Bij accountancy heb je vooral vakken als AO/BIV, externe verslaggeving, belastingrecht, en accountancygrondslagen. Bij bedrijfseconomie heb je meer bedrijfsadministratie, kwaliteitssystemen, omgevingsanalyse, logistiek, management accounting en ook het een en ander AO/BIV. Maar dat verschilt ook per hogeschool/universiteit.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:28 schreef copyfile het volgende:
Ik doe op dit moment een deeltijd opleiding bedrijfseconomie/accountancy. Nu moet ik in januari kiezen of ik BE of AC wil doen. Nu loop ik stage bij een "normale" niet accountancy onderneming en ik merk dat ik de controle en het verbeteren van bedrijfsprocessen wel erg leuk vindt eigenlik. In eerste instantie heb ik altijd BE willen doen maar nu ben ik toch een beetje aan het twijfelen. Mijn vraag is nu vooral, wat denken jullie in eerste instantie als je dit leest ? En wat zou het verschil in vakken ongeveer zijn ? Heb ook al een gesprek op school maar wil mijn eigen alvast orrienteren aangezien ik over een maandje al moet beslissen.
Tip: wen je aan om de Engelse termen te gebruiken (risks and rewards e.d.). Maar om je toch te helpen:quote:Op woensdag 28 december 2011 14:12 schreef GuitarJJ het volgende:
Weet iemand of (en waar) de Nederlandse vertaling van de IFRS Standards te vinden is?
Als ik de website van BDO mag geloven, zou deze gratis beschikbaar zijn.
Bedankt, deze pagina's had ik zelf ook al gevonden. Echter kun je met een gratis account alleen de Nederlandse taxonomie bekijken. De andere 2 documenten zijn niet toegankelijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Tip: wen je aan om de Engelse termen te gebruiken (risks and rewards e.d.). Maar om je toch te helpen:
http://www.bdo.nl/Pages/I(...)nds_beschikbaar.aspx
dan doorklikken dus naar
http://www.ifrs.org/Use+a(...)ble+translations.htm
Ja klopt. Team managers hebben graag dat de team members bij de interim ook bij de final zijn, dat scheelt tijd (minder uitleggen etc.).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:30 schreef ballenbak015 het volgende:
Succes Henk! Oefenen heeft voor mij goed geholpen...
Weet iemand of het eigenlijk zo is dat hetzelfde team zowel de interim als eindjaarscontrole verzorgd?
Dat leek mij eigenlijk wel zo, al hoeft het in mijn ogen geen vereiste te zijn..
De jaarrekening wordt gecontroleerd d.m.v. van twee controles: de interimcontrole en de final/jaareinde controle. De interim vindt vaak plaats in het najaar, daarna volgt de final in het voorjaar. Tijdens de interim worden de processen van een onderneming gecontroleerd. Hoe goed is de AO/IC van een klant? Hoe goed is de klant zelf "in control"? O.a. aan de hand van de uitkomsten van de interim wordt het controleplan voor de final gemaakt en worden de cijfers gecontroleerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:41 schreef ejfaar het volgende:
Wat is de interim eigenlijk precies dan?
O ok. Dus interim is zeg maar een 'voorafje' met AO en bij de final maak je het af icm de cijfers. Danku voor de duidelijke uitleg.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:52 schreef Abeba het volgende:
[..]
De jaarrekening wordt gecontroleerd d.m.v. van twee controles: de interimcontrole en de final/jaareinde controle. De interim vindt vaak plaats in het najaar, daarna volgt de final in het voorjaar. Tijdens de interim worden de processen van een onderneming gecontroleerd. Hoe goed is de AO/IC van een klant? Hoe goed is de klant zelf "in control"? O.a. aan de hand van de uitkomsten van de interim wordt het controleplan voor de final gemaakt en worden de cijfers gecontroleerd.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
O ok. Dus interim is zeg maar een 'voorafje' met AO en bij de final maak je het af icm de cijfers. Danku voor de duidelijke uitleg.
Ja maar Nyenrode biedt als enige een deeltijd universitaire bachelor aan.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:16 schreef xminator het volgende:
Dat kan vrijwel bij elke universiteit. Je dient te werken bij een accountantskantoor 4 dagen en op vrijdag studie.
Hoeveel uur zit je ernaast nog aan je studie? En hoe zit het bv met je reiskosten als je naar breukelen moet, worden die vergoed? Dit zal wss wel per werkgever verschillen? Bij welke zit jijquote:Op zondag 8 januari 2012 20:26 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja maar Nyenrode biedt als enige een deeltijd universitaire bachelor aan.
@Ayca: Ik zit nu zelf in mijn tweede jaar vd bachelor. Het bevalt me zeer zeker, maar bedenk wel: het is stevig aanpoten! Wel leuk hoor, maar bedenk dat je minstens 32 uur per week aan het werk bent
Ga ik zeker doen, maar ik ben wel benieuwd dus ik ga gewoon naar de open dag, bevalt dat niet dan was het een leuk dagje uitquote:Op zondag 8 januari 2012 20:53 schreef xminator het volgende:
Geniet nog van het leven als je de mogelijkheid hebt!
Vrijdag heb je 2x drie uur college. Voorbereiding verschilt pp en per vak. Bij mij ong. 2 a 3 u per week.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:51 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hoeveel uur zit je ernaast nog aan je studie? En hoe zit het bv met je reiskosten als je naar breukelen moet, worden die vergoed? Dit zal wss wel per werkgever verschillen? Bij welke zit jij?
Wat doe je in het begin eigenlijk, je kan toch eigenlijk nog niets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |