Gekke gedachte hè, gewoon eens door een bos lopen, of over de heide, of over het strand, of.. en een keertje eens dankbaar te zijn voor al het moois dat er is, naast alle ellende.quote:
Het besef dat vrijwillig door een natuurgebied lopen en ervan genieten een voorrecht is, lijkt me vrij normaal. Mensen beseffen alleen niet altijd hoe mooi deze "kleine" dingen zijn, die je niet eens hoeft te kopen. Ze zouden beter moeten weten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gekke gedachte hè, gewoon eens door een bos lopen, of over de heide, of over het strand, of.. en een keertje eens dankbaar te zijn voor al het moois dat er is, naast alle ellende.
(Daarvoor hoef je echt niet gelijk de grond te kussen.)
Ja, dat heb ik inderdaad al in dit topic gemeld. De reden is dat ik zo iemand niet serieus kan nemen. Iemand die de hele dag met treintjes of met z'n pik speelt kan ik ook niet serieus nemen. En zo heb ik nog wel meer relatie-eisen, net als ieder ander.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:02 schreef Frag_adder het volgende:
Je zou nooit een relatie beginnen met iemand die geen overtuigd atheist is? Of mag het wel zolang het maar niet zwaar practiserend is? Ik ben wel benieuwd naar je beweeg redenen hierachter, of staan deze al eerder in het topic vermeld?
dus iemand die ook maar voor iets open staat wat aan geloof gerelateerd kan worden kan jij niet langer serieus nemen? Pffft wat zal jij neer kijken op 90% van de mensen...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik inderdaad al in dit topic gemeld. De reden is dat ik zo iemand niet serieus kan nemen. Iemand die de hele dag met treintjes of met z'n pik speelt kan ik ook niet serieus nemen. En zo heb ik nog wel meer relatie-eisen, net als ieder ander.
90%? Zijn het er zoveel ja?!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:18 schreef Frag_adder het volgende:
dus iemand die ook maar voor iets open staat wat aan geloof gerelateerd kan worden kan jij niet langer serieus nemen? Pffft wat zal jij neer kijken op 90% van de mensen...
Ik denk dat iedereen zijn/haar relatie-eisen verschillen, anders zouden we allemaal op dezelfde persoon vallen.quote:Ja oke ik heb ook relatie eisen maar die van mij verschillen wel heeeel erg van die van jouwellicht is het de leeftijd.
het aantal mensen op de wereld wat niet overtuigend atheist is is schrikbarend hoog hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
90%? Zijn het er zoveel ja?!Ik zeg trouwens niet dat ik erop neerkijk, maar wat betreft een relatie kan ik zo'n persoon niet serieus nemen.
In een gewone vriendschap zou ik tot op zekere hoogte ook nog wel om kunnen gaan met iemand die met treintjes speelt.
ik doelde meer op het soort eisen dan de eisen zelfquote:Ik denk dat iedereen zijn/haar relatie-eisen verschillen, anders zouden we allemaal op dezelfde persoon vallen.![]()
Dat soort dingen boeien mij dan weer echt geen reet. Als iemand een hobby heeft die me totaal niet boeit maar mij er niet teveel mee lastig valt kan ik daar prima een relatie of vriendschap mee hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
In een gewone vriendschap zou ik tot op zekere hoogte ook nog wel om kunnen gaan met iemand die met treintjes speelt.
persoonlijk zou ik als ik kinderen had ze graag kennis laten maken met verschillende geloven, zoals ik zelf heb gekund op een christelijke en een katholiek school met een uitgebreide kijk op soorten geloof. Wij konden kennis maken met veel verschillende ideeen en daardoor ook een meer weloverwogen keuze maken. Onze normen en waarden waren verder in de zin van goed zijn voor anderen etc. Sowieso niet tegengesteld aan de meeste geloven dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Tjah, om eerlijk te zeggen ben ik ook van plan om mijn kinderen mee te geven hoe mooi het is om te geloven, en dat doe je door ze te laten delen in de rituelen die daar bij horen, zoals kerkgang, bidden, bepaalde leefregels volgen, enz. In zekere zin dring je dat op, ja, maar mochten ze later besluiten hier niets mee te doen dan is dat hun eigen keuze. Je kunt je kinderen ook niet het geloof opleggen.
Ik vind het getuigen van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen dat je dat 'heel raar' vindt. Op het intolerante af zelfs.quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik vind dat heel raar, dat je iemand niet serieus kunt nemen omdat hij of zij gelooft. Klinkt erg intolerant...
Ik sluit mij hier bij aan, dat omdat iemand andere opvattingen heeft dan jijzelf je alleen nog maar neer kan kijken op zo een persoon, klinkt ook erg arrogant.quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik vind dat heel raar, dat je iemand niet serieus kunt nemen omdat hij of zij gelooft. Klinkt erg intolerant...
Ik neem Dale wel serieus.quote:Op woensdag 25 januari 2012 05:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het getuigen van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen dat je dat 'heel raar' vindt. Op het intolerante af zelfs.
Zou jij iemand serieus kunnen nemen die oprecht gelooft dat de post bezorgd wordt door vliegende onzichtbare eenhoorns uit het koboldenland achter de regenboog ?quote:Op woensdag 25 januari 2012 01:01 schreef TheHappyPrince het volgende:
Alsof het geloof dát is. Ik ga hier niet verder op in, moge duidelijk zijn wat ik bedoel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 08:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou jij iemand serieus kunnen nemen die oprecht gelooft dat de post bezorgd wordt door vliegende onzichtbare eenhoorns uit het koboldenland achter de regenboog ?
Nee ? Klinkt erg intolerant...
In de ogen van een niet gelovige is het dat volmaakt vergelijkbaar ja. Dat jij dat achterlijk vindt en er niet op in wil gaan is een teken van je eigen intolerantie jegens andersdenkenden.quote:
Trollquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
In de ogen van een niet gelovige is het dat volmaakt vergelijkbaar ja. Dat jij dat achterlijk vindt en er niet op in wil gaan is een teken van je eigen intolerantie jegens andersdenkenden.
Maarja. Zelfreflectie is eng
Dat begrijp ik en zeg ik daarom dus ookquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar zoals ik al meerdere keren gemeld heb in dit topic, zal ik nooit een relatie met een gelovige beginnen. Net zoals ik nooit een relatie zal beginnen met iemand die op zolder met z'n treintjes speelt.
Ik mis wat inlevingsvermogen bij mensen die zo denken, star wereldbeeld zonder begrip te willen opbrengen voor andermans wereldbeeld.quote:Op woensdag 25 januari 2012 05:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het getuigen van een enorm gebrek aan inlevingsvermogen dat je dat 'heel raar' vindt. Op het intolerante af zelfs.
Kom op zeg, je kan toch wel begrijpen dat een atheïst mensen die in sprookjes geloven niet serieus neemt? Daar is echt maar een zeer beperkt inlevingsvermogen voor nodigquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik mis wat inlevingsvermogen bij mensen die zo denken, star wereldbeeld zonder begrip te willen opbrengen voor andermans wereldbeeld.
Veel mensen die zich dan ook echt actief atheist noemen(vaak meer anti theisten, hebben echt wat tegen geloof) doen me erg denken aan fundamentalistische gelovigen. Die hebben ook al zo'n enorme moeite met een ander wereldbeeld.
De overeenkomst is soms treffend, met het dit is het en iedereen die anders denkt is gek, slecht of stom.
Tuurlijk, net als die fundamentalistische gelovige geen enkele zin heeft om zich in jouw wereldbeeld te verdiepen en begrip op te brengen heb jij dat ook niet bij gelovigen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kom op zeg, je kan toch wel begrijpen dat een atheïst mensen die in sprookjes geloven niet serieus neemt? Daar is echt maar een zeer beperkt inlevingsvermogen voor nodig.
Vraag: als hier iemand tegen jou beweert dat zij/hij in de paashaas gelooft, dan is jouw eerste reactie als je heel eerlijk bent niet ook iets in de trant van: "". Los van of je het uitspreekt, ik denk niet dat je die persoon dan nog erg serieus neemt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |