Ik was een tijdje geleden verhuist en mijn oma kon niet komen omdat ze niet meer naar boven kan. Dus beloofd foto's te laten zien.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:46 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze zijn enorm goed in samenwerken met telefoons en tablets. Je hebt zo altijd jedata bij de hand en hebt geen grote hdd 's meer nodig.
Watquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:24 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Owh. Mag je mss wel duidelijk zijn maar in Chrome OS is dat niet zo
In chrome os heb je dat probleem niet.quote:
Snel, altijd bij je documenten kunnen, geen onzin erop?quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:25 schreef JoPiDo het volgende:
de enige reden om een chrome-book te kopen is de prijs
en voor die prijs heb je een 17" met behoorlijke specs, waar je wél alle software op kunt draaien die je wil + alles wat deze chrome book kan...
ik zie geen enkel voordeel?
Dus je beperkt jezelf op alle fronten, omdat je geen 10 seconde wil wachten tot je documenten geladen zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:27 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Snel, altijd bij je documenten kunnen, geen onzin erop?
daar zouden ze de prijs dan ook naar moeten maken...quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een chromebook is niet voor iedereen, maar ik zie plenty voordelen.
- Virusvrij
- Geen onderhoud, Windowsgeneuzel en lastige 'trage' updates
- Binnen no-time opgestart en blijft snel (geen register, DLL hell)
- Langere batterijduur
- Stilte.
Specs zijn dus niet het allerbelangrijkste. 4 GB RAM en een i5? Onzin als je alleen maar tekstverwerkt, op Facebook zit en YouTube kijkt om maar eens wat te noemen. Windhoos is een veel te bloated OS voor dat doel met natuurlijk zn kwetsbaarheden.
Vind het alleen erg jammer dat Chrome OS gewoon niet vanuit Google wordt vrijgegeven met wat decent hardware support om op een gewone 'netbook' te installeren. Linux is al gefragmenteerd genoeg, Google zou kunnen helpen het op die manier groter te maken.
Agreed, ze zijn ook veels te duur. Ik kijk uit naar chromebookjes van Asus / MSI / Medion e.d. die maximaal 180 euro kosten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
daar zouden ze de prijs dan ook naar moeten maken...
Er is geen lokale opslag (erg beperkt); alles is online!quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:32 schreef LangeJan het volgende:
Is hier ook een usenet client voor te krijgen?
Met "internet" wordt dus alleen HTTP(s) bedoeld?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:33 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
Er is geen lokale opslag (erg beperkt); alles is online!
Chromebook
vooral voor
• internet
• google docs
• hippe web 2.0 site
• html 5
Wat heb je aan usenet of torrents zonder lokale opslag?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met "internet" wordt dus alleen HTTP(s) bedoeld?
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heb je aan usenet of torrents zonder lokale opslag?
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.
Ik vind niet dat je een netbook en een iPad kunt vergelijken...quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:48 schreef Quisho het volgende:
Een iPad kan veel meer en is niet veel duurder. Dit is net als de netbooks denk ik, het zal nooit echt aanslaan.
Google wil vast dat je usenet benadert via google groupsquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.
iWorks werkt prima op de iPadquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:28 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een netbook en een iPad kunt vergelijken...
Een netbook is voor mobiele productiviteit, een iPad om mee te spelen.
Dat een iPad 'veel meer kan' (?) dan een netbook wil niet zeggen dat hij daarom ook productiever is. Fijn hoor, een verslagje tikken op een iPad, even uitprinten thuis of op het werk.
Maar het zal mij benieuwen wanneer apple ze aanklaagt voor het gebruiken van chromeBOOK
een waslijst vol tegenargumenten om 'jouw' ding aan te schaffen en dan is dit je reactie?! beetje jammer...quote:Op woensdag 14 december 2011 00:09 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik weet een plek waar je dat mooi kunt uitleggen:
iPad deel #25
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |