Meestal negerinnen in die clips hoor.quote:Op zondag 27 november 2011 09:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En natuurlijk is het ook heel normaal als die zwarte ganstahs een stel naakte blanke vrouwen degraderen tot hun bitches...
Racisme zit in de mens. Vooroordelen vaak. En vooroordelen zijn ook menselijk.quote:Op zondag 27 november 2011 09:53 schreef Shello het volgende:
Ben zelf opgegroeid met Sinterklaas vanaf m'n geboorte. Als een negroïde man, heb ik er altijd sarcastische grappen over gemaakt. Kan me voorstellen dat een zwarte, volwassen man die tevens wildvreemd is voor deze traditie, het beledigend zal vinden. Ben het er zelf niet mee eens. Het is anno 2011 en de mensheid is nog steeds bezig met racisme, wat ik nogal betreurenswaardig vind.
Rekening houden met minderheden is een fundament van democratie. Wees blij dat de westerse wereld de democratie serieus neemt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeg ik. Westerse wereld moet altijd buigen voor minderheden.
Hoezo omstredenquote:Een paar jaar geleden bleek ook de mijter van Sinterklaas plotseling omstreden omdat er een christelijk kruis op staat.
Gemeenten willen kruisloze multicultimijter Sinterklaas
Zoals iemand al zei zijn dat doorgaans zwarte vrouwen, en in sommige gevallen inderdaad ook blanke vrouwen. Dit komt echter niet voor uit een racistisch gedachtengoed maar uit een seksistisch gedachtengoed en daar wordt wel degelijk heel veel over geklaagd, zowel vanuit de blanke als uit de zwarte gemeenschap.quote:Op zondag 27 november 2011 09:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En natuurlijk is het ook heel normaal als die zwarte ganstahs een stel naakte blanke vrouwen degraderen tot hun bitches...
Man waar heb je het over???quote:Op zondag 27 november 2011 10:03 schreef LXIV het volgende:
Afrika: http://www.worldstaruncut.com/uncut/38302
(waarschuwing: EXTREEM schokkend)
Nederland:
Zeg zelf maar welke zwarte piet je het liefste bent
Helemaal niks. Nada. Noppes.quote:Op zondag 27 november 2011 13:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Man waar heb je het over???
Wat hebben misstanden in Afrika te maken met (kritiek op) het Sinterklaasfeest?
Ik snap echt niet waarom sommige mensen hier zich geroepen voelen om enkele zwarten in Afrika en in de VS en hun issues aan te halen in verband met de discussie over de zwarte Piet... Wat hebben die zaken in hemelsnaam met elkaar te maken???![]()
![]()
Jawel. Meegenomen door de miljoenen nederlanders die in canada zijn gaan wonen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:16 schreef bijdehand het volgende:
Ik kan het me nog voorstellen dat in Canada zoiets gebeurt, daar is het namelijk geen traditie. Maar dan meteen hier aanpakken...
Ik vraag me af of er toen ook zoveel weerstand werd geboden toen in de 19e eeuw de duivel werd vervangen door de zwarte Piet...quote:Op zondag 27 november 2011 16:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jawel. Meegenomen door de miljoenen nederlanders die in canada zijn gaan wonen.
Verder was piet heul geen neger maar een duivel
En dan is er natuurlijk de kerstboom. Kan natuurlijk ook niet, een boom vermoorden en later eventueel in de fik zetten omdat we een feestje willen vieren.quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:10 schreef ietjefietje het volgende:
Nou dan mag Santa ook geen rendieren meer gebruiken voor zijn tocht door de lucht.....'t is toch je reinste dierenmishandeling!
Zouden alle blanken met een baard zich ook aangesproken voelen door Sinterklaas en de Kerstman....want die maken toch iemand met een baard volkomen belachelijk!
Ik zeg discriminatie!
Ssstttquote:Op zondag 27 november 2011 17:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan is er natuurlijk de kerstboom. Kan natuurlijk ook niet, een boom vermoorden en later eventueel in de fik zetten omdat we een feestje willen vieren.
Ik dacht al aan ultraviolette, infrarode en diarreekleurige Pieten.quote:Op zondag 27 november 2011 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ssstttbreng nu geen mensen op ideeen. Het gejank over de kerstboom komt als de Sint weer weg is, we zitten nu midden in de Zwarte, Witte, Rode, Gele, Groene Kleurloze Piet Mens-discussie
Weet je wat, laten we voortaan gewoon alle kritiek op zaken die voor bepaalde personen minder relevant zijn, bagatelliseren!quote:Op zondag 27 november 2011 17:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan is er natuurlijk de kerstboom. Kan natuurlijk ook niet, een boom vermoorden en later eventueel in de fik zetten omdat we een feestje willen vieren.
Als je geen reclame wil maken voor religie als atheist, dan moet je überhaupt geen Roomse bisschop gaan spelen...quote:Op zondag 27 november 2011 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
Uit de Elsevier in de OP
[..]
Hoezo omstreden
Het (mijter te amsterdam) was niet omstreden, totdat rechtse doordrammers het omstreden ging maken.
Zover ik weet is er geen enkele gemeentebestuur in Nederland die zich druk maakt over wel of niet een kruis op de mijter van den Sint.
Over de bisschoppelijke mijtertraditie: in reallife wordt er vaker geen kruis op de mijter gezet dan wel. Daarom heeft het standbeeld van Sint Nicolaas in de Nicolaaskerk te Amsterdam geen kruis op de mijter. In reallife-historie is het helemaal niet bekend dat de echte Nicolaas zwarte knechten terroriseerde. Dat is een fantasie uit de 19 eeuw.
Maar als ik ooit de Sint ga spelen dan wil ik als atheist geen reclame maken voor religie.. dus dat kruis gaat eraf. En de pieten moeten ook petra's zijn van alle kleuren.
[ afbeelding ]
Deze Kelly als blonde Petra ?
Met roe en zweepje natuurlijk..
[ afbeelding ]
http://www.nicolaas-parochie.nl/nicolaaskerkamsterdam.html
Das waar de kerstman is dan beter. Ontdaan van slaven en christelijke symbolenquote:Op zondag 27 november 2011 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je geen reclame wil maken voor religie als atheist, dan moet je überhaupt geen Roomse bisschop gaan spelen...
De kerstman is een vieze commerciële vetzak.quote:Op zondag 27 november 2011 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Das waar de kerstman is dan beter. Ontdaan van slaven en christelijke symbolen
jajaja.. die amerikanen waren hun tijd ver vooruit
[ afbeelding ]
je ziet... deze seculiere pedo draagt zelf zijn zak.... hij schijnt wel dwergen gevangen te houden op de noordpool
Wat is er mis met commerciële vetzakken? Jezelf volstoppen en verrijken, veel paapser kan het niet.quote:
Ik gok dat die wel groter is dan de Nederlandse...quote:Op maandag 28 november 2011 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Fuck de Afrikaanse gemeenschap in Canada zou ik zeggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |