das dan ook het belangrijkstequote:Op zondag 27 november 2011 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We hebben veel gelachen, de 'geest' ook.. en nee, we zijn echt niet bang geweest. Het was zo overduidelijk dat je het zelf doet, wat ook nog eens bevestigd werd door onze projectie zelf.
Er was totaal geen beangstigende sfeer. En we wisten ons ook goed beschermd.
Ondanks dat we voor het gebeuren al geblowd hadden en tijdens het glaasje draaien ook glaasjes aan het kantelen waren was de sfeer heel erg goed.
Bovendien verdom ik het om bang te worden van zoiets vaags als een geest. Ik geloof dat zo'n nuchtere instelling een goede bescherming is. De gein is dat je jezelf gewoon niet bang moet maken.
Nerveus was ik wel, voordat ik op weg ging, dat was vooral omdat ik een weekend door ging brengen bij mensen die ik nog nooit gezien had.
Zodra het om mensen van vlees en bloed gaat ben ik onzeker en een tikkeltje verlegen. Tja..
De meet was best een succes en voor herhaling vatbaar wat mij betreft. En ik hoop dat Wagak er dan ook weer zal zijn.
Mooi verslag! Dankjewelquote:Op zondag 27 november 2011 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We hebben veel gelachen, de 'geest' ook.. en nee, we zijn echt niet bang geweest. Het was zo overduidelijk dat je het zelf doet, wat ook nog eens bevestigd werd door onze projectie zelf.
Er was totaal geen beangstigende sfeer. En we wisten ons ook goed beschermd.
Ondanks dat we voor het gebeuren al geblowd hadden en tijdens het glaasje draaien ook glaasjes aan het kantelen waren was de sfeer heel erg goed.
Bovendien verdom ik het om bang te worden van zoiets vaags als een geest. Ik geloof dat zo'n nuchtere instelling een goede bescherming is. De gein is dat je jezelf gewoon niet bang moet maken.
Nerveus was ik wel, voordat ik op weg ging, dat was vooral omdat ik een weekend door ging brengen bij mensen die ik nog nooit gezien had.
Zodra het om mensen van vlees en bloed gaat ben ik onzeker en een tikkeltje verlegen. Tja..
De meet was best een succes en voor herhaling vatbaar wat mij betreft. En ik hoop dat Wagak er dan ook weer zal zijn.
Nee, ik was zo moe dat ik niet eens weet of hij wel gesnurkt heeft. Het meeste lawaai kwam door het oppompen van zijn luchtbed, wat geen bijster succes wasquote:Op zondag 27 november 2011 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi verslag! Dankjewel![]()
Maar heb nog 1 prangende vraag: heeft Atmosphere hard liggen snurken, en was jij daarom al zo vroeg uit de veren?
Wagak B zei ook dat er geen geesten bestonden, dat dat allemaal projectie was, maar we zouden dan weer wel een collectief onderbewustzijn hebben.quote:Op zondag 27 november 2011 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Gelukkig is alles goed gegaan! Ben wel benieuwd hoe en wat het fenomeen Wagak B dan precies is. Volgens jullie geen geest, maar wel iets onderbewusts.
De letters van WagakB door elkaar gooien en je hebt -bijna- Bagwanquote:Op zondag 27 november 2011 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wagak B zei ook dat er geen geesten bestonden, dat dat allemaal projectie was, maar we zouden dan weer wel een collectief onderbewustzijn hebben.
Hij heeft nog meer gezegd, maar dat heb ik even niet paraat. Miss. V had een paar boeken gelezen die min of meer overeenkwamen met die ideeën.
En volgens ons, tja, volgens hemzelf dus, maar als ie een projectie is kun je met hetzelfde recht 'volgens ons' zeggen.
Hij gaf ons wel stof tot nadenken in elk geval. Alleen al vanwege die uitspraak, dus. Of hij nou een verzonnen personage is of echt een geest, het was een onverwachte les in levensbeschouwing. En in die zin ook best confronterend, uniek en zeer heftig, maar niet eng. Hij liet ons alleen nadenken over wat echt is en wat niet en dat een heleboel dingen toch ook een kwestie van visie zijn (denk ik dat ie bedoelde).
Hij zou best een goeie mod voor TRU zijn.
Een geest met een goeroe-complex.. Ja, dat moet de TRUth-ers weer overkomen..quote:Op zondag 27 november 2011 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De letters van WagakB door elkaar gooien en je hebt -bijna- Bagwan
Zou best kunnen toch?quote:Op zondag 27 november 2011 19:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een geest met een goeroe-complex.. Ja, dat moet de TRUth-ers weer overkomen..
Of zouden we echt Osho aan de lijn hebben gehad?
Spiky-Hair was er dus helaas niet bij!quote:Op zondag 27 november 2011 14:38 schreef MissVanity het volgende:
Hier verder
Glaasje draaien meeting!!
26 november a.s. bij MissVanity thuis. (Hilversum)
Aanwezig:
Enneacanthus_Obesus
Atmosphere82
MissVanity
Spiky-Hair
Meeting is geweest
Daar kom je nu pas achter?quote:Op zondag 27 november 2011 19:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Spiky-Hair was er dus helaas niet bij!
Ja, verbijsterend. Ik stelde deze vraag namelijk naar aanleiding van een glaasje-draaien-meeting die een vriend van mij eens had toen hij dertien was.quote:Op zondag 27 november 2011 15:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Atmosphere heeft iets gevraagd over iemand in een concentratiekamp in Warschau, als ik me niet vergis... Het bord antwoordde 'Totenkopf' ... Dat was wel freaky.
Heeft er iemand genotuleerd?quote:Op zondag 27 november 2011 20:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, verbijsterend. Ik stelde deze vraag namelijk naar aanleiding van een glaasje-draaien-meeting die een vriend van mij eens had toen hij dertien was.
Bij hem ging het toen al snel over WOII en er werd via het glaasje draaien gemeld dat
er 'iets' aanwezig was dat zich 'Te Korte Bajkop' noemde. Nu vroeg ik of die vriend vroeger een Jood was geweest, en of hij door deze 'Te Korte Bajkop' was mishandeld of gedood in een concentratiekamp.... Er kwam twee keer 'ja' te staan!![]()
Ik denk dan bijvoorbeeld aan kamp Treblinka, dat was in de buurt van Warschau.
Maar goed, vaak konden we nou niet echt wijs uit die onsamenhangende brei met letters!
quote:Op zondag 27 november 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, ik was zo moe dat ik niet eens weet of hij wel gesnurkt heeft. Het meeste lawaai kwam door het oppompen van zijn luchtbed, wat geen bijster succes was
Ik werd vroeg wkker omdat ik zeer charmant gezelschap had gekregen.. (Een van de poezen kwam bij me liggen. Zo lief!)
Ik laat het weten als het zover is!quote:
Dat werd wisselend gedaan, soms notuleerde MissVanity maar het werd vooral door E_O gedaan.quote:
Een demon kan best blij zijn hoor. Mijn schoonmoeder is ook wel eens blij.quote:
quote:Op maandag 28 november 2011 10:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een demon kan best blij zijn hoor. Mijn schoonmoeder is ook wel eens blij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |