Mja, voor wat betreft het feit dat iedereen altijd alles wil hebben, meteen, zonder consessies, dat is inderdaad wel een negatieve ontwikkeling. Maar om dat nou zoals jij doet altijd op de VVD te projecteren vind ik dan weer de schuld verkeerd neerleggen. Juist de zogenaamd linkse en solidaire partijen hebben erin geramd dat iedereen recht moet hebben op hetzelfde en "nee" geen optie is.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die bonussen hebben in mijn ogen wel degelijk bijgedragen aan deze crisis hoor. En ja, de politiek heeft een groot aandeel. Maar zoals jij ook weet, ontstaan rampen als gevolg van een complex aan oorzaken...de politiek is slechts daar eentje van.
En wat te denken van dit totaal doorgeslagen kapitalisme ?
Die combinatie is prima inderdaad. Als een van beide wegvalt is wat overblijft niet veel soeps over het algemeen.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Ik las laatst dat wij op de huidige welvaart gekomen zijn door de tandem kapitalisme en democratie.
Een gouden combi en zonder het een, verdwijnt het ander.
Blijf uit de buurt van bomen.....quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die combinatie is prima inderdaad. Als een van beide wegvalt is wat overblijft niet veel soeps over het algemeen.
Het kapitalisme is volstrekt doorgeslagen. En daar danken we de huidige crisis m.n. aan.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Ik las laatst dat wij op de huidige welvaart gekomen zijn door de tandem kapitalisme en democratie.
Doorgeslagen maar onze welvaart is hoger dan ooit tevoren....quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kapitalisme is volstrekt doorgeslagen. En daar danken we de huidige crisis m.n. aan.
De financiële markten hebben het kennelijk voor het zeggen.
De VVD is veruit de partij van markt en kapitalisme en die willen nog verder gaan dan de huidige, zwaar doorgeschoten situatie.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mja, voor wat betreft het feit dat iedereen altijd alles wil hebben, meteen, zonder consessies, dat is inderdaad wel een negatieve ontwikkeling. Maar om dat nou zoals jij doet altijd op de VVD te projecteren vind ik dan weer de schuld verkeerd neerleggen. Juist de zogenaamd linkse en solidaire partijen hebben erin geramd dat iedereen recht moet hebben op hetzelfde en "nee" geen optie is.
Ik vind van nietquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kapitalisme is volstrekt doorgeslagen. En daar danken we de huidige crisis m.n. aan.
......en zal in rap tempo gaan afnemen, omdat het doorgeslagen is....En is de welzijn dan zoveel toegenomen? Iedereen is slaaf van de economie en commercie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doorgeslagen maar onze welvaart is hoger dan ooit tevoren....
Ik ben rijk en gelukkig, net zoals de meerderheid van Nederland.quote:
Dat klopt wel, maar de welvaart in de jaren '60-'70 is natuurlijk deels te danken aan de overload van productinnovaties die in de oorlogsjaren geen toepassing konden vinden.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Ik kan me daar meerendeels in vinden, maar wel als analyse en niet als toepassing voor een oplossing van de huidige problemen. Afijn, verdienmodellen die onder druk staan zijn alleen maar goed voor de innovatie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:07 schreef Nautilus. het volgende:
En ik denk (denk? ik leid het af uit wat ik lees) dat de periode van economische stabilisering wel even zal aanhouden: het verdienmodel van bedrijven staat blijvend onder druk.
Kunnen we volgend jaar niet de jan nageltrofee maken, voor degene met de minste stemmen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:20 schreef du_ke het volgende:
Laten we ons hier maar beperken tot de verkiezingen verder.
Inderdaad. Met name het neoliberalisme heeft er aan bijgedragen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:57 schreef StarGazer het volgende:
Hee drol wat werd er nou net gezegd, het is hier geen SC.
Het blijft lastig. Mijn sympathie voor mensen met hogere inkomens is sterk gegroeid. Er zitten veel leuke mensen bij: looks and brains, in het Engels]. Bij de lagere inkomens ook wel, maar onder die groep ook veel mensen die weinig kaas hebben gegeten van inhoudelijke dingen. Probeer aan een laaggeschoolde maar eens uit te leggen wat inflatie is. De VVD wil werken meer lonend maken, daar vind ik veel voor te zeggen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD is veruit de partij van markt en kapitalisme en die willen nog verder gaan dan de huidige, zwaar doorgeschoten situatie.
Partij zou verboden moeten worden.
Ik geef direct toe dat je meningsvorming sterk afhangt van de situatie waarin je zit.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:18 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het blijft lastig. Mijn sympathie voor mensen met hogere inkomens is sterk gegroeid. Er zitten veel leuke mensen bij: looks and brains, in het Engels]. Bij de lagere inkomens ook wel, maar onder die groep ook veel mensen die weinig kaas hebben gegeten van inhoudelijke dingen. Probeer aan een laaggeschoolde maar eens uit te leggen wat inflatie is. De VVD wil werken meer lonend maken, daar vind ik veel voor te zeggen.
De sterke marktwerking van de VVD vind ik op het eerste gezicht wel een nadeel, denk aan de vele ontslagen bij privatisering of liberalisering. Het is ook maar net in welke positie je zelf zit, ik kom van ver
Ben je mal, niemand kan in zijn voetsporen treden of naar hem vernoemd worden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |