abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2011 @ 23:32:43 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105079729
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die bonussen hebben in mijn ogen wel degelijk bijgedragen aan deze crisis hoor. En ja, de politiek heeft een groot aandeel. Maar zoals jij ook weet, ontstaan rampen als gevolg van een complex aan oorzaken...de politiek is slechts daar eentje van.

En wat te denken van dit totaal doorgeslagen kapitalisme ?
Mja, voor wat betreft het feit dat iedereen altijd alles wil hebben, meteen, zonder consessies, dat is inderdaad wel een negatieve ontwikkeling. Maar om dat nou zoals jij doet altijd op de VVD te projecteren vind ik dan weer de schuld verkeerd neerleggen. Juist de zogenaamd linkse en solidaire partijen hebben erin geramd dat iedereen recht moet hebben op hetzelfde en "nee" geen optie is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 1 december 2011 @ 23:34:53 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105079827
Ik las laatst dat wij op de huidige welvaart gekomen zijn door de tandem kapitalisme en democratie.
Een gouden combi en zonder het een, verdwijnt het ander.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_105087398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Ik las laatst dat wij op de huidige welvaart gekomen zijn door de tandem kapitalisme en democratie.
Die combinatie is prima inderdaad. Als een van beide wegvalt is wat overblijft niet veel soeps over het algemeen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:15:31 #79
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105087913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die combinatie is prima inderdaad. Als een van beide wegvalt is wat overblijft niet veel soeps over het algemeen.
Blijf uit de buurt van bomen.....
pi_105089128
quote:
Het kapitalisme is volstrekt doorgeslagen. En daar danken we de huidige crisis m.n. aan.

De financiële markten hebben het kennelijk voor het zeggen.
pi_105089158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het kapitalisme is volstrekt doorgeslagen. En daar danken we de huidige crisis m.n. aan.

Doorgeslagen maar onze welvaart is hoger dan ooit tevoren....
pi_105089165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mja, voor wat betreft het feit dat iedereen altijd alles wil hebben, meteen, zonder consessies, dat is inderdaad wel een negatieve ontwikkeling. Maar om dat nou zoals jij doet altijd op de VVD te projecteren vind ik dan weer de schuld verkeerd neerleggen. Juist de zogenaamd linkse en solidaire partijen hebben erin geramd dat iedereen recht moet hebben op hetzelfde en "nee" geen optie is.
De VVD is veruit de partij van markt en kapitalisme en die willen nog verder gaan dan de huidige, zwaar doorgeschoten situatie.

Partij zou verboden moeten worden.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:58:54 #83
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105089168
quote:

[..]

Ik vind van niet :+
pi_105089194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Doorgeslagen maar onze welvaart is hoger dan ooit tevoren....
......en zal in rap tempo gaan afnemen, omdat het doorgeslagen is....En is de welzijn dan zoveel toegenomen? Iedereen is slaaf van de economie en commercie. :')
pi_105089221
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind van niet :+
Struisvogeltje.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:04:29 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105089297
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Struisvogeltje.
Ik ben rijk en gelukkig, net zoals de meerderheid van Nederland.
Dus zie ik geen heil in een grootschalige systeemverandering. Dat soort radicale ideeen worden niet gedragen onder het gros van de bevolking, jammer voor jou :).
pi_105089316
quote:
Dat klopt wel, maar de welvaart in de jaren '60-'70 is natuurlijk deels te danken aan de overload van productinnovaties die in de oorlogsjaren geen toepassing konden vinden.

Wat ik wel een interessante theorie vind, is deze, van Robert Brenner. Hij stelt dat de welvaart in Amerika in de jaren '60-'70 ook om andere redenen kunstmatig hoog was, omdat Amerikaanse bedrijven het zich konden veroorloven om het loon- en prijsniveau hoog te houden, omdat er nauwelijks sprake was van vrij verkeer van goederen of kapitaal.
pi_105089363
En ik denk (denk? ik leid het af uit wat ik lees) dat de periode van economische stabilisering wel even zal aanhouden: het verdienmodel van bedrijven staat blijvend onder druk.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:10:48 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_105089427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:07 schreef Nautilus. het volgende:
En ik denk (denk? ik leid het af uit wat ik lees) dat de periode van economische stabilisering wel even zal aanhouden: het verdienmodel van bedrijven staat blijvend onder druk.
Ik kan me daar meerendeels in vinden, maar wel als analyse en niet als toepassing voor een oplossing van de huidige problemen. Afijn, verdienmodellen die onder druk staan zijn alleen maar goed voor de innovatie.
pi_105089537
Kut, ik dacht dat dit de SC was.
pi_105089682
Laten we ons hier maar beperken tot de verkiezingen verder.
pi_105089698
Whehe.
  vrijdag 2 december 2011 @ 11:22:01 #93
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_105089729
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:20 schreef du_ke het volgende:
Laten we ons hier maar beperken tot de verkiezingen verder.
Kunnen we volgend jaar niet de jan nageltrofee maken, voor degene met de minste stemmen?
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_105089786
Ow. Geen sc.
pi_105093117
quote:

[..]

Inderdaad. Met name het neoliberalisme heeft er aan bijgedragen.

Het gedachtengoed van "We pakken snel geld en schuiven de shit af op de rest van de bevolking". Dat is de kern van de hele graaicultuur.
pi_105093244
Hee drol wat werd er nou net gezegd, het is hier geen SC.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_105094358
Lief zijn.
pi_105094424
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Lief zijn.
Vooruit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_105094507
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:33 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Vooruit.
Rutte zou zeggen: mooi! ;)
pi_105094518
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:57 schreef StarGazer het volgende:
Hee drol wat werd er nou net gezegd, het is hier geen SC.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:18:19 #101
297051 schaal_9
Caissière B
pi_105130774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De VVD is veruit de partij van markt en kapitalisme en die willen nog verder gaan dan de huidige, zwaar doorgeschoten situatie.

Partij zou verboden moeten worden.
Het blijft lastig. Mijn sympathie voor mensen met hogere inkomens is sterk gegroeid. Er zitten veel leuke mensen bij: looks and brains, in het Engels]. Bij de lagere inkomens ook wel, maar onder die groep ook veel mensen die weinig kaas hebben gegeten van inhoudelijke dingen. Probeer aan een laaggeschoolde maar eens uit te leggen wat inflatie is. De VVD wil werken meer lonend maken, daar vind ik veel voor te zeggen.

De sterke marktwerking van de VVD vind ik op het eerste gezicht wel een nadeel, denk aan de vele ontslagen bij privatisering of liberalisering. Het is ook maar net in welke positie je zelf zit, ik kom van ver :P
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_105130815
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:18 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het blijft lastig. Mijn sympathie voor mensen met hogere inkomens is sterk gegroeid. Er zitten veel leuke mensen bij: looks and brains, in het Engels]. Bij de lagere inkomens ook wel, maar onder die groep ook veel mensen die weinig kaas hebben gegeten van inhoudelijke dingen. Probeer aan een laaggeschoolde maar eens uit te leggen wat inflatie is. De VVD wil werken meer lonend maken, daar vind ik veel voor te zeggen.

De sterke marktwerking van de VVD vind ik op het eerste gezicht wel een nadeel, denk aan de vele ontslagen bij privatisering of liberalisering. Het is ook maar net in welke positie je zelf zit, ik kom van ver :P
Ik geef direct toe dat je meningsvorming sterk afhangt van de situatie waarin je zit.

Ik drukte iets te snel op invoeren, ik vul dit nog verder aan :)

Ik heb ook sympathie dat mensen hun kansen zoveel mogelijk benutten. Er is echter een groot probleem dat de VVD wel erg laat liggen: het probleem van de ongelijke kansen.

De VVD moet niet de economie maar de mens als uitgangspunt kiezen. Economie dient een gevolg te zijn van menselijk handelen en niet omgekeerd.

Uiteraard moet werken lonend zijn. Ook daar klopt veel niet. Teveel banen worden te duur betaald, andere banen worden weer zwaar onderbetaald. :{

Ik geloof niet in de filosofie van de VVD om de maatschappij zoveel mogelijk te vermarkten. Ik geloof meer in een sterke mix van overheid en private sector.

En nogmaals veel lof waar je nu bent. Je bent van ver gekomen en ik begrijp je missie ook wel een beetje. Maar de praktijk is wel weerbarstig.

Is POL eigenlijk ook niet voor jou een leuk forum? Dat leidt ook beetje af. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 03-12-2011 13:27:14 ]
pi_105131582
Hoe lastig is het nou om een beetje bij het onderwerp te blijven? Sociaal-economische discussies zijn er meer dan voldoende in POL. Zoek daar een plekje.
pi_105134626
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105134862
Was naar hem ook een trofee vernoemd?
pi_105135038
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef du_ke het volgende:
Was naar hem ook een trofee vernoemd?
Ben je mal, niemand kan in zijn voetsporen treden of naar hem vernoemd worden.

Zijn naam is te heilig uitgesproken te worden hier op POL.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105135140
Dan gebruiken we als alternatief voor zijn naam, de Grote Mafklapper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')