abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:09:50 #76
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_104843556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:44 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik zeg dat alle negers hier tegen zijn? ik ben er ook niet helemaal tegen maar wel een beetje. Sinds ik hier (bijna) ben geboren en opgegroeid ben neem ik aan dat ik een nederlander ben. Gekleurd ja, betekent dat gekleurde nederlanders geen stem hierin hebben, en maar hun mond over dit autochtone feest moeten houden? Nee, sinterklaas is voor iedereen, jong oud wit zwart geel bruin. En daar mag iedereen zich gelukkig bij voelen of niet. Zwart Piet is makkelijk genoeg gezegd ontzettend uit de tijd. En de smoezen van de de schoorsteen en kraaien, ga toch weg. Als jij uit de schoortsteen klimt zie je er natuurlijk precies zo uit.

In nederland wonen nou eenmaal veel gekleurde mensen, kleine donkere kindjes die het misschien niet zo prettig vinden. En dan zeiken op amerika die de slavernij wel erkent, en er wel wat aan doet om álle inwoners THUIS te laten voelen.

of moet ik ook maar terug naar afrika ...... oO<
Ja rot maar op naar afrika!

Als Islamieten de ruimte krijgen om suikerfeest te vieren en hun vrouwen boerka's om te doen (waar ik volledig voor ben) moeten autochtonen (en misschien ook allochtonen?) Nederlanders de ruimte krijgen om Sinterklaas te vieren zoals het hoort.

Als je om fucking Zwarte Piet gaat lopen huilen dat het discriminatie is ben je een diep diep zielig triest en racsistich mens. Je zoekt het dan zelf op. Jij was zeker ook tegen negerzoenen? :')

Get a fcuking life!

Ik ben dik links, maar voor sommige mensen krijg ik steeds minder respect. Altijd maar slachtoffer spelen. Kijk wat dit land je opgeleverd heeft verdomme :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:10:37 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_104843576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

welke geschiedenis?

en waar komen de dikke rode lippen, en kroeshaar dan vandaan?

als jij uit de schoorsteen klimt, zie je er precies zo uit?

[ afbeelding ]
Ja!

En met geschiedenis bedoel ik dat Sinterklaas onderdeel is van de Nederlandse traditie. Wij (Nederland) zijn zo vrijgevig geweest om andere mensen hun eigen tradities te laten vieren. Van islamieten tot hindoes tot chinees nieuwjaar. Niet janken dus!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_104843777
Buiten Nederland snap ik het wel, waarom zouden ze zich daar moeten aanpassen aan een Nederlandse traditie, binnen Nederland kunnen we het allemaal best wat meer relativeren.
Haha
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:18:05 #79
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_104843782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:10 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja!

En met geschiedenis bedoel ik dat Sinterklaas onderdeel is van de Nederlandse traditie. Wij (Nederland) zijn zo vrijgevig geweest om andere mensen hun eigen tradities te laten vieren. Van islamieten tot hindoes tot chinees nieuwjaar. Niet janken dus!
ik ben geen nederlander alleen maar omdat ik een kleurtje heb ?...
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:32:44 #80
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_104844214
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:18 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Alleen alle mensen die hier zijn komen wonen hebben hun eigen tradities in stand kunnen houden, waarom moet Sinterklaas dan aangepast worden? Zijn "autochtonen" soms minder tolerant!??
pi_104844473
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:22 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Kijk ik begrijp jullie wel van jullie kant. Wij zijn inderdaad jullie kant opgekomen (zonder invallen of met geweld, in tegenstelling tot jullie met de slavernij en kolonisatie) in iedergeval, dat heeft er wel mee te maken.
Het sintfeest moet je nooit kapotmaken, wij vieren het thuis ook (ik kom uit een multicultireel gezin) en het blijft lachen!

Toch kan je als blanke nederlander niet zeggen hoe een negroide nederlander zich voelt bij zwarte piet. Een feest moet wel een feest blijven voor iedereen, omdat iedereen hedendaags in nederland nou eenmaal gekleurd is. Het is meegaan met de tijd, of er gewoon mee kappen. Wat is er zo moeilijk aan om zwarte piet een rood of blauw kleurtje te geven. Alsof kinderen dat erg vinden, ja hoor die zullen meteen een dodelijke overdosis pepernoten nemen
Ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel, maar ik vind ook wel eens dingen vervelend. Dan ga ik ook niet lopen zeiken dat dingen verboden moeten worden. Maar goed, blijf vooral lekker die racismekaart spelen, op een gegeven moment neemt niemand die meer serieus hopelijk.
pi_104844644
Sinterklaas met Zwarte pieten hoort nu eenmaal ook bij een multi-culti.
pi_104845904
Overigens, als er iemand onderdrukt wordt, dan is het toch zeker Sinterklaas. Hij is als blanke overduidelijk in de minderheid in het gezelschap waarmee hij reist.
pi_104846719
Ik ben meer voor dit soort zwarte pieten.
Dat lieve gedoe van Sinterklaas en Piet tegenwoordig daar krijg je maar verwende kinderen van. Strenger optreden en harder straffen, terug naar het echte, traditionele Sinterklaasfeest. Het feest van het beschaven van kinderen door de brave kindertjes te belonen en de stoute kindertjes te bestraffen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:09:33 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104846807
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:18 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Je bent vooral geen Nederlander omdat je onze cultuur en tradities niet onderschrijft.

En "een kleurtje' :') Wat een eufemisme voor zo zwart als roet.
The End Times are wild
pi_104846978
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent vooral geen Nederlander omdat je onze cultuur en tradities niet onderschrijft.

Loop jij ook elke dag polonaise terwijl je in een bruin café waar ze de Deurzakkers draaien peuken zit te roken?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:16:29 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104847004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Loop jij ook elke dag polonaise terwijl je in een bruin café waar ze de Deurzakkers draaien peuken zit te roken?
Nee hoor, eigenlijk nooit.
The End Times are wild
pi_104847016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kun je onze cultuur en tradities even specificeren? Die van Staphorst, Bolsward, Vriezenveen, Amsterdam of Roermond? Dan heb ik het weer helder.
pi_104847022
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee hoor, eigenlijk nooit.
Oh, dat vind ik eigenlijk wel het beste voorbeeld van onze tradities en cultuur...
pi_104847037
Nog zo'n blanke Nederlandse idioot die de zwarten groot gelijk geeft: https://twitter.com/#!/lytse
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:18:44 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104847069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik eigenlijk wel het beste voorbeeld van onze tradities en cultuur...
Niemand hoeft van mij mee te doen. Maar ze moeten de mensen die het wel leuk vinden wel met rust laten.
The End Times are wild
pi_104847125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niemand hoeft van mij mee te doen. Maar ze moeten de mensen die het wel leuk vinden wel met rust laten.
jup
pi_104847155
Dieptrieste politiek-correcte idioten. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104847206
quote:
Nog zo'n blanke Nederlandse idioot die de zwarten groot gelijk geeft: https://twitter.com/#!/lytse
Allemachtig wat sneu :')
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 17:31:46 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104847466
ik snap niet zo heel goed hoe je als neger beledigd kunt zijn van Zwarte Piet?

het is niet dat hij nu echt iets fouts doet, hij deelt snoep uit en werkt voor de kost ... boeiuh?

mijn huidige baas is ok blank maar je ziet mij niet met spandoeken voor zijn deur staan ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:34:02 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104847540
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:01 schreef o.us het volgende:
:')
dit :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104847620
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:31 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet zo heel goed hoe je als neger beledigd kunt zijn van Zwarte Piet?

het is niet dat hij nu echt iets fouts doet, hij deelt snoep uit en werkt voor de kost ... boeiuh?

mijn huidige baas is ok blank maar je ziet mij niet met spandoeken voor zijn deur staan ofzo
Niet? Ga dat eens snel doen dan. Dat is racísme!
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:42:04 #98
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104847799
negers horen sowieso niets te willen over feesten waarin zij ondergeschikten zijn. Klagen doe je maar in afrika, of canada
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104847960
Dat het offerfeest ooit eens is ontstaan door Abraham die zijn zoon offerde, betekent toch ook niet dat moslims fantaseren over het offeren van kleine kids?
Beetje rare vergelijking maar het gaat om het idee. Laat mensen toch lekker sinterklaas vieren.. ik vind het getuigen van disrespect en domheid om zo tekeer te gaan tegen een kinderfeest.
pi_104847972
quote:

[..]

:')

Ja, maar wij zijn dan ook geen nobele wilden, dus die inferieure kuttradities en cultuur van ons moeten gewoon kapot...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')