abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104885635
En die lotusbevalling... ik vind het verre van smakelijk.. Ieder zijn ding, maar ik vraag me serieus af of dit wel gezond is...
  zondag 27 november 2011 @ 17:50:55 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104885775
Orea, mooi idee zo'n familiewieg, jammer dat ie dan niet zo praktisch is. Het wiegje dat ik net heb gekocht is ook erg laag, maar bijna op dezelfde hoogte als ons bed en zo niet dan moeten we het even zo aanpassen dat het matrasje wat hoger komt te liggen tot het wél op dezelfde hoogte ligt met ons matras. Ik weet nog niet precies of we eea moeten aanpassen want manlief heeft m net opgehaald en is nog niet thuis.

Fee-nix, dit is m nu:
(ik weet niet of je het kunt zien of dat ik mn album eerst nog open moet zetten)
Klinkt wel ok die cursus, baadt het niet schaadt het niet.
pi_104886043
:W

*O* voor de mijlpalen!

En Orea en jaantje succes morgen, spannend!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104886241
Orea Dankjewel (ook namens m'n lief)
voor ons beide wennen natuurlijk, wat vind ik & wat vind hij etc. Maar we zijn t gelukkig redelijk eens,
hij vind de ervaringen wel goed om te lezen.
En idd, we kunnen t altijd proberen! Gelukkig wil hij dat (nu) wel

Marrije wat een leuk wiegje!
pi_104886243
Succes morgen Orea en Jaantje, ik ga gewoon van goede echo's uit! :)

Vandaag behang lopen trekken in de kinderkamer, wat een kutwerk! Lang niet alles eraf gekregen en de muur eronder is een gatenkaas. Daar gaan we nog flink wat werk aan krijgen om er iets moois van te maken. Nu eerst maar op zoek naar behangverwijderaar en door naar ronde 2 behang verwijderen..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_104886599
Oei behang trekken :X ik krijg flashbacks, vreselijk... succes met de rest ;)
  zondag 27 november 2011 @ 18:13:09 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104886778
Ik hou van behang afhalen O+

En ieuw, zo'n placenta nog de hele tijd eromheen. Zo'n naveltje stinkt al na een paar dagen.
Vraag me ook af of elke vlos er aan meewerkt...

Leuk bedje Marije! O+
  zondag 27 november 2011 @ 18:17:13 #158
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104886917
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 18:13 schreef Asyniur het volgende:
Ik hou van behang afhalen O+

En ieuw, zo'n placenta nog de hele tijd eromheen. Zo'n naveltje stinkt al na een paar dagen.
Vraag me ook af of elke vlos er aan meewerkt...

Leuk bedje Marije! O+
Ik had dat graag gewild... Ik heb er behoorlijk wat over gelezen. De placenta wordt dan elke dag ingezouten en ingewikkeld. Ruik je dus niks van.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_104886977
Waarom had je dat graag gewild, Rocka? (pure interesse hoor!) ik heb er ook aardig wat over gelezen, maar het heeft me niet zover gekregen dat ik het wilde.. Ergens 'voelt' het niet goed? Wat maakte het dat jij het graag had gewild?
  zondag 27 november 2011 @ 18:22:33 #160
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104887142
Omdat de scheiding tussen moeder en kind volgens mij heel geforceerd is. Zo snel mogelijk doorknippen terwijl de placenta nog zijn taak doet.
Op de natuurlijke wijze laat het vanzelf los en dat idee vond ik ergens heel rustgevend.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_104887334
Maar hoe kan de placenta nog 'zijn werk' doen als ie ingezouten is? Da's toch ook niet natuurlijk?

En volgens mij bijten katten ook vrij direct na de geboorte de navelstreng door.
  zondag 27 november 2011 @ 18:34:03 #162
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104887675
Ja aan de ene kant vind ik deze gedachte erachter wel mooi: het kind heeft 9 maanden lang met de placenta in je buik gezeten, het is vertrouwd voor de baby, bijna alsof het een deel van hem/haar is. Bij echo's hoor ik ook regelmatig 'kijk, nu ligt ie lekker tegen de placenta aan genesteld' of 'nu is ie met de navelstreng aan het kroelen'. En dat de baby dan de tijd krijgt om in eigen tempo 'afscheid' te nemen... sja er valt wat voor te zeggen. Maar sorry, ik vind t zo'n vies gezicht... En ik zou ook bang zijn dat ik bijvoorbeeld dat ding zou laten vallen en dat dan het naveltje 'scheurt' ofzo... Kortom: ik zie teveel praktische bezwaren...

Nu eerst ff eten en dan vertel ik nog een verhaaltje over de placenta :P.
  zondag 27 november 2011 @ 18:44:43 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104888116
Mja, ik vind er nog een verschil tussen zitten of je de placenta nog eventjes zijn werk laat doen, of dat je het ding dan nog enkele dagen bewaard. Dan heeft het toch geen functie meer?
En in de natuur worden navelstrengen meteen doorgebeten (of gebroken door bevallingen) en placenta's opgegeten.

Waarom ging het bij jou uiteindelijk niet door dan Rocka?
  zondag 27 november 2011 @ 18:52:18 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104888437
Ik heb al moeite met Anouk te tillen, laat staan dat je ook nog de placenta mee moet sleuren :D Nee, lijkt me niets, hoe mooi de gedachte erachter ook is.

Over het slapen bij de ouders: het leek mij niets, voordat Anouk er was, maar nu, bijna 5 weken, slaapt ze nog steeds naast mij in de wieg. Ik vind het fijn, je bent snel bij haar en die geluidjes zijn ook schattig. Ik ga, zoals Orea ook zei, haar binnenkort proberen haar overdag in haar eigen kamertje te laten slapen, nu doet ze dat nog in de woonkamer...wil graag bij mij in de buurt zijn *insert smelt smiley* (alhoewel dat ook wel eens vermoeiend kan zijn hoor! :D ).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 27 november 2011 @ 19:27:35 #165
250838 Fee-nix
pi_104890030
Ja dat idee heb ik ook Asy: dat het ook verder geen functie meer heeft. En ik ben ook helemaal niet overtuigd dat een baby er echt 'moeite' mee heeft om er gewoon abrupt van gescheiden te worden. Maar inderdaad: een paar minuutjes langer kan geen kwaad. Ik las zelfs op die site dat als je bij te vroeg geboren kindjes 3 minuten langer wacht met het doorknippen vd navelstreng, dit de helft scheelt in bloedtransfusies die nodig zijn. Kijk, dat lijkt me ook gewoon goed te realiseren.

Ben ook benieuwd waarom het bij jou dan niet doorging, Rocka? Vk's die niet mee wilden werken misschien?

Het andere praatje over de placenta wat ik vandaag hoorde op de cursus (dit hoort trouwens niet bij de cursus hoor, was gewoon 'pauzepraat'), is dat onze cursusleidster capsules kan maken van je placenta. Dan droogt ze hem, maakt er poeder van en uiteindelijk heb je dan dus capsules die je kunt innemen, net als vitaminepillen. Nou heb ik weleens gehoord van het opeten van je placenta (mij lijkt het ranzig), maar dit had ik nog nooit gehoord en lijkt me dan weer niet ranzig. Volgens haar sterkt de moeder door die capsules veel sneller weer aan (zit boordevol vitamines en voedingsstoffen) en heeft onderzoek uitgewezen dat het ontzettend scheelt in het aantal postnatale depressies. (Mijn gok is vanwege alle hormonen die er in zitten).

Wat ik wel grappig vind aan dit soort verhalen is dat ik toch na ga denken over dingen waar ik me anders gewoon totaal niet mee bezig zou houden. Zoals dus: wat doe je met de placenta? :)

Oja en ik wilde nog zeggen: leuk bedje hoor Marrije :). Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Wat het samen slapen betreft: wij gaan dat deze keer proberen. Ik ben benieuwd. Als het onze rust en die van de baby ten goede komt: ^O^ . En anders kan ie altijd naar z'n eigen kamertje.
pi_104890150
Orea en Jaantje, succes morgen! Ik hoop op mooie kloppende hartjes.

En hmmmm de placenta laten zitten. Ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd en ik geloof ook niet dat het wat voor mij zou zijn.

Wij zijn aan het klussen in huis zodat we straks allemaal een mooie kamer hebben en vandaag verzuchtte manlief ondanks dat hij het helemaal zat was, oohh dat hangwiegje gaat hier straks wel heel mooi hangen O+ O+ . Hier heeft F ook een kleine 3 maanden in de nacht bij ons op de kamer gelegen daarna zonder problemen in haar eigen kamertje.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 27 november 2011 @ 19:32:21 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104890279
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, van die placenta langer op de baby, ik vind daar niet zoveel van denk ik oO<

t Wiegje is inmidels in huis en oh wat is ie klein O+ We zullen m wel moeten ophogen om op dezelfde hoogte als het bed te komen, maar dat lukt wel. Kwa lengte en breedte neemt het in elk geval niet alle vrije ruimte in beslag.
pi_104890773
Orea en Jaantje morgen een echo, spannend!, succes :)

Ik was even een weekje op vakantie met schoonfamilie. Heb 2 dagen alcoholvrije alcohol gedronken met de stickers voor gewoon bier. Tijdens pakjesavond heb ik de ingepakte zwangerschapstest gegeven aan mijn schoonmoeder en ze waren erg verast :D Wil het voor mijn werk nog wel even stilhouden tot na mijn echo op 5 december.
pi_104892221
ooo, ik vind dat echt te ver gaan, de placenta er aan laten zitten. Natuurlijk is goed hoor, maar zo gaat het niet in de natuur.
De placenta zit aan jou vast en als hij er uit is is zijn werk gedaan.
Bij veel vrouwen blijft hij nog vastzitten, dan hoort dat ook bij de natuur, zit je straks nog met je baby vast de hele kraamweek :+

Wij gingen onze baby wel meteen in zijn eigen kamertje laten slapen hoor, ik was er van overtuigd. Nou, de eerste nacht heb ik zijn bedje al naast me laten zetten en hij heeft daar 4 maanden gestaan.
Na 4 maanden werd hij namelijk wakker van ons, dus het was een goed moment.
Tegenwoordig slaapt hij weer tussen ons:D

Veel plezier morgen bij de echo's Orea en jaantje, hoop op mooie knipperlichtjes O+
Ik vond dat zo mooi bij mijn eerste echo, ik moest janken en geen idee wat de echomevrouw nog meer zei.
pi_104893379
Troeta, same here, ik kan me het beeld nog herinneren van de eerste echo van mn leven: thomas 12 wk O+ zo mooi, tranen van geluk :Y

Orea en Jaantje veel succes morgen! :Y :* spannend en leuk O+
  zondag 27 november 2011 @ 20:35:21 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104893568
SB en Bitterend gefeliciteerd met jullie dochters! Heb helaas over de namen heen gelezen :@

Marrije wat een leuk bedje, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet in roze :Y

Hiergaat het verder aardig goed, effe lastig om borstvoeding te geven omdat hij vaak niet goed aanhapte.
Ondertussen is zijn tongriempje doorgesneden, dat was wat te kort. Het klinkt pijnlijker dan het is hoor....
Maar dat het akelig was om te zien, dat is wel een feit.

Verder haha kan ik zeggen het bepaald aardig je dag. Hij is nu een week en 1 dag oud en ik moet nog effe in het ritme komen ;)

Af en toe lees ik bij, maar sorry het lukt me nog niet regelmatig
Rayen 2½ jaar!
  zondag 27 november 2011 @ 20:45:04 #172
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104894276
Zo, ik ben ook weer terug van een druk maar o zo gezellig dagje! Ben nu wel total-loss maar dat heb ik er wel voor over. Even m'n zinnen verzetten was wel lekker!
Bijlezen heb ik even vluchtig gedaan, over die placenta etc., want ik kom net van tafel af, ik wil m'n saté graag binnen houden ;) .

Zoë, ik had hier een man die tot enkele weken geleden heeft gezegd dat Draak niet op onze kamer zou slapen, bang dat hij/zij wakker zou worden van ons, en vice versa. Na een verhelderend gesprek met de lactatiekundige zag hij het van een andere kant en nou willen we het toch proberen. De co-sleeper die ik besteld heb (staat in het kinderkamer-topic en Fee-nix heeft em ook :Y ) leek mij ideaal omdat ons bed al 70cm hoog is, en dit bedje kan tot 69cm de hoogte in. Ik heb hem nu in de hoogste stand, en met het matrasje erin past het perfect langs ons bed.

Kyara, ik ben pas donderdag aan de beurt voor m'n draaipoging, dus een paar daagjes later ;) .

Evenstar, hoe ist nou met jou?

Incantrix, ik denk nog steeds aan je, meis... :*

En voor iedereen die ik vergeten ben, :* , m'n geheugen is eventjes zo lek als een zeef...

Nou lekker de douche in en naar bed... Weltrusten lady's :* :W :O!
  zondag 27 november 2011 @ 21:12:09 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_104896260
Ik word een beetje misselijk van die placenta verhalen :@

NTS, toch verkeerd onthouden. Donderdag dus. Slaap lekker! :z
  zondag 27 november 2011 @ 21:43:28 #174
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104898457
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:34 schreef Fee-nix het volgende:
Ja aan de ene kant vind ik deze gedachte erachter wel mooi: het kind heeft 9 maanden lang met de placenta in je buik gezeten, het is vertrouwd voor de baby, bijna alsof het een deel van hem/haar is. Bij echo's hoor ik ook regelmatig 'kijk, nu ligt ie lekker tegen de placenta aan genesteld' of 'nu is ie met de navelstreng aan het kroelen'. En dat de baby dan de tijd krijgt om in eigen tempo 'afscheid' te nemen... sja er valt wat voor te zeggen. Maar sorry, ik vind t zo'n vies gezicht... En ik zou ook bang zijn dat ik bijvoorbeeld dat ding zou laten vallen en dat dan het naveltje 'scheurt' ofzo... Kortom: ik zie teveel praktische bezwaren...

Nu eerst ff eten en dan vertel ik nog een verhaaltje over de placenta :P.
Bovendien heb je dan een extra co-sleeper nodig voor de placenta. Kosten-technisch ook niet fantastisch.

:+

Ik vond het maar een groot lomp vies ding. Maar ook wel weer interessant. Gyn hield hem heel trots omhoog en uit elkaar toen ze zag dat ik een foto maakte. Dat hoefde nu ook weer niet.

Maar iedereen heeft een andere voorstelling. Waarom heb je het niet gedaan Rockabella?
Trotse mamma :)
  zondag 27 november 2011 @ 21:50:14 #175
250838 Fee-nix
pi_104898918
Haaai TJ :W :). Fijn te horen dat het (aardig) goed gaat! Het is ook erg wennen hoor. Een hele omschakeling vond ik het. Maar je komt uiteindelijk echt in een ritme. Het is alleen even zoeken. Dit boekje heeft mij heel erg geholpen om een ritme te vinden. Het is echt niet alleen toe te passen op baby's die erg veel huilen ofzo (dat had Jesper ook niet), maar het zorgde er wel voor dat Jesper in een ritme kwam waarbij hij steeds twee uur sliep en dan hooguit een uurtje wakker was, inclusief de voeding. Ik vond het heerlijk en kwam zelf ook helemaal bij. Link:
http://www.debakermat.nl/regelmaat.html
Van dat tongriempje klinkt zielig idd... maar wel beter nu dan later! Hij is het vast alweer vergeten!
(Oja, de kleine van SB heet Marieke en die van Bitterend heet Rebecca)

NTS, ik hoop dat je je sate hebt binnen gehouden ;).

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 21:43 schreef Faithz het volgende:

[..]

Bovendien heb je dan een extra co-sleeper nodig voor de placenta. Kosten-technisch ook niet fantastisch.

Haha! Ja dat zou wat zijn. Gelukkig hoeft ie geen borstvoeding :+ . Of zou de baby het ook fijner vinden als z'n 'maatje' ook mag eten? :P (Sorry, niet respectloos bedoeld naar degenen die t wel zouden overwegen hoor... :@ )

[ Bericht 10% gewijzigd door Fee-nix op 27-11-2011 21:55:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')