oh die kan ik dan weer het beste hebben van alle mensen van boven de rivierenquote:Op maandag 28 november 2011 12:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je hebt randstedelingen, en je hebt Amsterdammers, dat laatste is niet écht positief
Het is eigenlijk verbazingwekkend hoeveel verschillen er zitten tussen een half uurtje met de trein.quote:Op maandag 28 november 2011 12:55 schreef Keyos het volgende:
Blijft leuk, zo een klein pokke landje, en zoveel verschillen in gewoontes tussen de regio's. Ik woon zelf bijna heel mijn leven in de regio Rotterdam, ik voelde mij écht niet thuis toen ik een paar maanden in Tilburg was xD.
Ik heb weinig met accenten, maar damn ik vreet mij helemaal op als ik een platte Amsterdammer hoor praten, zo afschuwelijk. Kijk, Limburgers kan ik niet volgen (ook al doe ik mijn best en houden zij zich in als ze tegen mij praten) , maar Amsterdams is gewoon afschuwelijk, dan nog liever Haags of bekakt Goois.quote:Op maandag 28 november 2011 12:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh die kan ik dan weer het beste hebben van alle mensen van boven de rivieren
Ja maar Rotterdam/Amsterdam, dan heb je het ook wel over ietsquote:Op maandag 28 november 2011 12:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb weinig met accenten, maar damn ik vreet mij helemaal op als ik een platte Amsterdammer hoor praten, zo afschuwelijk. Kijk, Limburgers kan ik niet volgen (ook al doe ik mijn best en houden zij zich in als ze tegen mij praten) , maar Amsterdams is gewoon afschuwelijk, dan nog liever Haags of bekakt Goois.
Praat overigens zelf wel met een licht accentje Rotterdams, daar heb ik uiteraard niets tegen ^^.
Serieus, ik heb in een studentenhuis gezeten met 2 gasten uit Maastricht en één meid uit Munstergeleen, zeker die 2 gasten uit Maastricht zijn voor mij écht heel lastig om te volgen. Je raakt er wel steeds meer gewend aan, maar makkelijk is het niet. Denk zelfs dat Zuid-Limburgs het moeilijkst om te volgen is voor een randstadbewoner (dan tel ik Fries niet mee).quote:Op maandag 28 november 2011 13:02 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ja maar Rotterdam/Amsterdam, dan heb je het ook wel over iets
En Limburgs is echt niet moeilijk hoor
Daar heb ik ook wel een beetje moeite mee.quote:Op maandag 28 november 2011 13:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Serieus, ik heb in een studentenhuis gezeten met 2 gasten uit Maastricht en één meid uit Munstergeleen, zeker die 2 gasten uit Maastricht zijn voor mij écht heel lastig om te volgen. Je raakt er wel steeds meer gewend aan, maar makkelijk is het niet. Denk zelfs dat Zuid-Limburgs het moeilijkst om te volgen is voor een randstadbewoner (dan tel ik Fries niet mee).
Extreem voorbeeld :
Ik kan dit niet verstaan.
Dat is voor mij juist heel erg makkelijk te volgenquote:Op maandag 28 november 2011 13:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Serieus, ik heb in een studentenhuis gezeten met 2 gasten uit Maastricht en één meid uit Munstergeleen, zeker die 2 gasten uit Maastricht zijn voor mij écht heel lastig om te volgen. Je raakt er wel steeds meer gewend aan, maar makkelijk is het niet. Denk zelfs dat Zuid-Limburgs het moeilijkst om te volgen is voor een randstadbewoner (dan tel ik Fries niet mee).
Extreem voorbeeld :
Ik kan dit niet verstaan, zeker die man in het begin en die vrouw op 4:10
Ik krijg mijn kado's van de sint ook omdat ik lief was?quote:Op maandag 28 november 2011 13:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lieevvvvvv
[..]
[..]
Nee.Gewoon omdat ik lief ben.
Dat is dus wat het moeilijk maakt, het is niet alleen de uitspraak die anders is, maar in sommige situaties is het woordgebruik ook totaal anders. Ik kan het wel aardig volgen hoor dat Noord - Limburgs, zeker als ik mij erop focus, maar als je dan met 2 huisgenoten zit en ze ratelen 10 minuten door, moet ik niet de aandacht verliezen of ik ben ze kwijt, en dat is gewoon vervelend.quote:
dat is met alle dialecten zoquote:Op maandag 28 november 2011 13:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is dus wat het moeilijk maakt, het is niet alleen de uitspraak die anders is, maar in sommige situaties is het woordgebruik ook totaal anders. Ik kan het wel aardig volgen hoor dat Noord - Limburgs, zeker als ik mij erop focus, maar als je dan met 2 huisgenoten zit en ze ratelen 10 minuten door, moet ik niet de aandacht verliezen of ik ben ze kwijt, en dat is gewoon vervelend.
Ja klopt, sommige woorden lijken er totaal niet op, maar uit de zin is het vaak wel te halen wat er bedoelt wordtquote:Op maandag 28 november 2011 13:13 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is dus wat het moeilijk maakt, het is niet alleen de uitspraak die anders is, maar in sommige situaties is het woordgebruik ook totaal anders. Ik kan het wel aardig volgen hoor dat Noord - Limburgs, zeker als ik mij erop focus, maar als je dan met 2 huisgenoten zit en ze ratelen 10 minuten door, moet ik niet de aandacht verliezen of ik ben ze kwijt, en dat is gewoon vervelend.
Als ze een heel gesprek gaan voeren ben ik de weg denk ik kwijt.quote:
Dat zijn gewoon nep-Duitsersquote:Op maandag 28 november 2011 13:14 schreef Joysa het volgende:
[..]
Ja klopt, sommige woorden lijken er totaal niet op, maar uit de zin is het vaak wel te halen wat er bedoelt wordt
En zuid limburgs heb ik zelf ook wel eens moeite mee hoor
Ik heb die al geleverd hoor.quote:Op maandag 28 november 2011 13:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Did someone order a big sausage pizza?
Ik word al misselijk als ik eraan denk.quote:Op maandag 28 november 2011 13:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Did someone order a big sausage pizza?
Jammer dat niet een van mijn voorouders Surinamer was ipv Aziaat.quote:
Oooooow, alweer afgewezen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik word al misselijk als ik eraan denk.
quote:Op maandag 28 november 2011 13:26 schreef rhubarbje het volgende:
ow wacht het ging vast over je piemel en niet over eten
suf
Hehe,quote:Op maandag 28 november 2011 13:26 schreef rhubarbje het volgende:
ow wacht het ging vast over je piemel en niet over eten
suf
Pijnlijk he.quote:
Ik drie jaar geleden ook, en kijk eens wat er van me is gewordenquote:Op maandag 28 november 2011 13:27 schreef heloef het volgende:
[..]
Pijnlijk he.
Ik heb besloten dat ik a-seksueel wordt.
quote:
Succes daarmee!quote:Op maandag 28 november 2011 13:27 schreef heloef het volgende:
[..]
Pijnlijk he.
Van de vriend waar ik dit weekend was.quote:Op maandag 28 november 2011 13:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik krijg mijn kado's van de sint ook omdat ik lief was?
maar van wie dan?
niet van mama die was boos
volgens mij worden zelfs a-seksuelen verliefdquote:Op maandag 28 november 2011 13:27 schreef heloef het volgende:
[..]
Pijnlijk he.
Gewoon aan de man, ga je schamen!quote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik drie jaar geleden ook, en kijk eens wat er van me is geworden
wat liefquote:Op maandag 28 november 2011 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Van de vriend waar ik dit weekend was.
Tja, mij ook, ze kwetsen je op een of andere manier sneller dan mannen, ik weet niet waar het aan ligt.quote:Op maandag 28 november 2011 13:29 schreef heloef het volgende:
[..]
Gewoon aan de man, ga je schamen!
Ik begin gewoon niet aan vrouwen, ze hebben me genoeg pijn opgeleverd.
Mwah deze doet nog haar best om het zo min mogelijk pijn te laten doen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tja, mij ook, ze kwetsen je op een of andere manier sneller dan mannen, ik weet niet waar het aan ligt.
dat min mogelijk pijn willen doen...daar ligt meestal het probleem. Dat doet vaak meer pijn dan in 1 keer alles afkappen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:31 schreef heloef het volgende:
[..]
Mwah deze doet nog haar best om het zo min mogelijk pijn te laten doen.
Dus ergens vind ik ze nog wel lief.
wijze woordenquote:Op maandag 28 november 2011 13:33 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
dat min mogelijk pijn willen doen...daar ligt meestal het probleem. Dat doet vaak meer pijn dan in 1 keer alles afkappen.
Nou ja ik wil mijn beste vriendin gewoon niet kwijt eigenlijk, dus ik vind afkappen niet echt een optie nu.quote:Op maandag 28 november 2011 13:33 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
dat min mogelijk pijn willen doen...daar ligt meestal het probleem. Dat doet vaak meer pijn dan in 1 keer alles afkappen.
Goed zo, verliefdheid gaat vaker over dan vriendschap, dat is vaak voor de rest van je leven, ik denk dat je op deze manier beter af bent.quote:Op maandag 28 november 2011 13:33 schreef heloef het volgende:
[..]
Nou ja ik wil mijn beste vriendin gewoon niet kwijt eigenlijk, dus ik vind afkappen niet echt een optie nu.
Éen bijzonder goedenavond.quote:
De verliefdheid is nu wel over eigenlijk.quote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Goed zo, verliefdheid gaat vaker over dan vriendschap, dat is vaak voor de rest van je leven, ik denk dat je op deze manier beter af bent.
Goedeavond.quote:
als dat zo is kan die vriendschap ook later opnieuw leven in worden geblazenquote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Goed zo, verliefdheid gaat vaker over dan vriendschap, dat is vaak voor de rest van je leven, ik denk dat je op deze manier beter af bent.
Dat klinkt best wel erg, maar ja, je bent er tenminste eerlijk over.quote:Op maandag 28 november 2011 13:36 schreef heloef het volgende:
[..]
De verliefdheid is nu wel over eigenlijk.
Ik baal alleen dat zij niet in mij ziet wat ik in mezelf zie.
Narcist zijn is best leuk wisten jullie dat?
ik heb het geprobeerd en ik kan het echt niet. Afgesproken met haar, leuke middag gehad maar vervolgens weet je dat ze 's avonds bij haar nieuwe vriend in zijn armen ligt...en dat verpest het weer.quote:Op maandag 28 november 2011 13:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als dat zo is kan die vriendschap ook later opnieuw leven in worden geblazen
en ik vind niet eens dat dat zo is
vrienden komen en gaan hier ook (vanwege verschillende omstandigheden)
de mensen waar ik mee om ging toen ik 16 was spreek ik nooit meer of zo
het is waarschijnlijk enorm pijnlijk en slecht voor je gevoel van eigenwaarde als je telkens met deze nieuwe relatie geconfronteerd word
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |