Dit dusquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:48 schreef Deetch het volgende:
Geheimhoudingsverklaring kun je prima voorleggen, is vrij gebruikelijk voor bedrijven om dit te doen voordat er uberhaupt over zaken gesproken wordt. Je kunt je idee ook vastleggen bij een notaris met datumstempel dan heb je iig een bewijs dat het jouw idee was.
Het is trouwens Investeerder wil (dus zonder t) investeren
Dit.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:48 schreef Deetch het volgende:
Geheimhoudingsverklaring kun je prima voorleggen, is vrij gebruikelijk voor bedrijven om dit te doen voordat er uberhaupt over zaken gesproken wordt. Je kunt je idee ook vastleggen bij een notaris met datumstempel dan heb je iig een bewijs dat het jouw idee was.
Het is trouwens Investeerder wil (dus zonder t) investeren
Bedanktquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:00 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vond het idee trouwens wel goed, alleen zijn naar mijn idee de kosten ontzettend krap ingeschat. Wil zoiets succes hebben ben je waarschijnlijk een veelvoud aan je naamsbekendheid kwijt. Lijkt me verstandig dat erg goed door te rekenen.
Bedanktquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:02 schreef Freeflyer het volgende:
Leuk idee idd, doet mij denken aan een ander idee wat best groot geworden is.
Heb je er over nagedacht om die persoon te benaderen en het idee te verkopen ipv het zelf te ontwikkelen?
Juist die partij zie ik als een partij met know-how.
Dat hangt maar net af in hoeverre zij potentie zien in jouw idee. Dat hangt (uiteraard) voor een groot deel van jouw pitch af.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:02 schreef GudangGaram het volgende:
voor mezelf.
@ Deetch, als het idee wordt vastgelegd, hoe sterk staat dat dan juridisch? Idee van mij, vs mijn idee + andere naam. Want je kan ook geen patent krijgen op een idee (toch)?
Dus ik zal dan sowieso een NDA opstellen en dit laten verifiëren door een jurist.
Daarnaast heb ik nog een vraag. Als investeerder A een X-bedrag investeert, hoe kan ik dan een %-aandelen toekennen? Want mijn inbreng is alleen het 'idee' en 200 uur arbeid.
Het meest makkelijke is om de arbeid per uur te waarderen. Ik heb het andere mensen (studenten) zien doen voor 100 euro per uur en dat bedrag wordt door investeerders ook als redelijk beschouwd. Professionals willen nog wel eens een veelvoud van dat bedrag rekenen dus zet niet te laag in. In jouw geval kun je je project in ieder geval waarderen op 20.000 euro. In termen van aandeel is dat dus 25% voor jou. Ik zou zeker proberen een minimaal belang van 40% te forceren door ofwel meer uren te maken of goed te onderhandelen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:02 schreef GudangGaram het volgende:
Daarnaast heb ik nog een vraag. Als investeerder A een X-bedrag investeert, hoe kan ik dan een %-aandelen toekennen? Want mijn inbreng is alleen het 'idee' en 200 uur arbeid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |