Dat ligt eraan. Ben je vooral op internet bezig en lees je soms een mailtje? Dan is een Chromebook goed voor je. Heb je specifieke programma's nodig? Dan denk ik dat je beter af bent met Windows.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:13 schreef Bioflap het volgende:
Heb je niet meer aan een "normale" laptop? Omdat je hier altijd internet mee moet hebben, en veel programma`s gemaakt zijn voor Windows of OSX
Dat voelt toch veel anders als je het vergelijkt met een Chromebook.quote:
Op dit moment is het nog niet echt een succes, maar ik verwacht dat het over een tijdje meer gaat aantrekken. Ook omdat er geruchten zijn voor een Chromebox (een computer met chrome OS)quote:
Dat typt voor geen meter. Dat is meer voor casual gebruik, dit ook om op te werken.quote:
Broncodequote:Op donderdag 1 december 2011 16:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Waar is de software om het op 'gewone' netbooks te zetten?
http://chromeos.hexxeh.net/quote:Op donderdag 1 december 2011 16:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
Waar is de software om het op 'gewone' netbooks te zetten?
Die schijnt er niet te zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:24 schreef Drommelsch85 het volgende:
Nee dan niet één of andere vage hacker-release zonder decent hardware support, maar gewoon vrijgave vanuit Google zelf.
Als je meer wil doen dan alleen browsen en af en toe een video kijken, dan is een Chromebook te licht.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:30 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat typt voor geen meter. Dat is meer voor casual gebruik, dit ook om op te werken.
Als front-end developer ben ik 99% van mijn tijd in de browser + teksteditor bezig, en de dingen die ik al in Photoshop doe kunnen prima op van die sites waar je gewoon in-browser kan knippen, croppen etc.
Ik zit wel te overwegen er een te kopen. Enige voorwaarde is dat ik er een goede teksteditor op kan draaien, liefst zelfs eentje die gewoon zoals Eclipse oid direct in het bestandssysteem van mijn server kan kijken en bewerken. Zodra daar een goede oplossing voor is ben ik overtuigd.
Maar daarvoor is het ook gemaakt. Voor studenten die alleen docs en internet gebruiken, Tante Truus die even haar mail leest en dan naar haar hyves profiel gaat, Lisa de populaire meid die vooral veel op facebook zit.quote:Op donderdag 8 december 2011 02:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als je meer wil doen dan alleen browsen en af en toe een video kijken, dan is een Chromebook te licht.
Ik kan Java gewoon gebruiken?quote:Op donderdag 8 december 2011 07:57 schreef doctor.starbucks het volgende:
Mijn ouders hebben een tijd geleden een gekregen.
In een woord, brilliant. Geen emmer meer met updates en virussen.
Af en toe installeert de Chromebook zelf een update, zonder hem te moeten rebooten.
Verder lekker geïntegreerd met het Googleprofiel; zodra deze stuk is, inloggen op een nieuwe en alles is binnen een paar tellen hersteld.
Enige gemis; geen java en crappy Silverlight.
Ik denk dat je het mis hebt omdat een nieuw product gelijk bij de lancering moetquote:Op zaterdag 26 november 2011 22:39 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Op dit moment is het nog niet echt een succes, maar ik verwacht dat het over een tijdje meer gaat aantrekken. Ook omdat er geruchten zijn voor een Chromebox (een computer met chrome OS)
Wellicht in de toekomst als Cloud surfing wat hotter is ?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:06 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Ik denk dat je het mis hebt omdat een nieuw product gelijk bij de lancering moet
aanslaan en niet later. Mensen zijn altijd benieuwd als iets nieuw is en komen er
dan op af. Als men dat dus vanaf het begin al niet doet,dan kun je ervan uitgaan
dat het later ook niet zal gebeuren.
Ik denk dat de Chromebooks wel wat zullen verkopen maar niks wezenlijk op grote
schaal zullen toevoegen als marktaandeel.
Dat denk ik ook. Ze zijn enorm goed in samenwerken met telefoons en tablets. Je hebt zo altijd jedata bij de hand en hebt geen grote hdd 's meer nodig.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:37 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Wellicht in de toekomst als Cloud surfing wat hotter is ?
Owh. Mag je mss wel duidelijk zijn maar in Chrome OS is dat niet zoquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:19 schreef mk13139 het volgende:
Heb Chromium OS van Hexxeh deze week ook geprobeerd op mijn Samsung N150.
Alle hardware werd perfect ondersteund, en het OS werkte ook heel erg goed naar mijn mening.
Het enige probleem was dat als de netbook een keer in standby was geweest na het aanzetten, hij elke 2 minuten weer in standby ging tijdens het gebruik
Ik was een tijdje geleden verhuist en mijn oma kon niet komen omdat ze niet meer naar boven kan. Dus beloofd foto's te laten zien.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:46 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze zijn enorm goed in samenwerken met telefoons en tablets. Je hebt zo altijd jedata bij de hand en hebt geen grote hdd 's meer nodig.
Watquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:24 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Owh. Mag je mss wel duidelijk zijn maar in Chrome OS is dat niet zo
In chrome os heb je dat probleem niet.quote:
Snel, altijd bij je documenten kunnen, geen onzin erop?quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:25 schreef JoPiDo het volgende:
de enige reden om een chrome-book te kopen is de prijs
en voor die prijs heb je een 17" met behoorlijke specs, waar je wél alle software op kunt draaien die je wil + alles wat deze chrome book kan...
ik zie geen enkel voordeel?
Dus je beperkt jezelf op alle fronten, omdat je geen 10 seconde wil wachten tot je documenten geladen zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:27 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Snel, altijd bij je documenten kunnen, geen onzin erop?
daar zouden ze de prijs dan ook naar moeten maken...quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een chromebook is niet voor iedereen, maar ik zie plenty voordelen.
- Virusvrij
- Geen onderhoud, Windowsgeneuzel en lastige 'trage' updates
- Binnen no-time opgestart en blijft snel (geen register, DLL hell)
- Langere batterijduur
- Stilte.
Specs zijn dus niet het allerbelangrijkste. 4 GB RAM en een i5? Onzin als je alleen maar tekstverwerkt, op Facebook zit en YouTube kijkt om maar eens wat te noemen. Windhoos is een veel te bloated OS voor dat doel met natuurlijk zn kwetsbaarheden.
Vind het alleen erg jammer dat Chrome OS gewoon niet vanuit Google wordt vrijgegeven met wat decent hardware support om op een gewone 'netbook' te installeren. Linux is al gefragmenteerd genoeg, Google zou kunnen helpen het op die manier groter te maken.
Agreed, ze zijn ook veels te duur. Ik kijk uit naar chromebookjes van Asus / MSI / Medion e.d. die maximaal 180 euro kosten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
daar zouden ze de prijs dan ook naar moeten maken...
Er is geen lokale opslag (erg beperkt); alles is online!quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:32 schreef LangeJan het volgende:
Is hier ook een usenet client voor te krijgen?
Met "internet" wordt dus alleen HTTP(s) bedoeld?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:33 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
Er is geen lokale opslag (erg beperkt); alles is online!
Chromebook
vooral voor
• internet
• google docs
• hippe web 2.0 site
• html 5
Wat heb je aan usenet of torrents zonder lokale opslag?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met "internet" wordt dus alleen HTTP(s) bedoeld?
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heb je aan usenet of torrents zonder lokale opslag?
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.
Ik vind niet dat je een netbook en een iPad kunt vergelijken...quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:48 schreef Quisho het volgende:
Een iPad kan veel meer en is niet veel duurder. Dit is net als de netbooks denk ik, het zal nooit echt aanslaan.
Google wil vast dat je usenet benadert via google groupsquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Torrents zou ik niet weten, maar beetje discussiëren op internet is nou net waar ditsoort apparaten voor bedoelt zijn lijkt me? Niet dat veel mensen dat nog via usenet doen maargoed.
iWorks werkt prima op de iPadquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:28 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een netbook en een iPad kunt vergelijken...
Een netbook is voor mobiele productiviteit, een iPad om mee te spelen.
Dat een iPad 'veel meer kan' (?) dan een netbook wil niet zeggen dat hij daarom ook productiever is. Fijn hoor, een verslagje tikken op een iPad, even uitprinten thuis of op het werk.
Maar het zal mij benieuwen wanneer apple ze aanklaagt voor het gebruiken van chromeBOOK
een waslijst vol tegenargumenten om 'jouw' ding aan te schaffen en dan is dit je reactie?! beetje jammer...quote:Op woensdag 14 december 2011 00:09 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik weet een plek waar je dat mooi kunt uitleggen:
iPad deel #25
Je zegt alleen dat iWorks werkt op je iPad in die reactie waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
een waslijst vol tegenargumenten om 'jouw' ding aan te schaffen en dan is dit je reactie?! beetje jammer...
Je kan ook een tablet kopen. Al zie ik sneller iemand met een Chromebook in een collegezaal zitten dan daarmee. Een tablet is naar mijn mening meer voor personen die een grote smartphone willen, terwijl een Chromebook meer een kleine computer is.quote:Op woensdag 14 december 2011 08:41 schreef Wijnbo het volgende:
Is dit hele chromebook verhaal niet al lang achterhaald door android tablets?
Daar kun je volgens mij meer mee, zijn compacter, goedkoper, en als je perse een fysiek toetsenbord wilt, dan kan dat ook nog eens.
Nee hoor, dat zei ik nietquote:Op woensdag 14 december 2011 09:16 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat iWorks werkt op je iPad in die reactie waar ik op reageerde.
Sorry ik bedoelde die anderequote:
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een chromebook is niet voor iedereen, maar ik zie plenty voordelen.
- Virusvrij
- Geen onderhoud, Windowsgeneuzel en lastige 'trage' updates
- Binnen no-time opgestart en blijft snel (geen register, DLL hell)
- Langere batterijduur
- Stilte.
Maar de gebruiksvriendelijkheid zal ver te zoeken zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...
Hoezoquote:Op woensdag 14 december 2011 19:19 schreef TimCook het volgende:
[..]
Maar de gebruiksvriendelijkheid zal ver te zoeken zijn.
Ik vind het juist fijn dat je alleen maar de browser hebt. Daar kun je (behalve gamen en videobewerken) eigenlijk alles in.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:23 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn dat je alleen maar de browser hebt. Daar kun je (behalve gamen en videobewerken) eigenlijk alles in.
Voor jou niet. Voor anderen misschien wel.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.
Maar als je het wil, dan kan het. Voor dezelfde prijs, dezelfde snelheid en hetzelfde gebruiksgemak.
Dus momenteel heeft een chromebook voor mij geen meerwaarde.
Dat is niet helemaal waar, chromebooks kunnen wel degelijk sneller zijn doordat de kernels specifiek gecompileerd zijn voor de bijbehorende hardware, itt andere distributies die meer "one-size-fits-all" zijn. En minder mogelijkheden betekent ook makkelijker, wat sommige mensen als voordeel zullen zien.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.
Maar als je het wil, dan kan het. Voor dezelfde prijs, dezelfde snelheid en hetzelfde gebruiksgemak.
Dus momenteel heeft een chromebook voor mij geen meerwaarde.
Ja? Booten in 8 seconden en instant resumen? Knappe jongen als je dat voor elkaar krijgt met een generieke Linux distro.quote:
Dank jequote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Booten in 8 seconden en instant resumen? Knappe jongen als je dat voor elkaar krijgt met een generieke Linux distro.
En dan heb je na die 13 seconden ook daadwerkelijk weer al je tabs open zoals ze had toen je afsloot?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dank jeIk red dat werkelijk namelijk
Okok, de browser opstarten kost nog 5 seconden meer. Dus je hebt gelijk: 13 seconden ipv 8. Ik zal meteen een chromebook kopen.
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan heb je na die 13 seconden ook daadwerkelijk weer al je tabs open zoals ze had toen je afsloot?
Ik denk dat het de bedoeling is dat je die gewoon rechtstreeks van je SD-kaart naar bijv. Picasa upload.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:00 schreef Rnnz het volgende:
Blijft een leuk concept.. Ik zou denk ik een Chromebook aanschaffen als de prijs wat omlaag zou gaan en er toch wat meer apps beschikbaar komen. Iets als Spotify zou ik bijvoorbeeld wel missen.
Hoe zit het met de opslag (bestandsbeheer?)? Zou je er bijvoorbeeld foto's op kunnen zetten vanaf je dig. camera?
Dat kan, dan sla je het op op je 16gb ssd.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:00 schreef Rnnz het volgende:
Blijft een leuk concept.. Ik zou denk ik een Chromebook aanschaffen als de prijs wat omlaag zou gaan en er toch wat meer apps beschikbaar komen. Iets als Spotify zou ik bijvoorbeeld wel missen.
Hoe zit het met de opslag (bestandsbeheer?)? Zou je er bijvoorbeeld foto's op kunnen zetten vanaf je dig. camera?
Ik heb wel java ondersteuning als ik het goed hebquote:Op donderdag 29 december 2011 19:47 schreef Mister.Brown het volgende:
Jammer, geen Java ondersteuning dus ik zal nooit met een Chromebook kunnen telewerken.
Via een niet ondersteunde manier? Ik kan iig geen java client in de Google Web Store vinden.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:49 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik heb wel java ondersteuning als ik het goed heb
zat er bij mij standaard opquote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Mister.Brown het volgende:
[..]
Via een niet ondersteunde manier? Ik kan iig geen java client in de Google Web Store vinden.
ik heb zelf een witte Samsung Chromebook, maar er zullen denk ik wel verschillende kleuren komenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Lijkt mij ook leuk als er een soort van ChromeTab komt. Maar wel stuk goedkoper dan Android Tablets. Ik ben zelf namelijk niet zo bezig met apps meer met gewoon met browsen op het internet en wat nuttige apps zoals google docs..
Die topcase lijkt op blackbookZiet er verder wel gelikt uit, jammer dat ze geen lichtere kleuren hebben vind dat meer passen bij Google Chrome..
Er is een terminal dus waarschijnlijk kun je wel Vim gebruiken. Gezien de capaciteiten van de CrBook zul je toch SSH'en naar een andere bak om je werk te doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:31 schreef picodealion het volgende:
Zijn er hier webdevelopers die een chromebook gebruiken? Zo ja, hoe gaat dat? Is er een fatsoenlijk equivalent van Eclipse oid of in elk geval een degelijke textbewerker met syntax highlighting (al dan niet in de vorm van een webapp) te vinden?
http://c9.io/ gebruik ik nu een jaartje samen met Bitbucket. Echt de meest relaxte oplossing voor coden ooit. Je hebt er wel meer hoor! Verder heb je van Google zelf ook een SSH app in een chrome tabje, en kan je inloggen. Voor me Python projecten heb ik thuis op me server een development LXC container draaien, en hier log ik dan dus gewoon op in.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:31 schreef picodealion het volgende:
Zijn er hier webdevelopers die een chromebook gebruiken? Zo ja, hoe gaat dat? Is er een fatsoenlijk equivalent van Eclipse oid of in elk geval een degelijke textbewerker met syntax highlighting (al dan niet in de vorm van een webapp) te vinden?
Ik zie toevallig net een nieuwsbericht over Cloud 9. Ziet er mooi uit, het heeft zelfs Vim keybindingsquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:49 schreef ex het volgende:
[..]
http://c9.io/ gebruik ik nu een jaartje samen met Bitbucket. Echt de meest relaxte oplossing voor coden ooit. Je hebt er wel meer hoor! Verder heb je van Google zelf ook een SSH app in een chrome tabje, en kan je inloggen. Voor me Python projecten heb ik thuis op me server een development LXC container draaien, en hier log ik dan dus gewoon op in.
Dus ehmm, genoeg oplossingen!
Raar dat ik deze post nooit heb gezien.. heb nu een Chromebook en was ff oude topics aan het doorlezen. Alsnog dank, hier heb ik wat aan!quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:49 schreef ex het volgende:
[..]
http://c9.io/ gebruik ik nu een jaartje samen met Bitbucket. Echt de meest relaxte oplossing voor coden ooit. Je hebt er wel meer hoor! Verder heb je van Google zelf ook een SSH app in een chrome tabje, en kan je inloggen. Voor me Python projecten heb ik thuis op me server een development LXC container draaien, en hier log ik dan dus gewoon op in.
Dus ehmm, genoeg oplossingen!
Zelf geen ervaring mee verder maar misschien is deze port van Adobe brackets iets waar je wat mee kan. http://browserfame.com/19(...)-chrome-packaged-appquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:31 schreef picodealion het volgende:
Heb je linkie voor me?quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:09 schreef picodealion het volgende:
Google heeft er nu net zelf een aangekondigd. Moet ff opzoeken wat het ook alweer was, maar klonk wel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |