Wat mij betreft schaffen ze de hele d/t regel lekker af. Het maakt namelijk geen fuck uit hoe je het schrijft, je spreekt het in beide gevallen hetzelfde uit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:20 schreef Lindstrøm. het volgende:
Je eigen taal niet eens kunnen beheersenhet verbaast me keer op keer hoe dom het Nederlandse volk gemiddeld is
Ga godverkanker je eigen huiswerk maken, butje.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef terrastegel het volgende:
EN wat bedoelen ze of de film tijdloos maar toch modern is?
btw het gaat over de film Zaïna
Zo kunnen we alles wel aan gaan passen zodat zelfs de domste mensen het snapppen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Wat mij betreft schaffen ze de hele d/t regel lekker af. Het maakt namelijk geen fuck uit hoe je het schrijft, je spreekt het in beide gevallen hetzelfde uit.
Schelden met het woord kankerquote:Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Ga godverkanker je eigen huiswerk maken, butje.
Ja inderdaad. En nu dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:22 schreef terrastegel het volgende:
[..]
Schelden met het woord kanker
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Wat mij betreft schaffen ze de hele d/t regel lekker af. Het maakt namelijk geen fuck uit hoe je het schrijft, je spreekt het in beide gevallen hetzelfde uit.
Wat heeft de derde persoon enkelvoud met d/t te maken? Dat is altijd stam+t. Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:21 schreef S1gnum het volgende:
[..]
Zeiken over de rangschikking van een aantal letters omdat je die associëert met een ernstige ziekte.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:22 schreef terrastegel het volgende:
[..]
Schelden met het woord kanker
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeiken over de rangschikking van een aantal letters omdat je die associëert met een ernstige ziekte.
Ben je toch te dom voor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:26 schreef terrastegel het volgende:
TS gaat dan maar verder doen met zijn huiswerk
En dan zelf leestekens en hoofdletters vergeten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:20 schreef Lindstrøm. het volgende:
Je eigen taal niet eens kunnen beheersenhet verbaast me keer op keer hoe dom het Nederlandse volk gemiddeld is
Met die uitspraak die jij daar doet behoor jij zelf tot het 'domme' gemiddelde.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:20 schreef Lindstrøm. het volgende:
Gek zeg, die associatie.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeiken over de rangschikking van een aantal letters omdat je die associëert met een ernstige ziekte.
Sommige mensen kunnen wel het verschil zien tussen met kanker schelden en iemand kanker toe wensen. Ik denk dat jij nog veel moet leren, als je iedere keer als je een woordje hoort dat je "raakt" ofzo gaat lopen janken, wat heb je dan voor kutleven?quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Met die uitspraak die jij daar doet behoor jij zelf tot het 'domme' gemiddelde.
Nitwit.
[..]
Gek zeg, die associatie.
Jij zal nog veel moeten leren zeg.
Ik betekent?quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Wat heeft de derde persoon enkelvoud met d/t te maken? Dat is altijd stam+t. Hoe moeilijk kan het zijn.
quote:
Kansloosquote:
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef beelz het volgende:
[..]
Derde persoon enkelvoud. Bosmongool.
Jochie toch.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:33 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen wel het verschil zien tussen met kanker schelden en iemand kanker toe wensen. Ik denk dat jij nog veel moet leren, als je iedere keer als je een woordje hoort dat je "raakt" ofzo gaat lopen janken, wat heb je dan voor kutleven?
Tering en tyfus mogen wel zeker, omdat daar hier nu geen mensen meer aan dood gaan? En dat denigrerende "jochie" laat meer zien hoe kinderlijk jij bent.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jochie toch.
Associatie, 9 van de 10 mensen associeert kanker met de ziekte.
Juist daarom gebruiken kleuters het juist als scheldwoord.
Het woord heeft kracht en achtergrond, als jij zelf niet zo ver kan denken waarom mensen het woord kanker gebruiken als scheldwoord of als uiting, dan moet je gewoon je mond houden.
Maar er zijn altijd groepjes mensen die dit tegenspreken met de meest onzin argumenten die je kan bedenken.
Doe je niets aan, het komt alleen zo sneu over.
Succes, stoere internet jochie.
was toenstraks dat nummer van de huilende rappers aant luisteren, vandaarquote:Op zaterdag 26 november 2011 11:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"butje"Dat woord heb ik voor het laatst in 1996 gehoord
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:38 schreef RedFever007 het volgende:
Betekent
Handig ezelsbruggetje om te onthouden:
[..]mij betekend/betekent [..], vervang 'mij' door 'mijn' en zet daar een dier achter. Bijvoorbeeld:
Volgens mij betekend [...] --> Volgens mijn hond [...] [/i]
Volgens mij betekent [...] --> Volgens mijn hont [...] [/i]
De eerste is dus fout, want hont
Ik betekend dus.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef beelz het volgende:
[..]
Derde persoon enkelvoud. Bosmongool.
Wie noemde hier de gemiddelde Nederlander nou dom dan...quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:46 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Tering en tyfus mogen wel zeker, omdat daar hier nu geen mensen meer aan dood gaan? En dat denigrerende "jochie" laat meer zien hoe kinderlijk jij bent.
Butje
Ik niet volgens mij hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wie noemde hier de gemiddelde Nederlander nou dom dan...
Ik zou maar voorzichtig zijn met "altijd"! Probeer eens stam+t bij gaan, staan,slaan e.d.?quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Wat heeft de derde persoon enkelvoud met d/t te maken? Dat is altijd stam+t. Hoe moeilijk kan het zijn.
Maar je moet ook niet gaan staan slaan!quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Ik zou maar voorzichtig zijn met "altijd"! Probeer eens stam+t bij gaan, staan,slaan e.d.?
Voor mensen zoals jij zijn gaskamers uitgevonden.quote:
Walgelijke aantijging, derhalve verworpen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn gaskamers uitgevonden.
Jij betekent niets, is dat wel goed?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn gaskamers uitgevonden.
Grammaticaal welquote:Op zaterdag 26 november 2011 12:47 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Jij betekent niets, is dat wel goed?
Ik ben bang dat dit al een stuk te hoog gegrepen is voor TSquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:08 schreef Topgozer1 het volgende:
TS, het is niet moeilijk.
Maak voor jezelf een onderscheid tussen tegenwoordige tijd en verleden tijd.
In de tegenwoordige tijd schrijf je toch steeds " Hij gooiT, hij leesT, hij schrijfT"
In die gevallen twijfel je niet omdat die werkwoorden nooit op een D kunnen eindigen.
Bij "betekenen" is het anders.
Je kunt zeggen " Dank je, dat betekenT veel voor mij " met een T vanachter omdat het in de tegenwoordige tijd gebeurT (nu)
Langs de andere kant kun je ook zeggen " Ik hield van haar, ze heeft veel voor me betekenD "
Deze keer dus met een D vanachter omdat het in het verleden gebeurD is.
Gebeuren kan dus een T hebben als het nu gebeurT, en een D als het in het verleden gebeurD is.
Snappie?
Als je dat een keer beet hebt ben je al op weg
Ja, omdat het NU gebeurt in de tegenwoordige tijd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:47 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Jij betekent niets, is dat wel goed?
Je bent een topgozer! Jij hebt het helemaal in de smiezen. Qua topgozeren, topgozer je helemaal goed. Weinig mensen topgozeren zo goed als jij topgozert en ook topgozerde. Vandaag heb je in ieder geval heel goed getopgozerd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:13 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ja, omdat het NU gebeurt in de tegenwoordige tijd.
Jij betekent niets.. Wat betekent dat voor mij?.. Betekent dat dat je niet meer van me houdT?
(Houden --> Stam = houd en we doen er een T bij omdat het NU gebeurt en niet in het verleden)
Het zijn allemaal dingen die nu gebeuren en niet vroeger.
Je bent helemaal mee.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:19 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Je bent een topgozer! Jij hebt het helemaal in de smiezen. Qua topgozeren, topgozer je helemaal goed. Weinig mensen topgozeren zo goed als jij topgozert en ook topgozerde. Vandaag heb je in ieder geval heel goed getopgozerd.
Jij met je verleden tijd. Gelul, dat is voltooid verleden tijd en wordt het dus een voltooid deelwoord.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:35 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Je bent helemaal mee.
Stapje verder nu.
Laten we moeilijke werkwoorden nemen.
Je kent de sport badminton. Het werkwoord afgeleid daarvan in badmintonnen.
Normaal zetten ze gewoon "en" achter maar dan krijg je badmintonen en dan lijkt het alsof je de o lang moet uitspreken, dus hebben ze er nog een n tussen gezet.
Ik badminton, jij badmintont, wij badmintonnen. Ik heb vroeger gebadmintonD
Hoe zit het met judo?
Als je daar "en" achter zet om er een werkwoord van te maken krijg je judoen, maar dat klinkt als "kapoen, zoen, groen" en om dat te vermijden hebben ze een trema ¨ op de e gezet.
Dus is het werkwoord judoën.
Ik judo, jij judoot (dus judo - ot) met 2 o's omdat hij anders kort wordt uitgesproken en dat mag niet. Wij judoën met een trema omdat het anders weer klinkt als groen of toen.
Volg je nog?het
In het verleden zou .......................
En een voltooid deelwoord verwijst naar iets dat in het verleden gebeurd is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:36 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Jij met je verleden tijd. Gelul, dat is voltooid verleden tijd en wordt het dus een voltooid deelwoord.
''Het'' betekent dat.. Zou je kunnen lezen als:quote:
Even opletten.quote:Op zondag 27 november 2011 12:30 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
En een voltooid deelwoord verwijst naar iets dat in het verleden gebeurd is.
Captain obvious
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |