abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 09:49:05 #151
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104869125
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En natuurlijk is het ook heel normaal als die zwarte ganstahs een stel naakte blanke vrouwen degraderen tot hun bitches...
Meestal negerinnen in die clips hoor.
I beat that pussy up, there's no denyin'...
  zondag 27 november 2011 @ 09:53:34 #152
316137 Shello
Pin: 21D6472C
pi_104869163
Ben zelf opgegroeid met Sinterklaas vanaf m'n geboorte. Als een negroïde man, heb ik er altijd sarcastische grappen over gemaakt. Kan me voorstellen dat een zwarte, volwassen man die tevens wildvreemd is voor deze traditie, het beledigend zal vinden. Ben het er zelf niet mee eens. Het is anno 2011 en de mensheid is nog steeds bezig met racisme, wat ik nogal betreurenswaardig vind.
  zondag 27 november 2011 @ 09:59:49 #153
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104869218
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:53 schreef Shello het volgende:
Ben zelf opgegroeid met Sinterklaas vanaf m'n geboorte. Als een negroïde man, heb ik er altijd sarcastische grappen over gemaakt. Kan me voorstellen dat een zwarte, volwassen man die tevens wildvreemd is voor deze traditie, het beledigend zal vinden. Ben het er zelf niet mee eens. Het is anno 2011 en de mensheid is nog steeds bezig met racisme, wat ik nogal betreurenswaardig vind.
Racisme zit in de mens. Vooroordelen vaak. En vooroordelen zijn ook menselijk.

Als je jezelf in de eerste plaats identificeert met je persoon en niet met je ras, land, whatever... En je mensen om je heen hebt die net zo zijn... Dan denk ik dat het al snel makkelijk wordt om onderling, zoals je zegt, gewoon grappen te maken over elkaar en jezelf. Niet correct doen, niet dom doen... Gewoon lachen met en om elkaar.

Kan makkelijk. Heb dat zelf altijd met Marokkanen gehad. En wat me vooral opviel was hoe enorm Amsterdams ze waren. Grote bek, uittesten, maar vooral.... Enorm lachen en alle vooroordelen over en weer tot in het absurde doortrekken.

Geeft er blijk van dat je je bewust bent van de situatie, en er mee om kan gaan. Correct gedoe geeft daar net zo min blijk van als racisme doet.
I beat that pussy up, there's no denyin'...
  zondag 27 november 2011 @ 10:03:15 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104869253
Afrika: http://www.worldstaruncut.com/uncut/38302
(waarschuwing: EXTREEM schokkend)

Nederland:

Zeg zelf maar welke zwarte piet je het liefste bent
The End Times are wild
pi_104870379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeg ik. Westerse wereld moet altijd buigen voor minderheden.
Rekening houden met minderheden is een fundament van democratie. Wees blij dat de westerse wereld de democratie serieus neemt.
pi_104870561
Uit de Elsevier in de OP
quote:
Een paar jaar geleden bleek ook de mijter van Sinterklaas plotseling omstreden omdat er een christelijk kruis op staat.
Gemeenten willen kruisloze multicultimijter Sinterklaas
Hoezo omstreden
Het (mijter te amsterdam) was niet omstreden, totdat rechtse doordrammers het omstreden ging maken.
Zover ik weet is er geen enkele gemeentebestuur in Nederland die zich druk maakt over wel of niet een kruis op de mijter van den Sint.
Over de bisschoppelijke mijtertraditie: in reallife wordt er vaker geen kruis op de mijter gezet dan wel. Daarom heeft het standbeeld van Sint Nicolaas in de Nicolaaskerk te Amsterdam geen kruis op de mijter. In reallife-historie is het helemaal niet bekend dat de echte Nicolaas zwarte knechten terroriseerde. Dat is een fantasie uit de 19 eeuw.

Maar als ik ooit de Sint ga spelen dan wil ik als atheist geen reclame maken voor religie.. dus dat kruis gaat eraf. En de pieten moeten ook petra's zijn van alle kleuren.

Deze Kelly als blonde Petra ?
Met roe en zweepje natuurlijk..

http://www.nicolaas-parochie.nl/nicolaaskerkamsterdam.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 27-11-2011 11:43:30 ]
  zondag 27 november 2011 @ 13:14:21 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104873483
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En natuurlijk is het ook heel normaal als die zwarte ganstahs een stel naakte blanke vrouwen degraderen tot hun bitches...
Zoals iemand al zei zijn dat doorgaans zwarte vrouwen, en in sommige gevallen inderdaad ook blanke vrouwen. Dit komt echter niet voor uit een racistisch gedachtengoed maar uit een seksistisch gedachtengoed en daar wordt wel degelijk heel veel over geklaagd, zowel vanuit de blanke als uit de zwarte gemeenschap.

Los daarvan snap ik totaal niet wat (voornamelijk Amerikaanse) rappers nu te maken hebben met het Sinterklaasfeest in Nederland :?
Krekker is de bom!
  zondag 27 november 2011 @ 13:19:23 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104873642
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:03 schreef LXIV het volgende:
Afrika: http://www.worldstaruncut.com/uncut/38302
(waarschuwing: EXTREEM schokkend)

Nederland:

Zeg zelf maar welke zwarte piet je het liefste bent
Man waar heb je het over???

Wat hebben misstanden in Afrika te maken met (kritiek op) het Sinterklaasfeest?

Ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zich geroepen voelen om enkele zwarten in Afrika en in de VS en hun issues aan te halen in verband met de discussie over de zwarte Piet... Wat hebben die zaken in hemelsnaam met elkaar te maken??? 8)7 8)7 8)7
Krekker is de bom!
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:36:53 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104874287
die snap ik ook niet heel erg

je kunt geen kater hebben want tig kilometer verderop werd iemand met een hamer op zijn hoofd geslagen en dat is veel minder leuke hoofdpijn!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:41:49 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_104874491
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Man waar heb je het over???

Wat hebben misstanden in Afrika te maken met (kritiek op) het Sinterklaasfeest?

Ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zich geroepen voelen om enkele zwarten in Afrika en in de VS en hun issues aan te halen in verband met de discussie over de zwarte Piet... Wat hebben die zaken in hemelsnaam met elkaar te maken??? 8)7 8)7 8)7
Helemaal niks. Nada. Noppes.
  zondag 27 november 2011 @ 16:33:42 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104881922
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:16 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan het me nog voorstellen dat in Canada zoiets gebeurt, daar is het namelijk geen traditie. Maar dan meteen hier aanpakken... :')
Jawel. Meegenomen door de miljoenen nederlanders die in canada zijn gaan wonen.

Verder was piet heul geen neger maar een duivel :')
  zondag 27 november 2011 @ 16:52:45 #162
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104882888
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jawel. Meegenomen door de miljoenen nederlanders die in canada zijn gaan wonen.

Verder was piet heul geen neger maar een duivel :')
Ik vraag me af of er toen ook zoveel weerstand werd geboden toen in de 19e eeuw de duivel werd vervangen door de zwarte Piet...
Krekker is de bom!
  zondag 27 november 2011 @ 17:37:02 #163
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_104885160
Laat maar zien hoe hypocriet jullie zijn. Als moslims hun traditie willen voortzetten word er alles aan gedaan om dat te dwarsbomen en nu er in Canada iets Nederlands verboden word gaat iedereen lopen janken. Hoe hypocriet...Kijk eens eerst naar jezelf zou ik zeggen
pi_104885553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:10 schreef ietjefietje het volgende:
Nou dan mag Santa ook geen rendieren meer gebruiken voor zijn tocht door de lucht.....'t is toch je reinste dierenmishandeling!

Zouden alle blanken met een baard zich ook aangesproken voelen door Sinterklaas en de Kerstman....want die maken toch iemand met een baard volkomen belachelijk!

Ik zeg discriminatie!
En dan is er natuurlijk de kerstboom. Kan natuurlijk ook niet, een boom vermoorden en later eventueel in de fik zetten omdat we een feestje willen vieren. ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 18:19:41 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_104887030
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dan is er natuurlijk de kerstboom. Kan natuurlijk ook niet, een boom vermoorden en later eventueel in de fik zetten omdat we een feestje willen vieren. ;(
Sssttt o|O breng nu geen mensen op ideeen. Het gejank over de kerstboom komt als de Sint weer weg is, we zitten nu midden in de Zwarte, Witte, Rode, Gele, Groene Kleurloze Piet Mens-discussie :Y
pi_104887632
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sssttt o|O breng nu geen mensen op ideeen. Het gejank over de kerstboom komt als de Sint weer weg is, we zitten nu midden in de Zwarte, Witte, Rode, Gele, Groene Kleurloze Piet Mens-discussie :Y
Ik dacht al aan ultraviolette, infrarode en diarreekleurige Pieten. -O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 27 november 2011 @ 18:53:03 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104888469
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Weet je wat, laten we voortaan gewoon alle kritiek op zaken die voor bepaalde personen minder relevant zijn, bagatelliseren!

Verval van de natuur? Who cares, die linkse huilies moeten niet zo zeiken, zonder ons vergaat de
aarde uiteindelijk ook!

Dierenmishandeling? Wat een gejank om niks, die dieren doden en mishandelen elkaar in de natuur ook, daarnaast zijn wij onderdeel van de natuur. We accepteren het toch ook wanneer door een natuurramp een hoop dieren op gruwelijke wijze komen te overlijden!

Economische crisis? Pffff, volgens mij hebben we hier in Nederland nog gewoon te eten, terwijl ze op andere plekken in de wereld doodgaan van de honger, wat een gejank om niks!

Honger op andere plekken in de wereld? Wat een gezeur, dat hoort nu eenmaal bij het leven!

Weet je wat, laten we voortaan gewoon nergens kritiek meer op hebben en ons nergens meer over ontfermen. Er zijn immers altijd wel groepen te vinden die het minder relevant vinden of het niet eens zijn met de kritiek. En als we toch niet verder komen dan bagatelliseren en het belachelijk maken van de andere partij kan iedereen beter gewoon de mond dichthouden niet?
Krekker is de bom!
pi_104891548
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
Uit de Elsevier in de OP

[..]

Hoezo omstreden
Het (mijter te amsterdam) was niet omstreden, totdat rechtse doordrammers het omstreden ging maken.
Zover ik weet is er geen enkele gemeentebestuur in Nederland die zich druk maakt over wel of niet een kruis op de mijter van den Sint.
Over de bisschoppelijke mijtertraditie: in reallife wordt er vaker geen kruis op de mijter gezet dan wel. Daarom heeft het standbeeld van Sint Nicolaas in de Nicolaaskerk te Amsterdam geen kruis op de mijter. In reallife-historie is het helemaal niet bekend dat de echte Nicolaas zwarte knechten terroriseerde. Dat is een fantasie uit de 19 eeuw.

Maar als ik ooit de Sint ga spelen dan wil ik als atheist geen reclame maken voor religie.. dus dat kruis gaat eraf. En de pieten moeten ook petra's zijn van alle kleuren.
[ afbeelding ]
Deze Kelly als blonde Petra ?
Met roe en zweepje natuurlijk..

[ afbeelding ]
http://www.nicolaas-parochie.nl/nicolaaskerkamsterdam.html

Als je geen reclame wil maken voor religie als atheist, dan moet je überhaupt geen Roomse bisschop gaan spelen...
pi_104892349
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je geen reclame wil maken voor religie als atheist, dan moet je überhaupt geen Roomse bisschop gaan spelen...
Das waar de kerstman is dan beter. Ontdaan van slaven en christelijke symbolen
jajaja.. die amerikanen waren hun tijd ver vooruit

je ziet... deze seculiere pedo draagt zelf zijn zak.... hij schijnt wel dwergen gevangen te houden op de noordpool
  zondag 27 november 2011 @ 20:28:36 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104893128
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Das waar de kerstman is dan beter. Ontdaan van slaven en christelijke symbolen
jajaja.. die amerikanen waren hun tijd ver vooruit
[ afbeelding ]

je ziet... deze seculiere pedo draagt zelf zijn zak.... hij schijnt wel dwergen gevangen te houden op de noordpool
De kerstman is een vieze commerciële vetzak.
The End Times are wild
  maandag 28 november 2011 @ 08:14:08 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104911576
De sint is een paapse mensenhandelaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 november 2011 @ 09:08:58 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104912256
quote:
De sint is een paapse mensenhandelaar.
Wat is daar dan mis mee?
The End Times are wild
pi_104912611
Fuck de Afrikaanse gemeenschap in Canada zou ik zeggen...
  maandag 28 november 2011 @ 09:59:25 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104913281
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee?
Wat is er mis met commerciële vetzakken? Jezelf volstoppen en verrijken, veel paapser kan het niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 november 2011 @ 10:04:42 #175
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104913378
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Fuck de Afrikaanse gemeenschap in Canada zou ik zeggen...
Ik gok dat die wel groter is dan de Nederlandse...

En het maakt niet uit hoe je het recht probeert te lullen, voor sommige mensen is het gewoon standaard racistisch. Als blanken hun gezicht schminken al, zelfs al zonder dat ze voor een 'machtige' blanke werken en knecht genoemd worden. Kun je nog zoveel doorzeveren over 'schoorsteenvegers' en 'roet', daar wordt niet meer naar geluisterd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')