quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Oldboy en Sympathy for mr Vengeance maken deel uit van een drieluik over wraak die eindight met de film "Sympathy for Lady Vengeance".
Zelf vond ik mr. Vengeance bij far de minste van de 3 films. Oldboy de absolute favoriet. Wat een film was dat. Ben nog altijd bang om hem weer te kijken omdat hij tegen zou kunnen vallen
Toen nog bijna de dvd versie gekocht in een paarse doos (als in de film) voor veel te veel geld
Grappig, ik von juist Mr. Vengeance het sterkst, en Lady Vengeance het zwakst.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Oldboy en Sympathy for mr Vengeance maken deel uit van een drieluik over wraak die eindight met de film "Sympathy for Lady Vengeance".
Zelf vond ik mr. Vengeance bij far de minste van de 3 films. Oldboy de absolute favoriet. Wat een film was dat. Ben nog altijd bang om hem weer te kijken omdat hij tegen zou kunnen vallen
Toen nog bijna de dvd versie gekocht in een paarse doos (als in de film) voor veel te veel geld
Laatste half uur van Mrs. maakte voor mij heel veel goed. Sterke climax, mooi in beeld gebracht. Oldboy steekt wat mij betreft wel met kop en schouders boven de andere twee films uitquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:09 schreef picodealion het volgende:
[..]
Grappig, ik von juist Mr. Vengeance het sterkst, en Lady Vengeance het zwakst.
Ik vond Lady de eerste keer ook de minste van de drie. Bij een herkijk bleek die stukken beter en steeg die naar de tweede plaats. Omdat het verhaal dan wat duidelijker is.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:09 schreef picodealion het volgende:
[..]
Grappig, ik von juist Mr. Vengeance het sterkst, en Lady Vengeance het zwakst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 29-11-2011 21:16:11 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Lekkere droge film, maar wel gewoon goed. Brendan Gleeson is echt awesome in deze film.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
The guard (2011)
[ afbeelding ]
Geweldige sarcastische film met held Brendan Gleeson in de rol van een ierse 'guard' (politieman) in een klein dorpje, bevolkt door echte ieren. Dit dorpje word opgeschrikt ohnee ze schrikken niet door een op handen zijnde smokkel van cocaine met een straat waarde van 500 miljard. Samen met een FBI agent is het aan het ierse politie team om de slechterikken een stapje voor te zijn.
Voor brendan gleesons' karakter betekend dit dat hij zijn dagelijkse leven bestaande uit politie spelen, drugs gebruiken en hoerenbezoek zou moeten aanpassen en dat gaat er natuurlijk niet in.
Heerlijke film voor fans van films als "in bruges" (maar toch niet zo sterk als deze laatste)
7 / 10
Dat kan ik me echt niet voorstellen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
The thing (2011)
Oordeel: In grote lijnen gebeurt er hetzelfde als in het origineel volgens mij. Dit was volgens mij een hommage aan het origineel omgedoopt tot prequel. Maar ik kreeg toch het idee dat het toch stiekem een remake was. Hij is wel spannender en je ziet veel meer van "the thing". Dat kom je niet tekort. Disguisting monsters for the win ! Verder begreep ik het einde niet helemaal.
Als je zesde generatie films goed vindt, dan moet kan ik je Platform, Still Life (eigenlijk alles van Zhang Ke Jia) en Suzhou River aanraden. Tenzij je die natuurlijk al kentquote:Op woensdag 30 november 2011 13:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
十七岁的单车 (Beijing Bicycle)
Film van zesde-generatie-regisseur Wang Xiaoshuai. Ik denk dat het belangrijk is om te begrijpen wat voor soort films de zesde generatie vooral maakt, anders ben je aan het einde mentaal echt kapot. De zesde generatie maakt films met beperkt budget, op bijna documentaire-achtige wijze en zijn vaak redelijk traumatisch. Zo ook Beijing Bicycle, waarin je de jonge Guo Liangui (Xiao Gui) volgt die van het platteland naar de stad is gekomen. Hij vindt werk als koerier in Beijing, en zijn belangrijkste eigendom is zijn snelle fiets, die hij van het bedrijf in bruikleen heeft gekregen. Op een dag wordt zijn fiets echter gestolen en wat volgt is een wild avontuur door de hutongs van Beijing, waarbij de verschillende sociale klasses centraal staan.
IMDB: 7.2
Ik: 8
Net nadat ik de film had gezien, was ik boos, kwaad en verdrietig. Op wat er gebeurde in de film en op de film zelf, omdat het zo enorm onbevredigend is. Maar dat is ook juist de kracht, het sleept je echt mee in het reddeloos verloren zijn. Ik denk dat je het 't beste kunt omschrijven als een gevoel van machteloosheid. Als je meer van Hollywood-dingen houdt, moet je deze film niet kijken.
dat is ie dan ook niet. tenzij er met spannender slechte in your face CGI creatures wordt bedoeld..quote:Op woensdag 30 november 2011 13:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt niet voorstellen.
Maar ik ga deze ook eens kijken en zal het nog wel laten weten.
Die camera-toezichthouders zijn wel geniaal!quote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
zat eens door mn films te bladeren en kwam Operation: Endgame tegen.
Plus een heldere parallel met het heden. Everything must change, so nothing everything stays the same. Vond hem wel wat gedateerd overigens, en mijn kennis van het Italie van toen was iets te beperkt toen ik de film zag.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Il gattopardo (The Leopard) (1963, It, Luchino Visconti)
Een film die terecht het predicaat epos verdient. Omdat het een grote gebeurtenis in de geschiedenis, de eenwording van Italië, verbindt met een persoonlijk verhaal over hoe iemand omgaat met die verandering. Burt Lancaster speelt namelijk een man die gevangen is van z'n tijd. Iemand die wil vasthouden aan z'n oude waarden en traditie, maar begrijpt dat de wereld aan het veranderen is. "I belong to an unlucky generation, astride between two worlds and ill-at-ease in both" zoals die het zelf zegt in de film
Burt Lancaster is op z'n allerbest in de rol van z'n leven. Delon is charismatisch als altijd. Claudia Cardinale prachtig zoals altijd.
cijfer: 8.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |