Ja dat het 2,5 jaar door de PvdA geoppert werd is eigenlijk nog wel raarder omdat dat soort partijen er juist voor gezorgd hebben in de jaren 70 dat er een je en jij cultuur ontstond.quote:
Amen.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:23 schreef ShadyLane het volgende:
Gut o gut. Als er iemand geen respect heeft voor leraren zijn het dit kabinet en de PVV wel. Misschien eens investeren in aantrekkelijk maken van het beroep voor hogeropgeleiden, kleinere klassen, zorg voor zorgleerlingen, in plaats van dit soort publiciteitsstuntjes?
Bij ons ook. Wij hadden een leraar die je openlijk voor de klas mocht beledigen, maar hij beledigde met plezier 3x zo hard terug, dus dat zette je meestal wel uit je hoofd.quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Herkenbaar. Leerlingen hadden bij ons op school duidelijk meer respect voor de docenten die je gewoon kon aanspreken met 'je' of 'jij' en minder voor de autoritaire types die per sé aangesproken wilden worden met u en als het nog even kon ook met twee woorden.Zulke types gunde je gewoon dat de lessen ontregeld werden. Het was het waard om voor uitgestuurd te worden.
Wat een gezeik om niks, hebben wij geen crisis meer ofzo?quote:"The children now love luxury; they have bad manners, contempt for
authority; they show disrespect for elders and love chatter in place
of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their
households. They no longer rise when elders enter the room. They
contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties
at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.
ATTRIBUTION: Attributed to SOCRATES by Plato,
quote:Op maandag 5 december 2011 21:01 schreef Tanin het volgende:
[..]
Bij ons ook. Wij hadden een leraar die je openlijk voor de klas mocht beledigen, maar hij beledigde met plezier 3x zo hard terug, dus dat zette je meestal wel uit je hoofd.
Die man was duidelijk de baas in de klas, en had zeer veel respect, maar daar kwam geen u aan te pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |