Heerenveen next.quote:Team Sprint demonstration event.
Team Sprint races over 3 laps are planned as demonstration events, according to the following competition format (further details to be provided):
• Inner lane demarcation defines the competition track (same track as for Team Pursuit).
• Start and finish in the middle of each of the straights (same as for Team Pursuit).
• Teams consist of 3 Skaters, each skater must be assigned a position nr 1, 2 or 3.
• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
• Skater nr 3 must wear transponders for timekeeping, and all skaters (if so provided) numbers 1-2-3 or differently coloured armbands for easy identification.
• The first lap is skated with the Skater assigned as no. 1 leading the team, with the two other Skaters following. After one lap Skater no. 1 has to leave to the outside part of the track while the two other Skaters of the team pass. Skater no. 2 then has to lead the team through the second lap, before leaving the race in the same manner as skater no. 1. Skater no. 3 skates the last lap alone and finishes the race for the team.
mij lijkt de teamsprint juist wel mooi, misschien wel mooier dan de achtervolging. Bij het baanwielrennen is het wel altijd vermakelijk in ieder gevalquote:Op zondag 27 november 2011 12:25 schreef Montov het volgende:
Weer een nieuw onderdeel: teamsprint. Ik ben benieuwd volgende week, maar ik vermoed dezelfde negatieve aspecten zoals de massastart: te kort en te chaotisch om mooi te zijn. Maar het is wel goed dat er geexperimenteerd wordt met dergelijke nieuwe races.
Lol kunnen we hier nog wat van verwachten? Wel van buitenlandse teams wellicht.quote:• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
Dat bestaat al, dat heet marathon.quote:Op zondag 27 november 2011 13:16 schreef Falco het volgende:
Die massastart-wedstrijden moeten gewoon 2x zo lang worden, dan wordt het wel wat
quote:De schaatsers van de BAM ploeg zijn komend weekend bij de Wereldbekerwedstrijden in Heerenveen niet beschikbaar voor de ploegenachtervolging. Jos Vaessen, teammanager van de BAM-formatie, liet vandaag weten dat Bob de Jong, Jorrit Bergsma en Bob de Vries niet mee zullen doen.
Bij de ploegenachtervolging in Tsjeljabinsk stond er met Sven Kramer, Wouter Olde Heuvel en Jan Blokhuijsen een team van allrounders. Het plan was om Heerenveen met drie stayers te starten, maar dat gaat dus niet door. "Onze schaatsers doen zaterdagmiddag bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen al mee aan de 10 kilometer en zaterdagavond staat er in Assen een marathon op het programma", aldus Vaessen.
"Door dit waanzinnig drukke programma hebben De Jong, Bergsma en De Vries zondag bij de achtervolging geen schijn van kans. Bovendien hebben ze nog nooit in deze samenstelling getraind. BAM wil alleen starten als ze kans maken op de winst."
quote:Control trekt zich terug voor teamsprint
Coach Jac Orie heeft zijn schaatsers teruggetrokken voor de teamsprint. Die nieuwe discipline wordt zondag als demonstratie-evenement toegevoegd aan het wereldbekerweekeinde in Heerenveen. Volgens de Haagse trainer zijn zijn rijders fysiek dusdanig vermoeid dat een extra optreden onverstandig is.
Dat betekent dat Stefan Groothuis, Kjeld Nuis (reserve) en Laurine van Riessen zich afgemeld hebben. „Ze zitten aan de grens qua belastbaarheid”, aldus Orie. „En ik wil geen enkel risico nemen dat de volgende trainingsperiode richting de NK sprint in gevaar brengt.”
Het begin van het seizoen is wel de tijd om nog volop in training te zijn, zodat ze goed zijn wanneer de hoofdprijzen verdeeld worden.quote:
er moeten nog 4 ritten...quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:00 schreef Crocmaz het volgende:
En Keulstra wint de 5000 meter in de b-groep voor van der Weijden en Mattscherodt in een tijd van 7.03.30
\quote:
Zo te horen toch wel, half er doorheen.quote:
Geen kwestie van 'geluk' of zo...quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:18 schreef MiLalaa het volgende:
nou, het zit allemaal niet echt mee voor de NLse dames(in de A-groep dan)
Sowieso Herbertquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vorige week was de samenvatting met Herbert, die zei 'toevallig' tijdens de rit van Angermuller (dacht ik) dat ze zo vaak valt en toevallig viel ze op dat moment. Doen-alsof-je-live-de-rit-verslagen-hebt samenvatting
i know, ik bedoelde ook eigenlijk, wat waardeloos allemaal waar ik naar zit te kijkenquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DeeBee het volgende:
Geen kwestie van 'geluk' of zo...
Die ronde van Gerritsen is gewoon geen niveau momenteel, Boer reed in slow-motion het laatste rechte stuk en Oenema maakt 3 miskleunen, leek nergens op.
Technisch zag het er idd niet al te best uit bij een aantal. Boer zat wel erg te harken dat laatste rechte stuk en bij Van Riessen ging haar afzet wel heel erg ver naar achteren in de bochten, dan maak je toch minder snelheid.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geen kwestie van 'geluk' of zo...
Die ronde van Gerritsen is gewoon geen niveau momenteel, Boer reed in slow-motion het laatste rechte stuk en Oenema maakt 3 miskleunen, leek nergens op.
Bij de samenvattingen doet Herbert inderdaad altijd voorspellingen die wél uitkomen om dan na afloop van de rit te zeggen dat hij het al voorspeldequote:Op vrijdag 2 december 2011 16:22 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vorige week was de samenvatting met Herbert, die zei 'toevallig' tijdens de rit van Angermuller (dacht ik) dat ze zo vaak valt en toevallig viel ze op dat moment. Doen-alsof-je-live-de-rit-verslagen-hebt samenvatting
Kijk eens naar de sponsor op het been van Linda de Vries.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:07 schreef MiLalaa het volgende:
huh? zag ik het goed dat Timmer Linda de Vries coacht? Of is dat als hulpje
hmm, ja goh! Wist ik helemaal niet, dacht dat daar alleen sprintdames in dat team zaten. Ik loop dit jaar geloof ik nog een beetje achterquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:08 schreef Lookbehind het volgende:
Kijk eens naar de sponsor op het been van Linda de Vries.
Van oorsprong wel ja, maar dit seizoen zijn er een aantal rijdsters bijgekomen, waaronder enkele (middel-)lange afstandsrijdsters (Lotte van Beek, Linda de Vries en Irene Schouten).quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
hmm, ja goh! Wist ik helemaal niet, dacht dat daar alleen sprintdames in dat team zaten. Ik loop dit jaar geloof ik nog een beetje achter
Kijk met een half oog.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:01 schreef MiLalaa het volgende:
wotherspoon![]()
nog kijkers? of iedereen bij de voetballoting?
Fmpquote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef danos het volgende:
Kunnen we die Wopke de Vecht en Herbert Dijkstra niet een caravan in Kamtsjatska kado doen met zijn allen?
quote:
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.htmlquote:
Milde vorm van buikgriep die in zijn familie heerst, blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:31 schreef DeeBee het volgende:
Groothuis is op z'n Kuipers' al weer opgebrand?
Bedankt, kan dus morgen gewoon hier (In Duitsland) kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:30 schreef Montov het volgende:
[..]
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.html
Een wellicht betere stream dan de NOS: geen commentaar en huldigingen worden uitgezonden. Ook nog wat sfeer tijdens de dweilpauzes.
Held!quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:30 schreef Montov het volgende:
[..]
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.html
Een wellicht betere stream dan de NOS: geen commentaar en huldigingen worden uitgezonden. Ook nog wat sfeer tijdens de dweilpauzes.
Vanaf 16u pas beeld op tv helaas.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:14 schreef Thomas B. het volgende:
Ah, Lingo herhalingen zijn weer belangrijker dan schaatsen zo te zien...
Hele mooie rit idd, maar Boer valt weer tegen.quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:34 schreef TheArt het volgende:
Jezus, Yur is zoveel beter dan de rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |