abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 20:50:59 #1
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_104894702

In het Pinksterweekend op zaterdag 11, zondag 12 en maandag 13 juni zal 's werelds oudste popfestival voor de 42e keer plaatsvinden. Het eerste festival vond plaats op 18 mei 1970 in Geleen, waar het festival 17 keer werd gehouden. In 1987 werd eenmalig uitgeweken naar Baarlo. Vanaf 1988 wordt Pinkpop gehouden op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf en zal daar in 2011 voor de 42e keer plaatsvinden. De start van de voorverkoop begint op zaterdag 19 maart 2011 om 10.00 uur via TicketService en de bekende voorverkoopadressen van Buro Pinkpop. De jaarlijkse perspresentatie is in Paradiso Amsterdam op woensdag 16 maart 's middags tussen 12:00 en 14:00 uur.

Het festivalterrein is geopend:
Zaterdag vanaf 13.00 uur, aanvang programma 15.00 uur tot 23.00 uur
Zondag vanaf 11.00 uur, aanvang programma 13.00 tot 23.00 uur
Maandag vanaf 10.00 uur, aanvang programma 12.00 tot 23.00 uur

Prijzen:
Weekend: 3-dagen kaart incl. camping: ¤ 150,00 (excl. ¤ 5,00 servicekosten)
Dagkaart: zaterdag / zondag / maandag: ¤ 75,00 per dag (excl. ¤ 5,00 servicekosten)

Het Pinkpopfestival is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. NS en Veolia zetten extra treinen en bussen in.

Pendeltreinen
Tussen station Landgraaf en Heerlen rijden pendeltreinen op vrijdag-, zaterdag- en zondagochtend.
Terug rijden de pendeltreinen op vrijdag- en zaterdag- en zondagavond en maandagochtend tussen Landgraaf en Heerlen.

Pendelbussen
Tussen station Landgraaf en het festivalterrein rijden speciale pendelbussen. Op vertoon van je Pinkpop-retour mag je van deze bussen gebruik maken. Zonder Pinkpop-retour kost de pendelbus ¤ 3,00.

Pinkpop-retour
Met dit meerdaagse retour reis je heen op zaterdag 11, zondag 12 of maandag 13 juni. Voor de terugreis is hij geldig t/m dinsdag 14 juni. Het Pinkpop-retour is ook geldig in de speciale pendelbussen tussen station Landgraaf en het festivalterrein.

Je kunt dit kaartje kopen vanaf 1 juni via E-ticket [www.ns.nl/eticket] en de kaartverkoopautomaten.

Meer info: http://www.pinkpop.nl/2011/info/vervoer/

Er zijn 4 volledig ingerichte festivalcampings (A-B-C-D) met ruimte voor 50.000 kampeerders.
Officiële openingstijden zijn van zaterdag 11 juni 12.00 uur t/m dinsdag 14 juni 12.00 uur, maar de ervaring leert dat je beter onderstaande tijden aan kan houden als je zeker wilt zijn van een plekje:
Camping A: 05:00 uur aanwezig zijn
Camping B: 10:00 uur aanwezig zijn
Camping C: 12:00 uur aanwezig zijn
Camping D: 14:00 uur aanwezig zijn

Campers, Caravans en vouwwagens zijn niet toegestaan. Pinkpop is een tentenfestival! Het meenemen van 12 blikjes fris of bier en 1 petfles per persoon wordt oogluikend toegestaan, maar maak het niet te bont. Glas wordt niet toegestaan! Grote gasinstallaties ook niet, enkel kleine (blauwe) campinggas setjes.

Plattegrond
Een overzichtelijke plattegrond is hier te vinden

Pinkpop 2011 #1: Binnen een paar dagen de eerste naam
Pinkpop 2011 #2: Woensdag de persconferentie!
Pinkpop 2011 #3: Waar iedereen zijn kaartje koopt
Pinkpop 2011 #4: Waar de kaartjes op de mat vallen.
Pinkpop 2011 #5: Ba duba dop ba duuuuuu bop
Pinkpop 2011 #6 waar het bier al ingekocht is
Pinkpop 2011 #7 Waar we de dagen aftellen
Pinkpop 2011 #8 BIJNAAA!!!
Pinkpop 2011 #9 Nog enkele uren! Inpakken en wegwezen
Pinkpop 2011 #10 En we zijn los!
Pinkpop 2011 #11 Dag 2 in volle gang!

Deze OP vind je hier.
pi_104895051
Bruce _O_
  zondag 27 november 2011 @ 20:59:44 #3
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_104895357
Wanneer komt Bruce Springsteen? Die vorige keer op Pinkpop was geweldig! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_104896117
Bruce _O_

Die heb ik voor het laatst gezien in 1985 in De Kuip :)
pi_104896312
Kan er geen nieuwe reeks komen? Vooral de OP is verwarrend.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 november 2011 @ 21:15:00 #6
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_104896451
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kan er geen nieuwe reeks komen? Vooral de OP is verwarrend.
Moet even nieuwe OP maken, rest kan het allemaal prima.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 27 november 2011 @ 21:18:24 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_104896696
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:48 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zwijg! Of je Coldplay een goede of slechte band vindt is 1, maar het optreden an sich was zeer geslaagd :D
Ik vind Coldplay na de 1e plaat een matige band geworden. Heb ze ooit op Rock Werchter gezien en vond dat matig, maar wellicht hadden ze toen een nadeel dat R.E.M. diezelfde dag de plaggen uit het veld speelde. Daarom wilde ik ze vorig jaar een nieuwe kans geven en sorry dat ik het zeg, maar die kans hebben ze niet bepaald aangegrepen (to put it mildly..). Een band als Keane, die wat mij betreft in dezelfde categorie hoort en ook niet mijn favoriet is, is live in elk geval stukken beter.
  zondag 27 november 2011 @ 21:19:41 #8
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_104896786
Coldplay goed vinden afgelopen pinkpop :') Ik heb lekker achterin Pangsitjes lopen eten. Vond er buiten enkele nummers en de show weinig aan :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_104902329
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef GotenSSJ het volgende:
Coldplay goed vinden afgelopen pinkpop :') Ik heb lekker achterin Pangsitjes lopen eten. Vond er buiten enkele nummers en de show weinig aan :P
Ik vond het ook totaal niet indrukwekkend. En gek genoeg vond ik dat bij Bruce Springsteen destijds wel, terwijl ik daar eigenlijk niet naar uitkeek...
Don't let my username fool you...
pi_104902698
Hoezo eigenlijk uurtje later in de TT?
pi_104903003
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vind Coldplay na de 1e plaat een matige band geworden. Heb ze ooit op Rock Werchter gezien en vond dat matig, maar wellicht hadden ze toen een nadeel dat R.E.M. diezelfde dag de plaggen uit het veld speelde. Daarom wilde ik ze vorig jaar een nieuwe kans geven en sorry dat ik het zeg, maar die kans hebben ze niet bepaald aangegrepen (to put it mildly..). Een band als Keane, die wat mij betreft in dezelfde categorie hoort en ook niet mijn favoriet is, is live in elk geval stukken beter.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef GotenSSJ het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vond het ook totaal niet indrukwekkend. En gek genoeg vond ik dat bij Bruce Springsteen destijds wel, terwijl ik daar eigenlijk niet naar uitkeek...
Ik denk dat jullie dan waarschijnlijk hetzelfde hebben met Coldplay als dat ik met de Foo Fighters had. Tis niet mijn ding, vond het niet echt geweldig, maar voor een liefhebber zal het vast fantastisch zijn geweest :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 november 2011 @ 22:50:54 #12
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_104903031
Foo Fighters _O_ :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 27 november 2011 @ 22:53:26 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_104903195
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik denk dat jullie dan waarschijnlijk hetzelfde hebben met Coldplay als dat ik met de Foo Fighters had. Tis niet mijn ding, vond het niet echt geweldig, maar voor een liefhebber zal het vast fantastisch zijn geweest :)
Misschien, maar ik kan op zich echt wel beoordelen of iets goed is, als ik het zelf niet zo goed vind. Ik snap best dat (de meeste) fans het goed vonden, maar het was helaas niet zo heel goed. Dat heeft een enkele Coldplay fan mij ook bevestigd.

Je noemt Foo Fighters. Die vind ik muzikaal interessanter dat klopt, maar als dat optreden je via de tv (!!!) kippevel bezorgd, terwijl Coldplay staande op t veld van Pinkpop geen indruk maakte... tja, dat lijkt me heel duidelijk dan.
pi_104903333
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:53 schreef peaceman het volgende:

[..]

Misschien, maar ik kan op zich echt wel beoordelen of iets goed is, als ik het zelf niet zo goed vind. Ik snap best dat (de meeste) fans het goed vonden, maar het was helaas niet zo heel goed. Dat heeft een enkele Coldplay fan mij ook bevestigd.
Vreemd, want elke fan die ik gesproken heb (tijdens en na het concert) vonden het een geweldig optreden :P
En dat iedereen goed meeging met het optreden zegt ook wat. Als het slecht is krijg je absoluut niet veel bewegend publiek (hoewel ik wel in het voorvak stond, dat altijd wel flink in beweging is)
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 27 november 2011 @ 22:55:38 #15
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_104903353
pinkpop 2012 valt op de examens voor middelbare scholen. Wat een planning.
U mad bro? U jelly?
pi_104903516
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef Guitar93 het volgende:
Dat is al jaren zo. :P
  zondag 27 november 2011 @ 22:59:45 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_104903708
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Vreemd, want elke fan die ik gesproken heb (tijdens en na het concert) vonden het een geweldig optreden :P
En dat iedereen goed meeging met het optreden zegt ook wat. Als het slecht is krijg je absoluut niet veel bewegend publiek (hoewel ik wel in het voorvak stond, dat altijd wel flink in beweging is)
Toen ik in 1994 voor het eerst naar Pinkpop ging, speelden The Breeders daar en wij vonden het geweldig. Echter bijna niemand vond dat met ons. Later heb ik dat optreden vaak teruggezien en ik moet zeggen: die anderen hadden gelijk. Het was niet goed. Wij waren echter verblind door ons fan-zijn. En ja, de 'massa' die stond te kijken, ging wel los. Dus losgaand publiek zegt niet altijd alles over de kwaliteit.
pi_104904146
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Toen ik in 1994 voor het eerst naar Pinkpop ging, speelden The Breeders daar en wij vonden het geweldig. Echter bijna niemand vond dat met ons. Later heb ik dat optreden vaak teruggezien en ik moet zeggen: die anderen hadden gelijk. Het was niet goed. Wij waren echter verblind door ons fan-zijn. En ja, de 'massa' die stond te kijken, ging wel los. Dus losgaand publiek zegt niet altijd alles over de kwaliteit.
Dat kan :)
Ik vond het goed en een ander niet. Ik heb dat anderhalf uur genoten, een ander minder... winsituatie voor mij in ieder geval.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_104904158
Springsteen!!! Laat maar komen!
  zondag 27 november 2011 @ 23:13:43 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_104904456
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:07 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat kan :)
Ik vond het goed en een ander niet. Ik heb dat anderhalf uur genoten, een ander minder... winsituatie voor mij in ieder geval.
Dat is ook prima. :)
In mijn voorbeeld van The Breeders speelde ook mee dat ik nog weinig live optredens gezien had, inmiddels hebben we het over 100-en. Wellicht dat ik daardoor op een andere manier kan kijken, ofwel los van het (niet) fan-zijn.
Op Werchter ooit een optreden van Monster Magnet gezien. Heb erg weinig met die muziek, maar wat een optreden! ^O^
Maar ook ooit naar Bright Eyes in Paradiso geweest. Vind ik een hele goede band, maar het optreden was zeer, zeer, zeer matig.
Wat dat betreft heb ik wel wat geleerd de afgelopen 20 jaar. :)
pi_104904792
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dat is ook prima. :)
In mijn voorbeeld van The Breeders speelde ook mee dat ik nog weinig live optredens gezien had, inmiddels hebben we het over 100-en. Wellicht dat ik daardoor op een andere manier kan kijken, ofwel los van het (niet) fan-zijn.
Op Werchter ooit een optreden van Monster Magnet gezien. Heb erg weinig met die muziek, maar wat een optreden! ^O^
Maar ook ooit naar Bright Eyes in Paradiso geweest. Vind ik een hele goede band, maar het optreden was zeer, zeer, zeer matig.
Wat dat betreft heb ik wel wat geleerd de afgelopen 20 jaar. :)
Als ik het optreden van Coldplay vergelijk met die van Rock am Ring dan vond ik die van Pinkpop een stuk beter eerlijk gezegd. Dus wat dat betreft kan ik denk ik wel redelijk oordelen, ondanks dat ik een fan ben :P
Glastonbury was dan ook weer een beter optreden dan op Pinkpop.
Heb ze ook in het Goffertpark gezien in 2009 en toen hadden ze toch meer interactie met het publiek, maar dat kan zijn omdat het een specifiek concert van hun is ipv een act op een festival.
Anyway, 17 december staan ze in Ahoy Rotterdam en dan ga ik er weer heen :D en wie weet hoe ze het daar doen!

Maar dat elk optreden niet even goed is, ben ik zeker wel met je eens :)

MAAR OT: twijfel of 2012 een optie is. Het is 5 minuten lopen vanaf m'n ouders huis, dus zo'n kans moet je niet laten liggen eigenlijk. Aan de andere kant is 150,- toch wel duur als de bands je niet aanstaan. Helaas heb ik niet veel vrienden die Pinkpop echt leuk vinden om te chillen, dus dan zit er weinig op... Maargoed, eerst even wat andere namen afwachten, al ben ik er bang voor aangezien bijna alle namen die ik geweldig vind de afgelopen jaren langs zijn gekomen (Linkin Park, Rammstein, Within Temptation(niet gezien, wel willen zien), 30stm, Coldplay, Kings of Leon)

[ Bericht 11% gewijzigd door Neo-Mullen op 27-11-2011 23:25:08 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 27 november 2011 @ 23:33:11 #22
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_104905543
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Als ik het optreden van Coldplay vergelijk met die van Rock am Ring dan vond ik die van Pinkpop een stuk beter eerlijk gezegd. Dus wat dat betreft kan ik denk ik wel redelijk oordelen, ondanks dat ik een fan ben :P
Glastonbury was dan ook weer een beter optreden dan op Pinkpop.
Heb ze ook in het Goffertpark gezien in 2009 en toen hadden ze toch meer interactie met het publiek, maar dat kan zijn omdat het een specifiek concert van hun is ipv een act op een festival.
Anyway, 17 december staan ze in Ahoy Rotterdam en dan ga ik er weer heen :D en wie weet hoe ze het daar doen!

Maar dat elk optreden niet even goed is, ben ik zeker wel met je eens :)

MAAR OT: twijfel of 2012 een optie is. Het is 5 minuten lopen vanaf m'n ouders huis, dus zo'n kans moet je niet laten liggen eigenlijk. Aan de andere kant is 150,- toch wel duur als de bands je niet aanstaan. Helaas heb ik niet veel vrienden die Pinkpop echt leuk vinden om te chillen, dus dan zit er weinig op... Maargoed, eerst even wat andere namen afwachten, al ben ik er bang voor aangezien bijna alle namen die ik geweldig vind de afgelopen jaren langs zijn gekomen (Linkin Park, Rammstein, Within Temptation(niet gezien, wel willen zien), 30stm, Coldplay, Kings of Leon)
Pinkpop is juist zo leuk door het verblijf op de Camping (vooral B :P). Dan ga je toch niet bij je ouders overnachten...
pi_104905822
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:33 schreef mr-green het volgende:

[..]

Pinkpop is juist zo leuk door het verblijf op de Camping (vooral B :P). Dan ga je toch niet bij je ouders overnachten...
Afgelopen jaar gechilld op de camping, en als t bedtijd was ging ik lekker in mn eigen bedje slapen :P
Maar geen idee of er komend jaar weer vrienden gaan, anders valt er weinig te chillen op zo'n camping in je eentje :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_104911721
Ik had liever Metallica gehad, nu maar kijken naar de rest van de line-up.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_104911829
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik had liever Metallica gehad, nu maar kijken naar de rest van de line-up.
Had?Metallica is nog steeds een optie :) Van mij mogen ze komen en het hele Black-album integraal spelen _O_
pi_104911877
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 08:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Had?Metallica is nog steeds een optie :) Van mij mogen ze komen en het hele Black-album integraal spelen _O_
Nee hoor, Jan kon kiezen tussen Bruce en Metallica. Die komt dus niet. Snow Patrol ook niet.
pi_104911933
Jammer dat de Boss op Pinkpop komt, ook jammer dat het een exclusieve Benelux show is, nou moet ik naar Duitsland of England toe om een fatsoenlijke Springsteen show te zien.

Een keer op Pinkpop geweest en met afstand van de grotere festivals, de slechtse waar ik ooit geweest ben.
pi_104912302
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:55 schreef Guitar93 het volgende:
Pinkpop is ook voor grote mensen
  maandag 28 november 2011 @ 09:26:49 #29
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_104912607
Wat slecht, weer Bruce met al zijn 60+ vrienden. Kan je voor Metallica kiezen, kies je voor een band die ook al net geweest is. Snowpatrol komt in 2013, dus ben ik benieuwd naar de overige line-up. Het begin is wat mij betreft iig niet goed.
  maandag 28 november 2011 @ 09:33:22 #30
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104912752
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:50 schreef NikeyAjax het volgende:
Jammer dat de Boss op Pinkpop komt, ook jammer dat het een exclusieve Benelux show is, nou moet ik naar Duitsland of England toe om een fatsoenlijke Springsteen show te zien.

Een keer op Pinkpop geweest en met afstand van de grotere festivals, de slechtse waar ik ooit geweest ben.
Mooi, gaan wij een fantastisch optreden beleven zonder jouw gezeur.
Coincidence
Makes sense
Only with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')