Heerenveen next.quote:Team Sprint demonstration event.
Team Sprint races over 3 laps are planned as demonstration events, according to the following competition format (further details to be provided):
• Inner lane demarcation defines the competition track (same track as for Team Pursuit).
• Start and finish in the middle of each of the straights (same as for Team Pursuit).
• Teams consist of 3 Skaters, each skater must be assigned a position nr 1, 2 or 3.
• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
• Skater nr 3 must wear transponders for timekeeping, and all skaters (if so provided) numbers 1-2-3 or differently coloured armbands for easy identification.
• The first lap is skated with the Skater assigned as no. 1 leading the team, with the two other Skaters following. After one lap Skater no. 1 has to leave to the outside part of the track while the two other Skaters of the team pass. Skater no. 2 then has to lead the team through the second lap, before leaving the race in the same manner as skater no. 1. Skater no. 3 skates the last lap alone and finishes the race for the team.
mij lijkt de teamsprint juist wel mooi, misschien wel mooier dan de achtervolging. Bij het baanwielrennen is het wel altijd vermakelijk in ieder gevalquote:Op zondag 27 november 2011 12:25 schreef Montov het volgende:
Weer een nieuw onderdeel: teamsprint. Ik ben benieuwd volgende week, maar ik vermoed dezelfde negatieve aspecten zoals de massastart: te kort en te chaotisch om mooi te zijn. Maar het is wel goed dat er geexperimenteerd wordt met dergelijke nieuwe races.
Lol kunnen we hier nog wat van verwachten? Wel van buitenlandse teams wellicht.quote:• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
Dat bestaat al, dat heet marathon.quote:Op zondag 27 november 2011 13:16 schreef Falco het volgende:
Die massastart-wedstrijden moeten gewoon 2x zo lang worden, dan wordt het wel wat
quote:De schaatsers van de BAM ploeg zijn komend weekend bij de Wereldbekerwedstrijden in Heerenveen niet beschikbaar voor de ploegenachtervolging. Jos Vaessen, teammanager van de BAM-formatie, liet vandaag weten dat Bob de Jong, Jorrit Bergsma en Bob de Vries niet mee zullen doen.
Bij de ploegenachtervolging in Tsjeljabinsk stond er met Sven Kramer, Wouter Olde Heuvel en Jan Blokhuijsen een team van allrounders. Het plan was om Heerenveen met drie stayers te starten, maar dat gaat dus niet door. "Onze schaatsers doen zaterdagmiddag bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen al mee aan de 10 kilometer en zaterdagavond staat er in Assen een marathon op het programma", aldus Vaessen.
"Door dit waanzinnig drukke programma hebben De Jong, Bergsma en De Vries zondag bij de achtervolging geen schijn van kans. Bovendien hebben ze nog nooit in deze samenstelling getraind. BAM wil alleen starten als ze kans maken op de winst."
quote:Control trekt zich terug voor teamsprint
Coach Jac Orie heeft zijn schaatsers teruggetrokken voor de teamsprint. Die nieuwe discipline wordt zondag als demonstratie-evenement toegevoegd aan het wereldbekerweekeinde in Heerenveen. Volgens de Haagse trainer zijn zijn rijders fysiek dusdanig vermoeid dat een extra optreden onverstandig is.
Dat betekent dat Stefan Groothuis, Kjeld Nuis (reserve) en Laurine van Riessen zich afgemeld hebben. „Ze zitten aan de grens qua belastbaarheid”, aldus Orie. „En ik wil geen enkel risico nemen dat de volgende trainingsperiode richting de NK sprint in gevaar brengt.”
Het begin van het seizoen is wel de tijd om nog volop in training te zijn, zodat ze goed zijn wanneer de hoofdprijzen verdeeld worden.quote:
er moeten nog 4 ritten...quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:00 schreef Crocmaz het volgende:
En Keulstra wint de 5000 meter in de b-groep voor van der Weijden en Mattscherodt in een tijd van 7.03.30
\quote:
Zo te horen toch wel, half er doorheen.quote:
Geen kwestie van 'geluk' of zo...quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:18 schreef MiLalaa het volgende:
nou, het zit allemaal niet echt mee voor de NLse dames(in de A-groep dan)
Sowieso Herbertquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vorige week was de samenvatting met Herbert, die zei 'toevallig' tijdens de rit van Angermuller (dacht ik) dat ze zo vaak valt en toevallig viel ze op dat moment. Doen-alsof-je-live-de-rit-verslagen-hebt samenvatting
i know, ik bedoelde ook eigenlijk, wat waardeloos allemaal waar ik naar zit te kijkenquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DeeBee het volgende:
Geen kwestie van 'geluk' of zo...
Die ronde van Gerritsen is gewoon geen niveau momenteel, Boer reed in slow-motion het laatste rechte stuk en Oenema maakt 3 miskleunen, leek nergens op.
Technisch zag het er idd niet al te best uit bij een aantal. Boer zat wel erg te harken dat laatste rechte stuk en bij Van Riessen ging haar afzet wel heel erg ver naar achteren in de bochten, dan maak je toch minder snelheid.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geen kwestie van 'geluk' of zo...
Die ronde van Gerritsen is gewoon geen niveau momenteel, Boer reed in slow-motion het laatste rechte stuk en Oenema maakt 3 miskleunen, leek nergens op.
Bij de samenvattingen doet Herbert inderdaad altijd voorspellingen die wél uitkomen om dan na afloop van de rit te zeggen dat hij het al voorspeldequote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vorige week was de samenvatting met Herbert, die zei 'toevallig' tijdens de rit van Angermuller (dacht ik) dat ze zo vaak valt en toevallig viel ze op dat moment. Doen-alsof-je-live-de-rit-verslagen-hebt samenvatting
Kijk eens naar de sponsor op het been van Linda de Vries.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:07 schreef MiLalaa het volgende:
huh? zag ik het goed dat Timmer Linda de Vries coacht? Of is dat als hulpje
hmm, ja goh! Wist ik helemaal niet, dacht dat daar alleen sprintdames in dat team zaten. Ik loop dit jaar geloof ik nog een beetje achterquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:08 schreef Lookbehind het volgende:
Kijk eens naar de sponsor op het been van Linda de Vries.
Van oorsprong wel ja, maar dit seizoen zijn er een aantal rijdsters bijgekomen, waaronder enkele (middel-)lange afstandsrijdsters (Lotte van Beek, Linda de Vries en Irene Schouten).quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
hmm, ja goh! Wist ik helemaal niet, dacht dat daar alleen sprintdames in dat team zaten. Ik loop dit jaar geloof ik nog een beetje achter
Kijk met een half oog.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:01 schreef MiLalaa het volgende:
wotherspoon![]()
nog kijkers? of iedereen bij de voetballoting?
Fmpquote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef danos het volgende:
Kunnen we die Wopke de Vecht en Herbert Dijkstra niet een caravan in Kamtsjatska kado doen met zijn allen?
quote:
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.htmlquote:
Milde vorm van buikgriep die in zijn familie heerst, blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:31 schreef DeeBee het volgende:
Groothuis is op z'n Kuipers' al weer opgebrand?
Bedankt, kan dus morgen gewoon hier (In Duitsland) kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:30 schreef Montov het volgende:
[..]
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.html
Een wellicht betere stream dan de NOS: geen commentaar en huldigingen worden uitgezonden. Ook nog wat sfeer tijdens de dweilpauzes.
Held!quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Een wellicht betere stream dan de NOS: geen commentaar en huldigingen worden uitgezonden. Ook nog wat sfeer tijdens de dweilpauzes.
Vanaf 16u pas beeld op tv helaas.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:14 schreef Thomas B. het volgende:
Ah, Lingo herhalingen zijn weer belangrijker dan schaatsen zo te zien...
Hele mooie rit idd, maar Boer valt weer tegen.quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:34 schreef TheArt het volgende:
Jezus, Yur is zoveel beter dan de rest.
En nog een tandje erger bij Hospes nuquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Herbert helemaal in extase met die podiumplaats
Sick iddquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:16 schreef Montov het volgende:
Bij de vrouwen komt de #2 op 0.52 achterstand, bij de mannen komt de #17 op 0.53 achterstand. Het niveauverschil is groot.
Ja, ik snap niet dat het niet live op tv wordt uitgezonden...quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:06 schreef Evertjan het volgende:
Hulde aan de NOS trouwens voor de internet uitzendingen
Of gooi in het weekend sport24 aan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ik snap niet dat het niet live op tv wordt uitgezonden...
Precies zijn enige trofee naast wat wereldbekerklassementen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:44 schreef wimderon het volgende:
Dit jaar nog wereldkampioen op de 1500 meter geworden.
Precies, volgende WC 10km gewoon ipv hem Jan Blokhuijsen laten starten, na deze wanprestatie.quote:
Hij rijdt nu gewoon uit.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:25 schreef Evertjan het volgende:
doet me net zoveel pijn als toen met Rintje Ritsma
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:25 schreef Evertjan het volgende:
doet me net zoveel pijn als toen met Rintje Ritsma
quote:
Doe effe normaal, zegquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:25 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Precies, volgende WC 10km gewoon ipv hem Jan Blokhuijsen laten starten, na deze wanprestatie.
Inderdaadquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij zat behoorlijk zuur op het bankje, terwijl hij nog zo triomfantelijk over de streep kwam
Altijd leuk om die mafklapper chagrijnig te zien.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij zat behoorlijk zuur op het bankje, terwijl hij nog zo triomfantelijk over de streep kwam
Inderdaad, had zo gehoopt dat Sven ook een stuk sneller zou schaatsen..quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Altijd leuk om die mafklapper chagrijnig te zien.
Dat was het ook. Hij liet gewoon lopen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:40 schreef Montov het volgende:
Het leek erop dat Kramer de rondetijden niet gemakkelijk kon rijden, waardoor hij het maar opgaf omdat hij nu niet in het rood wil rijden. Wel jammer, maar wel superraces van De Jong en Bergsma.
Laten we het hopen, anders zou het betekenen dat de blessure weer opspeelt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat was het ook. Hij liet gewoon lopen.
Bovenbeen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:55 schreef TheGOAT het volgende:
Kramer is zo volwassen geworden dat hij zich nu kan inhouden. Aan de ene kant heeeeel goed, aan de andere kant jammer, hij was zo'n jonge hond, die altijd alles wilde, nu is hij berekend geworden. Professioneler. Petje af voor Bergsma, erg benieuwd of Kramer z'n niveau van 2, 3 jaar terug kan halen. Ik hoop het zo. Wat heeft hij ou precies voor een blessure gehad?
Ja zover was ik ook wel, maar wát precies? Kon het niet echt vinden. Gescheurde spier, irritatie aan het bot...? etcquote:
Ach, gewoon een scam omdat ie op doping is gepakt en men dat in de doofpot wil houden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:27 schreef Montov het volgende:
Beknelde zenuw of zoiets. Het was een beetje vaag allemaal.
Idd kunnen ze niet een aparte competitie voor dit soort vrouwen doen? Gesponsord door Truckstar en Van Nelle ofzoquote:Op zondag 4 december 2011 13:26 schreef TheGOAT het volgende:
Heb een hekel aan Wust, vind het nooit erg als ze het niet goed doet. Zo niet-constant, zo'n schreeuwerige stem altijd, mag haar niet zo, niet mijn favoriete schaatster.
om eerlijk te zijn stel ik Olympische medailles boven WK's of EK's.quote:Op zondag 4 december 2011 13:37 schreef TheGOAT het volgende:
Wust is samen met Kramer opeens ten tonele verschenen 5, 6, 7 jaar geleden. Beiden waren grote talenten, en ik denk dat 1 van de 2 toch duidelijk heeft laten zien wie er beter is (ondanks de olympische spelen-medailles)
Zeker ik ook, maar als je kijkt naar alle andere resultaten, inclusief WK's, EK's, wereldrecords, allround tournooien, toptijden, etc. Is de lijst van Kramer net ietjes beter dan die van Wust lijkt me... of niet?quote:Op zondag 4 december 2011 13:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn stel ik Olympische medailles boven WK's of EK's.
Waarom? Ze gingen er zelf bij liggen. Alleen Koskela kan nog zeggen dat hij last had van een scheur, maar de rest niet. En ok, die andere Canadees werd gehinderd.quote:
Wust heeft ook medailles op de WK sprint gehaaldquote:Op zondag 4 december 2011 13:53 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Zeker ik ook, maar als je kijkt naar alle andere resultaten, inclusief WK's, EK's, wereldrecords, allround tournooien, toptijden, etc. Is de lijst van Kramer net ietjes beter dan die van Wust lijkt me... of niet?
Ze zijn al verder gegaan, maar het is niet live op tv.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 december 2011 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze zijn al verder gegaan, maar het is niet live op tv.Ah, oke thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze zijn al verder gegaan, maar het is niet live op tv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Het is al afgelopen.quote:
Wel knap dat hij, ondanks dat hij ziek is, toch even een vierde plek behaalt.quote:Op zondag 4 december 2011 14:55 schreef roos85 het volgende:
Jammer, 4de tijd Groothuis, Nederlands podium was helemaal mooi geweest
Dat sowiesoquote:Op zondag 4 december 2011 14:56 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Wel knap dat hij, ondanks dat hij ziek is, toch even een vierde plek behaalt.
Nu is het nog de vraag of ze deze breedte over de jaarwisseling, wanneer de echte prijzen verdeelt gaan worden, heen kunnen tillen.quote:Op zondag 4 december 2011 15:21 schreef Hankster het volgende:
De afgelopen weken is maar weer duidelijk geworden hoe goed de Nederlandse mannen in de breedte zijn
Nee, vooral Collalbo 2007 deed haar niks.quote:Op zondag 4 december 2011 13:26 schreef TheGOAT het volgende:
Heb een hekel aan Wust, vind het nooit erg als ze het niet goed doet. Zo niet-constant, zo'n schreeuwerige stem altijd, mag haar niet zo, niet mijn favoriete schaatster.
zou het idee om 1 wereldbekerweekend op te offeren voor een ploegenachtervolging weekend niet zo gek vinden. Wellicht te combineren met een sprint weekend ofzo. En dan wel volgens knockout conceptquote:Op zondag 4 december 2011 15:37 schreef wimderon het volgende:
Puike kritiek weer van Herbert op de pursuit. Een knockout-systeem, drie of vier rondes dus, krijg je nooit in een weekend, laat staan dat er dan nog toppers met een zwaar programma aan meedoen.
De vraag is of je dan wel een respectabel deelnemersveld krijgt. Bovendien lijkt het vrij oninteressant voor een organiserende baan, het publiek en qua coverage om een handjevol races in een weekend te hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 15:40 schreef franklop het volgende:
[..]
zou het idee om 1 wereldbekerweekend op te offeren voor een ploegenachtervolging weekend niet zo gek vinden. Wellicht te combineren met een sprint weekend ofzo. En dan wel volgens knockout concept
Uiteraard dan wel belangrijk maken voor plaatsing voor het WK, bijv; eerste vier zijn zeker van WK plaats, zodat ze later eventueel makkelijker een wereldbeker kunnen laten schieten. Dan staat er ook wat tegenover
Maar daarom ook een combinatie met een volledig sprinttoernooi (2x500 en 2x1000)quote:Op zondag 4 december 2011 15:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
De vraag is of je dan wel een respectabel deelnemersveld krijgt. Bovendien lijkt het vrij oninteressant voor een organiserende baan, het publiek en qua coverage om een handjevol races in een weekend te hebben.
wacht nou maar af tot de WK sprint en afstanden. Daar worden de echte prijzen verdeeldquote:Op zondag 4 december 2011 15:21 schreef Hankster het volgende:
De afgelopen weken is maar weer duidelijk geworden hoe goed de Nederlandse mannen in de breedte zijn
Een hele schaatsweek zelfs, met op de andere afstanden als inzet de overgebleven World Cup-plaatsen en op de 1500/5000 (vrouwen 1500/3000) plaatsing voor het EK allround.quote:
het was volgens mij juist op initiatief van de schaatsersquote:Op zondag 4 december 2011 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een hele schaatsweek zelfs, met op de andere afstanden als inzet de overgebleven World Cup-plaatsen en op de 1500/5000 (vrouwen 1500/3000) plaatsing voor het EK allround.
Beetje raar om het NK na het EK te houden wat mij betreft, degenen die zich al geplaatst hebben via het EK zullen wellicht niet meedoen dan...
Dezequote:Op zondag 4 december 2011 13:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn stel ik Olympische medailles boven WK's of EK's.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja. Ook op de NOS-stream.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:47 schreef Felagund het volgende:
Wel gewoon te bekijken via onderstaande stream neem ik aan?
[..]
Programma begint om 20.00 uur en er zijn vier afstanden. Zal tot een uur of 23.00 duren denk ik.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel doen er mee eigenlijk? Ik bedoel: Hoe lang duurt het programma voor vandaag? Kan ik wel alles zien als ik morgen achterlijk vroeg op moet?
En terecht dat ze niks meer uitzenden, je werd er echt mee doodgegooid. Nu zijn de dingen die ze wel uitzenden des te leukerquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:35 schreef DennisDeBengel het volgende:
Jammer dat de NOS vrijwel geen WB wedstrijden meer uitzendt. Als ik het goed heb maar 4 of 5 weekenden waarin ze live zijn (NK EK WK allround, WK sprint en WK afstanden).
Als ze niet al te veel publieke gelden moeten verschuiven om de uitzendrechten te kunnen betalen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:39 schreef DeeBee het volgende:
Ben ik het wel mee eens, zo via internet voor de liefhebber is prima!
Vorig seizoen of iets met elke tamme wereldbekerwedstrijd live was gewoon overkill, konden ze wel iets beters uitzenden.
Al vind ik wel dat ze Politiek 24 of een van die zenders in het weekend wel vaker voor 'Sport 24' kunnen gebruiken en daar dan die stream van online ook op laten zien of zo...
Loll iddquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:08 schreef Mani89 het volgende:
Dat Nederlands record is ook wel eens aan verbetering toe.
Al bijna 10 jaar zelfs.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef Mr_DG het volgende:
Andrea Nuyt's record staat al een jaartje of 8 volgens mij, zou toch aangescherpt mogen worden vandaag.
10 jaar zelfs, van de OS 2002quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef Mr_DG het volgende:
Andrea Nuyt's record staat al een jaartje of 8 volgens mij, zou toch aangescherpt mogen worden vandaag.
alleen davis, een fin (Koskala volgens mij?) en marsicano zijn volgens mij ooit sneller geweest dan nijenhuis. Gelijk maar even checken trouwensquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:12 schreef danos het volgende:
37,54 moet tochte doen zijn. NR van Nijenhuis op 1000 mag ook wel eens uit de boeken..
Vreemd eigenlijk, want daarvoor was het haar wapen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die rondes van Van Riessen zijn al 2 jaar dramatisch.
dat had een NR moeten zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
Met 25 misslagen naar dezelfde tijd als Gerritsen
Ze heeft morgen nog.quote:
ze kon juist lekker naar dr toe rijden op de kruisingquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:20 schreef Montov het volgende:
Met zo'n race nog zo'n tijd schaatsen. Dat belooft wat voor morgen, wanneer ze de laatste buitenbocht heeft. Volgens mij had ze ook last van Yu.
Kan ook een nadeel zijn omdat je teveel snelheid maakt richting de bocht.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
ze kon juist lekker naar dr toe rijden op de kruising
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |