abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107190113
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:49 schreef Modus het volgende:

[..]

8)7.
Gekke gedachte hè, gewoon eens door een bos lopen, of over de heide, of over het strand, of.. en een keertje eens dankbaar te zijn voor al het moois dat er is, naast alle ellende.
(Daarvoor hoef je echt niet gelijk de grond te kussen.)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:38:33 #252
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107190288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gekke gedachte hè, gewoon eens door een bos lopen, of over de heide, of over het strand, of.. en een keertje eens dankbaar te zijn voor al het moois dat er is, naast alle ellende.
(Daarvoor hoef je echt niet gelijk de grond te kussen.)
Het besef dat vrijwillig door een natuurgebied lopen en ervan genieten een voorrecht is, lijkt me vrij normaal. Mensen beseffen alleen niet altijd hoe mooi deze "kleine" dingen zijn, die je niet eens hoeft te kopen. Ze zouden beter moeten weten.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_107191080
Jij snapt me :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:05:58 #254
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107191599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:02 schreef Frag_adder het volgende:
Je zou nooit een relatie beginnen met iemand die geen overtuigd atheist is? Of mag het wel zolang het maar niet zwaar practiserend is? Ik ben wel benieuwd naar je beweeg redenen hierachter, of staan deze al eerder in het topic vermeld?
Ja, dat heb ik inderdaad al in dit topic gemeld. De reden is dat ik zo iemand niet serieus kan nemen. Iemand die de hele dag met treintjes of met z'n pik speelt kan ik ook niet serieus nemen. En zo heb ik nog wel meer relatie-eisen, net als ieder ander. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:18:19 #255
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107195663
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik inderdaad al in dit topic gemeld. De reden is dat ik zo iemand niet serieus kan nemen. Iemand die de hele dag met treintjes of met z'n pik speelt kan ik ook niet serieus nemen. En zo heb ik nog wel meer relatie-eisen, net als ieder ander. :)
dus iemand die ook maar voor iets open staat wat aan geloof gerelateerd kan worden kan jij niet langer serieus nemen? Pffft wat zal jij neer kijken op 90% van de mensen...
Ja oke ik heb ook relatie eisen maar die van mij verschillen wel heeeel erg van die van jou :P wellicht is het de leeftijd.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:03:04 #256
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107198088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:18 schreef Frag_adder het volgende:
dus iemand die ook maar voor iets open staat wat aan geloof gerelateerd kan worden kan jij niet langer serieus nemen? Pffft wat zal jij neer kijken op 90% van de mensen...
90%? Zijn het er zoveel ja?! :D Ik zeg trouwens niet dat ik erop neerkijk, maar wat betreft een relatie kan ik zo'n persoon niet serieus nemen.

In een gewone vriendschap zou ik tot op zekere hoogte ook nog wel om kunnen gaan met iemand die met treintjes speelt.

quote:
Ja oke ik heb ook relatie eisen maar die van mij verschillen wel heeeel erg van die van jou :P wellicht is het de leeftijd.
Ik denk dat iedereen zijn/haar relatie-eisen verschillen, anders zouden we allemaal op dezelfde persoon vallen. :')
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:06:42 #257
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107198309
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

90%? Zijn het er zoveel ja?! :D Ik zeg trouwens niet dat ik erop neerkijk, maar wat betreft een relatie kan ik zo'n persoon niet serieus nemen.

In een gewone vriendschap zou ik tot op zekere hoogte ook nog wel om kunnen gaan met iemand die met treintjes speelt.

het aantal mensen op de wereld wat niet overtuigend atheist is is schrikbarend hoog hoor :) ik ben meer een agnost omdat ik me er van dag tot dag niet echt mee bezig houd maar uitsluiten doe ik ook niet.

quote:
Ik denk dat iedereen zijn/haar relatie-eisen verschillen, anders zouden we allemaal op dezelfde persoon vallen. :')
ik doelde meer op het soort eisen dan de eisen zelf :P
pi_107198641
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Dat soort dingen boeien mij dan weer echt geen reet. Als iemand een hobby heeft die me totaal niet boeit maar mij er niet teveel mee lastig valt kan ik daar prima een relatie of vriendschap mee hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107204427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Tjah, om eerlijk te zeggen ben ik ook van plan om mijn kinderen mee te geven hoe mooi het is om te geloven, en dat doe je door ze te laten delen in de rituelen die daar bij horen, zoals kerkgang, bidden, bepaalde leefregels volgen, enz. In zekere zin dring je dat op, ja, maar mochten ze later besluiten hier niets mee te doen dan is dat hun eigen keuze. Je kunt je kinderen ook niet het geloof opleggen.

persoonlijk zou ik als ik kinderen had ze graag kennis laten maken met verschillende geloven, zoals ik zelf heb gekund op een christelijke en een katholiek school met een uitgebreide kijk op soorten geloof. Wij konden kennis maken met veel verschillende ideeen en daardoor ook een meer weloverwogen keuze maken. Onze normen en waarden waren verder in de zin van goed zijn voor anderen etc. Sowieso niet tegengesteld aan de meeste geloven dus.

Ik heb veel gelezen en gehoord en gelezen over geloven en besloten dat ik te wetenschappelijk aangelegd ben voor een echt geloof. Maar ik waardeer het feit dat mijn ouders me allerlei opties daarin hebben gegeven.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_107205070
Ik ben atheïst en zou denk ik nooit met iemand kunnen zijn die wel gelooft... Ik zou hem of haar gewoon niét serieus kunnen nemen.
pi_107205099
Ik vind dat heel raar, dat je iemand niet serieus kunt nemen omdat hij of zij gelooft. Klinkt erg intolerant...
pi_107206926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik vind dat heel raar, dat je iemand niet serieus kunt nemen omdat hij of zij gelooft. Klinkt erg intolerant...
Ik vind het getuigen van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen dat je dat 'heel raar' vindt. Op het intolerante af zelfs.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:02:23 #263
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107207500
quote:
Ik sluit mij hier bij aan, dat omdat iemand andere opvattingen heeft dan jijzelf je alleen nog maar neer kan kijken op zo een persoon, klinkt ook erg arrogant.
pi_107208100
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2012 05:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het getuigen van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen dat je dat 'heel raar' vindt. Op het intolerante af zelfs.
Ik neem Dale wel serieus.
pi_107208182
quote:
Zou jij iemand serieus kunnen nemen die oprecht gelooft dat de post bezorgd wordt door vliegende onzichtbare eenhoorns uit het koboldenland achter de regenboog ?

Nee ? Klinkt erg intolerant...
pi_107208255
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:57 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zou jij iemand serieus kunnen nemen die oprecht gelooft dat de post bezorgd wordt door vliegende onzichtbare eenhoorns uit het koboldenland achter de regenboog ?

Nee ? Klinkt erg intolerant...
Alsof het geloof dát is. Ik ga hier niet verder op in, moge duidelijk zijn wat ik bedoel. :')
pi_107208288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:03 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Alsof het geloof dát is.
In de ogen van een niet gelovige is het dat volmaakt vergelijkbaar ja. Dat jij dat achterlijk vindt en er niet op in wil gaan is een teken van je eigen intolerantie jegens andersdenkenden.

Maarja. Zelfreflectie is eng ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:21:51 #268
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107208594
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In de ogen van een niet gelovige is het dat volmaakt vergelijkbaar ja. Dat jij dat achterlijk vindt en er niet op in wil gaan is een teken van je eigen intolerantie jegens andersdenkenden.

Maarja. Zelfreflectie is eng ;)
Troll :')
Nee intolerantie is niet openstaan voor de denkbeelden van anderen, dat is inderdaad wat jij en de eerder genoemde delen. Er zijn ook zat gelovigen die zich daar schuldig aan maken maar ga even iemand op de man aanvallen met een volstrekt geschift voorbeeld om een punt te maken waar je zelf niet eens achter staat. Ga je nou echt lopen beweren dat voor alle atheisten iedereen die geloofd dat er iets is, iedereen die een beetje zweverig is en iedereen die oprecht achter een geloof staat gelijk staat aan iemand wie dan ook in een gekkenhuis?

En dan nog mijn buurman wilt geloven dat de post wordt bezorgt door een gevleugelde eekhoorn met daarop een tuinkabouter maar hij verder gewoon een goede gast is en ik er prima mee kan opschieten dan kijk ik niet op zo iemand neer.
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:28:44 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107208746
wordt een beetje nutteloos zo hoor :')

tuurlijk als je binnen een relatie 2 extremen naast elkaar zet dat het mis kan gaan, volgens mij is dat geen rocket science

maar ik ga niet elke gedachte, elke zin elk woord van mijn partner wegen in een schaaltje of ik het er wel mee eens ben, of wat mijn standpunt erover zou moeten zijn en of ik het dan niet gelijk uit moet maken, want je weet maar nooit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_107210497
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Maar zoals ik al meerdere keren gemeld heb in dit topic, zal ik nooit een relatie met een gelovige beginnen. Net zoals ik nooit een relatie zal beginnen met iemand die op zolder met z'n treintjes speelt. :)
Dat begrijp ik en zeg ik daarom dus ook ;)
Het is niet erg dat je die eisen hebt, iedereen heeft idd eisen, maar begrijp wel dat als mensen wel zo'n relatie aangaan dat soort dingen meestal niet zo'n breekpunt zijn.

Waar ik breekpunten heb gezien bij dat soort relatie's(geloof en ongeloof samen) is waar de ander zijn wereldbeeld wil opleggen aan de partner en/of kinderen.
Zolang je elkaar in waarde laat en begrip kan opbrengen voor het wereldbeeld van de ander kan het heel erg goed gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_107210676
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2012 05:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik mis wat inlevingsvermogen bij mensen die zo denken, star wereldbeeld zonder begrip te willen opbrengen voor andermans wereldbeeld.
Veel mensen die zich dan ook echt actief atheist noemen(vaak meer anti theisten, hebben echt wat tegen geloof) doen me erg denken aan fundamentalistische gelovigen. Die hebben ook al zo'n enorme moeite met een ander wereldbeeld.

De overeenkomst is soms treffend, met het dit is het en iedereen die anders denkt is gek, slecht of stom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_107211420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik mis wat inlevingsvermogen bij mensen die zo denken, star wereldbeeld zonder begrip te willen opbrengen voor andermans wereldbeeld.
Veel mensen die zich dan ook echt actief atheist noemen(vaak meer anti theisten, hebben echt wat tegen geloof) doen me erg denken aan fundamentalistische gelovigen. Die hebben ook al zo'n enorme moeite met een ander wereldbeeld.

De overeenkomst is soms treffend, met het dit is het en iedereen die anders denkt is gek, slecht of stom.
Kom op zeg, je kan toch wel begrijpen dat een atheïst mensen die in sprookjes geloven niet serieus neemt? Daar is echt maar een zeer beperkt inlevingsvermogen voor nodig :') .

Vraag: als hier iemand tegen jou beweert dat zij/hij in de paashaas gelooft, dan is jouw eerste reactie als je heel eerlijk bent niet ook iets in de trant van: " :') ". Los van of je het uitspreekt, ik denk niet dat je die persoon dan nog erg serieus neemt...
pi_107211714
quote:
15s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kom op zeg, je kan toch wel begrijpen dat een atheïst mensen die in sprookjes geloven niet serieus neemt? Daar is echt maar een zeer beperkt inlevingsvermogen voor nodig :') .

Vraag: als hier iemand tegen jou beweert dat zij/hij in de paashaas gelooft, dan is jouw eerste reactie als je heel eerlijk bent niet ook iets in de trant van: " :') ". Los van of je het uitspreekt, ik denk niet dat je die persoon dan nog erg serieus neemt...
Tuurlijk, net als die fundamentalistische gelovige geen enkele zin heeft om zich in jouw wereldbeeld te verdiepen en begrip op te brengen heb jij dat ook niet bij gelovigen.

Ik zou doorvragen, kijken wat eronder zit, zou het geloof in de paashaas niet overnemen, maar zal wel kunnen begrijpen wat het voor iemand betekend en kan dat zelfs een mooi iets vinden.
Daardoor bijt het dan niet zo erg, wat ik wel zie gebeuren bij mensen die zich actief als atheist profileren en bij zwaar gelovigen.

Ik geloof niet in het christendom, maar ik kan wel begrijpen wat iemand erin kan aantrekken en hoe het een hulp kan zijn bij persoonlijke groei, hetzelfde gaat op voor de andere abrahamistische geloven.
Geen van die geloven zijn mijn geloven, ik heb vele kanttekeningen en zelfs een regelrechte aversie tegen de geloofsinstituten. Toch heb ik geen enkel probleem met een persoon die geloofd in die geloven en kan ik hun wereldbeeld voor een deel begrijpen, wat wat anders is als het er volledig mee eens zijn.
pi_107211929
Ik begrijp best dat het voor die mensen een enorm fijn idee kan zijn, zo'n absolute heerser over de schepping en een leven na de dood. Prachtige houvast in een cold and uncaring universe. Maar iedereen die er ook maar half serieus naar kijkt moet toch al snel tot de conclusie komen dat het op zijn minst onwaarschijnlijk is dat dat beeld klopt.

Als je dan halsstarrig vast blijft houden aan dat beeld omdat je niet uit je veilige cocon wil komen, tja, dan heb ik moeite om zo iemand serieus te nemen. :)
pi_107212036
Prachtig hoe je invult voor een ander waarom hij/zij geloofd.
Ik kan het direct naast de tekst van een zwaar gelovige zetten, die dan even invult hoe de atheist denkt en hoe fout dat wel niet is.

Zie je werkelijk de overeenkomsten niet???????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')