abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104997619
We krijgen in onze nieuwbouwwoning radiatoren. Nu willen wij door een externe partij vloerverwarming laten leggen. Dus dan kunnen die radiatoren weg.

Nu heb ik gelezen dat je deze simpel weg kunt verwijderen en de leidingen kunt afdoppen. Hoe ziet dit afdoppen er uit? Heb je dan nog een uitsteekseltje uit de vloer. Kan dit anders ook in de afdekvloer gebeuren. Zodat daarna de tegels er over heen gelegt kunnen worden? Zodat je niks meer van die radiatoren ziet?

Alvast bedankt...
pi_104998150
Even aangenomen dat de CV met slangen is aangelegd: denk dat je de aan- en afvoerslangen moet volgen en bij de verdelers of het knooppunt moet loskoppelen en afdoppen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104998204
wow... ik ben een non techneut haha. Ik wil dit dus ook laten doen door de mensen die de vloerverwarming komen leggen :)

Waar het mij om gaat is of je de radiators zo kan weg halen dat er geen buizen of wat dan ook uit de vloer komen steken. Dus dat alles netjes onder je tegels afgedopt/ wegegewerkt kan worden?

Bedankt
pi_104998378
Zoals ik al melddde: het hangt ervan af of de CV met slangen is aangelegd? Zo ja, als je dan een cementdekvloer van 5 - 10 cm hoogte legt, zal dat wegwerken in de vloer wel kunnen ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104998382
Vloerverwarming incl. dekvloer is drie a 5 centimeter dik.
Eindstop knelkoppeling is max.2 centimeter hoog
Geen probleem dus
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104998422
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 09:49 schreef JerryLee het volgende:
Vloerverwarming incl. dekvloer is drie a 5 centimeter dik.
Eindstop knelkoppeling is max.2 centimeter hoog
Geen probleem dus
Je mag geen knelkoppeling in een dekvloer leggen als je er water in laat zitten.
De CV leidingen moet je dus al afkoppelen waar je er bij kunt, vaak zit er in nieuwe hzuien en verdeelblok bij je CV. De leidingen vervolgens droog maken en dan als droge leiding in je dekvloer laten verdwijnen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_104998459
quote:
3s.gif
Op woensdag 30 november 2011 09:51 schreef Deetch het volgende:

[..]

Je mag geen knelkoppeling in een dekvloer leggen als je er water in laat zitten.
De CV leidingen moet je dus al afkoppelen waar je er bij kunt, vaak zit er in nieuwe hzuien en verdeelblok bij je CV. De leidingen vervolgens droog maken en dan als droge leiding in je dekvloer laten verdwijnen.
Ik wilde nog een stukje over doorblazen toevoegen ,maar je was me voor :@
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104998633
Top! bedankt voor jullie reactie. Dus van die radiators zien we straks niks meer van.. dat is mooi. Jullie geven alleen aan dat er geen water in de leiding mag zitten. Dat doorblazen zoals jerryleen dat noemt. Hoe gaat dat? Wat heb je daarvoor nodig? Is dat iets wat ik zelf ook zou kunnen doen?
pi_104999840
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 10:01 schreef knack het volgende:
Top! bedankt voor jullie reactie. Dus van die radiators zien we straks niks meer van.. dat is mooi. Jullie geven alleen aan dat er geen water in de leiding mag zitten. Dat doorblazen zoals jerryleen dat noemt. Hoe gaat dat? Wat heb je daarvoor nodig? Is dat iets wat ik zelf ook zou kunnen doen?
ja, compressor en een paar stukken slang
Aan 1 kant er druk opzetten bar of 2,3 is genoeg
aan de andere zijde stuk slang naar een plek waar je het water wil hebben .
kan nogal goor zijn dus de tuin in vind ik geen optie.

Laat je hem een paart minuten blazen klaar .
Compressor het liefst met een bulktankje anders stort de druk in.
Koop je al voor een meiertje (altijd handig ) of huren bij WORX of dergelijke .
pi_105000232
Oke bedankt voor de info!
pi_105001731
Vraag of ze de CV droog opleveren, dan kan je afkoppelen wat je wilt zonder problemen met het water.

Hoewel....de CV-ketel werkend opgeleverd zal moeten worden, denk ik...dus lukt dat leeg opleveren niet.
pi_105002588
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 11:49 schreef blomke het volgende:
Vraag of ze de CV droog opleveren, dan kan je afkoppelen wat je wilt zonder problemen met het water.

Hoewel....de CV-ketel werkend opgeleverd zal moeten worden, denk ik...dus lukt dat leeg opleveren niet.
Is dus in werkelijk al gebeurd. Alle meerwerkopties waren zo duur dat er voor besloten is om de woning kaal op te laten leveren.
Op vriendelijk verzoek aan de aannemer stonden alle verwarmingselementen in de woonkamer in de doos. Ketel stond in de doos nog op zolder. Badkamer en wc werden helaas wel opgeleverd. Alle elektra was op 1 meter hoogte afgemonteerd. Bij de oplevering was een keurig a4 met op verzoek van bewoners niet uitgevoerd.

De dag van de sleutel komt er een andere aannemer en gaat aan de slag. Badkamer werd compleet in de container gestort. Wc beneden dus hetzelfde verhaal. Om 1 uur s'middags is begonnen met het frezen van de vloerverwarming. Alle elektra komt uit de verdiepingsvloer en met de waterleidingen hield men rekening. Verwarmingselementen zijn nieuw in doos naar de oud ijzer boer gegaan. Alle wcd zijn er uit gehaald en stopcontacten verlaagd op 30 cm. Ketel is verkocht omdat deze geen stort douche aan kon. Drie weken later waren alle aanpassingen klaar.

Uiteindelijk was deze optie 50% goedkoper dan de meerwerkopties van de aannemer.
Jeroentje.
pi_105008440
Tragisch toch? Iedereen heeft het over de zegeningen van de vrije markt economie, maar dit soort fratsen is toch godsgeklaagd? Nieuwe badkamer en Wc eruit omda meerwerk duurder is dan "met de klant rekening te houden".

Ben blij altijd in een bestaand huis te hebben kunnen trekken; geen ge-eter met bouwrente en dit soort fratsen.

Misschien ga ik eens helemaal zelf een huis bouwen? Wie doet mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop