abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105004684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wat heb je tegen u zeggen tegen een leraar? Als die leraar dat wil?
Oh helemaal niks. Ik ben er vooral voorstander van dat elke school zijn eigen beleid kan bepalen, aangepast aan de situatie, de omgeving en zijn leerlingen. Dat domme rücksichtslose opleggen van boven is echt Sovjet denken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_105004687
quote:
15s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alsof je niet beleefd kan zijn wanneer je iemand met "je" aanspreekt. :').
Dat beweer ik ook niet.
Ik vind het wel belangrijk dat er verschil is tussen leraar en leerling, en dat u zeggen net dat beetje afstand geeft wat nodig is.
Maar goed, ieder zijn mening.
pi_105004708
quote:
12s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wanneer heeft Jarno aangegeven dat je hem mag tutoyeren, dan?
:6
pi_105004860
Mijn kinderen zeggen 'je' en 'juf voornaam' of ' meester voornaam'. Ik heb school nog niet horen klagen.. Waarschijnlijk omdat ze dit zelf zo aan de kinderen leren. ;)
pi_105005039
het gaat zelfs in tegen het vrije onderwijs dat we in nederland hebben, toch?
iedereen mag scholen oprichten hier, christelijk, islamitisch, jenaplan, montessori, met lesgeven hoe ze dat zelf wilen; klassikaal, of juist niet, mag je allemaal zelf weten. lijkt me toch dat je dan ook zelf mag weten hoe leraren aangesproken moeten worden..
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 13:44:06 #131
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105005042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:38 schreef poemojn het volgende:
Mijn kinderen zeggen 'je' en 'juf voornaam' of ' meester voornaam'. Ik heb school nog niet horen klagen.. Waarschijnlijk omdat ze dit zelf zo aan de kinderen leren. ;)
Ah, dan is het goed. Want als jouw kinderen het doen en ze gedragen zich voorbeeldig, is er niks aan de hand met de rest van Nederland.

Zoiets?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105005087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:44 schreef okiokinl het volgende:
het gaat zelfs in tegen het vrije onderwijs dat we in nederland hebben, toch?
iedereen mag scholen oprichten hier, christelijk, islamitisch, jenaplan, montessori, met lesgeven hoe ze dat zelf wilen; klassikaal, of juist niet, mag je allemaal zelf weten. lijkt me toch dat je dan ook zelf mag weten hoe leraren aangesproken moeten worden..
Nee, de Partij voor de Vrijheid wil dat inperken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:47:09 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105005158
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ah, dan is het goed. Want als jouw kinderen het doen en ze gedragen zich voorbeeldig, is er niks aan de hand met de rest van Nederland.

Zoiets?
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Met dat soort domme reacties kan ik ook elke oplossing van jou afschieten.
Zinloos en flauw.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105005176
ik denk dat het benoemen van mensen op de lagere school toch al een soort van basis legt voor een vorm van respect.
een leiding gevend / docent(e) met u aanspreken legt gewoon een goede basis zodat je leert hoe in het dagelijks leven om te gaan met ouderen/agenten en onbekende mensen in algemeen die ouder zijn als je zelf bent. ( kijk maar eens hoe tegenwoordig gesproken word tegen meneer agent ) ik was vroeger bang voor meneer agent en sprak netjes met u .

heeft ook niks met vrijheid te maken ofzo , het is een doodnormaal gebaar naar een persoon dat toch erg normaal is .
je zegt toch ook niet tegen je grootouders : he ouwe
maar : hoe gaat het met u oma
pi_105005256
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, de Partij voor de Vrijheid wil dat inperken.
De Partij Voor de Vrijheid-als-je-met-vrijheid-bedoelt-dat-we-leven-volgens-50-jaar-geleden-en-als-je-een-blanke-rijke-joodse-man-bent, die partij?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_105005283
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:47 schreef kovenant het volgende:
ik denk dat het benoemen van mensen op de lagere school toch al een soort van basis legt voor een vorm van respect.
een leiding gevend / docent(e) met u aanspreken legt gewoon een goede basis zodat je leert hoe in het dagelijks leven om te gaan met ouderen/agenten en onbekende mensen in algemeen die ouder zijn als je zelf bent. ( kijk maar eens hoe tegenwoordig gesproken word tegen meneer agent ) ik was vroeger bang voor meneer agent en sprak netjes met u .

heeft ook niks met vrijheid te maken ofzo , het is een doodnormaal gebaar naar een persoon dat toch erg normaal is .
je zegt toch ook niet tegen je grootouders : he ouwe
maar : hoe gaat het met u oma
Ja, zo denk ik er ook over. De basis is belangrijk.
pi_105005298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zoiets?
Zoiets..
Als je je dan zo graag bezig wilt houden met symptoombestrijding, pak dan wel de bijbehorende symptomen aan.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:51:36 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105005316
Haha, fossiele roeptoeters, op welke middelbare school is jijen en jouen tegen een docent nog gewoonte dan? :'). 'U' is vrijwel overal de norm. De seventies zijn al eventjes voorbij. :W.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:52:18 #139
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105005349
quote:
Vakbond CNV Onderwijs is het aan de ene kant eens met de PVV als die partij stelt dat leraren weer met 'u' moeten worden aangesproken. Maar aan de andere kant noemt het CNV het voorstel 'hypocriet'.

Want het PVV neemt anderen de maat, terwijl het collega's in de Tweede Kamer vernedert, de premier in het debat schoffeert en een minister knettergek noemt, aldus het CNV.

De PVV moet eerst de hand in eigen boezem steken, vindt voorzitter Michel Rog van de vakbond. Wilders en zijn partij moeten zelf het goede voorbeeld geven, als het om fatsoensnormen gaat, stelt hij. 'Pas dan kunnen aanspreektitels vanuit Den Haag worden opgelegd.'

Motie
De PVV is van plan bij de bespreking van de onderwijsbegroting 'een zeg-maar-meneer-Jansen-motie- indienen.

Volgens PVV-Kamerlid Harm Beertema moet het gezag van de docent in de klas hersteld worden. Daarbij past volgens hem een professionele afstand tussen leraar en leerling.
http://www.volkskrant.nl/(...)aren-hypocriet.dhtml

Iets met ogen, balken en splinters...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105005372
  woensdag 30 november 2011 @ 13:56:12 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105005483
Mag je je docent wel 'klotskop' noemen bij een onvoldoende?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_105005507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef Ringo het volgende:
Nee, maar als -ie moslim is mag je 'm wel voor zwijn uitmaken hoorde ik zojuist!
pi_105005514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef Ringo het volgende:
Wanneer je zegt: "Met alle respect meneer, maar ik vind u een klotskop.", dan mag dat.
pi_105005572
Daarna(ast) mag je hem uiteraard een kopstoot geven waarna je met 130 km/u een politiecontrole ontwijkt zonder verlichting aan om bij hem thuis in zijn brievenbus te pissen.
pi_105005665
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Daarna(ast) mag je hem uiteraard een kopstoot geven waarna je met 130 km/u een politiecontrole ontwijkt zonder verlichting aan om bij hem thuis in zijn brievenbus te pissen.
"Doe 'ns normaal, man"...
pi_105005681
Van Twitter:

quote:
PVV: Leerlingen moeten u zeggen tegen de leraar. Dan roepen wij wel 'doe normaal, man' naar uw minister-president.
pi_105005765
o.d.z vousvayeren kun je leren
pi_105005806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)aren-hypocriet.dhtml
Iets met ogen, balken en splinters...
Volledig mee eens, inderdaad. Die dubbele moraal kom je bij de PVV voortdurend tegen. Zo noemde Wilders niet lang gelezen Erdogan nog 'a total freak'. Zie ook de slachtofferrol van Wilders als hij doelwit is in een cartoon, terwijl zijn partijgenoot Madlener dan wel weer een spotprent aan een Turkse politcus uitreikt...

Die huichelachtige dubbele moraal kom je bij de PVV voortdurend tegen.
pi_105005849
118; help een leerkracht
pi_105005951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:04 schreef Nielsch het volgende:
118; help een leerkracht
We hadden al 115; red Dion Graus z'n wijf...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')