abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104911245
111121_50937_Forum-banner-Next-Best-Band.jpg

Met Plug It In zet Next Best Band iedere week één aanstormende band full blown in de spotlight.

Deze week richten we onze spotlights op Milkbar, De Witte Motor, zoals ze zelf graag zeggen. Ze bestaan pas anderhalf jaar, maar hebben al wel opgetreden bij 3FM en in De Wereld Draait Door! Ook worden hun twee singles ‘Accident’ en ‘The Doctor’ al gebruikt onder tv-programma’s als 'Down met Johnny Rocks' op Veronica en 'MTV Was Here'.

De muziek van Milkbar valt te omschrijven als lekker in het gehoor liggende, niet al te serieuze, dansbare rock. Dit is goed terug te horen in hun nieuwe single ‘The Doctor’ wat alweer de tweede single van hun debuutalbum is. In de eerste videoclip voor ‘Accident’ was niemand minder dan Jeroen Pauw als melkboer te zien en naar aanleiding van dit nummer heeft 3FM ze uitgeroepen tot Serious Talent.

In ‘The Doctor’ spelen de mannen zelf de hoofdrol. Zanger Chris is net klaar met werken en gaat op weg naar een oefensessie. Benieuwd geworden? Kijk dan hier naar ‘The Doctor’. Veel plezier!

We hebben ook nog een kort, verhelderend interview met de mannen (en vrouw) van Milkbar gehad. Dat lees je hieronder.

Waar staat Milkbar voor?
De Witte Motor. Energieke dansbare indiepop.

Hoe is Milkbar ontstaan?
Nu anderhalf jaar geleden werd Milkbar geboren. Bijeengeschraapt via obscene contactadvertenties vonden vier energieke muzikanten elkaar: Antonio Consilvio, de broertjes de Beurs en de van oorsprong Ierse frontman Chris Murphy.

Wat weet nog niemand van jullie?
We zijn dol op White-Russians.

Hoe is jullie muziek het beste te omschrijven?
Energieke, dansbare, smakelijke Indiepop.

Waarin onderscheidt Milkbar zich van andere bands?
We maken rock met een knipoog en we drinken veel melk.

Vertel eens over één van jullie hoogtepunten?
Eén van onze hoogtepunten was het optreden op het Museumplein tijdens de Uitmarkt. Een afgeladen plein vol blije mensen op zaterdagavond. De hele dag en avond regende het als een gek, maar vanaf ons eerste nummer bleef het gelukkig net een uurtje droog.

111124_50937_Band-Milkbar.jpg

Wie zijn jullie inspiratiebronnen?
The Libertines, Arctic Monkeys, Weezer, Franz Ferdinand, Supergrass.

Wat is de grootste blunder die jullie hebben gemaakt tijdens een optreden?
Toen we tegelijkertijd een ander nummer hadden ingezet. Maar dat was eigenlijk ook wel leuk. We waren ontzettend benieuwd wie het op welke manier zou gaan oplossen…

Wat is jullie eerste muziekherinnering?
Eddie Vedder die op Pinkpop vanaf het podium het publiek in sprong.

Beluister en bekijk hier meer audio-tracks en video’s Milkbar op Next Best Band. Next Best Band schotelt je vandaag dé beste bands van morgen voor. Dat doen ze op www.nextbestband.nl, festivals, radio en TV.

Wat vindt FOK! er van?
Nu is aan jullie de vraag: Wat vinden we er van?
En willen we nog meer van ze te weten en te horen krijgen?
pi_104913167
Ik heb de OP niet gelezen.
pi_104915224
Next Best Band schotelt je online, op festivals, podia, radio en TV vandaag dé beste bands van morgen voor. Op www.nextbestband.nl vind je tracks en video's van duizenden nieuwe Nederlandse bands en maak je playlists van de beste nieuwe muziek.
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 11:25:38 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104915489
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2011 09:53 schreef datisstom het volgende:
Ik heb de OP niet gelezen.
Waarom niet? Opzich een goede manier om eens een nieuw bandje te leren kennen. Het is niet helemaal mijn muziek maar misschien komt er in de volgende weken nog 1 voorbij die ik meer kan waarderen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 28 november 2011 @ 12:20:24 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104917332
Is het geen idee om een track in de OP te zetten ipv linken naar een website waar je niet door het nummer heen kunt gaan om even snel te scannen of het wat is?
We zullen zien, zei de blinde.
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 12:31:28 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104917732
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2011 12:20 schreef Doodloper het volgende:
Is het geen idee om een track in de OP te zetten ipv linken naar een website waar je niet door het nummer heen kunt gaan om even snel te scannen of het wat is?
Hier is het fimpje op YT voor de mensen die het filmpje in de OP niet kunnen zien

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_104917757
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2011 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom niet? Opzich een goede manier om eens een nieuw bandje te leren kennen. Het is niet helemaal mijn muziek maar misschien komt er in de volgende weken nog 1 voorbij die ik meer kan waarderen :)
Precies! Er zit vast wel een keer iets tussen wat je wel leuk vindt!
Next Best Band schotelt je online, op festivals, podia, radio en TV vandaag dé beste bands van morgen voor. Op www.nextbestband.nl vind je tracks en video's van duizenden nieuwe Nederlandse bands en maak je playlists van de beste nieuwe muziek.
  maandag 28 november 2011 @ 16:18:58 #8
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104925832
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2011 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier is het fimpje op YT voor de mensen die het filmpje in de OP niet kunnen zien

Dankje. :)

Leuk idee trouwens! Niet helemaal mijn stijl, maar toch; leuk idee.
We zullen zien, zei de blinde.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 november 2011 @ 19:41:00 #9
300347 MrManuel
pi_104934919
Leuk liedje.. :D
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_104935044
Hij blijft wel een beetje hangen (in mijn hoofd). Goed teken.
pi_104989232
Nog meer mensen met een mening B-) ?
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 21:12:35 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_105183668
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:29 schreef Anne het volgende:
Nog meer mensen met een mening B-) ?
Wel een leuk liedje, maar de productie blijft toch wel een beetje knullig Nederlands, het knalt ook te weinig... En die zang trek ik echt niet. :@
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_105195298
Het is weer tijd voor een nieuwe Next Best Band:

[NBB] Hunting The Robot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')