abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 december 2011 @ 18:34:49 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105876200
En natuurlijk Barnier die de Audit wil scheiden van het advies...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105917973
Ik kreeg net een mailtje van EY over een coachdag met Co Adriaanse. Tijdens deze dag gaat Co dus coachen hoe je het beste uit jezelf kunt halen. Om mee te mogen doen met deze dag moet je een motivatiebrief schrijven, hieruit selecteert EY deelnemers.

Wat zouden punten zijn die EY in je brief zou willen zien, zat zelf hieraan te denken:

Introductie over mezelf
Studie, welk jaar enz. enz.
Waarom EY mij aanspreekt en ik dus in contact met hen wil komen

Interessant onderwerp voor persoonlijke ontwikkeling
Co is een ervaren man enz. enz. wat hem kenmerkt (het plezier dat hij overbrengt op zijn selectie, zijn professionaliteit)
Ik zou graag deze dag bijwonen omdat..
• Mogelijkheid om de tips van Co toe te passen om zo een betere teamplayer te worden. Nu al, tijdens projectwerk maar ook toekomstig.
• Tips om anderen te coachen binnen het teamverband waarin je werkt. Zorgt voor meer voldoening dat je anderen kunt helpen en resulteert in een betere sfeer op de werkvloer
• Mogelijkheid om met nieuwe mensen in contact te komen

Afsluiten met een krachtige pitch waarin ik kort vertel waarom ik het zo graag wil.

Iemand nog aanvullingen hoe ik dit tot een overtuigende brief kan maken?
pi_105935250
Ik doe op dit moment een deeltijd opleiding bedrijfseconomie/accountancy. Nu moet ik in januari kiezen of ik BE of AC wil doen. Nu loop ik stage bij een "normale" niet accountancy onderneming en ik merk dat ik de controle en het verbeteren van bedrijfsprocessen wel erg leuk vindt eigenlik. In eerste instantie heb ik altijd BE willen doen maar nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen. Mijn vraag is nu vooral, wat denken jullie in eerste instantie als je dit leest ? En wat zou het verschil in vakken ongeveer zijn ? Heb ook al een gesprek op school maar wil mijn eigen alvast orrienteren aangezien ik over een maandje al moet beslissen.
pi_105957226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:28 schreef copyfile het volgende:
Ik doe op dit moment een deeltijd opleiding bedrijfseconomie/accountancy. Nu moet ik in januari kiezen of ik BE of AC wil doen. Nu loop ik stage bij een "normale" niet accountancy onderneming en ik merk dat ik de controle en het verbeteren van bedrijfsprocessen wel erg leuk vindt eigenlik. In eerste instantie heb ik altijd BE willen doen maar nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen. Mijn vraag is nu vooral, wat denken jullie in eerste instantie als je dit leest ? En wat zou het verschil in vakken ongeveer zijn ? Heb ook al een gesprek op school maar wil mijn eigen alvast orrienteren aangezien ik over een maandje al moet beslissen.
Bij accountancy heb je vooral vakken als AO/BIV, externe verslaggeving, belastingrecht, en accountancygrondslagen. Bij bedrijfseconomie heb je meer bedrijfsadministratie, kwaliteitssystemen, omgevingsanalyse, logistiek, management accounting en ook het een en ander AO/BIV. Maar dat verschilt ook per hogeschool/universiteit.
pi_106124893
Weet iemand of (en waar) de Nederlandse vertaling van de IFRS Standards te vinden is?

Als ik de website van BDO mag geloven, zou deze gratis beschikbaar zijn.
pi_106129381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:12 schreef GuitarJJ het volgende:
Weet iemand of (en waar) de Nederlandse vertaling van de IFRS Standards te vinden is?

Als ik de website van BDO mag geloven, zou deze gratis beschikbaar zijn.
Tip: wen je aan om de Engelse termen te gebruiken (risks and rewards e.d.). Maar om je toch te helpen:

http://www.bdo.nl/Pages/I(...)nds_beschikbaar.aspx

dan doorklikken dus naar

http://www.ifrs.org/Use+a(...)ble+translations.htm
pi_106129575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Tip: wen je aan om de Engelse termen te gebruiken (risks and rewards e.d.). Maar om je toch te helpen:

http://www.bdo.nl/Pages/I(...)nds_beschikbaar.aspx

dan doorklikken dus naar

http://www.ifrs.org/Use+a(...)ble+translations.htm
Bedankt, deze pagina's had ik zelf ook al gevonden. Echter kun je met een gratis account alleen de Nederlandse taxonomie bekijken. De andere 2 documenten zijn niet toegankelijk.

Je hebt verder wel gelijk dat het beter is om aan de Engelse termen te wennen. Het kan alleen nog wel wat tijd kosten om alle benodigde artikelen te vertalen.
pi_106433819
Ik heb bij KPMG gesolliciteerd voor een scriptie, moet nu ook een assessment maken terwijl ik weet dat ik niet zo goed ben in dat soort testjes. :') Wordt de hele dag oefenen dus! Gelukkig zit er ook een testje verbaal lezen in, dat is wel een eitje.
pi_106442043
KPMG heeft ook zo,n statistiek test volgens mij. Dus ik zou dat ook oefenen als ik jou was.
pi_106442694
kpmg heeft the whole package :D
pi_106443422
Ik moet 3 testen maken, een verbale, een numerieke en logisch redeneren ( blok-figuurtjes etc ). De test met die figuurtjes ben ik echt slecht in, scoor daar meestal zon 60 a 65% op, dat is dus te weinig denk ik :{ Op de verbale oefentest had ik net slechts 2 v/d 44 fout. Maar goed we zullen het zien, moet dit echt niet verkloten gezien het feit afstudeerscripties in deze tijd zeer schaars zijn.
pi_106490608
Succes Henk! Oefenen heeft voor mij goed geholpen...

Weet iemand of het eigenlijk zo is dat hetzelfde team zowel de interim als eindjaarscontrole verzorgd?
Dat leek mij eigenlijk wel zo, al hoeft het in mijn ogen geen vereiste te zijn..
pi_106495787
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:30 schreef ballenbak015 het volgende:
Succes Henk! Oefenen heeft voor mij goed geholpen...

Weet iemand of het eigenlijk zo is dat hetzelfde team zowel de interim als eindjaarscontrole verzorgd?
Dat leek mij eigenlijk wel zo, al hoeft het in mijn ogen geen vereiste te zijn..
Ja klopt. Team managers hebben graag dat de team members bij de interim ook bij de final zijn, dat scheelt tijd (minder uitleggen etc.).
pi_106495940
Wat is de interim eigenlijk precies dan?
pi_106499674
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:41 schreef ejfaar het volgende:
Wat is de interim eigenlijk precies dan?
De jaarrekening wordt gecontroleerd d.m.v. van twee controles: de interimcontrole en de final/jaareinde controle. De interim vindt vaak plaats in het najaar, daarna volgt de final in het voorjaar. Tijdens de interim worden de processen van een onderneming gecontroleerd. Hoe goed is de AO/IC van een klant? Hoe goed is de klant zelf "in control"? O.a. aan de hand van de uitkomsten van de interim wordt het controleplan voor de final gemaakt en worden de cijfers gecontroleerd.
pi_106499819
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:52 schreef Abeba het volgende:

[..]

De jaarrekening wordt gecontroleerd d.m.v. van twee controles: de interimcontrole en de final/jaareinde controle. De interim vindt vaak plaats in het najaar, daarna volgt de final in het voorjaar. Tijdens de interim worden de processen van een onderneming gecontroleerd. Hoe goed is de AO/IC van een klant? Hoe goed is de klant zelf "in control"? O.a. aan de hand van de uitkomsten van de interim wordt het controleplan voor de final gemaakt en worden de cijfers gecontroleerd.
O ok. Dus interim is zeg maar een 'voorafje' met AO en bij de final maak je het af icm de cijfers. Danku voor de duidelijke uitleg.
pi_106500110
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:54 schreef ejfaar het volgende:

[..]

O ok. Dus interim is zeg maar een 'voorafje' met AO en bij de final maak je het af icm de cijfers. Danku voor de duidelijke uitleg.
Graag gedaan :)

Ja ongeveer. Als tijdens de interim blijkt dat de AO/IC in orde is, hoef je veel minder werkzaamheden te verrichten bij de final en andersom. Vandaar dat het een belangrijk onderdeel is en soms meer dan alleen een voorafje kan zijn.
pi_106500540
Duidelijk :)
pi_106572883
Hmhm, nu ik toch maar eens langzamerhand een beslissing moet nemen over wat ik wil studeren.. ben ik toch maar eens naar accountancy gaan kijken (hoewel ik dat eerst niet echt zag zitten :') )
En nou zag ik dat je bij Nyenrode 4 dagen kon werken en 1 dag studeren, dat spreekt me wel aan :D !

Zijn hier mensen die dit doen/gedaan hebben en zou je misschien wat over je ervaringen kunnen vertellen? :P

Ik ga iig even verder googlen en de open dag bezoeken (als het lukt).

Alvast bedankt :+
pi_106573867
Dat kan vrijwel bij elke universiteit. Je dient te werken bij een accountantskantoor 4 dagen en op vrijdag studie.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:26:54 #121
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_106574469
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:16 schreef xminator het volgende:
Dat kan vrijwel bij elke universiteit. Je dient te werken bij een accountantskantoor 4 dagen en op vrijdag studie.
Ja maar Nyenrode biedt als enige een deeltijd universitaire bachelor aan.

@Ayca: Ik zit nu zelf in mijn tweede jaar vd bachelor. Het bevalt me zeer zeker, maar bedenk wel: het is stevig aanpoten! Wel leuk hoor, maar bedenk dat je minstens 32 uur per week aan het werk bent ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_106576087
Geniet nog van het leven als je de mogelijkheid hebt!
  zondag 8 januari 2012 @ 21:48:51 #123
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_106579656
Ik geniet ook nog van mijn leven hoor :P
pi_106579838
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja maar Nyenrode biedt als enige een deeltijd universitaire bachelor aan.

@Ayca: Ik zit nu zelf in mijn tweede jaar vd bachelor. Het bevalt me zeer zeker, maar bedenk wel: het is stevig aanpoten! Wel leuk hoor, maar bedenk dat je minstens 32 uur per week aan het werk bent ;)
Hoeveel uur zit je ernaast nog aan je studie? En hoe zit het bv met je reiskosten als je naar breukelen moet, worden die vergoed? Dit zal wss wel per werkgever verschillen? Bij welke zit jij :P?
Wat doe je in het begin eigenlijk, je kan toch eigenlijk nog niets? :')
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:53 schreef xminator het volgende:
Geniet nog van het leven als je de mogelijkheid hebt!
Ga ik zeker doen, maar ik ben wel benieuwd dus ik ga gewoon naar de open dag, bevalt dat niet dan was het een leuk dagje uit :+ bevalt het wel dan heb ik er een extra studie waar ik uit kan kiezen :')

Hoe zit het met je carrieremogelijkheden? Het liefst zou ik zelf iets starten. :P

Wat een hoop vraagtekens en smileys, maargoed. :')
  zondag 8 januari 2012 @ 22:10:54 #125
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_106581147
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:51 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoeveel uur zit je ernaast nog aan je studie? En hoe zit het bv met je reiskosten als je naar breukelen moet, worden die vergoed? Dit zal wss wel per werkgever verschillen? Bij welke zit jij :P?
Wat doe je in het begin eigenlijk, je kan toch eigenlijk nog niets? :')

Vrijdag heb je 2x drie uur college. Voorbereiding verschilt pp en per vak. Bij mij ong. 2 a 3 u per week.

Werk zelf bij Deloitte. Heb een lease-auto dus geen gedoe met reiskosten!
En je begint idd met basiswerkzaamheden. Maar je krijgt veel uitleg en diverse cursussen, dus je kan wel iets ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')