abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 16:43:16 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104882383
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iets weten is wat anders dan je ergens altijd bewust van zijn. Misschien is het wel een idee om mensen een keer ipv een rijles even in een simulator te zetten, auto en motor.
En dan op de motor worden ze omver gereden en roepen ze HEUJ DAS NIET EERLIJK!! En dan zegt de instructeur/simulatorman rustig "hij zag je niet _O- "
  zondag 27 november 2011 @ 18:07:08 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104886537
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat dan ook niet het doel is van dit idee :')
Maar meer het ervaren hoe groot zo'n ding is, hoe ruim je bochten moet nemen en hoe weinig ruimte je daarvoor soms krijgt.
en hoe lang de remweg is, hoe lang het duurt voor je op snelheid bent, en waarom ook vooral... begrip kweken.. :Y

Misschien krijg je dan ook wat minder van dit soort achterlijk kortzichtige reakties:
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet de mijn-pik-is-groter-want-ik-rijd-met-40-ton-vrachtwagenchauffeurs die gewoon naar links komen op een autosnelweg, zonder voorrang te verlenen aan al het verkeer op die baan...
:')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104887432
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iets weten is wat anders dan je ergens altijd bewust van zijn. Misschien is het wel een idee om mensen een keer ipv een rijles even in een simulator te zetten, auto en motor.
Dat is inderdaad een goede alternatieve optie. Maar dat zal ook wat kosten. Mensen laat je hierdoor ervaren hoe een vrachtwagenchauffeur dingen ziet, maar iemand tijdens het rijden op de snelweg de hele tijd bewust houden van de gevaren in real life blijft moeilijk. Ik denk dat men zich er pas echt van bewust wordt door het ervaren van een gevaarlijke situatie. Ik werd bijvoorbeeld een keer afgesneden door een vrachtwagen die ik wilde inhalen wat bijna leidde tot een crash tegen de midden vangrail. Ik kijk nu wel eerst goed of de chauffeur intenties zou kunnen hebben om in te halen.
pi_104894266
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:44 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het een overbodig. Gemiddeld persoon weet dat een vrachtwagenchauffeur een bepaald gedeelte niet kan zien rondom zijn vrachtwagen. Dat leer je ook in groep 8 van de basisschool, en nog een keer bij je rijlessen. Waarom dan ook nog eens betalen om het verplicht te ervaren? Is een soort bevestiging. "oja inderdaad, ik kan die auto niet zien". Met boerenverstand hoeft die bevestiging niet.
En toch is er een hoop onkunde, zelfs bij de boerenslimmeriken onder ons. Vaak krijg ik bij verjaardagsfeestjes een hoop gekanker te horen over vrachtwagenchauffeurs. Best vervelend als je het allemaal uit moet leggen. Veel liever zie ik die mensen een keertje achter het stuur van een XF zitten om het even te laten zien.
"Ja, nu kun je die straat niet in. Ja, die auto staat in de weg.
Succes!" Waarna de instructeur z'n armen over elkaar doet en voeten op het dashboard zet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_104898520
Goed plan, roep al tijden dat zoiets best een goed idee zou zijn. Iedereen heeft zich netjes te houden aan de verkeersregels, zowel automobilisten als vrachtwagenchauffeurs, maar het leren herkennen van 'er zomaar voorgooien' en het proberen te voorkomen van nog meer potentiële problemen zou veel automobilisten niet verkeerd uitkomen.

Zelf ben ik een fervent 'rechtsrijder', om het zo maar even te noemen: zodra het kan rechtshouden / terug naar rechts gaan. Ook bij invoegstroken op de snelheid ben ik niet standaard degene die 'ruimte maakt' door naar links te gaan of in de ankers ga, omdat ik van mening ben dat dit mensen aanleert dat zij voorrang hebben en ook in zullen voegen (in de veronderstelling dat 'de ander wel naar links gaat') op het moment dat jij als rechterbaanrijder nergens heen kunt. Daarbij is het de taak van de invoegende automobilist, zeker op lange doordraaiers, om in te schatten waar ruimte is en daar zijn/haar snelheid van invoegen op aan te passen.

Échter: als ik een vrachtwagen de invoegstrook op zie rijden die overduidelijk zwaarbeladen is creëer ik ruimte (of ik nu in de auto of op de motor zit) door wat in te houden zodat de beste man/vrouw er met zijn volle tankwagen of wat dan ook al rijdend tussen kan komen: geen ruimte krijgen is aan het eind van de invoegstrook stil komen te staan met een zwaarbeladen wagen en zie er dan nog maar eens tussen te komen op een willekeurig moment rondom (en dan heb ik het nog niet eens over ín) de spits. En daar gaat het denk ik fout bij veel frustraties rondom vrachtverkeer: het gebrek aan het bekijken van een context, een situatie, zeker zonder enige vorm van begrip door onwetendheid. Zeker op een snelweg die lijkt te draaien om haast ipv fatsoenlijke doorstroming door het zich houden aan de verkeersregels en het doorgronden van verkeerssituaties kan het geen kwaad om er wat ervaringsmogelijkheden tegenaan de gooien.
Ja doei.
  zondag 27 november 2011 @ 22:04:49 #56
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104899746
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 18:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

en hoe lang de remweg is
Heb je ook maar enig benul hoe een wrijvingscoefficient werkt? Het gewicht van het voertuig is vrijwel irrelevant!
Voor de liefhebbers:
quote:
Misschien krijg je dan ook wat minder van dit soort achterlijk kortzichtige reakties:
Je gaat voor het gemak even compleet voorbij aan het feit dat het waar is?! Hoe vaak een vrachtwagen niet gaat inhalen (omdat z'n begrenzer 96 km/h toelaat terwijl de vrachtwagen voor hem "maar" 95 gaat), en daarbij geen voorrang verleent aan achteropkomend verkeer? Inderdaad nogal kortzichtig van je :W
censuur :O
pi_104900831
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:44 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het een overbodig. Gemiddeld persoon weet dat een vrachtwagenchauffeur een bepaald gedeelte niet kan zien rondom zijn vrachtwagen. Dat leer je ook in groep 8 van de basisschool, en nog een keer bij je rijlessen. Waarom dan ook nog eens betalen om het verplicht te ervaren? Is een soort bevestiging. "oja inderdaad, ik kan die auto niet zien". Met boerenverstand hoeft die bevestiging niet.
Inderdaad.
Als je slim genoeg bent om je rijbewijs te halen ben je ook slim genoeg om wat theorielessen omtrent veiligheid rond vrachtwagens te onthouden.
Boerenverstand moet ook genoeg zijn zoals je zegt.
Iedereen kan toch bedenken dat het niet slim is om vlak voor een vrachtwagen hard te remmen?
Laat mensen desnoods maar wat gruwelijke foto's zien van platgereden fietsers of een auto die volledig is platgedrukt tussen twee vrachtwagens op de snelweg.
Er is een poepstorm op komst.
  maandag 28 november 2011 @ 00:01:51 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104906837
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je ook maar enig benul hoe een wrijvingscoefficient werkt? Het gewicht van het voertuig is vrijwel irrelevant!
Voor de liefhebbers:
[..]

Je gaat voor het gemak even compleet voorbij aan het feit dat het waar is?! Hoe vaak een vrachtwagen niet gaat inhalen (omdat z'n begrenzer 96 km/h toelaat terwijl de vrachtwagen voor hem "maar" 95 gaat), en daarbij geen voorrang verleent aan achteropkomend verkeer? Inderdaad nogal kortzichtig van je :W
Kidding right?
pi_104909500
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je ook maar enig benul hoe een wrijvingscoefficient werkt? Het gewicht van het voertuig is vrijwel irrelevant!
Voor de liefhebbers:
[..]

Je gaat voor het gemak even compleet voorbij aan het feit dat het waar is?! Hoe vaak een vrachtwagen niet gaat inhalen (omdat z'n begrenzer 96 km/h toelaat terwijl de vrachtwagen voor hem "maar" 95 gaat), en daarbij geen voorrang verleent aan achteropkomend verkeer? Inderdaad nogal kortzichtig van je :W
het gewicht en soort lading is wel degelijk relevant. Ik zal je een geheimpje verklappen: spanbanden houden bij een noodstop niets tegen. Een spanband houdt maximaal 5 ton tegen. Een kopschot moet ook 5 ton tegenhouden. Enig idee wat 35 ton beton (waar ik regelmatig mee rijd) doet bij een noodstop? De auto stopt wel, het beton niet. Als ik geluk heb werkt het kopschot als schans en vliegen de stukken over de cabine. Heb ik iets minder geluk, dan staat een zwart randje om m'n naam in de krant en krijgt m'n vriendin, netjes vogens cao, 2 maandsalarissen uitbetaald.

Je hebt geen idee waar je over praat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 28-11-2011 01:54:01 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 28 november 2011 @ 09:41:36 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104912939
Op zich helemaal geen slecht idee. Ik ben anders gaan fietsen toen ik mijn (auto) rijbewijs haalde en anders auto gaan rijden nadat ik mijn motor rijbewijs heb gehaald.

Ik twijfel alleen of een uurtje voldoende is om mensen nieuwe inzichten te geven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 28 november 2011 @ 09:46:45 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104913014
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 01:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

het gewicht en soort lading is wel degelijk relevant. Ik zal je een geheimpje verklappen: spanbanden houden bij een noodstop niets tegen. Een spanband houdt maximaal 5 ton tegen. Een kopschot moet ook 5 ton tegenhouden. Enig idee wat 35 ton beton (waar ik regelmatig mee rijd) doet bij een noodstop? De auto stopt wel, het beton niet. Als ik geluk heb werkt het kopschot als schans en vliegen de stukken over de cabine. Heb ik iets minder geluk, dan staat een zwart randje om m'n naam in de krant en krijgt m'n vriendin, netjes vogens cao, 2 maandsalarissen uitbetaald.
Als dat zo is ben jij getikt als je daarmee rijdt! En iets zegt me dat het gewoon illegaal is: lading moet deugdelijk bevestigd zitten. En als een spanband 50 kN kan hebben, heb je er duidelijk meerdere nodig. En ja, dat is je eigen verantwoordelijkheid als bestuurder.
Als jij je lading zo slecht vastmaakt dat je liever over een auto heenrijdt dan hard op je rem trapt, mag je de weg niet eens op :X
censuur :O
pi_104919613
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als dat zo is ben jij getikt als je daarmee rijdt! En iets zegt me dat het gewoon illegaal is: lading moet deugdelijk bevestigd zitten. En als een spanband 50 kN kan hebben, heb je er duidelijk meerdere nodig. En ja, dat is je eigen verantwoordelijkheid als bestuurder.
Als jij je lading zo slecht vastmaakt dat je liever over een auto heenrijdt dan hard op je rem trapt, mag je de weg niet eens op :X
Ik heb mij laten vertellen dat de voorwaartse kracht van 35 ton bij een noodstop ongeveer 400.000 kilo is. Ik heb 20 spanbanden waar ik het mee moet doen. Je zou kunnen zeggen dat ik meer spanbanden mee moet nemen, maar dan maak je van mijn werk een bezigheidstherapie. Iedere keer 80 banden per vracht is een beetje overdreven....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 28 november 2011 @ 14:10:16 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104920964
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 13:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb mij laten vertellen dat de voorwaartse kracht van 35 ton bij een noodstop ongeveer 400.000 kilo is.
Dan heb je het verhaal niet goed begrepen (of het is verkeerd verteld). Als 35 ton 11.5 keer zo'n grote kracht levert bij afremmen (11.5 g), moet je met 115 m/s2 afremmen! Normaal met hard remmen haal je 8, misschien 10 m/s2. Die 11.5 g komt ongetwijfeld voor als je frontaal op iets zwaars botst. Bij dergelijke versnellingen is je eigen overlevingskans zeer gering (je organen e.d. blijven niet meer op hun plek zitten, nog afgezien van bekneld raken), en bij een frontale botsing is het begrijpelijk dat je betonnen lading loskomt. Net zoals je hele vrachtwagenconstructie dan bezwijkt, dus beter vastmaken heeft dan geen zin meer.
Maar verwar dit niet met maximale remkracht: bij maximale remkracht van (zeg) 10 m/s2 heeft jouw lading van 35 ton hooguit 35 ton wrijvingskracht nodig om te blijven liggen.

quote:
Ik heb 20 spanbanden waar ik het mee moet doen. Je zou kunnen zeggen dat ik meer spanbanden mee moet nemen, maar dan maak je van mijn werk een bezigheidstherapie. Iedere keer 80 banden per vracht is een beetje overdreven....
Werk nou eenmaal werk, da's geen reden om veiligheid te negeren... Maar ik begrijp dat je aardig wat van die spanbanden gebruikt. Ik ben nu nieuwsgierig: heb je dan nog nooit maximaal geremd met lading? Voor personenauto's las ik ook pas dat heel veel ongelukken zouden kunnen worden voorkomen als de bestuurder het rempedaal tot de bodem had ingetrapt, iets wat veel mensen blijkbaar nooit doen...
censuur :O
pi_104923383
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan heb je het verhaal niet goed begrepen (of het is verkeerd verteld). Als 35 ton 11.5 keer zo'n grote kracht levert bij afremmen (11.5 g), moet je met 115 m/s2 afremmen! Normaal met hard remmen haal je 8, misschien 10 m/s2. Die 11.5 g komt ongetwijfeld voor als je frontaal op iets zwaars botst. Bij dergelijke versnellingen is je eigen overlevingskans zeer gering (je organen e.d. blijven niet meer op hun plek zitten, nog afgezien van bekneld raken), en bij een frontale botsing is het begrijpelijk dat je betonnen lading loskomt. Net zoals je hele vrachtwagenconstructie dan bezwijkt, dus beter vastmaken heeft dan geen zin meer.
Maar verwar dit niet met maximale remkracht: bij maximale remkracht van (zeg) 10 m/s2 heeft jouw lading van 35 ton hooguit 35 ton wrijvingskracht nodig om te blijven liggen.

[..]

Werk nou eenmaal werk, da's geen reden om veiligheid te negeren... Maar ik begrijp dat je aardig wat van die spanbanden gebruikt. Ik ben nu nieuwsgierig: heb je dan nog nooit maximaal geremd met lading? Voor personenauto's las ik ook pas dat heel veel ongelukken zouden kunnen worden voorkomen als de bestuurder het rempedaal tot de bodem had ingetrapt, iets wat veel mensen blijkbaar nooit doen...
Dan zal ik het wel verkeerd hebben begrepen. Ik ben ook maar chauffeur...
Ik heb wel eens een noodstop moeten maken tot in de abs. (overigens zat een belgische mevrouw in de personenauto voor mij die opeens besloot linksaf te slaan... )Ook vrachtauto's en opleggers hebben abs, maar waar een abs van personenauto's ongeveer 25 keer per seconde pulseert, doet een vrachtauto hooguit 2 keer per seconde (want traagheid van lucht tov remvloeistof). het helpt dus bijna niet als je nog wat wilt sturen...
Gevolg van bovenstaande was dat alle betonelementen naar voren waren geschoven, het kopschot stond krom (gelukkig niet zo krom dat ik geen bochten meer kon maken). Alle spanbanden waren als elastiekjes losgesprongen. Van een paar spanbanden kon ik nog enigszins wat vastzetten, de rest heb ik gewoon los laten staan. Zo naar de zaak gereden.
Dat is ook het ku... eh, vervelende van chauffeur zijn. Je bent op jezelf aangewezen. Ja, van het transportbedrijf kunnen ze ook iemand sturen, maar dat kost teveel. D'r zit gewoon te weinig marge in...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_104930140
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Werk nou eenmaal werk, da's geen reden om veiligheid te negeren... Maar ik begrijp dat je aardig wat van die spanbanden gebruikt. Ik ben nu nieuwsgierig: heb je dan nog nooit maximaal geremd met lading? Voor personenauto's las ik ook pas dat heel veel ongelukken zouden kunnen worden voorkomen als de bestuurder het rempedaal tot de bodem had ingetrapt, iets wat veel mensen blijkbaar nooit doen...
Ik ben ook altijd bang voor wat er achter me gebeurt wanneer ik een noodstop maak. Het is helaas een waarheid dat veel mensen in geval van een noodstop niet in één keer het pedaal tot de bodem in (durven) te trappen. Bij mij is dat echter onderdeel van m'n werk. Zonder nadenken gaat dat pedaal naar de bodem, koppeling erbij. Direct gevolgd door de inschatting of remmen wel voldoende helpt, of dat uitwijken (en rem loslaten! in een auto zonder ABS) een beter afloop met zich mee brengt. Gelukkig tot op heden nooit iemand achterop geklapt, maar het gaat me ongetwijfeld een keer gebeuren. Met 80.000km/jaar moet komt het nu eenmaal wel een paar keer per jaar voor dat ik onverwachts in de ankers moet.

Wat betreft de vrachtwagenles: uit eigen ervaring weet ik dat het zeer verhelderend kan zijn. Hoewel ik het rijbewijs C alleen maar nodig had voor het besturen van een uit de kluiten gewassen bestelbus, heb ik dus wel les gehad op een 'echte' vrachtwagen. En geloof me, een ruim opgezette woonwijk is lijkt dan ineens uit allemaal krappe straatjes te bestaan. Om het nog maar niet te hebben over de veel te krappe kruisingen. Mijn eigen straat, een rustige laan in een villawijk, kwam ik nauwelijks uit doordat er her en der een auto langs de weg geparkeerd staat. Met een personenauto slinger je daar klakkeloos omheen. Maar als er eerst rechts een auto staat, en 10 meter verder staat links een auto is het met een vrachtwagen gewoon krap.

Fietsers en voetgangers in de stad zijn weer een hele andere categorie, net als het opdraaien of oversteken van een drukke voorrangsweg vanuit een uitrit.

Alle bijzondere verrichtingen zijn het probleem niet. Zolang er geen ander verkeer in de buurt is.
pi_104932158
Een heel goed idee, ook fietsers eens vanuit een auto laten ervaren hoe het is als men geen licht aanheeft op de fiets.

Het is goed als mensen ervaren hoe het is om deel te nemen aan het verkeer en ook inzicht hebben in het verkeer. Rijlessen zijn er alleen om de auto te leren besturen, het deelnemen aan het verkeer is een tweede en daar mag ook wel eens wat meer aandacht aan besteden.
pi_104932341
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:20 schreef Wapperbaard het volgende:

[..]

Inderdaad.
Als je slim genoeg bent om je rijbewijs te halen ben je ook slim genoeg om wat theorielessen omtrent veiligheid rond vrachtwagens te onthouden.
Boerenverstand moet ook genoeg zijn zoals je zegt.
Iedereen kan toch bedenken dat het niet slim is om vlak voor een vrachtwagen hard te remmen?
Laat mensen desnoods maar wat gruwelijke foto's zien van platgereden fietsers of een auto die volledig is platgedrukt tussen twee vrachtwagens op de snelweg.
Dat is onjuist, het besturen van een auto is helemaal niet moeilijk, het anticiperen op situaties in het verkeer is een tweede en heeft niets met slim zijn te maken, maar juist meer met ruimtelijk inzicht.

Ongelukken zijn meestal oorzaak van slechte inschatting van tijd en ruimte.
pi_104943939
Misschien ook maar voor iedere automobilist een gratis zwemles in de Niger Delta. :{
pi_104948616
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef Clan het volgende:
Een heel goed idee, ook fietsers eens vanuit een auto laten ervaren hoe het is als men geen licht aanheeft op de fiets.

Het is goed als mensen ervaren hoe het is om deel te nemen aan het verkeer en ook inzicht hebben in het verkeer. Rijlessen zijn er alleen om de auto te leren besturen, het deelnemen aan het verkeer is een tweede en daar mag ook wel eens wat meer aandacht aan besteden.
Ja maar dat zou ook eventueel in een simulatie kunnen. Ik geef toe dat ervaring belangrijk is, maar ik zie het meer als een bevestiging van de theorie. Je leert dat een vrachtwagen een bepaalde hoek niet ziet en dat het daar gevaarlijk kan zijn. Tevens tussen 2 vrachtwagens rijden is ook onveilig. Dat zijn dingen die je zowieso moet leren te vermijden. Zodra je ziet dat er een langzaam rijdende vrachtwagen voor een andere vrachtwagen rijdt is de kans groter dat de achterste vrachtwagen gaat inhalen. Opletten dus bij het inhalen.

Zoals je zegt, fietsers zouden inderdaad wel moeten ervaren hoe het is als je zonder licht fietst. Vorige week had ik er bij een rotonde 1 bijna op mijn motorkap omdat hij zijn licht niet aanhad. Ik zag de reflector nog maar net. Levensgevaarlijk.
  dinsdag 29 november 2011 @ 07:41:54 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104955980
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je ook maar enig benul hoe een wrijvingscoefficient werkt? Het gewicht van het voertuig is vrijwel irrelevant!
Voor de liefhebbers:
[..]

Je gaat voor het gemak even compleet voorbij aan het feit dat het waar is?! Hoe vaak een vrachtwagen niet gaat inhalen (omdat z'n begrenzer 96 km/h toelaat terwijl de vrachtwagen voor hem "maar" 95 gaat), en daarbij geen voorrang verleent aan achteropkomend verkeer? Inderdaad nogal kortzichtig van je :W
Jep, heb ik, ik heb ook wel eens remmetjes staan blussen omdat ik een paar keer moest remmen voor mongolen die graag plat op hun werk aan wilden komen.

En jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat elke vrachtwagen in NL begrensd is op 89 km/u.. die 96 km/u komt door de tellerafwijking in jouw koekblik :*
Als je wilt inhalen met een vrachtauto in NL en je wacht op een gaatje wat groot genoeg is of je ruimte krijgt, ben je gepensioneerd voordat je ingehaald hebt, en ja, dan moet je hem er eens tussengooien op het moment dat er een gat is tussen de auto's op de baan links van je van meer dan 30 meter. Dat de bestuurder van de auto die dat gat voor zich heeft, schijt heeft aan jouw knippertje en daardoor moet remmen.. tsja.. is dat nou écht het probleem van die chauffeur?
Leven en laten leven.. geef eens een beetje ruimte aan een ander.. voelt goed, net als een padvinder die net een goede daad heeft gedaan, probeer maar eens :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:53:27 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104957958
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 07:41 schreef Sounddragon het volgende:
En jij gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat elke vrachtwagen in NL begrensd is op 89 km/u.. die 96 km/u komt door de tellerafwijking in jouw koekblik :*
Vrachtwagens zouden op 80 begrensd moeten zijn, niet meer.
Die 96 km/h is een meting van mijn GPSsysteem, bij constante snelheid op een rechte weg zit daar geen noemenswaardige afwijking in :W
Daarbij heb ik geen koekblik :')

quote:
Als je wilt inhalen met een vrachtauto in NL en je wacht op een gaatje wat groot genoeg is of je ruimte krijgt, ben je gepensioneerd voordat je ingehaald hebt, en ja, dan moet je hem er eens tussengooien op het moment dat er een gat is tussen de auto's op de baan links van je van meer dan 30 meter. Dat de bestuurder van de auto die dat gat voor zich heeft, schijt heeft aan jouw knippertje en daardoor moet remmen.. tsja.. is dat nou écht het probleem van die chauffeur?
Wat een kulargument zeg! Als iets niet kan en niet mag, heb je het simpelweg niet te doen! Daarbij rijdt de vrachtwagen ervoor in 99,9% van de gevallen al meer dan de toegestane snelheid. Gewoon er achter blijven dus. Dat knippertje geeft geen rechten, sterker nog, dat knippertje MAG NIET AAN zolang er verkeer op de andere baan zit!
Je geeft hiermee leuk aan dat de hele TLN-sector eens naar zichzelf moet kijken. Je zit hier het begaan van diverse overtredingen goed te praten, en ondertussen maar klagen over anderen |:(
censuur :O
  woensdag 30 november 2011 @ 23:03:07 #72
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105030632
Ik denk, en ik ben daar niet alleen in, dat RemcoDelft dé uitgewezen persoon is die juist eens een uurtje met een vrachtwagen moet stoeien. Dan zal hij er achter komen dat het meeste van wat hij hier aan het spuien is complete bullshit is.

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat meneer dat uurtje niet ziet zitten omdat hij er dan achterkomt dat hij heel erg fout zit.

Die 96 km/u van jou is complete bullshit. Als ik 87 op mijn kilometerteller ga rijden dan geeft mijn GPS misschien 1 km/u meer of minder aan. Dus hoe jij aan die 96 komt, Joost mag het weten.

En dat knippertje.. Bij mij gaat dat juist zo láát mogelijk aan om te voorkomen dat een janlul (jij zou het zomaar kunnen zijn) het gat waar ik in wil duiken even héél snel dicht gaat rijden zodra hij ziet dat de grote boze vrachtwagen voor hem wil gaan rijden.

Oh nee, jij zal vast wel een van die notoire bumperklevers zijn voor wie het nooit snel genoeg gaat. Vandaar dat je er ook zo fel op tegen ben dat vrachtwagens ook mogen inhalen want stel je voor dat je 4 seconden later op je bestemming aankomt.

En die remweg.. Ja.. als het moet dan kunnen wij ook snel stoppen, maar denk je nou echt dat we graag 10 keer per dag een (halve) noodstop moeten maken omdat er zo nodig van die koekblikken voor ons moeten gaan rijden? Ik sta er nog steeds regelmatig van te kijken dat mensen hun leven wagen (en ja, dat doen sommigen) om koste wat het kost voor ons uit te komen en dan maakt het ze geen drol uit of ze dan in het slechtste geval een dikke stalen bumper in hun nek krijgen waar dan nog een ton of 40 a 50 vrachtwagen aan vast zit.

Persoonlijk zit ik liever achter een vrachtwagen dan ervoor. Oke, het gaat minder snel maar als het er op aan komt rij ik liever m'n voorkant in de prak dan dat ik zo'n dikke stalen bumper in m'n nek krijg.
pi_105125921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vrachtwagens zouden op 80 begrensd moeten zijn, niet meer.
Die 96 km/h is een meting van mijn GPSsysteem, bij constante snelheid op een rechte weg zit daar geen noemenswaardige afwijking in :W
Daarbij heb ik geen koekblik :')
[..]

Wat een kulargument zeg! Als iets niet kan en niet mag, heb je het simpelweg niet te doen! Daarbij rijdt de vrachtwagen ervoor in 99,9% van de gevallen al meer dan de toegestane snelheid. Gewoon er achter blijven dus. Dat knippertje geeft geen rechten, sterker nog, dat knippertje MAG NIET AAN zolang er verkeer op de andere baan zit!
Je geeft hiermee leuk aan dat de hele TLN-sector eens naar zichzelf moet kijken. Je zit hier het begaan van diverse overtredingen goed te praten, en ondertussen maar klagen over anderen |:(
Leuk dat je de cbr-methode als leidend beschouwt, maar dit werkt alleen in theorie. Die richtingaanwijzer (geen knippertje) gebruik je in de praktijk om aan te geven waar je naartoe wilt, of om aan te geven dat ik een rijstrook (geen rijbaan) op wil schuiven.. Ik gebruik de richtingaanwijzer niet als pressiemiddel, maar meer in de hoop dat men mij wat ruimte wilt geven.

Zoals eerder aangegeven, denk ik dat je wel een paar lesjes vrachtauto nodig hebt.

Geen koekblik? Waar rij jij dan in?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 03-12-2011 04:47:04 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_105126102


[ Bericht 52% gewijzigd door ibaneX op 03-12-2011 20:03:30 (Laat maar zitten, zinloze discussie hier) ]
pi_105126118


[ Bericht 99% gewijzigd door ibaneX op 03-12-2011 20:03:12 (Laat maar zitten, zinloze discussie hier) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')