2011 @ 18:16:14 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_105501591
Wat een leuk topique O+

Hoeveel vrijwilligers werken er? En is dat voldoende om gedurende de hele week voor voldoende bezetting te zorgen? En is er een nachtzuster aanwezig? :o
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 12 december 2011 @ 18:32:23 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105502133
@ pumpkin_Ruby, dat zou leuk zijn idd :D!

@ ACT-F, de bezetting is meer dan voldoende, we zitten zelfs vol. Ik weet niet precies hoeveel vrijwilligers er zijn, maar volgens mij zijn dat er rond de 40 á 50. En 's nachts is er zover ik weet niemand. Maar een deel van het asiel staat altijd open, zodat dieren die 's nachts of na sluitingstijd gevonden worden door de ambulance, gewoon afgeleverd kunnen worden en kunnen worden voorzien van water, een deken en een kattenbak of mand :).
pi_105510303
Wat 'n leuk topic, dit ga ik zeker volgen! ^O^

Altijd fijn om te zien dat er mensen zijn die hun best doen om dieren een zo fijn mogelijk leven te geven O+
  maandag 12 december 2011 @ 21:47:17 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105512537
We zijn momenteel druk geld aan het inzamelen om de kattenafdeling uit te bereiden. Dit is hard nodig want het aantal katten dat binnengebracht wordt groeit ieder jaar :).
  maandag 12 december 2011 @ 22:20:24 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105514796
Een leuk topic. Ik heb vorig jaar twee kittens uit een asiel gehaald en ben er nog steeds heel blij mee. Maar mijn hart brak wel een beetje dat ik uit een kamer met 40.50 kittens er maar twee kon meenemen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat al die kittens een plekje vinden, laat staan de volwassen katten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_105524981
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef livelink het volgende:
Een leuk topic. Ik heb vorig jaar twee kittens uit een asiel gehaald en ben er nog steeds heel blij mee. Maar mijn hart brak wel een beetje dat ik uit een kamer met 40.50 kittens er maar twee kon meenemen.
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat al die kittens een plekje vinden, laat staan de volwassen katten.
Ik heb er ook eentje bij gehaald en ik vind het zo sneu hé.. Zo jammer dat mensen hun beestjes niet laten helpen ;(

Leuk topic om te lezen, ik blijf je dan ook zeker volgen Samzz!
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:26:49 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105528692
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef livelink het volgende:
De meeste kittens gaan toch wel echt naar een nieuwe baas. En zo niet, dan zitten ze hun leven lang bij ons, tot ze geadopteerd worden of dood gaan.

Wij euthanaseren geen gezonde dieren of dieren die beter kunnen worden alleen omdat we vol zitten.

Afgelopen zaterdag zijn vier kittens geadopteerd en is er een kat binnen gekomen. De honden hebben altijd wel doorloop, dat gaat prima. De knagers en konijnen niet echt, daar hebben we ook redelijk veel van. Daar zal ik zaterdag foto's van maken als ik tijd heb.
pi_105528707
Ow cavia's? :@ ;(
Tap tap tap
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:32:05 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105528848
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:27 schreef CherryLips het volgende:
Ow cavia's? :@ ;(
Drie, geloof ik. Waarvan eentje drachtig. De rest is allemaal konijn, een stuk of 20. Ik ga zaterdag even tellen :7.
pi_105563107
Hartverscheurend is het hoe sommige dieren ineens in een asiel terecht komen. Keek een tijd geleden min of meer "perongeluk" op een landelijke(?) asiel website waar uit Nederland en Belgie (Vlaanderen) asieldieren (voornamelijk honden) staan.

De één nog slechter dan de ander als je verhalen erbij leest snap je niet wat sommige mensen bezielt. Honden die verwaarloosd zijn en totaal geen opvoeding hebben gehad (en dus bijna niet te handhaven zijn waardoor hun toekomst er nog somberder uitziet). Pups die in hun korte leven al 4 of 5 verschillende baasjes gehad hebben. Honden die weggehaald zijn bij broodfokkers met kale plekken, slechte vacht, helemaal vermagerd.

Aan TS: ik vind het geweldig dat mensen zoals jij vrijwilligerswerk doen in een asiel ik zou het zelf ook heel erg graag willen doen wanneer ik meer tijd heb. Ik vraag me alleen af of ik dat zou kunnen volgens mij zit binnen een week het gehele asiel bij mij thuis.
pi_105569048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:45 schreef CesarMilan het volgende:
. Ik vraag me alleen af of ik dat zou kunnen volgens mij zit binnen een week het gehele asiel bij mij thuis.
Bij het asiel waar mijn man en ik vrijwilliger waren mochten vrijwilligers de eerste 6 maanden geen dieren adopteren, ze gingen er van uit dat je daarna wel een beetje "gewend" was.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:01:06 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105689744
Mja, ik zou van alles doen, foto's maken, konijnen en cavia's tellen. Ik faalde. Het was druk, dus dan zijn de katten belangrijker dan jullie van informatie voorzien :P.

Hoewel mijn quarantaine redelijk leeg is qua katten, was het er een enorme troep. Lijsten waren niet ingevuld, handdoeken, dweilen, theedoeken e.d. niet bijgevuld. Dus, eerst de katten voer geven (ik heb er vijf die op medicatie zitten, waarvan drie hun medicijn door het voer krijgen), kattenbakken eruit halen, handdoeken waar ze op liggen eruit, alles in de was. De etensbakjes en drinkbakjes eruit en naar de wasbak. Terwijl de katten aan het eten waren hun hokken uitgesopt, bijzonderheden (bloed in het hok, snot e.d., netjes opgeschreven). Daarna tijd voor de afwas, eerst de kattenbakken, want die gaan weer terug naar hun eigenaar. Ik stapel ze op volgorde van hokken, dus iedere kat krijgt zijn of haar eigen bak weer terug (Beetje blijven hangen uit de schimmelperiode).

Ook nieuwe water- en voerbakjes gegeven, een schone, frisse handdoek en klaar. De vloeren geschrobd, droog getrokken en nagedroogd met een dweil. Dan eindelijk pauze, even wat drinken en kletsen met collega's. Op dat moment werd er een pupje binnengebracht. Afgestaan. Een 3 maand oude Shih tzu x Yorkshire terrier pup. Ontzettend lief en knuffelig hondje. Hij is meteen met een van de medewerkers meegegaan (pleeggezin). Niet lang daarna werd ik weggeroepen omdat er een nieuw klantje voor de quarantaine was. Een kitten, 6 of 7 maand oud met een zeer pootje.

Spottie, de vinder heeft de naam bedacht en deze aan de dierenambulance doorgegeven, is een wit mannetje met vier grote stippen op zijn koppie. Vieze oogjes, snotterneusje en een pootje die hij niet gebruikt. Hij is inmiddels nagekeken door de dierenarts en het pootje is oke, hij heeft met een zenuw klemgelegen, dus binnen een week moet dat beteren, dat gaan we dus netjes in de gaten houden. Hij is ietsje verkouden, maar volgens de dierenarts geen reden voor medicatie. Een lekker warm hok, goed eten en drinken zou het moeten doen. Ook dat gaan we in de gaten houden.

Daarna weer terug gegaan naar de kantine om m'n chocomelk op te drinken. Even over de honden gekletst, we hebben een uitwisseling gehad met een asiel in Hengelo, Badou, de Berner Sennenhond is bij ons ondergebracht. Weer in de quarantaine de schrik van m'n leven, het hele hok van Pokky onder het bloed :o. En niet zo'n klein beetje ook, handdoek onder, de vloer, de zijwanden... Zijn staart (hij heeft een stomp) was weer gaan bloeden. Ik heb hem nagekeken, de wond schoongemaakt en gedept (bloeden hield relatief snel ook weer op) en meteen wat glycerine erop gedaan. Gelukkig is Pokky ontzettend tof, hij lag te spinnen en te kroelen terwijl ik hem behandelde, de schat.

Daarna nog een tijdje in de ziekenboeg geholpen, die helemaal vol zit, afgewassen en gedroogd, kattenbakvulling bijgevuld, kattenvoer aangevuld, de was weggebracht en weer frisse spullen meegenomen.

Toen was de dag ook eigenlijk alweer voorbij, aan het eind van de ochtend lopen we alle hokken nogmaals na of we bijzonderheden zien, de dieren krijgen vers water en voer. Ik heb Levi, de Pers x europese een speeltje gegeven, het diertje is zo energiek, maar nog aan de medicatie, dus nog niet beter.

Ik heb momenteel 2 katten aan de metacam zitten, Pokky (voor zijn staart) en Nienke, waarvan gisteren haar uitslagen binnen zijn gekomen, een oude breuk bezorgt haar pijn. Tevens heb ik een kat, Levy, die parafine krijgt voor zijn oren en dan nog twee katten die een kalmeringsmiddel krijgen omdat ze anders alles aanvallen wat langs loopt en we ze dus nooit goed zouden kunnen verzorgen.
pi_105690014
Mooi werk Samzz :Y Heel gaaf dat je gewoon een kwart van je weekend opgeeft om daar te gaan staan soppen, poetsen, wassen, en verzorgen :Y
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 14:59:58 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_105693174
Wat cool Samzz. Het is dat ik al werk heb, maar als ik werkloos zou worden (laten we het niet hopen), dan zou ik me morgen bij een asiel melden om vrijwilligerswerk te doen.

Ik ga je volgen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105706180
ik ga dit topic ook volgen :)

TS verdient een pluim O+
  zondag 18 december 2011 @ 17:27:25 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105731956
Bedankt voor de leuke reacties O+. Als jullie vragen hebben, daar sta ik gewoon voor open en als ik het zelf niet weet, vraag ik het na :D.
  zondag 18 december 2011 @ 17:55:34 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105732997
En nog wat kattenfoto's omdat het leuk is:

Dit is Alex. Niemand wil hem, we hebben hem nu zo'n 2 jaar, met tussenpozen waarin hij wel geadopteerd is, maar weer is teruggebracht.

pi_105734437
Wat is er met Alex dat niemand hem wil en als iemand hem wil dat ze hem terug brengen?
pi_105734847
Wat een mooie foto's O+

vooral deze vind ik mooi

♥ scars make us who we are ♥
  zondag 18 december 2011 @ 19:12:25 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105736177
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:31 schreef Rixtje het volgende:
Wat is er met Alex dat niemand hem wil en als iemand hem wil dat ze hem terug brengen?
Alex kan NIET met andere katten en zodra hij ook maar een klein beetje stress voelt, plast hij alles onder :).

En dat laatste is altijd de reden geweest dat hij terug moest. Uiteindelijk begint hij gewoon alles onder te plassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')