Amen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:45 schreef Gamesua het volgende:
De hele discussie wordt langs elkaar heen gevoerd trouwens. Aan de ene kant de naieve vrouwen, aan de andere kant de hartgebroken friendzoned mannen.
Het is mogelijk om een hechte man-vrouw relatie te hebben, dat is waar. (Het is heel vaak echter wel zo dat een man die een vrouw als goede vriendin heeft, haar zou doen mits hij de optie zou krijgen, maar dat is even een side-note.)
Bij een hechte vriendenrelatie horen ook dingen bij, zoals comfortabel en zonder spanning bij elkaar zijn, films kijken, wat niet. Maar de situatie hier is gewoon heel anders. Een van de twee heeft gevoelens. Ergo, een hele nep-relatie aangaan heeft weldegelijk de waarde van een "relatie" voor de vriend van TS. Zijn gevoelens zijn immers niet weg en worden alleen maar versterkt door TS' wangedrag.
Niet alleen maar het bij elkaar slapen, maar alles eromheen. Kleren bij elkaar, ruzies maken, vaak samen eten, alles aan elkaar vertellen, beste vrienden zijn, "kan niet zonder hem, enzovoorts. Het is net een relatie. Jij wilt niets. Hij heeft gevoelens, dus dat alles moet weg (of je moet een relatie aangaan) als je wilt dat hij nog verder een leuk leven kan leiden. Hoe het anders zal gaan is dat hij pas over 3, 4, 7 jaar beseft dat hij al zijn tijd heeft weggegooid en een andere chick begint te zoeken. Als close friends kan je dat hem niet aandoen.
Gedeeltelijk mee eens. Wangedrag?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:45 schreef Gamesua het volgende:
De hele discussie wordt langs elkaar heen gevoerd trouwens. Aan de ene kant de naieve vrouwen, aan de andere kant de hartgebroken friendzoned mannen.
Het is mogelijk om een hechte man-vrouw relatie te hebben, dat is waar. (Het is heel vaak echter wel zo dat een man die een vrouw als goede vriendin heeft, haar zou doen mits hij de optie zou krijgen, maar dat is even een side-note.)
Bij een hechte vriendenrelatie horen ook dingen bij, zoals comfortabel en zonder spanning bij elkaar zijn, films kijken, wat niet. Maar de situatie hier is gewoon heel anders. Een van de twee heeft gevoelens. Ergo, een hele nep-relatie aangaan heeft weldegelijk de waarde van een "relatie" voor de vriend van TS. Zijn gevoelens zijn immers niet weg en worden alleen maar versterkt door TS' wangedrag.
Niet alleen maar het bij elkaar slapen, maar alles eromheen. Kleren bij elkaar, ruzies maken, vaak samen eten, alles aan elkaar vertellen, beste vrienden zijn, "kan niet zonder hem, enzovoorts. Het is net een relatie. Jij wilt niets. Hij heeft gevoelens, dus dat alles moet weg (of je moet een relatie aangaan) als je wilt dat hij nog verder een leuk leven kan leiden. Hoe het anders zal gaan is dat hij pas over 3, 4, 7 jaar beseft dat hij al zijn tijd heeft weggegooid en een andere chick begint te zoeken. Als close friends kan je dat hem niet aandoen.
Nou, de vrouwelijke vriendinnen die ik nu heb, wil ik echt niet op, sorry. Zelfs dronken nietquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:45 schreef Gamesua het volgende:
Godjezus, ik slaap ook vaak genoeg bij een vriendin (waar ik toevallig ook kleding heb liggenquote:Op woensdag 30 november 2011 00:08 schreef S95Sedan het volgende:
Het is natuurlijk ook wel erg makkelijk zo'n luisterend oor, iemand die er altijd voor je is.
Of niet TS?
Het feit dat jullie beide kleding bij elkaar hebben liggen en samen in bed liggen zegt al genoeg. Klinkt gewoon als een verkapte relatie in mijn ogen, minus de seks.
Misschien moet je gewoon eens eerlijk zijn en of een echte relatie beginnen met die gozer of zelf niet zo'n watje zijn en gewoon de knoop doorhakken en kappen met dat soort dingen.
Maargoed waarschijnlijk doe je dat toch niet want je houdt wel van de aandacht zo te lezen.
Je hele reactie zegt al genoeg.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:14 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Godjezus, ik slaap ook vaak genoeg bij een vriendin (waar ik toevallig ook kleding heb liggen) Wij praten ook altijd heel gezellig en zij is ook een luisterend oor.. Oh, zal het.. nee, een verkapte relatie zonder seks?
![]()
Niet, maar dit is een voorbeeld met hoe die vriendschap met hem voor mij is. Niet anders dan met mijn vriendinnen.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je hele reactie zegt al genoeg.![]()
Waar in mijn post heb ik het ook maar enigszins over je vriendin?
Misschien eens helder ernaar kijken en inzien dat het allemaal wel lekker makkelijk is natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:28 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Niet, maar dit is een voorbeeld met hoe die vriendschap met hem voor mij is. Niet anders dan met mijn vriendinnen.
Dan niet héquote:Op woensdag 30 november 2011 00:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Misschien eens helder ernaar kijken en inzien dat het allemaal wel lekker makkelijk is natuurlijk. Het hele feit dat je zo hard roept dat het precies hetzelfde is zoals met je vriendin zegt mij al genoeg. Want dat is het niet.
Vrouwen doen gewoon moeilijk afstand van een lievelingstasje.quote:
Zozo, ik proef frustraties.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:20 schreef OeJ het volgende:
Het spijt me wel hoor, maar stel dat er in deze situatie wel een relatie van gekomen was, binnen een maand vindt die jongen dat zijn nieuwe vriendin wel ietsje minder mag claimen, hij wil ook nog wel eens een pokeravondje hebben etc.
Na een jaar wordt dit arme meisje verscheurd door het feit dat hij nooit eens een keer naar haar luistert, hij flirt met andere meiden, is er nooit, doet nooit meer de douchewand af, ruimt nooit z'n vieze sokken op, als hij een film haalt van de videotheek neemt hij nooit meer mee wat zij ook leuk vindt. DE SCHOFT!
Wel tussen jou en je vriendin. Want geen van beiden heeft gevoelens.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:28 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Niet, maar dit is een voorbeeld met hoe die vriendschap met hem voor mij is. Niet anders dan met mijn vriendinnen.
Daar gaat het ook om.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:34 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Dan niet héIk zeg dat de hele tijd alleen maar omdat ik het gevoel heb dat het alleen maar gaat om het feit dat hij een man is. (buiten het leuk vinden om dan..
)
Ik hoop het. Sommige gasten hebben een bord voor hun kop, dat duurt soms 10 jaar voor het kwartje valtquote:Op woensdag 30 november 2011 01:37 schreef twi het volgende:
[..]
Zozo, ik proef frustraties.
Maar ontopic, hij gaat je natuurlijk nooit uit zijn hoofd kunnen zetten als je zo intiem met 'm op blijft trekken. Maar die beslissing moet toch echt van hem zelf komen. Je hebt een eerste zetje gegeven, veel meer kun je niet doen. Zoals hierbover ergens terecht wordt opgemerkt, het is toch zijn verantwoordelijkheid. Je moet alleen niet vreemd staan te kijken als hij één dezer dagen tot de conclusie komt dat het beter is om je (een tijdje) niet meer te zien.
Eigenwijze buffel. Nagel in je oogbal, wraaggh.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:34 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Dan niet héIk zeg dat de hele tijd alleen maar omdat ik het gevoel heb dat het alleen maar gaat om het feit dat hij een man is. (buiten het leuk vinden om dan..
)
Je gevoel klopt, het gaat er inderdaad (ook) om dat hij een man is. Die kun je niet behandelen als één van je vriendinnen zonder (deze) consequenties. Daar ben jij mede verantwoordelijk voor, zeker als je onduidelijke signalen blijft geven.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:34 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
)
dat dus.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je gevoel klopt, het gaat er inderdaad (ook) om dat hij een man is. Die kun je niet behandelen als één van je vriendinnen zonder (deze) consequenties. Daar ben jij mede verantwoordelijk voor, zeker als je onduidelijke signalen blijft geven.
Dan kun je roepen "maar ik zeg tegen hem dat ik geen gevoelens heb", maar je blijft andere signalen geven met je gedrag. Als je een vriendschap -pure vriendschap- met een man wil dan moet je voor de gein eens kijken hoe mannen vriendschappen onderhouden. Slapen, knuffelen, kleding bijelkaar, elkaar aanraken en tegen elkaar hangen, etc, allemaal niet aan de orde. Als je voor de vriendschap gaat moet je met al die dingen stoppen. Dát zijn namelijk de signalen die hij interpreteert als "ik maak nog een kans". Dat slapen is daar slechts een extreme uiting van.
Als je hem serieus alleen als vriend wil natuurlijk.
Dit is 100% waar.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je gevoel klopt, het gaat er inderdaad (ook) om dat hij een man is. Die kun je niet behandelen als één van je vriendinnen zonder (deze) consequenties. Daar ben jij mede verantwoordelijk voor, zeker als je onduidelijke signalen blijft geven.
Dan kun je roepen "maar ik zeg tegen hem dat ik geen gevoelens heb", maar je blijft andere signalen geven met je gedrag. Als je een vriendschap -pure vriendschap- met een man wil dan moet je voor de gein eens kijken hoe mannen vriendschappen onderhouden. Slapen, knuffelen, kleding bijelkaar, elkaar aanraken en tegen elkaar hangen, etc, allemaal niet aan de orde. Als je voor de vriendschap gaat moet je met al die dingen stoppen. Dát zijn namelijk de signalen die hij interpreteert als "ik maak nog een kans". Dat slapen is daar slechts een extreme uiting van.
Als je hem serieus alleen als vriend wilt natuurlijk.
De waarheid is ook niet leuk natuurlijk. Troost je met de gedachte dat ook hij verantwoordelijkheid heeft. Ook hij kan grenzen trekken. Hij verzuimt dat, punten voor jou dat er wel mee bezig bent.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:22 schreef BrigitteFontaine het volgende:
Oké, dit kan ik niet maken blabla, ik geef niet serieus om de vriendschap, ik kijk het niet vanuit zijn standpunt..
Ik heb nu al met hem afgesproken dat we het slapen niet meer doen en heb hem verder wat tijd voor zichzelf gegeven. Als ik het nu nog niet goed kan doen volgens jullie dan laat het ook maar zitten. Heb AL het advies gelezen, mede dankzij jullie nieuwe afspraken gemaakt en het meer van zijn kant bekeken.. ik neem het heus wel serieus maar op deze manier ben ik er wel een beetje klaar mee. Dus wat mij betreft een slotje
Zoek het niet bij jezelf. Je hebt gewoon een goede vriendschap, hij moet het kunnen plaatsen dat je niet meer wil dan vriendschap. En blijkbaar gaat dit al hele tijd goed... gewoon doorgaan en genieten van jullie vriendschap. Het wel of niet slapen verandert hier niets aan.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:37 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
Nee maar dat was ook voor deze hele situatie al zo. Dus nu met dit gedoe en dat we ook hebben afgesproken om het slapen niet meer te doen, heeft hij zijn kleren ook weer meegenomen. Ja, misschien mis ik het punt inderdaad
Nee man, dan houdt hij teveel hoop.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:05 schreef rbk125607 het volgende:
[..]
Zoek het niet bij jezelf. Je hebt gewoon een goede vriendschap, hij moet het kunnen plaatsen dat je niet meer wil dan vriendschap. En blijkbaar gaat dit al hele tijd goed... gewoon doorgaan en genieten van jullie vriendschap. Het wel of niet slapen verandert hier niets aan.
Laat hem de kleren maar weer terugbrengen
Dat is dan toch zijn probleem...... TS is toch duidelijk geweest in hoe zij over hun vriendschap denkt....?? Als hij die vriendschap ook zo belangrijk vindt zet ie zich er maar overheen...quote:Op woensdag 30 november 2011 16:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee man, dan houdt hij teveel hoop.
Lees maar eens "Het feest der Liefde" van Giphart, dan beschrijft hij een hoofdpersoon die in precies dezelfde situatie zit...
Oh wauw, ik zeg zulke dingen ook tegen mijn beste vriend, maar dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn vriendje hou hoor.quote:Op maandag 28 november 2011 03:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
als een vriendin dat tegen mij zou zeggen dan zal ik wel iets hebben van wow, ze voelt iets voor me.. en dat je dan ook nog bij haar mag blijven slapen? En dan niet 1x....
het is niet slim van haar, maar hij doet het toch echt zichzelf aan. en nogmaals: ts wilt geen relatie met hem. ik hoop dat dat duidelijk is. daar hoeft verder ook niet meer over gespeculeerd te worden of wat. lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:45 schreef Gamesua het volgende:
Primaquote:Op woensdag 30 november 2011 14:22 schreef BrigitteFontaine het volgende:
Oké, dit kan ik niet maken blabla, ik geef niet serieus om de vriendschap, ik kijk het niet vanuit zijn standpunt..
Ik heb nu al met hem afgesproken dat we het slapen niet meer doen en heb hem verder wat tijd voor zichzelf gegeven. Als ik het nu nog niet goed kan doen volgens jullie dan laat het ook maar zitten. Heb AL het advies gelezen, mede dankzij jullie nieuwe afspraken gemaakt en het meer van zijn kant bekeken.. ik neem het heus wel serieus maar op deze manier ben ik er wel een beetje klaar mee. Dus wat mij betreft een slotje
Mja, de conclussie is blijkbaar dat er ook mannen zijn die, ondanks dat er duidelijk gezegd is dat meer dan vriendschap er niet in zit, toch 'hoop' blijven houden als ze mogen blijven slapen. Dat er ook mannen zijn die niet zo denken gaat er maar moeilijk in.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Oh wauw, ik zeg zulke dingen ook tegen mijn beste vriend, maar dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn vriendje hou hoor.
Goede keuze.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:22 schreef BrigitteFontaine het volgende:
Ik slaap altijd met goeie vriendinnen in bed hoor. En wel beetje droogneuken, maar gewoon als vrienden hoorquote:Op zondag 11 december 2011 06:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Goede keuze.
Zo vaak in hetzelfde bed slapen dat hij zelfs kleding in je huis had liggen, is niet iets wat je doet als gewone vrienden (man-vrouw dus, tenzij een van de twee geen hetero is).
Bepaalde reacties die dit goedpraten, zijn echt onbegrijpelijk.
En ik ben niet eens een man.
Ja, wie niet.quote:Op zondag 11 december 2011 12:24 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik slaap altijd met goeie vriendinnen in bed hoor. En wel beetje droogneuken, maar gewoon als vrienden hoor
zelfs kleding hier liggen.. dat was uit gemak. Omdat hij dan vanuit zijn werk hier heen kon komen. Big dealquote:Op zondag 11 december 2011 06:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Goede keuze.
Zo vaak in hetzelfde bed slapen dat hij zelfs kleding in je huis had liggen, is niet iets wat je doet als gewone vrienden (man-vrouw dus, tenzij een van de twee geen hetero is).
Bepaalde reacties die dit goedpraten, zijn echt onbegrijpelijk.
En ik ben niet eens een man.
Hij weer vol hoop op de toilet fappen terwijl jij niets door hadquote:Op maandag 12 december 2011 01:34 schreef BrigitteFontaine het volgende:
[..]
zelfs kleding hier liggen.. dat was uit gemak. Omdat hij dan vanuit zijn werk hier heen kon komen. Big dealWas laatst met hem (en wat andere vrienden) uit en zou bij een vriendin daar slapen, maar zij had een jongen ontmoet dus ben ik gewoon bij hem gaan slapen. Had nog wat kleding daar.. kwam goed uit. Niks aan de and. Ook al maken we er geen gewoonte meer van.
Heeft-ie ook wat natuurlijk.quote:Op maandag 12 december 2011 01:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Hij weer vol hoop op de toilet fappen terwijl jij niets door had
quote:Op maandag 12 december 2011 01:37 schreef Staal het volgende:
Jah, tis wel praktisch natuurlijk om overal wel wat kleding en schone onderbroeken te hebben liggen. Dat is allemaal vriendschap.
Het laatste woord heb jij in deze vriendschap.quote:Op maandag 12 december 2011 01:44 schreef BrigitteFontaine het volgende:
Nouja, toch geen slotje meer nodig.. nog 7 posts (na deze) Iemand nog een laatste woord?![]()
Nou eigenlijk wou ze hem afwijzen omdat ik bleef slapen, en toen zei ik: komt wel goed.. veel plezier. Daar ben je vrienden voor. Ik zie alles wat ik moet zien en ik denk dat er niet meer dan dat te zien valt. We zijn goede vrienden en dan heb je altijd te maken met leuke en minder leuke dingen. Alles voelt nu weer helemaal goed tussen ons, zelfs met die vernieuwde grenzen.quote:Op maandag 12 december 2011 01:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Het laatste woord heb jij in deze vriendschap.
Vind het wel schattig dat als je niet bij je vriendinnetje kunt blijven slapen omdat die een gozer uit de kroeg heeft opgepikt en jij de deur krijgt dat je dan altijd nog naar je knuppelaartje kunt gaan.
Het is niet dat hij misschien ook wel eens iemand opgepikt heeft. Nee, die staart zich blind op jou.
En jij ziet dat zogenaamd allemaal niet, want dat komt je goed uit.
Zolang het goed gaat, dan gaat het goed he..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |