Lol, KNMI zal er wel naast zitten. Het is algemeen bekend dat het KNMI niets moet weten van GFS en alleen maar naar UKMO, EC en Hirlam kijken. EC heeft al veelvuldig dit scenario laten zien, alleen KNMI wil er nog niet aan gelovenquote:Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef Klonk het volgende:
Ik geloof er geen fuck van, of die kaarten zitten ernaast of het KNMI leest andere kaarten. Ik hou het voorlopig op het eerste.
EC zit er vaak genoeg naast. Op een week tijd kan er veel gebeuren en ik zie paniekmedia er alweer bovenop duiken met dikke chocoladeletters op de voorpaginaquote:Op maandag 28 november 2011 14:20 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Lol, KNMI zal er wel naast zitten. Het is algemeen bekend dat het KNMI niets moet weten van GFS en alleen maar naar UKMO, EC en Hirlam kijken. EC heeft al veelvuldig dit scenario laten zien, alleen KNMI wil er nog niet aan geloven
Maar goed, omdat EC er vaak naast zit heb ik nu maar GFS gepaktquote:Op maandag 28 november 2011 14:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
EC zit er vaak genoeg naast. Op een week tijd kan er veel gebeuren en ik zie paniekmedia er alweer bovenop duiken met dikke chocoladeletters op de voorpagina
Ik moet er niet aan denkenquote:Op maandag 28 november 2011 14:23 schreef Drassss het volgende:
Uiteraard het is nu wachten op de telegraaf/ad/geenstijl die het gaan oppikken.
quote:Op maandag 28 november 2011 14:23 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Maar goed, omdat EC er vaak naast zit heb ik nu maar GFS gepakt
Telegraaf jah, met die kwezel van een weerman daar, met 100 sgreivvouten in 1 regel. Maar misschien iets voor FOK om te plaatsen, dan zijn die het eerstequote:Op maandag 28 november 2011 14:23 schreef Drassss het volgende:
Uiteraard het is nu wachten op de telegraaf/ad/geenstijl die het gaan oppikken.
Ik hoop van nietquote:Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Telegraaf jah, met die kwezel van een weerman daar, met 100 sgreivvouten in 1 regel. Maar misschien iets voor FOK om te plaatsen, dan zijn die het eerste
Met een beetje geluk leest die flapdrol gewoon mee en hebben we over een uurtje een puike persbericht van 8 zinnen over een verschrikkelijke sneeuwstorm die Sint & Piet zullen treffen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:25 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Telegraaf jah, met die kwezel van een weerman daar, met 100 sgreivvouten in 1 regel. Maar misschien iets voor FOK om te plaatsen, dan zijn die het eerste
m'n koffiequote:Op maandag 28 november 2011 14:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Met een beetje geluk leest die flapdrol gewoon mee en hebben we over een uurtje een puike persbericht van 8 zinnen over een verschrikkelijke sneeuwstorm die Sint & Piet zullen treffen.
Dat laatste is in principe niet eens zo raar. Als men elke keer de update van GFS etc op hun site moeten kwakken blijft men natuurlijk bezig met het waarschuwen of niet waarschuwen van een storm. Wanneer het weer daarin tegen (bijna) zeker is, dus binnen 1/2 dagen kan men natuurlijk wel al wat gaan plaatsen op hun site.quote:Op maandag 28 november 2011 14:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik hoop van niet
Maar ben het verder wel met je eens dat het KNMI soms oogkleppen ter grootte van Rusland op heeft en wat de verwachtingen soms wat rommelig maken.
Ik heb Fok net al getiptquote:Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef Drassss het volgende:
Kunnen we de Telegraaf niet tippen? Ik heb wel zin in wat leedvermaak deze middag
quote:Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef Drassss het volgende:
Kunnen we de Telegraaf niet tippen? Ik heb wel zin in wat leedvermaak deze middag
Beetje dubbel, staat allang hier, tevens de waardes kloppen niet van je. Drempelwaarde sneeuw is 524quote:Op maandag 28 november 2011 15:37 schreef WeerServies het volgende:
Effe een update plaatsen wat betreft het winterweer in onze streken:
Met de komende winterprik maak ik zelf ook een kleine update. Het oogt best wel interessant om te zien dat de temperatuur vanaf december zowel op 1499 m als op 2 m gaat dalen naar normale waarden. De kans dat de buien een winters tintje krijgen is dan volgens mij ook vrij groot. De onderstaande kaart toont de temperatuur op 850hPa en daar zien we een daling volgens het Amerikaanse weermodel richting -6/-7°C. De diktewaarden zakken richting 528dam en dan is het ook goed mogelijk dat er boven 200 m (natte) sneeuw gaat vallen. Zie de tweede weerkaart waarbij de blauwe symbooltjes sneeuwbuien aanduiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De (natte)sneeuw blijft echter niet liggen, want op 2m blijft de temperatuur positief. Kortom: wisselvallig winterweer zal weer mooie beelden opleveren.
quote:Op maandag 28 november 2011 15:58 schreef Frutsel het volgende:
Mijn vriendin had nog een natte flats dit weekend en dat was op de begane grond
+1quote:Op maandag 28 november 2011 15:58 schreef Frutsel het volgende:
Mijn vriendin had nog een natte flats dit weekend en dat was op de begane grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |