En geen "jou"quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef Omdatappel het volgende:
Is het niet *word, in de eerste zin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get this guy a jockstrap and a cookie!
Komen de taalnazi's weerquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef Omdatappel het volgende:
Is het niet *word, in de eerste zin?
om daarna een week lang het leven nog somberder in te zien, nee dit is dé lange termijn oplossing hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef yosander het volgende:
Ga naar een leuk feest en neem een pilletje.
gewoon doorslikkenquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:37 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
om daarna een week lang het leven nog somberder in te zien, nee dit is dé lange termijn oplossing hoor.
Jij bent geen ervaringsdeskundige of wel?quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:37 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
om daarna een week lang het leven nog somberder in te zien, nee dit is de oplossing hoor.
Haha, eem naar Qlimax vanaamd zeker.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef yosander het volgende:
Als je al met zo'n lap tekst komt, doe het dan goed.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:36 schreef OverRated het volgende:
[..]
Komen de taalnazi's weer[ afbeelding ]
mdmaster vriendquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:38 schreef Piye het volgende:
[..]
Jij bent geen ervaringsdeskundige of wel?
Niet te veel/te vaak slikken. En na zo'n dip zie je wellicht het gewone leven beter in.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:37 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
om daarna een week lang het leven nog somberder in te zien, nee dit is dé lange termijn oplossing hoor.
Jupquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:38 schreef Inserio het volgende:
[..]
Haha, eem naar Qlimax vanaamd zeker.
Dan ben ik blij dat ik jouw ervaring niet deel.quote:
Alleen falen ze jammerlijk, want dit klopt gewoon.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:36 schreef OverRated het volgende:
[..]
Komen de taalnazi's weer[ afbeelding ]
Chill, ik ga ook. Maar inderdaad als je een keer een pilletje hebt gehad kan je het leven best vrolijk inzien daarna. Hadden ik en mijn vrienden wel.quote:
Nicequote:Op zaterdag 26 november 2011 13:48 schreef Inserio het volgende:
[..]
Chill, ik ga ook. Maar inderdaard als je een keer een pilletje hebt gehad kan je het leven best vrolijk inzien daarna. Hadden ik en mijn vrienden wel.
Precies. Ik zit in de sleur van 'het moeten doen wat gedaan moet worden' en durf er niet uit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:32 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Je bedoelt te zeggen dat je niet meer weet waar je het allemaal voor doet?
Ik probeer mijn eigen pad te vinden, maar ik ben te bang om van het pad af te stappen dat ik nu volg. Dat is de sleur waarover ik klaag.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:32 schreef Pharkus het volgende:
Je moet je eigen pad vinden TS, laat je niet leiden door wat anderen ambiëren daar word je niet gelukkiger van.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:35 schreef BMS-THAD het volgende:
Gewoon doen, TS, ga de bergen in!Vat het niet zo op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken mensen die in de bergen leven en die het wel overleven. Geen avonturiers. Gewoon boeren.Als je de taalnazi uit gaat hangen, doe het dan goed.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:40 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Als je al met zo'n lap tekst komt, doe het dan goed.
Ik ben waar nodig ook een taalpurist, maar alleen waar nodig; niet om te pas en onpas mensen te willen beteren en al helemaal niet om jammerlijk te falen.This isn't even my final form.
XTC is sowieso wel aan te raden voor een keertje, TS.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:34 schreef yosander het volgende:
Ik ben geen feestbeest meer. Alcohol is reeds jaren terug uitgebuit en verveelt mij inmiddels. Wiet is chill maar ook niet veel aan. Ik ben meer benieuwd naar de hallucinogenen, maar alleen om tot bepaalde inzichten te komen. Niet om te ontsnappen aan de sleur; je moet geen drugs willen doen uit noodzaak.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:54 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
XTC is sowieso wel aan te raden voor een keertje, TS.
Mooi gezegd, zo denk ik er dus ook over. Ik ben nu al zo ver en als ik dit afmaak heb ik in ieder geval een ondersteuning. Ik vermoed dat ik dan ook meer durf uit te wijken. Maar zo denken heel veel anderen ook; en maar een heel klein deel durft uit te wijken. Ik wil niet dezelfde fout maken als alle mensen die er zo over denken en toch hetzelfde pad blijven volgen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:57 schreef Pharkus het volgende:
Je studie afronden is als een zacht kussen, mocht je op je andere pad niet slagen dan heb je iets om zachter op terug te vallen.
Begin nu al met je plan te maken ipv sikkeneuren, als je klaar bent met je studie en je moet dan nog beginnen daarmee, dan is de stap om gewoon maar te gaan werken snel gemaakt. Bovendien ga je er meer naar toeleven waardoor je huidige sleur niet zo erg meer lijkt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mooi gezegd, zo denk ik er dus ook over. Ik ben nu al zo ver en als ik dit afmaak heb ik in ieder geval een ondersteuning. Ik vermoed dat ik dan ook meer durf uit te wijken. Maar zo denken heel veel anderen ook; en maar een heel klein deel durft uit te wijken. Ik wil niet dezelfde fout maken als alle mensen die er zo over denken en toch hetzelfde pad blijven volgen.
Zie het als Therapiequote:Op zaterdag 26 november 2011 13:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben geen feestbeest meer. Alcohol is reeds jaren terug uitgebuit en verveelt mij inmiddels. Wiet is chill maar ook niet veel aan. Ik ben meer benieuwd naar de hallucinogenen, maar alleen om tot bepaalde inzichten te komen. Niet om te ontsnappen aan de sleur; je moet geen drugs willen doen uit noodzaak.
Plannen heb ik wel, maar deze plannen realiseren is moeilijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:06 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Begin nu al met je plan te maken ipv sikkeneuren, als je klaar bent met je studie en je moet dan nog beginnen daarmee, dan is de stap om gewoon maar te gaan werken snel gemaakt. Bovendien ga je er meer naar toeleven waardoor je huidige sleur niet zo erg meer lijkt.
Godverdomme wat een kut film was dat zeg.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:19 schreef Sapstengel het volgende:
TS is een kunstacademie hipster die gisteren Into the Wild heeft gekeken.
Nee en nee.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:19 schreef Sapstengel het volgende:
TS is een kunstacademie hipster die gisteren Into the Wild heeft gekeken.
Je weet wat 'sleur' betekent?quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:17 schreef Dhaha het volgende:
Als je niet wilt studeren doe je het toch gewoon niet?
Ja geld is vaak nodig, maar onthoudt dat geld een middel is, geen doel op zich. Met plannen bedoel ik ook, ga kijken wat er nodig is voor een huis in de bergen, welk land/regio, wat ga je daar doen om te overleven? Wat kan ik nu al voorbereiden? Etc.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Plannen heb ik wel, maar deze plannen realiseren is moeilijk.
Bijna voor alles moet gewerkt worden, omdat er geld nodig is. Reizen; geld nodig (niet per se, je kan ook van dag tot dag leven). 'In de bergen wonen': geld nodig voor een huis. Om maar wat voorbeelden te noemen. En als je gaat werken om dat geld te verdienen, laat je het moeilijk weer los.
Het is niet onmogelijk, maar er zijn wel ballen voor nodig. En iedereen die jong is, denkt die ballen te hebben. Echter, als het zover is, heeft maar een klein deel echt de ballen.
Dat zit er inmiddels wel ingebakken bij mij. Ik hou niet van geld, ik ben gelukkig als ik genoeg heb om te overleven. Ik hoef niet 'rijk te worden' (als klein kind wel), zeker niet als dat ten koste gaat van mijn vrije tijd. Zou het aan komen waaien, dan zou ik 'rijk zijn' natuurlijk niet erg vinden.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:22 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ja geld is vaak nodig, maar onthoudt dat geld een middel is, geen doel op zich.
Je hebt gelijk, maar te veel plannen is ook niet goed. Ik merk dat ik om de zoveel tijd weer andere interesses krijg. Als ik nu teveel vooruit ga plannen, kan het voor niets zijn.quote:Met plannen bedoel ik ook, ga kijken wat er nodig is voor een huis in de bergen, welk land/regio, wat ga je daar doen om te overleven? Wat kan ik nu al voorbereiden? Etc.
Wat nou jammerlijk falen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je de taalnazi uit gaat hangen, doe het dan goed.
Ik ben waar nodig ook een taalpurist, maar alleen waar nodig; niet om te pas en onpas mensen te willen beteren en al helemaal niet om jammerlijk te falen.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:36 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Wat nou jammerlijk falen.Leer gewoon werkwoorden vervoegen, potjandrie.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alleen falen ze jammerlijk, want dit klopt gewoon.
"Als klein kind wordt [aan] jou [door anderen] wijsgemaakt"
Net als:
"Als klein kind wordt hem wijsgemaakt"
Nu even inhoudelijk reageren op een aantal mensen, was even poepen.
Ik ben bescheiden als het gaat om geluk; ik kán genieten van de kleine dingen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:42 schreef Steengeyl het volgende:
Goed, poging tot een serieuze reactie dan.
Ik begrijp je best TS. Vrij aardig zelfs.
Maar je zult het ook van een andere kant moeten zien. We leven helaas niet in een ideale samenleving waar alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt en waar we tot in de eeuwigheid kunnen filosoferen over het leven.
Een quote uit de geweldige film Wall Street:
"Man looks in the abyss, there's nothing staring back at him. At that moment man finds his character. And that is what keeps him out of the abyss."
http://movieclips.com/mr5(...)-looks-in-the-abyss/
Oftewel: denk goed na over wat je doet en wilt, maar niet tot in den eeuwigheid, grow a pair en geniet van de kleine dingen.
Misschien kun je hier iets mee.
Klopt, ik bedoel ook niet dat je je hele leven lang hetzelfde werk moet doen. Maar als puntje bij paaltje komt zul je toch iéts moeten doen. Voor brood op de plank. Wellicht parttime.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben bescheiden als het gaat om geluk; ik kán genieten van de kleine dingen.
Maar je hele leven lang werken is geen klein ding. Voor mij voelt het als weggegooid tijd. Studeren is nog daaraan toe, want de leerstof is interessant. Maar waarvoor ik studeer, vind ik uitzichtloos.
Je karakter vinden, beetje moeilijk als je je hele leven lang hetzelfde werk doet.
Ik denk dat ik me veel kan herkennen in jouw problematiek. Studeer nu ook 2 1/2 maand en het bevalt me allemaal niet zo. Waarvoor studeer ik nu eigenlijk denk ik dan. ''Omdat het moet'' is dan het enige valide antwoord dat ik kan bedenken. Heb er echter geen plezier in en daar dreigt het nu fout te gaan. En aan de andere kant switchen naar een andere studie lijkt voor mij ook maar een slappe uitweg. Lost ook niet zo 1, 2, 3 alles op.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Precies. Ik zit in de sleur van 'het moeten doen wat gedaan moet worden' en durf er niet uit.
Als ik me bijvoorbeeld terug zou trekken in de bergen, zou ik weer het materialisme missen dat bezit van mij heeft genomen. Ik voel me als een verkracht meisje; ik ben vervuild door de verkrachter die wij 'de gevestigde orde' noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |