Wat een vooroordelen hier zeg, niet te geloven! Houd je nou maar gewoon aan de verkeersregels, dan hoef je niet te klagen over anderen.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:03 schreef glasbak het volgende:
Oh nee, jij zal vast wel een van die notoire bumperklevers zijn voor wie het nooit snel genoeg gaat. Vandaar dat je er ook zo fel op tegen ben dat vrachtwagens ook mogen inhalen want stel je voor dat je 4 seconden later op je bestemming aankomt.
't zit je hoog, he?quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen hier zeg, niet te geloven! Houd je nou maar gewoon aan de verkeersregels, dan hoef je niet te klagen over anderen.
Ik heb op een provinciale weg met inhaalverbod, een auto voor me, 80 op de teller, en tegenliggers ooit een vrachtwagen gehad die letterlijk m'n achterspatbord probeerde vooruit te duwen! Waarschijnlijk omdat-ie vond dat ik moest gaan bumperkleven, zodat-ie weer 60 meter verder naar voren kon. Dat zijn de momenten dat ik overweeg om een baksteen in m'n tanktas te leggen, en die tegen z'n voorruit te gooien! Of een shotgun, man man man wat een idioten rijden er rond. En omdat de vrachtwagenluitjes hier zo aan het generaliseren zijn, doe ik ook even mee: je kan zien dat ze nauwelijks opleiding hebben genoten, en totaal geen benul hebben van veiligheid en risico's. Helaas was er geen agent om deze man op te pakken voor poging tot moord. Met een boordcam had ik aangifte gedaan...
En dan komen hier vrachtwagenluitjes klagen over "mensen die hun leven wagen", deze idioot met z'n vrachtwagen bracht mij letterlijk in levensgevaar!
En ja, dit zijn "incidenten" natuurlijk... Maar als je kijkt dat 99,9% van de vrachtwagens standaard te hard rijdt, omdat tijd nou eenmaal voor veiligheid gaat... ga toch weg!
Die onthou ik!quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:34 schreef glasbak het volgende:
[..]
Je bent bij mij altijd welkom hoor
Dat kunnen we ook omdraaien. Waarom moeten vrachtwagens zonodig inhalen met een verschil van 2 km/u terwijl er een hele rits auto's op de linkerbaan rijdt? Is het echt zo belangrijk dat je een minuut eerder je bestemming bereikt dat je 'm er daarvoor gewoon tussen gooit?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:03 schreef glasbak het volgende:
Oh nee, jij zal vast wel een van die notoire bumperklevers zijn voor wie het nooit snel genoeg gaat. Vandaar dat je er ook zo fel op tegen ben dat vrachtwagens ook mogen inhalen want stel je voor dat je 4 seconden later op je bestemming aankomt.
Gek he, als tokkies in veertigtonners mij bewust in gevaar brengenquote:
Lees nog eens terug, ik heb geen koekblik.quote:Maar nu heb je nog steeds niet verteld wat voor een koekblik je rijdt. Lease of eigen auto?
Die indruk had ik ook..quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik bedoelde een personenauto, maar ik krijg de indruk dat ik Remcodelft's auto geen koekblik mag noemen. Daarom blijf ik erop hameren. Temeer omdat ik het ook wel eens heb over barrel, hok of gewoon gebakje, net als iedereen hier.
Voor sommigen is hun auto echt een heilige koe...
Voor jou speciaal dan (niet dat het relevant is in deze hele discussie): ik heb twee tweewielers, geen koekblik, geen auto, geen barrel, geen hok en geen gebakje.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik bedoelde een personenauto, maar ik krijg de indruk dat ik Remcodelft's auto geen koekblik mag noemen. Daarom blijf ik erop hameren. Temeer omdat ik het ook wel eens heb over barrel, hok of gewoon gebakje, net als iedereen hier.
Voor sommigen is hun auto echt een heilige koe...
Die ene minuut kan je:quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat kunnen we ook omdraaien. Waarom moeten vrachtwagens zonodig inhalen met een verschil van 2 km/u terwijl er een hele rits auto's op de linkerbaan rijdt? Is het echt zo belangrijk dat je een minuut eerder je bestemming bereikt dat je 'm er daarvoor gewoon tussen gooit?
Dat blijkt ook wel weer uit die post boven de jouwe.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
@ glasbak: inderdaad, maar dat krijg je er bij zo'n laagopgeleide tokkie op een brommertje niet in natuurlijk, want hij is ooit wel eens gebumperkleefd door een poolse inhuuramateur.
de meeste auto's op de linkerbaan willen vrachtauto's inhalen, lijkt me nogal wiedes. Als je in nl moet wachten tot je zonder iemand te hinderen in kunt halen of nog leuker; tot je de ruimte krijgt, ben je gepensioneerd voor het ooit is gelukt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:08 schreef PalmRoyale het volgende:
En dan moet je juist inhalen op het moment dat er 10 of meer auto's op de linker baan rijden die jou allemaal willen inhalen? Ik zie vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs die niet even kunnen wachten tot die hun voorbij zijn, nee, gewoon linkerbaan op knallen zodat ze allemaal in de ankers moeten. Of je die tijdswinst op dat moment pakt of als die rits auto's je voorbij is maakt geen zak uit want je wordt later uiteindelijk altijd wel een keer opgehouden waardoor het weer teniet gedaan wordt. Maar ja, jij zit in een 40 tonner en kunt daardoor doen en laten wat je wilt. Dat je af en toe iemand de schrik van z'n leven bezorgd zal jou een rotzorg zijn.
En het komt niet bij je op om een eerdere parkeerplaats te pakken, en na 8 uur 50 minuten te stoppen i.p.v. de laatste seconde van je 9 uur vol te willen maken? Tuurlijk, tijd is geld, en juist daarvoor is die rusttijdenwetgeving ingevoerd, de bestuurders zelf nemen hun verantwoordelijkheid niet zelfstandig.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:47 schreef glasbak het volgende:
Dus ja, om soms binnen je uren van de rijtijdenwet te kunnen blijven, moet je soms wel eens andere overtredingen maken. Een boete voor inhalen of een paar kilometer te hard is nog altijd lager dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.
Om deze zelfde reden zie je steeds vaker dat chauffeurs noodgedwongen overnachten op de vluchtstrook. Er is niet genoeg rijdtijd over om door te rijden naar een volgende parking en een boete voor het stilstaan/parkeren op de vluchtstrook is goedkoper dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.
Nou.. Ik ben echt niet de enige die z'n rustuurtjes wil pakken en het zou daarom wel eens kunnen gebeuren dat er geen plaatsen meer beschikbaar zijn. Dus moet je, als je daar nog tijd voor hebt, doorrijden naar de volgende parkeerplaats. En je gaat zeker niet een half uur tot een uur voor het opraken van je rijtijd al je pauze maken. Want de tijd die je daarmee verliest moet je de volgende dag weer in zien te halen. En dat is heel lastig aangezien de tijd zeer beperkt is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En het komt niet bij je op om een eerdere parkeerplaats te pakken, en na 8 uur 50 minuten te stoppen i.p.v. de laatste seconde van je 9 uur vol te willen maken? Tuurlijk, tijd is geld, en juist daarvoor is die rusttijdenwetgeving ingevoerd, de bestuurders zelf nemen hun verantwoordelijkheid niet zelfstandig.
Dit hele "argument" van jou zou eenvoudig van tafel zijn door alle andere boetes voor vrachtwagens dan ook maar enorm te verhogen. Rusttijdenwetgeving als excuus gebruiken om andere wetten te overtreden![]()
En denk je echt dat er minder op het nippertje gereden wordt als je 20 minuten extra krijgt? Natuurlijk niet, je rijdt alleen 20 minuten langer per dag...quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:06 schreef glasbak het volgende:
Als ze die hele rijtijdenwet nou iets soepeler zouden maken en niet op de minuut nauwkeurig gaan straffen, dan zou het voor ons heel wat makkelijker zijn. Want hoe moeten wij flexibel zijn tegenover klant en planning als de rijtijdenwet dit niet toelaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |