abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 14:18:31 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_104876255
Spannend Orea. Ik ga voor je duimen hoor! :*
pi_104876375
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:09 schreef Orea het volgende:
Over minder dan 24 uur heb ik de echo... Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden nu... :@ kan gewoon bijna niet geloven dat er toch echt weer een baby in mijn buik zit... Als dat hartje maar klopt....
Oh, zo herkenbaar!! Ik heb ook morgen de eerste echo (moet alleen eerst nog de hele dag werken). Kwaaltjes zijn de laatste week minder, dus ik zit me ook van alles in m'n hoofd te halen :X.

Maar objectief gezien is er geen reden om me zorgen te maken, dus het komt vast goed. Bij jou vast ook :*.

NTS, goed zo. Laat je niet gek maken, jij en beeb gaan nu even voor!

Evenstar :*
  zondag 27 november 2011 @ 14:26:51 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_104876624
Oh Jaantje, voor jou dus ook spannend.

En dan voor Clauwee en NTS dinsdag spannend. Voor Evenstar ook nog een spannend weekje.

En voor Inca draaien de duimen ook overuren.

Het wordt dus wel een spannend weekje zeg. Ik hoop dat mijn eigen controle dinsdag wat minder spannend is.

Voor iedereen: :*
  zondag 27 november 2011 @ 14:46:59 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_104877400
Voor alle mijlpalen dit weekend: *O* En verder :* voor iedereen die het nodig heeft komende week.

Hier de afgelopen dagen veel te laat naar bed gegaan en te druk geweest overdag. Heb daarom de halve nacht op het randje van het bed gezeten, vanwege pijn in m'n heupen/ schaambot en maagzuur. Echt stom, want nu zie ik wéér op tegen een hele week werken. Als ik een volgende keer zwanger ben ga ik dus mooi met 34 weken met verlof. c_/ :Y

M'n man gaat nieuwe snaren voor z'n gitaar halen, dus ben benieuwd of de baby straks op de muziek reageert. O+ Lekker rustige zondag dus verder.

Iedereen met leuke, actievere zondagplannen (NTS, flugel), heel veel plezier. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104877465
Oh jaantje voor jou dus ook spannend! Ik duim voor je mee!

Ik vind het gewoon zo extra spannend omdat dit een diepvries kindje is...
  zondag 27 november 2011 @ 15:02:44 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_104878025
Is niet fijn Soempie. Je kwalen klinken hier ook bekend. Hoelang moet je nu nog werken? 1,5 week? :*
  zondag 27 november 2011 @ 15:12:36 #132
30252 Soempie
Procreating
pi_104878382
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2011 15:02 schreef Kyara het volgende:
Is niet fijn Soempie. Je kwalen klinken hier ook bekend. Hoelang moet je nu nog werken? 1,5 week? :*
Over 1,5 week verspreid nog maar 6 dagen. *O* Aankomende week 4 en de week daarna nog 2.
Heb een afstreeplijstje gemaakt op de kalender thuis (en in m'n agenda en op m'n werkrooster zelf en in de mail van m'n werk...). :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_104878417
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:48 schreef Orea het volgende:
Oh jaantje voor jou dus ook spannend! Ik duim voor je mee!

Ik vind het gewoon zo extra spannend omdat dit een diepvries kindje is...
Dat kan ik me goed voorstellen. Hoe laat mag je morgen?
pi_104878494
Half 12... dus niet super vroeg, maar te overzien :)
pi_104878508
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:46 schreef Soempie het volgende:
Voor alle mijlpalen dit weekend: *O* En verder :* voor iedereen die het nodig heeft komende week.

Hier de afgelopen dagen veel te laat naar bed gegaan en te druk geweest overdag. Heb daarom de halve nacht op het randje van het bed gezeten, vanwege pijn in m'n heupen/ schaambot en maagzuur. Echt stom, want nu zie ik wéér op tegen een hele week werken. Als ik een volgende keer zwanger ben ga ik dus mooi met 34 weken met verlof. c_/ :Y

M'n man gaat nieuwe snaren voor z'n gitaar halen, dus ben benieuwd of de baby straks op de muziek reageert. O+ Lekker rustige zondag dus verder.

Iedereen met leuke, actievere zondagplannen (NTS, flugel), heel veel plezier. *O*
Mag je niet altijd besluiten om alsnog voor de 36 weken met verlof te gaan als het te zwaar wordt? Of is dat in jouw geval niet wenselijk (herinnert zich iets over uitzendbaan)?
pi_104878531
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:15 schreef Orea het volgende:
Half 12... dus niet super vroeg, maar te overzien :)
Ik zal aan je denken!
  zondag 27 november 2011 @ 15:24:30 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_104878892
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 15:15 schreef jaantje_ het volgende:

[..]

Mag je niet altijd besluiten om alsnog voor de 36 weken met verlof te gaan als het te zwaar wordt? Of is dat in jouw geval niet wenselijk (herinnert zich iets over uitzendbaan)?
Klopt, maar inderdaad doordat het gaat om uitzendwerk en ze naar bepaalde weken kijken is dat voor mij niet handig. En 6 dagen is ook nog wel te doen natuurlijk.

Jaantje en Orea, spannende dag morgen, maar het komt vast helemaal goed.
  zondag 27 november 2011 @ 16:02:26 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104880525
Soempie, hopelijk weet je je door die 6 dagen heen te slepen.

Ica, kom je met de rust die je moet nemen nog wel een beetje aan afleiding toe?

Orea en Jaantje, veel succes morgen!
  zondag 27 november 2011 @ 16:42:55 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104882361
Ooeh Orea en jaantje, spannend hoor!
Kan me best voorstellen dat jullie zenuwachtig zijn :*

Inca, hoe is het met jou? Trek je het nog een beetje? :*
  zondag 27 november 2011 @ 16:46:53 #140
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104882563
Ik heb een wiegje gekocht *O*
Geschikt als cosleeper dus ik ben er erg blij mee. Heeft wel een lik verf nodig (roze :D ), maar verder is t helemaal naar mn zin.
pi_104883127
Wat leuk Marije!! :Y

Wij hebben een wieg, één waar ik vind dat de baby zeker in moet slapen...(gezien de kant van meneer zijn hele familie er zowat in gelegen heeft als baby :)) maar ik vond hem bij Leia echt helemaal niet praktisch... Best laag en elke keer bij een nachtvoeding je bed uit.. Dus dit keer gaan we ook een co-sleeper doen (ledikant van de Ikea :)) alleen is ons bed vrij hoog van zichzelf, dus ik moet nog eens kijken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.
  zondag 27 november 2011 @ 17:01:41 #142
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_104883320
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:09 schreef Orea het volgende:
Over minder dan 24 uur heb ik de echo... Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden nu... :@ kan gewoon bijna niet geloven dat er toch echt weer een baby in mijn buik zit... Als dat hartje maar klopt....
Tuurlijk wel! *O*.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 27 november 2011 @ 17:04:51 #143
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104883485
Zo daar ben ik weer! Ff bijgelezen.

Wat Kyara al zegt: het wordt een spannend weekje zo te lezen!

NTS sterkte met je prive gebeuren. Je hebt natuurlijk groot gelijk dat jij en je baby dit 'klusje' moeten klaren, maar durf ook hulp te vragen/aanvaarden he? Er zijn vast mensen die je vertrouwd en die om jou geven die je bij willen staan. In je eentje 'bikkelen' mag wel, maar hoeft niet ;).

*O* voor de mijlpalen! (Ik dacht van Asy en Marjolijntje?)

jaantje en orea bijna een echo, blijft spannend!

Soempie, t einde is in zicht! Gelukkig maar. Nog 6 daagjes en dan je welverdiende verlof :).

Marrije, wat leuk, een wiegje! Ben benieuwd. Foto in t kinderkamertopic als ie roze is? O-) ;)

Hier vanmorgen weer hypnobirthing gehad. De beste ademhaling voor tijdens de weeen geleerd (nu nog regelmatig oefenen) en een 'anker' geoefend (aanraking/woord dat je afspreekt met je partner wat jou direct nog dieper in ontspanning brengt. Daar hoort uiteraard een oefening bij, je partner praat je dan de ontspanning in en doet tijdens het praten af en toe die bewuste aanraking, waardoor je lichaam die aanraking met ontspanning gaat associeren). Uiteraard ook weer filmpjes van bevallingen gezien en veel info gehad. Was weer leuk :).

De cursus op zich vind ik niet zweverig, maar er zit wel een erg zweverig stel bij :+ . Ook wel grappig soms om die te horen praten. Tot op zekere hoogte kan ik met ze mee en dan raak ik ze kwijt. Voorbeeldje: zij zit er aan te denken om de placenta op natuurlijke wijze van de baby af te laten vallen. Dan laat je die placenta dus letterlijk een paar dagen aan de baby vast zitten. Moet je er uiteraard wel wat speciaals mee doen (ik ving iets op van zout en inwikkelen). Maar toch: ik heb dan wel een beetje zoiets van 'ieuw' :@ .

Edit: octo had ook nog een mijlpaal! *O*
pi_104884405
Jeetje.. Lijkt me ook niet erg fris fee-nix hihi
Maar de cursus klinkt echt super!

Marrije wat leuk!

Lees hier veel over wiegjes en Co-sleepers, is dat echt t handigst met nachtvoeding enz? M'n lief is er heel erg tegen om de beeb op de slaapkamer te laten slapen de 1e tijd, maar mij lijkt het juist wel erg fijn & praktisch..
pi_104884688
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 17:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! *O*.
O+

Zoë, in het begin ben je 's nachts gewoon veel in de weer (even los van fles of borstvoeding) en om zoveel mogelijk slaap te krijgen is het wel fijn als je kindje bij je op de kamer ligt.. Bij borstvoeding is het belangrijk de eerste hongersignalen goed op te vangen en dat doe je het beste als het kindje bij je in de buurt ligt :)

Maar er zijn er ook genoeg die hun kindje zo snel mogelijk op de eigen kamer leggen omdat ze zo allemaal (incl. baby) de meeste slaap krijgen :) heel persoonlijk en een beetje uitproberen.

Leia hebben we 8 weken dag en nacht bij ons op de kamer gehad, toen ben ik langzaamaan overdag gaan proberen haar in haar eigen bed te doen en dat ging eigenlijk vrij vlot goed, en 's nachts is ze met een week of 12 naar eigen kamer gegaan. Dat ging eigenlijk meteen aardig goed, maar is afhankelijk per kind.

Dit keer wil ik het eigenlijk weer zo doen. Als dat lukt :) anders zien we wel weer hoe het dan loopt!
pi_104884786
Oh Feenix, ieuw... nee dat is ook echt niks voor mij (heet een zogeheten Lotus bevalling....) ik moet er niet aan denken... Het lijkt me ook echt niet natuurlijk om die moederkoek eraan te laten zitten tot ie er zelf afvalt.. 'vroeger' toen we nog in grotten leefden enzo, beten we hem ook meteen na de bevalling door ;)

Maar het klinkt goed je cursus! Misschien ook maar overwegen... 4 bijeenkomsten is het toch? Dat is ook nog wel te regelen qua oppas :)
pi_104884833
Trouwens, Zoë, waarom is je vriend zo tegen? Is hij bang dat de kleine er meteen aan 'went'?
pi_104885336
Orea, dankjewel, heb t even aan m'n lief laten lezen.
't lijkt mij persoonlijk heel erg fijn (wil borstvoeding proberen)

:D en hij wil t wel proberen

Ja hij was bang dat t kindje eraan zou wennen en niet meer op t eigen kamertje zou willen.
pi_104885482
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:29 schreef Orea het volgende:
Oh Feenix, ieuw... nee dat is ook echt niks voor mij (heet een zogeheten Lotus bevalling....) ik moet er niet aan denken... Het lijkt me ook echt niet natuurlijk om die moederkoek eraan te laten zitten tot ie er zelf afvalt.. 'vroeger' toen we nog in grotten leefden enzo, beten we hem ook meteen na de bevalling door ;)

Wist niet dat zoiets kon.. http://lotusbevalling.nl/foto-s.html
Vind die bovenste foto er wel apart uitzien

niet echt handig/smakelijk toch?
pi_104885511
Dat gebeurd echt niet zomaar ;) (dat wennen)... Vooral in het begin is het voor zowel jou/jullie als je baby fijn om dicht bij elkaar te zijn! Je baby heeft 9 maanden bij je in je buik gezeten, en dan ineens zo de grote (boze :P) wereld in ;) dáár moet ie even aan wennen :)

Gewoon proberen, vinden jullie het niets kan jullie baby alsnog naar de eigen kamer :) mijn meneer wilde het liever ook niet te lang... maar toch was ie blij dat we het hebben gedaan.. Hij wilde haar eigenlijk ook nooit bij ons in bed, inderdaad met het gevaar voor wennen. Maar als ze nu last heeft van kiesjes/tanden of ander leed midden in de nacht, is hij degene die haar tussen ons in gooit. Slapen we alledrie tenminste nog lekker ;)

Maar mijn muppetje slaapt wel het allerliefst en allerbest in haar eigen bed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')