abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105126184
Prima. Ik heb niet voor niks 5 keer examen moeten doen, maar prima ^O^
Wie kan spellen spelen kan spelen spellen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:16:46 #77
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105126579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:03 schreef glasbak het volgende:
Oh nee, jij zal vast wel een van die notoire bumperklevers zijn voor wie het nooit snel genoeg gaat. Vandaar dat je er ook zo fel op tegen ben dat vrachtwagens ook mogen inhalen want stel je voor dat je 4 seconden later op je bestemming aankomt.
Wat een vooroordelen hier zeg, niet te geloven! Houd je nou maar gewoon aan de verkeersregels, dan hoef je niet te klagen over anderen.

Ik heb op een provinciale weg met inhaalverbod, een auto voor me, 80 op de teller, en tegenliggers ooit een vrachtwagen gehad die letterlijk m'n achterspatbord probeerde vooruit te duwen! Waarschijnlijk omdat-ie vond dat ik moest gaan bumperkleven, zodat-ie weer 60 meter verder naar voren kon. Dat zijn de momenten dat ik overweeg om een baksteen in m'n tanktas te leggen, en die tegen z'n voorruit te gooien! Of een shotgun, man man man wat een idioten rijden er rond. En omdat de vrachtwagenluitjes hier zo aan het generaliseren zijn, doe ik ook even mee: je kan zien dat ze nauwelijks opleiding hebben genoten, en totaal geen benul hebben van veiligheid en risico's. Helaas was er geen agent om deze man op te pakken voor poging tot moord. Met een boordcam had ik aangifte gedaan...
En dan komen hier vrachtwagenluitjes klagen over "mensen die hun leven wagen", deze idioot met z'n vrachtwagen bracht mij letterlijk in levensgevaar!

En ja, dit zijn "incidenten" natuurlijk... Maar als je kijkt dat 99,9% van de vrachtwagens standaard te hard rijdt, omdat tijd nou eenmaal voor veiligheid gaat... ga toch weg!

[ Bericht 31% gewijzigd door RemcoDelft op 03-12-2011 09:29:35 ]
censuur :O
pi_105126600
@ glasbak... over dat inhalen door vrachtwagens. Op een ritje A'dam-Boedapest doet een vrachtwagen er soms rustig 4 minuten over om een ander in te halen. Daarmee is ie dan zomaar 5 minuten sneller in Boedapest.

Vind dat andere weggebruikers daar met enig recht over klagen dan.
Wie kan spellen spelen kan spelen spellen.
pi_105126856
Wat heeft nou het inhalen door vrachtwagen te maken met verhoging van de veiligheid voor automobilisten door deze een ander perspectief te laten beleven?

Gaan vrachtwagenchauffeurs beter rijden doordat automobilisten niet een uurtje vrachtwagenles volgen?

En dat boerenverstand, waardoor de meeste mensen heus wel snappen dat zo'n log bakbeest een remweg van jewelste heeft, kan uitzwaaien op een krappe rijbaan en niet in 5 seconden van 1 - 100km/u optrekt, nou ja. Kijk eens op de weg zou ik zeggen. Zie je gelijk hoeveel boerenverstand de weggebruikers in werkelijkheid hebben. Of gebruiken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105127338
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een vooroordelen hier zeg, niet te geloven! Houd je nou maar gewoon aan de verkeersregels, dan hoef je niet te klagen over anderen.

Ik heb op een provinciale weg met inhaalverbod, een auto voor me, 80 op de teller, en tegenliggers ooit een vrachtwagen gehad die letterlijk m'n achterspatbord probeerde vooruit te duwen! Waarschijnlijk omdat-ie vond dat ik moest gaan bumperkleven, zodat-ie weer 60 meter verder naar voren kon. Dat zijn de momenten dat ik overweeg om een baksteen in m'n tanktas te leggen, en die tegen z'n voorruit te gooien! Of een shotgun, man man man wat een idioten rijden er rond. En omdat de vrachtwagenluitjes hier zo aan het generaliseren zijn, doe ik ook even mee: je kan zien dat ze nauwelijks opleiding hebben genoten, en totaal geen benul hebben van veiligheid en risico's. Helaas was er geen agent om deze man op te pakken voor poging tot moord. Met een boordcam had ik aangifte gedaan...
En dan komen hier vrachtwagenluitjes klagen over "mensen die hun leven wagen", deze idioot met z'n vrachtwagen bracht mij letterlijk in levensgevaar!

En ja, dit zijn "incidenten" natuurlijk... Maar als je kijkt dat 99,9% van de vrachtwagens standaard te hard rijdt, omdat tijd nou eenmaal voor veiligheid gaat... ga toch weg!
't zit je hoog, he?

Maar nu heb je nog steeds niet verteld wat voor een koekblik je rijdt. Lease of eigen auto?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_105127869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:34 schreef glasbak het volgende:

[..]

Je bent bij mij altijd welkom hoor :+
Die onthou ik!
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:10:57 #82
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_105128116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:03 schreef glasbak het volgende:
Oh nee, jij zal vast wel een van die notoire bumperklevers zijn voor wie het nooit snel genoeg gaat. Vandaar dat je er ook zo fel op tegen ben dat vrachtwagens ook mogen inhalen want stel je voor dat je 4 seconden later op je bestemming aankomt.
Dat kunnen we ook omdraaien. Waarom moeten vrachtwagens zonodig inhalen met een verschil van 2 km/u terwijl er een hele rits auto's op de linkerbaan rijdt? Is het echt zo belangrijk dat je een minuut eerder je bestemming bereikt dat je 'm er daarvoor gewoon tussen gooit?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:16:52 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105128222
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

't zit je hoog, he?
Gek he, als tokkies in veertigtonners mij bewust in gevaar brengen :r

quote:
Maar nu heb je nog steeds niet verteld wat voor een koekblik je rijdt. Lease of eigen auto?
Lees nog eens terug, ik heb geen koekblik.
pi_105129431
Ik heb het teruggelezen, maar ik kan geen merk en/of type vinden.
Dus nogmaals: wat voor een koekblik heb je?
Tot er een fatsoenlijk antwoord staat ga ik uit van een Seat Leon 1.9TDI, zwart, met een rood lijstje rond de voorgrille, met kinderstoeltje op de achterbank.

[ Bericht 41% gewijzigd door Ridocar op 03-12-2011 12:27:09 ]
pi_105129692
Ik weet niet of je nu grappig probeert te zijn, maar hij heeft er gewoon géén, zegt ie toch.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:43:10 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_105129891
Hij heeft geen "koekblik" :') zegt ie.

Voor normale mensen is een koekblik een koekblik. Voor motorrijders die geen auto kunnen betalen is een "koekblik" misschien een auto; maar die kennis heeft wellicht niet iedereen hiero.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_105129923
Ridocar is ook een PTA'ert. Dan ga ik er wel van uit dat ie dat weet.
pi_105130760
Ik bedoelde een personenauto, maar ik krijg de indruk dat ik Remcodelft's auto geen koekblik mag noemen. Daarom blijf ik erop hameren. Temeer omdat ik het ook wel eens heb over barrel, hok of gewoon gebakje, net als iedereen hier.

Voor sommigen is hun auto echt een heilige koe...
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:20:20 #89
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_105130833
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik bedoelde een personenauto, maar ik krijg de indruk dat ik Remcodelft's auto geen koekblik mag noemen. Daarom blijf ik erop hameren. Temeer omdat ik het ook wel eens heb over barrel, hok of gewoon gebakje, net als iedereen hier.

Die indruk had ik ook.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:09:13 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105134017
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:17 schreef Ridocar het volgende:

Voor jou speciaal dan (niet dat het relevant is in deze hele discussie): ik heb twee tweewielers, geen koekblik, geen auto, geen barrel, geen hok en geen gebakje.
pi_105134305
En daar had je iets eerder mee mogen komen. Of is dit jouw climax-momentje?
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:47:23 #92
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105134921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat kunnen we ook omdraaien. Waarom moeten vrachtwagens zonodig inhalen met een verschil van 2 km/u terwijl er een hele rits auto's op de linkerbaan rijdt? Is het echt zo belangrijk dat je een minuut eerder je bestemming bereikt dat je 'm er daarvoor gewoon tussen gooit?
Die ene minuut kan je:

a) 9 uur tijdswinst opleveren
b) een boete van maximaal 1100 euro per overtreding besparen
c) een hele boze planner/baas/klant besparen

Het is namelijk zo dat, zeker met de digitale tachograaf tegenwoordig, 1 minuut overschrijding van je maximale rijtijd voor de heren met de blauwe pet op een rede kan zijn om een vette boete uit te schrijven. Hier in Nederland loopt dat gelukkig zo'n vaart niet maar voor de Duitse, Franse, Belgische en nog wat van die andere Europese landen is het een mooie melk-koe. Zeker omdat je dat soort boetes contant af moet tikken. Geen geld? Dan gaat je auto aan de ketting!

Dus kom je door omstandigheden een paar minuten tekort om bij je klant te komen, ben je verplicht om, een paar minuten voordat je bij je klant aankomt, in het gunstigste geval je auto voor 3 kwartier aan de kant te zetten. Zit je voor die dag al aan de 9 rijuren moet je hem voor 9 uur stilzetten, wat dan eigenlijk weer 11 uur moet zijn.

En de narigheid is dat ze op de chauffeurskaart 28 dagen terug kunnen kijken wat je allemaal uitgespookt hebt. Op de tachograaf zelf tot een jaar geloof ik. En ja, ze zijn in staat je te bekeuren voor 10 minuten tekort rust van 3 weken geleden.

Voor snelheidsovertredingen kunnen ze je niet via je tachograaf pakken, laat staan voor het overtreden van het inhaalverbod.

Dus ja, om soms binnen je uren van de rijtijdenwet te kunnen blijven, moet je soms wel eens andere overtredingen maken. Een boete voor inhalen of een paar kilometer te hard is nog altijd lager dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.

Om deze zelfde reden zie je steeds vaker dat chauffeurs noodgedwongen overnachten op de vluchtstrook. Er is niet genoeg rijdtijd over om door te rijden naar een volgende parking en een boete voor het stilstaan/parkeren op de vluchtstrook is goedkoper dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.

Dus ja, die 1 of 2 minuten, maar meestal zijn het er meer, die we kunnen winnen met inhalen kan ons veel meer opleveren dan je denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door glasbak op 03-12-2011 16:00:35 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:08:44 #93
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_105135558
En dan moet je juist inhalen op het moment dat er 10 of meer auto's op de linker baan rijden die jou allemaal willen inhalen? Ik zie vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs die niet even kunnen wachten tot die hun voorbij zijn, nee, gewoon linkerbaan op knallen zodat ze allemaal in de ankers moeten. Of je die tijdswinst op dat moment pakt of als die rits auto's je voorbij is maakt geen zak uit want je wordt later uiteindelijk altijd wel een keer opgehouden waardoor het weer teniet gedaan wordt. Maar ja, jij zit in een 40 tonner en kunt daardoor doen en laten wat je wilt. Dat je af en toe iemand de schrik van z'n leven bezorgd zal jou een rotzorg zijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:17:35 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105135838
@ glasbak: inderdaad, maar dat krijg je er bij zo'n laagopgeleide tokkie op een brommertje niet in natuurlijk, want hij is ooit wel eens gebumperkleefd door een poolse inhuuramateur. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:28:01 #95
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105136157
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
@ glasbak: inderdaad, maar dat krijg je er bij zo'n laagopgeleide tokkie op een brommertje niet in natuurlijk, want hij is ooit wel eens gebumperkleefd door een poolse inhuuramateur. :')
Dat blijkt ook wel weer uit die post boven de jouwe.

@PalmRoyale: Juist omdat je ergens anders weer opgehouden zal worden, moet je pakken wat je pakken kan. Als je praat over een rit van 4.5 uur aaneen gesloten, dan heb je het niet over 1 keer opgehouden worden. Als je dan elke keer netjes gaat wachten kost het je veel te veel tijd.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:00:27 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_105137147
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:08 schreef PalmRoyale het volgende:
En dan moet je juist inhalen op het moment dat er 10 of meer auto's op de linker baan rijden die jou allemaal willen inhalen? Ik zie vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs die niet even kunnen wachten tot die hun voorbij zijn, nee, gewoon linkerbaan op knallen zodat ze allemaal in de ankers moeten. Of je die tijdswinst op dat moment pakt of als die rits auto's je voorbij is maakt geen zak uit want je wordt later uiteindelijk altijd wel een keer opgehouden waardoor het weer teniet gedaan wordt. Maar ja, jij zit in een 40 tonner en kunt daardoor doen en laten wat je wilt. Dat je af en toe iemand de schrik van z'n leven bezorgd zal jou een rotzorg zijn.
de meeste auto's op de linkerbaan willen vrachtauto's inhalen, lijkt me nogal wiedes. Als je in nl moet wachten tot je zonder iemand te hinderen in kunt halen of nog leuker; tot je de ruimte krijgt, ben je gepensioneerd voor het ooit is gelukt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_105141560
De meeste auto's op de linkerbaan hoeven niet in de ankers als ze 100 meter vooruit zouden kijken en gewoon wat gas terugnemen wanneer er een langzamer obstakel voor hun rijdt.

Nietemin zou ook daarvoor het misschien wat duidelijkheid geven wanneer een automobilist eens een endje in een vrachtwagen rijdt. Om te voelen dat je niet even snel kan optrekken zodat achteropkomend verkeer met 130 kan doorstomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:56:46 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105142350
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:47 schreef glasbak het volgende:
Dus ja, om soms binnen je uren van de rijtijdenwet te kunnen blijven, moet je soms wel eens andere overtredingen maken. Een boete voor inhalen of een paar kilometer te hard is nog altijd lager dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.

Om deze zelfde reden zie je steeds vaker dat chauffeurs noodgedwongen overnachten op de vluchtstrook. Er is niet genoeg rijdtijd over om door te rijden naar een volgende parking en een boete voor het stilstaan/parkeren op de vluchtstrook is goedkoper dan een boete voor het overtreden van de rijtijdenwet.
En het komt niet bij je op om een eerdere parkeerplaats te pakken, en na 8 uur 50 minuten te stoppen i.p.v. de laatste seconde van je 9 uur vol te willen maken? Tuurlijk, tijd is geld, en juist daarvoor is die rusttijdenwetgeving ingevoerd, de bestuurders zelf nemen hun verantwoordelijkheid niet zelfstandig.

Dit hele "argument" van jou zou eenvoudig van tafel zijn door alle andere boetes voor vrachtwagens dan ook maar enorm te verhogen. Rusttijdenwetgeving als excuus gebruiken om andere wetten te overtreden |:(
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:06:00 #99
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105142671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En het komt niet bij je op om een eerdere parkeerplaats te pakken, en na 8 uur 50 minuten te stoppen i.p.v. de laatste seconde van je 9 uur vol te willen maken? Tuurlijk, tijd is geld, en juist daarvoor is die rusttijdenwetgeving ingevoerd, de bestuurders zelf nemen hun verantwoordelijkheid niet zelfstandig.

Dit hele "argument" van jou zou eenvoudig van tafel zijn door alle andere boetes voor vrachtwagens dan ook maar enorm te verhogen. Rusttijdenwetgeving als excuus gebruiken om andere wetten te overtreden |:(
Nou.. Ik ben echt niet de enige die z'n rustuurtjes wil pakken en het zou daarom wel eens kunnen gebeuren dat er geen plaatsen meer beschikbaar zijn. Dus moet je, als je daar nog tijd voor hebt, doorrijden naar de volgende parkeerplaats. En je gaat zeker niet een half uur tot een uur voor het opraken van je rijtijd al je pauze maken. Want de tijd die je daarmee verliest moet je de volgende dag weer in zien te halen. En dat is heel lastig aangezien de tijd zeer beperkt is.

Als ze die hele rijtijdenwet nou iets soepeler zouden maken en niet op de minuut nauwkeurig gaan straffen, dan zou het voor ons heel wat makkelijker zijn. Want hoe moeten wij flexibel zijn tegenover klant en planning als de rijtijdenwet dit niet toelaat?
  zaterdag 3 december 2011 @ 20:07:50 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105142734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:06 schreef glasbak het volgende:
Als ze die hele rijtijdenwet nou iets soepeler zouden maken en niet op de minuut nauwkeurig gaan straffen, dan zou het voor ons heel wat makkelijker zijn. Want hoe moeten wij flexibel zijn tegenover klant en planning als de rijtijdenwet dit niet toelaat?
En denk je echt dat er minder op het nippertje gereden wordt als je 20 minuten extra krijgt? Natuurlijk niet, je rijdt alleen 20 minuten langer per dag...
Als je flexibel wilt zijn kan je toch een tweede chauffeur meenemen? Ik neem aan dat dat gewoon is toegestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')