abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104877140
Even een update van mijn eerdere topic en een nieuwe vraag n.a.v. het plaatsen van vloerisolatie:

De vloerisolatie (een of ander pur-schuim) is door Nuon aangebracht onder de vloer. Ze hebben nu tevens een extra ventilatierooster aangebracht om het beter te ventileren. Nuon heeft ook een nieuw kruipluik geplaatst die op maat gemaakt is. Ondanks dat dit luik op maat gemaakt is, is het niet luchtdicht. De mat die boven op het luik ligt is soms vochtig en ik zie rond het luik soms beestjes verschijnen die ongetwijfeld uit de kruipruimte komen.

Er hoeft natuurlijk maar één enkele milimeter afwijking in het luik te zitten om vocht door te laten. Handmatig een 100% sluitend luik maken lijkt mij ondoenlijk. Ik denk dat een nieuw luik dus niet de oplossing zal bieden. Heeft iemand suggesties om de sluiting rondom het luik echt luchtdicht te maken?
pi_104877160
Aanvulling: er zitten overigens al tochtstrips aan de onderkant van het luik.
pi_104877181
Tochtstrip gebuiken?
pi_104877668
Een of twee vuilniszakken om het luik aanbrengen, en je problemen zijn opgelost.
pi_104877781
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 14:54 schreef Pluckie het volgende:
Een of twee vuilniszakken om het luik aanbrengen, en je problemen zijn opgelost.
Hmm, interessant. Kun je aangeven hoe je dit precies bedoelt? Rondom de rand dan? Waar het luik contact maakt? Of gewoon het hele luik in de zak doen? :P
pi_104878105
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:57 schreef FixSequence het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Kun je aangeven hoe je dit precies bedoelt? Rondom de rand dan? Waar het luik contact maakt? Of gewoon het hele luik in de zak doen? :P
Inderdaad gewoon het hele luik in de zak doen.
Na die tijd nooit meer last gehad van beestjes en een stuk vloerbedekking dat je weg kon gooien omdat het aan de onderkant door vocht was aangetast.
pi_104887017
Ik vraag me even af waarom deze in WGR is beland i.p.v. K&W?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Licht Ontvlambaar zondag 27 november 2011 @ 18:25:49 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104887331
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vraag me even af waarom deze in WGR is beland i.p.v. K&W?
Ik ga even schoppen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104887489
Kan je niet één of andere tape over de randen tapen? Die enkele keer dat je in de kruipruimte moet zijn, trek je 't tape weg en na sluiten plak je opnieuw.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104888053
1./ Weet je zeker dat dit vocht uit de kruipruimte is? komt het vocht niet uit jou woning wat neerslaat op de koudste plek in jou huis. (nadeel van isoleren)

maw. hoeveel is de luchtvochtigheid in jou huis??

2./ Na het aanbrengen van schuim zal de ruimte moeten opdrogen door te ventileren, Als je veel vocht hebt van een hoog grondwater peil kan je overwegen het zand af te dekken met folie tegen het optrekken van vocht.

3./ Als er beestjes uit de kruipruimte komen moet je beter strips aanbrengen.

4./ Je kan ook overwegen een beter geïsoleerd luik aan te brengen of een strak op maat gesneden stuk tempex in het kruipgat te maken en daar overheen het luik plaatsen
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_104891266
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:29 schreef blomke het volgende:
Kan je niet één of andere tape over de randen tapen? Die enkele keer dat je in de kruipruimte moet zijn, trek je 't tape weg en na sluiten plak je opnieuw.
Heb ik over nagedacht, maar tape hecht toch niet op vochtige oppervlakken?
pi_104891638
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:43 schreef crowone het volgende:
1./ Weet je zeker dat dit vocht uit de kruipruimte is? komt het vocht niet uit jou woning wat neerslaat op de koudste plek in jou huis. (nadeel van isoleren)

maw. hoeveel is de luchtvochtigheid in jou huis??
Tussen de 50-60% als de verwarming aanstaat. Rond de 70% als die niet aanstaat. Niet abnormaal volgens mij (Correct me if I'm wrong...)

quote:
2./ Na het aanbrengen van schuim zal de ruimte moeten opdrogen door te ventileren, Als je veel vocht hebt van een hoog grondwater peil kan je overwegen het zand af te dekken met folie tegen het optrekken van vocht.
Dit is een vorm van bodemisolatie, toch? Dat is best kostbaar volgens mij. Ik heb net 2000,- voor vloerisolatie uitgegeven (ook tegen het vocht) en het is nogal vervelend als ik er dan nog eens 1000,- achteraan moet gooien voor bodemisolatie :(

quote:
3./ Als er beestjes uit de kruipruimte komen moet je beter strips aanbrengen.
Er zaten al strips op het kruipluik van Nuon. Maar het lijkt wel alsof het luik niet helemaal goed afsluit. Mogelijk is het (houten) frame waarin het luik zit vervormd ofzo.

quote:
4./ Je kan ook overwegen een beter geïsoleerd luik aan te brengen of een strak op maat gesneden stuk tempex in het kruipgat te maken en daar overheen het luik plaatsen
De grap is dus dat het een op maat gemaakt isolatieluik is, met daaronder dus een blok piepschuim (geen idee of het tempex is). Het piepschuim is door die jongens van Nuon gewoon op gevoel schuin afgezaagd en heeft volgens mij daarom nauwelijks effect.
pi_104892896
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:53 schreef FixSequence het volgende:

[..]

Heb ik over nagedacht, maar tape hecht toch niet op vochtige oppervlakken?
Eerst droogdeppen, evt. met wasbenzine, dan een tape proberen. Ik gebruik nogal eens een alu-tape die voor aircokanalen wordt gebruikt; heb nooit problemen dat die loslaat op vochtige oppervlaktes.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 28 november 2011 @ 02:11:56 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104909860
misschien een domme opmerking, maar is het niet verstandiger om eerst eens echt uit te zoeken waardoor je boel nu opeens vochtig word en ook beestjes opleverd ipv een constructie te maken dat je het niet meer ziet ?

Niet zien wil namelijk niet zeggen dat het er niet meer is he....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104925494
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:01 schreef FixSequence het volgende:

[..]

Tussen de 50-60% als de verwarming aanstaat. Rond de 70% als die niet aanstaat. Niet abnormaal volgens mij (Correct me if I'm wrong...)

Dit is een vorm van bodemisolatie, toch? Dat is best kostbaar volgens mij. Ik heb net 2000,- voor vloerisolatie uitgegeven (ook tegen het vocht) en het is nogal vervelend als ik er dan nog eens 1000,- achteraan moet gooien voor bodemisolatie :(

50% -60% is normaal en dus niet het probleem.

Wat nuon laat aanbrengen is (naar mijn mening) een schuim wat tegen de onderzijde van jou vloer wordt gespoten, dit voorkomt verlies warmte en het optrekken van vocht.

Echter het luik wordt niet mee gespoten en is op dat moment de koudste plek in de ruimte en daar zal dus vocht neerslaan. (condens.)

Het gemaakte stuk tempex(piepschuim is dus niet sluitend en daardoor slaat het vocht nog steeds tegen het luik. (garantie, nuon bellen)

(Bodem afdekking kan je gewoon doen met een stuk landbouw plastic wat je op het zand legt, dit moet echter niet nodig zijn bij een normale waterstand en goede ventilatie.)

Dus als het piepschuim in het luik niet netjes afsluit bel je Nuon en laat dit herstellen. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_104927363
Volgens mij ontstaat het vocht niet vanuit de kruipruimte, maar door condensatie vanuit de warme en vochtige woonruimte tegen de koude (want ongeïsoleerde) plekken van het luik. Bodemisolatie is, in zijn algemeenheid, zinloos. Je isoleert de bodem, niet de vloer.

In die zin is het afdichten met strips ook geen geweldige oplossing; de isolatie aan de onderzijde van het luik moet beter.

Wat zijn het voor beestjes?
pi_104938306
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 02:11 schreef klusfoobje het volgende:
misschien een domme opmerking, maar is het niet verstandiger om eerst eens echt uit te zoeken waardoor je boel nu opeens vochtig word en ook beestjes opleverd ipv een constructie te maken dat je het niet meer ziet ?
De plaats waar mijn huis staat heeft gewoon te maken met veel grondwater. Ik zit hier net tussen 2 rivieren in. Daar kan ik werkelijk niets aan doen ;)
pi_104938479
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:52 schreef blomke het volgende:
Wat zijn het voor beestjes?
Het zijn er al een stuk minder sinds ik de isolatie heb laten aanbrengen, maar rondom het luik spuit ik regelmatig met gif (tegen insecten). Ik zie dus weleens dode pissenbedden en zilvervisjes. Dat is overigens de enige plek in huis waar ik ze ooit zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')