Mja, ik zou van alles doen, foto's maken, konijnen en cavia's tellen. Ik faalde. Het was druk, dus dan zijn de katten belangrijker dan jullie van informatie voorzien

.
Hoewel mijn quarantaine redelijk leeg is qua katten, was het er een enorme troep. Lijsten waren niet ingevuld, handdoeken, dweilen, theedoeken e.d. niet bijgevuld. Dus, eerst de katten voer geven (ik heb er vijf die op medicatie zitten, waarvan drie hun medicijn door het voer krijgen), kattenbakken eruit halen, handdoeken waar ze op liggen eruit, alles in de was. De etensbakjes en drinkbakjes eruit en naar de wasbak. Terwijl de katten aan het eten waren hun hokken uitgesopt, bijzonderheden (bloed in het hok, snot e.d., netjes opgeschreven). Daarna tijd voor de afwas, eerst de kattenbakken, want die gaan weer terug naar hun eigenaar. Ik stapel ze op volgorde van hokken, dus iedere kat krijgt zijn of haar eigen bak weer terug (Beetje blijven hangen uit de schimmelperiode).
Ook nieuwe water- en voerbakjes gegeven, een schone, frisse handdoek en klaar. De vloeren geschrobd, droog getrokken en nagedroogd met een dweil. Dan eindelijk pauze, even wat drinken en kletsen met collega's. Op dat moment werd er een pupje binnengebracht. Afgestaan. Een 3 maand oude Shih tzu x Yorkshire terrier pup. Ontzettend lief en knuffelig hondje. Hij is meteen met een van de medewerkers meegegaan (pleeggezin). Niet lang daarna werd ik weggeroepen omdat er een nieuw klantje voor de quarantaine was. Een kitten, 6 of 7 maand oud met een zeer pootje.
Spottie, de vinder heeft de naam bedacht en deze aan de dierenambulance doorgegeven, is een wit mannetje met vier grote stippen op zijn koppie. Vieze oogjes, snotterneusje en een pootje die hij niet gebruikt. Hij is inmiddels nagekeken door de dierenarts en het pootje is oke, hij heeft met een zenuw klemgelegen, dus binnen een week moet dat beteren, dat gaan we dus netjes in de gaten houden. Hij is ietsje verkouden, maar volgens de dierenarts geen reden voor medicatie. Een lekker warm hok, goed eten en drinken zou het moeten doen. Ook dat gaan we in de gaten houden.
Daarna weer terug gegaan naar de kantine om m'n chocomelk op te drinken. Even over de honden gekletst, we hebben een uitwisseling gehad met een asiel in Hengelo, Badou, de Berner Sennenhond is bij ons ondergebracht. Weer in de quarantaine de schrik van m'n leven, het hele hok van Pokky onder het bloed

. En niet zo'n klein beetje ook, handdoek onder, de vloer, de zijwanden... Zijn staart (hij heeft een stomp) was weer gaan bloeden. Ik heb hem nagekeken, de wond schoongemaakt en gedept (bloeden hield relatief snel ook weer op) en meteen wat glycerine erop gedaan. Gelukkig is Pokky ontzettend tof, hij lag te spinnen en te kroelen terwijl ik hem behandelde, de schat.
Daarna nog een tijdje in de ziekenboeg geholpen, die helemaal vol zit, afgewassen en gedroogd, kattenbakvulling bijgevuld, kattenvoer aangevuld, de was weggebracht en weer frisse spullen meegenomen.
Toen was de dag ook eigenlijk alweer voorbij, aan het eind van de ochtend lopen we alle hokken nogmaals na of we bijzonderheden zien, de dieren krijgen vers water en voer. Ik heb Levi, de Pers x europese een speeltje gegeven, het diertje is zo energiek, maar nog aan de medicatie, dus nog niet beter.
Ik heb momenteel 2 katten aan de metacam zitten, Pokky (voor zijn staart) en Nienke, waarvan gisteren haar uitslagen binnen zijn gekomen, een oude breuk bezorgt haar pijn. Tevens heb ik een kat, Levy, die parafine krijgt voor zijn oren en dan nog twee katten die een kalmeringsmiddel krijgen omdat ze anders alles aanvallen wat langs loopt en we ze dus nooit goed zouden kunnen verzorgen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”