abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104912726
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_104912839
Dat plaatje :').

Ik probeer me ook niet te laten opfokken door treinen die te laat zijn, maar als het vriest en ik moet 20 min. wachten op een tochtig station met ijskoude voeten, werkt dat niet }:|.

Gister geen ijs meer gegeten, wel nog een mandarijn en een stukje chocoladeletter. Daarmee had ik 3 T's met chocola :').

Vandaag een beter ritme en ook beter eten mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104912873
Ik ga straks mediterraan ontbijten :o ben benieuwd wat 't inhoudt, maar vriendin van me dacht dat het een goed idee was _O- Dus dat gaan we maar 's bekijken zodadelijk (10 uur) waardoor het wrsch meer een brunch wordt tegen de tijd dat we ons eten hebben.

Lijstje wordt dus iets als:

Brunch: Mediterraan 'ontbijt'
T: iets van fruit
T: 2 knackebrod met wat kipfilet en knoflooksmeer
S: spinnen
D: zuurkool 'taart' met zelfgemaakt volkoren korstdeeg, spekjes, ui, heel pak zuurkool, walnoten en wat parmesan (ofzo)
T: glaasje rode wijn

Oh, en ik eet niet te weinig om af te vallen, wat ook niet echt gebeurt verder (kleding als meetlat), maar er is gewoon niet veel trek aanwezig de laatste tijd. Ben me ervan bewust, maar het lukt gewoon niet om meer te eten omdat ik dan tegen heug en meug dingen weg zit te werken, máár met sporten gaat 't hopelijk weer wat beter. Vanavond dus éindelijk weer spinnen en ik heb op 't moment geen hoofd-, nek-, rug- en/of buikpijn, dus ik heb goede hoop dat 't nu eindelijk weer gaat lukken! O+ *O*
Ja doei.
pi_104913028
Mogguh! :W

Man, wat heb ik vannacht een end geslapen :D Lag er dan ook al voor 22u. in :@

Lijstje:
O: Havermout met melk, banaan
T: Mandarijn, bth schinken
L: 3 bth, 2x paprika/kipfilet/paard, 1x schinken/rucola/tomaat, 2 glazen melk
T: 1/2 grapefruit, glas melk
D: ? weet nog niet, denk iets met rundergehakt
T: paar blokjes oude kaas
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104913140
Mogge!

Ben mijn yoghurt vergeten ;(
Naja ik eet hier nog wel wat extra.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104914422
Ohai!

Anna, inderdaad de wijn die jij kent :P ik vind hem echt heerlijk! Vanavond nog 1 en dan is hij op...

Lijstje?
O: dubbele bth kaas, glas perensap
T: plakje ontbijtkoek, 1 fruit
L: salade + soep
T: 1 fruit en 150 ml yoghurt
B: 2x20 minuten fietsen
D: iets met groenvoer; denk ratatouille met rijst
S: bodyshape
T: glas wijn
pi_104914447
Oh en ik heb net voor bijna 400 euro jurkjes gekocht. Excuus; kerstfeest op werk binnenkort. Heb ook nog 1 week om er toonbaar uit te gaan zien. Spierpijn in de billen van de Combat gisteren is een eerste stap :P
pi_104914550
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste 2 zijn "gewoon voor werk", wil er 1 van houden. Alleen zie nu al dat de laatste niet zwart is, zoals gehoopt, maar donkerbruin :'). Van de andere 4 wil ik er 1 of 2 houden. Minstens de helft gaat dus terug :P. Vind de eerste 2 het mooist, hoop dat ze ook goed staan!
  maandag 28 november 2011 @ 10:54:50 #9
216210 Ml-etje
pi_104914555
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:50 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik heb net voor bijna 400 euro jurkjes gekocht. Excuus; kerstfeest op werk binnenkort. Heb ook nog 1 week om er toonbaar uit te gaan zien. Spierpijn in de billen van de Combat gisteren is een eerste stap :P
Feauteau! Heb je online geshopt?
  maandag 28 november 2011 @ 10:55:32 #10
117113 Perruche
Muffin!
pi_104914580
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Feauteau! Heb je online geshopt?
:Y krijg het morgen, als het goed is!
BonprixZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  maandag 28 november 2011 @ 10:58:10 #11
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_104914640
Ohai 8-) Moest krabben vanmorgen en had mijn hoes niet over de voorruit, ben dus weer een hoop krassen rijker :'( *kras*

O: Brinta
T: Optimel choco
L: Drie snee-en volkoren, flink bord rauwkost met dressing :9
T: 2 mandarijnen
D: Zelfgemaakte rode kool, aardappels, gepaneerde panga
T: Wat nootjes of Griekse yoghurt of een mini nepnuts

Nog drie dagen en dan naar Londen en dan nog 3 weken werken en dan 3 weken VRIJ :Y)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 28 november 2011 @ 10:59:06 #12
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_104914665
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:54 schreef Perruche het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste 2 zijn "gewoon voor werk", wil er 1 van houden. Alleen zie nu al dat de laatste niet zwart is, zoals gehoopt, maar donkerbruin :'). Van de andere 4 wil ik er 1 of 2 houden. Minstens de helft gaat dus terug :P. Vind de eerste 2 het mooist, hoop dat ze ook goed staan!
Ik zie er maar 2! Wat doe ik fout?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 28 november 2011 @ 10:59:14 #13
294490 Cocotrimonium
pi_104914669
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:47 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh! :W

Man, wat heb ik vannacht een end geslapen :D Lag er dan ook al voor 22u. in :@
Misschien lag je er wel voor 22u in, maar volgens mij ben je toen helemaal nog niet gaan slapen! :P
  maandag 28 november 2011 @ 10:59:49 #14
294490 Cocotrimonium
pi_104914680
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik zie er maar 2! Wat doe ik fout?
Ik zie er ook maar twee :o Zou het aan de computers hier liggen? :D
  maandag 28 november 2011 @ 11:00:07 #15
294490 Cocotrimonium
pi_104914695
En nu ga ik college geven, tot laters.
  maandag 28 november 2011 @ 11:01:46 #16
216210 Ml-etje
pi_104914736
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Misschien lag je er wel voor 22u in, maar volgens mij ben je toen helemaal nog niet gaan slapen! :P
_O- welke conclusie moeten we hieruit halen?

Werkse!
  maandag 28 november 2011 @ 11:02:04 #17
216210 Ml-etje
pi_104914748
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

:Y krijg het morgen, als het goed is!
Ik zie er ook maar 2 ;)
  maandag 28 november 2011 @ 11:05:02 #18
117113 Perruche
Muffin!
pi_104914836
Hm ik heb er zes.. kan het nu ook even niet veranderen, sorry :P
  maandag 28 november 2011 @ 11:06:57 #19
117113 Perruche
Muffin!
pi_104914890
Oh en mag ik heel zachtjes juichen? Heb 2 dagen een Aleve genomen (1 per dag) en mijn kaak/kiespijn is nu ook zonder de Aleve minder... hoop dat het zo doorgaat :@
  maandag 28 november 2011 @ 11:10:41 #20
93603 V1z0R
Hoi
pi_104914998
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:@ nope... Maar wel al rond 23u. en dat is voor mijn doen ook vroeg :D :7

Maar jij voelt je dus ook al weer wat beter dan gister? ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- welke conclusie moeten we hieruit halen?
Dat Coco helderziend is? :o Derek Vogeltie, eat your heart out!

Misschien is het een ontsteking Perr? Omdat aleve ook ontstekingsremmend werkt namelijk.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Zavvi - Fandom en GeekgearVattenfall cadeauMailbird - E-mail made beautiful
  maandag 28 november 2011 @ 11:10:41 #21
216210 Ml-etje
pi_104915000
SPOILER
  maandag 28 november 2011 @ 11:11:05 #22
216210 Ml-etje
pi_104915011
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@ nope... Maar wel al rond 23u. en dat is voor mijn doen ook vroeg :D :7

Maar jij voelt je dus ook al weer wat beter dan gister? ^O^

[..]

Dat Coco helderziend is? :o Derek Vogeltie, eat your heart out!

Misschien is het een ontsteking Perr? Omdat aleve ook ontstekingsremmend werkt namelijk.
Nice try V1z :P
  maandag 28 november 2011 @ 11:11:47 #23
117113 Perruche
Muffin!
pi_104915029
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:10 schreef Ml-etje het volgende:
SPOILER
Haha hoe heb je dat nu weer gedaan?

En vizor, dat denk ik ook, had er ook speciaal naar gevraagd dat het ontstkingsremmend moest zijn. Maar ik ben zo blij dat het minder is!!
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 11:14:48 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104915114
Voor Ewalina: geen lompe vraag hoor ;) ik ben vrij snel aangekomen en dacht dat het kwam omdat ik gelukkiger was en een hele lieve vriend heb gevonden O+ maar 20 kilo in iets meer dan een jaar is natuurlijk niet normaal :X ik ben toen gaan afbouwen van mijn antidepressiva met als gevolg dat ik erg depressief werd weer. Sinds vorige week slik ik een andere AD waarvan je niet aankomt als het goed is :)

Perruche: leuke jurkjes!! Via Zalando of niet? Ik wil ook graag jurkjes shoppen maar dat is op het moment geen succes met mijn dikke buik :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 28 november 2011 @ 11:17:47 #25
117113 Perruche
Muffin!
pi_104915220
Van de Bijenkorf ... Ml was zo aardig mijn falende plaatjes skills recht te zetten!

Maar majo, je was 59 kg bij jouw lengte, dan is 79 kilo toch nog steeds niet echt overgewicht... je was iets van 1.80 toch? 20 kg in 1 jaar is idd veel, maar het is dan minder erg dan als je bijv. van 75 kilo naar 95 kg was gegaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')