abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104967662

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

---------------------------------------------------------
Woops, ik was de laatste.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:57 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Oldboy en Sympathy for mr Vengeance maken deel uit van een drieluik over wraak die eindight met de film "Sympathy for Lady Vengeance".

Zelf vond ik mr. Vengeance bij far de minste van de 3 films. Oldboy de absolute favoriet. Wat een film was dat. Ben nog altijd bang om hem weer te kijken omdat hij tegen zou kunnen vallen

Toen nog bijna de dvd versie gekocht in een paarse doos (als in de film) voor veel te veel geld
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_104968048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:57 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Oldboy en Sympathy for mr Vengeance maken deel uit van een drieluik over wraak die eindight met de film "Sympathy for Lady Vengeance".

Zelf vond ik mr. Vengeance bij far de minste van de 3 films. Oldboy de absolute favoriet. Wat een film was dat. Ben nog altijd bang om hem weer te kijken omdat hij tegen zou kunnen vallen

Toen nog bijna de dvd versie gekocht in een paarse doos (als in de film) voor veel te veel geld
Grappig, ik von juist Mr. Vengeance het sterkst, en Lady Vengeance het zwakst.
pi_104969167
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:09 schreef picodealion het volgende:

[..]

Laatste half uur van Mrs. maakte voor mij heel veel goed. Sterke climax, mooi in beeld gebracht. Oldboy steekt wat mij betreft wel met kop en schouders boven de andere twee films uit
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:54:37 #4
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104969729
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:09 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vond Lady de eerste keer ook de minste van de drie. Bij een herkijk bleek die stukken beter en steeg die naar de tweede plaats. Omdat het verhaal dan wat duidelijker is.

Wat extra promo en herhaling van mijn vorige post:
The Artist (2011, Fr, Michel Hazanavicius)
Zie mijn review op film.fok :)
pi_104979759
Oldboi (2003) net gekeken ik geef et een 9 zelfs voor een aziatische film!! 1e kwartier moest ik er wel ff inkomen maar daarna keek het zo weg!! is echt een heerlijke film die je gezien moet hebben met een geweldig plot
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:53:20 #6
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_104980403
Vind ik wel erg veel.....
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:22:46 #7
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104981966

Cowboys and Aliens (2011)

verhaal: Een cowboy ontwaakt met geheugenverlies en een metalen armband die hij er niet afkrijgt. Als het stadje waarin hij verkeert wordt aagevallen door aliens komt stukje bij beetje zijn geheugen weer terug. Door omstandigheden legt hij zijn vete met de Sherrif neer. En trekken zij ten strijde tegen de buitenaardse wezens.

oordeel: Ik verwachtte een kruising tussen een western en 'District 9'. Maar dat valt alleszins mee. Het ziet er iig. stukken gelikter uit. De cast van personages is niet ijzersterk en het verhaal evenmin. Maar het is geen superslechte film.

cijfer: 7.0

The thing (2011)

Verhaal: Een groepje mensen zakt door het ijs met hun sneeuw-wagen en ontdekken een ruimteschip. Even verderop treffen zij ook het lichaam van een ingevroren alien aan. Een expeditie wil het lichaam ter plaatse onderzoeken. Maar dan blijkt het monster na 100.000 jaar nog springlevend te zijn.

Oordeel: In grote lijnen gebeurt er hetzelfde als in het origineel volgens mij. Dit was volgens mij een hommage aan het origineel omgedoopt tot prequel. Maar ik kreeg toch het idee dat het toch stiekem een remake was. Hij is wel spannender en je ziet veel meer van "the thing". Dat kom je niet tekort. Disguisting monsters for the win ! Verder begreep ik het einde niet helemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 29-11-2011 21:16:11 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_105002799
The Smurfs

Vooraf waren alle voortekenen slecht. Smurfen horen dan ook niet thuis in New York maar gewoon in smurfenland. Het begin speelt zich ook daar af en dat is best geinig. Als ze in de stad aankomen is het meteen een stuk minder en is de charme van de smurfen ver te zoeken. Garchamel was bij vlagen best aardig maar verder een verkrachting van de blauwe beestjes. Ik heb de nederlandstalige versie gekeken en daaruit blijkt dat stemacteur ook een vak is. Jack Wouterse als grote smurf overtuigde totaal niet, leek wel of ie niet meer deed dan wat zinnetjes oplezen.

Jammer van het slechte concept, als ze bij een vervolg een hele film in smurfenland laten afspelen wil ik het nog weleens proberen. Voor de kids zal het ongetwijfeld een leuke film zijn, voor de rest die bekend is met de smurfen niet...

5.0
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 12:31:03 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105003031
The guard (2011)

Geweldige sarcastische film met held Brendan Gleeson in de rol van een ierse 'guard' (politieman) in een klein dorpje, bevolkt door echte ieren. Dit dorpje word opgeschrikt ohnee ze schrikken niet door een op handen zijnde smokkel van cocaine met een straat waarde van 500 miljard. Samen met een FBI agent is het aan het ierse politie team om de slechterikken een stapje voor te zijn.
Voor brendan gleesons' karakter betekend dit dat hij zijn dagelijkse leven bestaande uit politie spelen, drugs gebruiken en hoerenbezoek zou moeten aanpassen en dat gaat er natuurlijk niet in.

Heerlijke film voor fans van films als "in bruges" (maar toch niet zo sterk als deze laatste)

7 / 10
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_105003582
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
The guard (2011)

[ afbeelding ]

Geweldige sarcastische film met held Brendan Gleeson in de rol van een ierse 'guard' (politieman) in een klein dorpje, bevolkt door echte ieren. Dit dorpje word opgeschrikt ohnee ze schrikken niet door een op handen zijnde smokkel van cocaine met een straat waarde van 500 miljard. Samen met een FBI agent is het aan het ierse politie team om de slechterikken een stapje voor te zijn.
Voor brendan gleesons' karakter betekend dit dat hij zijn dagelijkse leven bestaande uit politie spelen, drugs gebruiken en hoerenbezoek zou moeten aanpassen en dat gaat er natuurlijk niet in.

Heerlijke film voor fans van films als "in bruges" (maar toch niet zo sterk als deze laatste)

7 / 10
Lekkere droge film, maar wel gewoon goed. Brendan Gleeson is echt awesome in deze film. :Y
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_105004034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
The thing (2011)

Oordeel: In grote lijnen gebeurt er hetzelfde als in het origineel volgens mij. Dit was volgens mij een hommage aan het origineel omgedoopt tot prequel. Maar ik kreeg toch het idee dat het toch stiekem een remake was. Hij is wel spannender en je ziet veel meer van "the thing". Dat kom je niet tekort. Disguisting monsters for the win ! Verder begreep ik het einde niet helemaal.
Dat kan ik me echt niet voorstellen.

Maar ik ga deze ook eens kijken en zal het nog wel laten weten. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_105004339
十七岁的单车 (Beijing Bicycle)

Film van zesde-generatie-regisseur Wang Xiaoshuai. Ik denk dat het belangrijk is om te begrijpen wat voor soort films de zesde generatie vooral maakt, anders ben je aan het einde mentaal echt kapot. De zesde generatie maakt films met beperkt budget, op bijna documentaire-achtige wijze en zijn vaak redelijk traumatisch. Zo ook Beijing Bicycle, waarin je de jonge Guo Liangui (Xiao Gui) volgt die van het platteland naar de stad is gekomen. Hij vindt werk als koerier in Beijing, en zijn belangrijkste eigendom is zijn snelle fiets, die hij van het bedrijf in bruikleen heeft gekregen. Op een dag wordt zijn fiets echter gestolen en wat volgt is een wild avontuur door de hutongs van Beijing, waarbij de verschillende sociale klasses centraal staan.

IMDB: 7.2
Ik: 8

Net nadat ik de film had gezien, was ik boos, kwaad en verdrietig. Op wat er gebeurde in de film en op de film zelf, omdat het zo enorm onbevredigend is. Maar dat is ook juist de kracht, het sleept je echt mee in het reddeloos verloren zijn. Ik denk dat je het 't beste kunt omschrijven als een gevoel van machteloosheid. Als je meer van Hollywood-dingen houdt, moet je deze film niet kijken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:52:39 #13
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_105033457

Eigenlijk is rap helemaal niet mijn muziek maar Eminem is natuurlijk wel mainstream en kan ik wel waarderen, tenminste zijn eerdere werk, en dus op deze eenzame avond eens besloten deze film te proberen, want ik had er wel aardige verhalen gehoord.

Natuurlijk zal het wel een beetje gedramatiseerd zijn maar het is toch wel een film die lekker wegkijkt. Hij wordt eigenlijk nooit saai, maar hij zakt wel een beetje in in het midden. Ook komt het soms ietwat geforceerd over, alsof Eminem zich echt wil bewijzen. Overigens was ik wel onder de indruk van Marshall´s acteerkunsten, die vielen zeker niet tegen, en Britanny Murphey deed het ook goed. De rapbattles zijn het hoogtepunt van de film. Het verhaal is natuurlijk interessant omdat het op waarheid gebaseerd is, maar het gaat nooit echt diep in en het is allemaal een beetje oppervlakkig.

Een film die eigenlijk niet een zo heel slecht is voor een keertje, die misschien in het midden een beetje inzakt en net iets te lang is. En het wordt nooit echt bijzonder indrukwekkend, het blijft allemaal een beetje steken op middelmatigheid. En Eminem´s muziek speelt eigenlijk ook helemaal geen prominente rol.

7,5/10
Zelfs mensen die niet van rap/hip-hop houden zouden deze film ook wel kunnen waarderen, maar verwacht geen intrigerende biografie, en al helemaal geen actie.
  donderdag 1 december 2011 @ 13:08:19 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105048962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
十七岁的单车 (Beijing Bicycle)

Film van zesde-generatie-regisseur Wang Xiaoshuai. Ik denk dat het belangrijk is om te begrijpen wat voor soort films de zesde generatie vooral maakt, anders ben je aan het einde mentaal echt kapot. De zesde generatie maakt films met beperkt budget, op bijna documentaire-achtige wijze en zijn vaak redelijk traumatisch. Zo ook Beijing Bicycle, waarin je de jonge Guo Liangui (Xiao Gui) volgt die van het platteland naar de stad is gekomen. Hij vindt werk als koerier in Beijing, en zijn belangrijkste eigendom is zijn snelle fiets, die hij van het bedrijf in bruikleen heeft gekregen. Op een dag wordt zijn fiets echter gestolen en wat volgt is een wild avontuur door de hutongs van Beijing, waarbij de verschillende sociale klasses centraal staan.

IMDB: 7.2
Ik: 8

Net nadat ik de film had gezien, was ik boos, kwaad en verdrietig. Op wat er gebeurde in de film en op de film zelf, omdat het zo enorm onbevredigend is. Maar dat is ook juist de kracht, het sleept je echt mee in het reddeloos verloren zijn. Ik denk dat je het 't beste kunt omschrijven als een gevoel van machteloosheid. Als je meer van Hollywood-dingen houdt, moet je deze film niet kijken.
Als je zesde generatie films goed vindt, dan moet kan ik je Platform, Still Life (eigenlijk alles van Zhang Ke Jia) en Suzhou River aanraden. Tenzij je die natuurlijk al kent ;)
  donderdag 1 december 2011 @ 14:24:45 #15
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_105052186
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat kan ik me echt niet voorstellen.

Maar ik ga deze ook eens kijken en zal het nog wel laten weten. ;)
dat is ie dan ook niet. tenzij er met spannender slechte in your face CGI creatures wordt bedoeld..
pi_105054652
Texas killing fields

Kan het kort houden. De eerste 3 kwartier denk je; waar kijk ik in vredesnaam naar? Er gebeurt vrijwel niets, tergend traag. Daarna is er één scene die je enigszins spannend zou kunnen noemen, maar de dialoog na afloop is tenenkrommend. Sowieso zitten er veel plotholes in het verhaal en het kon mij in ieder geval totaal niet boeien.

Klein pluspuntje omdat Chloë Grace Moretz meespeelt.
  donderdag 1 december 2011 @ 23:01:02 #17
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_105078021

Heerlijke nostalgie, al was ik bij 2 afgeleidt . Blijft leuk om te zien geweldige effects voor die tijd,
En spielburg toen hij gewoon nog goed was. toffe rollen en ook leuk hoe ze de hoofdrol spelers verdelen over 2 en 3, Ik kijk uit naar een eventueel deel 4.

Mooi beelden zeer matige film, Angelina is weer eens heel de film vaag.
Johnny speelt op de automatische piloot. plot twist is verder erg voorspelbaar en jammer ik kijk uit naar de rum diaries..
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_105078952

zat eens door mn films te bladeren en kwam Operation: Endgame tegen. Geen idee waar ie over ging maar hij duurde ook niet al te lang dus heb m maar opgezet. Volgde er vrij weinig van maar het was iets met een soort geheim agent en zijn eerste dag in een ondergrondse bunker oid. Op een gegeven moment beginnen allemaal mensen elkaar te vermoorden en bla bla bla.
Erg slechte film. soort hybride tussen een komedie en een thriller met hele matige zwarte humor en een oninteressant verhaal. Er spelen redelijk bekende acteurs in maar ik snap eerlijk gezegd niet wat nou de bedoeling was. Ik had ook de hele tijd het idee dat ik m al eerder had gezien en dat zou best kunnen aangezien ik denk dat ik m morgen alweer vergeten ben.
een 3
pi_105081763
Tower heist

Verenigde Staten
Actie / Komedie
104 minuten

geregisseerd door Brett Ratner
met Ben Stiller, Eddie Murphy en Casey Affleck

Een overwerkte manager van een luxe appartementencomplex heeft samen met zijn personeel zijn pensioen verloren aan het piramidespel van een Wall Street crimineel. De fraudeur woont in een groot penthouse onder huisarrest. Onder leiding van de manager gebruiken de medewerkers hun kennis van het gebouw om de fraudeur een poot uit te draaien.

op zich een vermakelijke film om te zien, en heb me er niet mee verveeld.
Maar tis niet echt een komedie en veel actie zit er ook niet in, tis gewoon een geinige film om te zien die eigenlijk vooral goed is vanwege de acteurs die erin spelen.
Gewoon leuk een x te zien en meer niet
een 6.5
  vrijdag 2 december 2011 @ 08:21:34 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_105085505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
zat eens door mn films te bladeren en kwam Operation: Endgame tegen.
Die camera-toezichthouders zijn wel geniaal! ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:45:37 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105088789
Il gattopardo (The Leopard) (1963, It, Luchino Visconti)
Een film die terecht het predicaat epos verdient. Omdat het een grote gebeurtenis in de geschiedenis, de eenwording van Italië, verbindt met een persoonlijk verhaal over hoe iemand omgaat met die verandering. Burt Lancaster speelt namelijk een man die gevangen is van z'n tijd. Iemand die wil vasthouden aan z'n oude waarden en traditie, maar begrijpt dat de wereld aan het veranderen is. "I belong to an unlucky generation, astride between two worlds and ill-at-ease in both" zoals die het zelf zegt in de film
Burt Lancaster is op z'n allerbest in de rol van z'n leven. Delon is charismatisch als altijd. Claudia Cardinale prachtig zoals altijd.
cijfer: 8.5
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:10:01 #22
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_105089406
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Il gattopardo (The Leopard) (1963, It, Luchino Visconti)
Een film die terecht het predicaat epos verdient. Omdat het een grote gebeurtenis in de geschiedenis, de eenwording van Italië, verbindt met een persoonlijk verhaal over hoe iemand omgaat met die verandering. Burt Lancaster speelt namelijk een man die gevangen is van z'n tijd. Iemand die wil vasthouden aan z'n oude waarden en traditie, maar begrijpt dat de wereld aan het veranderen is. "I belong to an unlucky generation, astride between two worlds and ill-at-ease in both" zoals die het zelf zegt in de film
Burt Lancaster is op z'n allerbest in de rol van z'n leven. Delon is charismatisch als altijd. Claudia Cardinale prachtig zoals altijd.
cijfer: 8.5
Plus een heldere parallel met het heden. Everything must change, so nothing everything stays the same. Vond hem wel wat gedateerd overigens, en mijn kennis van het Italie van toen was iets te beperkt toen ik de film zag.
Overal verstand van.
pi_105090885
Cowboys & Aliens

Een beetje vreemd maar wel lekker. Waarom zouden aliens alleen in de hedendaagse filmtijd verschijnen? Ze kunnen net zo goed bij de cowboys geland zijn. Dat zal de eerste insteek geweest zijn, en dat werkt wonderwel goed. Geslaagde western met een stuk sci-fi. Prima cast, al vond ik de rol van Ford wat nietszeggend. Goede popcornfilm.

7.5
pi_105098403
In Time

Uniek idee, maar erg matig en simpel uitgewerkt. Vooral het acteren van Justin Timberlake was vreselijk slecht. Slechte keus om hem de hele film te laten dragen, daar is hij duidelijk niet klaar voor. Verder wordt het verhaal niet echt duidelijk uitgelegd en zit je de hele film wel met vragen. Het verhaal wordt ook wel erg simpel uitgevoerd. Er had zoveel meer in gezeten jammer genoeg.

Cijfer: 6

Pretty cast. Potent premise. Piss-poor execution. And so dies In Time. Rolling Stone
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:48:38 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105103055
The Hangover Part II
Hetzelfde recept als deel 1, dus de originaliteit is er niet meer. Wel is het een leuke film met vooral voor Zach Gali-nogwat een geinige rol. Cijfer: 7,5

Top 5 November:

1. Rise of the Planet of the Apes
2. Hunting & Zn.
3. 8 Mile
4. Steamboat Bill, Jr.
5. The Red Shoes

Afrader van de maand: The Twilight Saga: Eclipse :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')