Ja rot maar op naar afrika!quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:44 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik zeg dat alle negers hier tegen zijn? ik ben er ook niet helemaal tegen maar wel een beetje. Sinds ik hier (bijna) ben geboren en opgegroeid ben neem ik aan dat ik een nederlander ben. Gekleurd ja, betekent dat gekleurde nederlanders geen stem hierin hebben, en maar hun mond over dit autochtone feest moeten houden? Nee, sinterklaas is voor iedereen, jong oud wit zwart geel bruin. En daar mag iedereen zich gelukkig bij voelen of niet. Zwart Piet is makkelijk genoeg gezegd ontzettend uit de tijd. En de smoezen van de de schoorsteen en kraaien, ga toch weg. Als jij uit de schoortsteen klimt zie je er natuurlijk precies zo uit.
In nederland wonen nou eenmaal veel gekleurde mensen, kleine donkere kindjes die het misschien niet zo prettig vinden. En dan zeiken op amerika die de slavernij wel erkent, en er wel wat aan doet om álle inwoners THUIS te laten voelen.
of moet ik ook maar terug naar afrika ......
Ja!quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
welke geschiedenis?
en waar komen de dikke rode lippen, en kroeshaar dan vandaan?
als jij uit de schoorsteen klimt, zie je er precies zo uit?
[ afbeelding ]
ik ben geen nederlander alleen maar omdat ik een kleurtje heb ?...quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja!
En met geschiedenis bedoel ik dat Sinterklaas onderdeel is van de Nederlandse traditie. Wij (Nederland) zijn zo vrijgevig geweest om andere mensen hun eigen tradities te laten vieren. Van islamieten tot hindoes tot chinees nieuwjaar. Niet janken dus!
Dat zeg ik toch niet? Alleen alle mensen die hier zijn komen wonen hebben hun eigen tradities in stand kunnen houden, waarom moet Sinterklaas dan aangepast worden? Zijn "autochtonen" soms minder tolerant!??quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:18 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ik ben geen nederlander alleen maar omdat ik een kleurtje heb ?...
Ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel, maar ik vind ook wel eens dingen vervelend. Dan ga ik ook niet lopen zeiken dat dingen verboden moeten worden. Maar goed, blijf vooral lekker die racismekaart spelen, op een gegeven moment neemt niemand die meer serieus hopelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:22 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Kijk ik begrijp jullie wel van jullie kant. Wij zijn inderdaad jullie kant opgekomen (zonder invallen of met geweld, in tegenstelling tot jullie met de slavernij en kolonisatie) in iedergeval, dat heeft er wel mee te maken.
Het sintfeest moet je nooit kapotmaken, wij vieren het thuis ook (ik kom uit een multicultireel gezin) en het blijft lachen!
Toch kan je als blanke nederlander niet zeggen hoe een negroide nederlander zich voelt bij zwarte piet. Een feest moet wel een feest blijven voor iedereen, omdat iedereen hedendaags in nederland nou eenmaal gekleurd is. Het is meegaan met de tijd, of er gewoon mee kappen. Wat is er zo moeilijk aan om zwarte piet een rood of blauw kleurtje te geven. Alsof kinderen dat erg vinden, ja hoor die zullen meteen een dodelijke overdosis pepernoten nemen
Je bent vooral geen Nederlander omdat je onze cultuur en tradities niet onderschrijft.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:18 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
ik ben geen nederlander alleen maar omdat ik een kleurtje heb ?...
Loop jij ook elke dag polonaise terwijl je in een bruin café waar ze de Deurzakkers draaien peuken zit te roken?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent vooral geen Nederlander omdat je onze cultuur en tradities niet onderschrijft.
En "een kleurtje'Wat een eufemisme voor zo zwart als roet.
Nee hoor, eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Loop jij ook elke dag polonaise terwijl je in een bruin café waar ze de Deurzakkers draaien peuken zit te roken?
Kun je onze cultuur en tradities even specificeren? Die van Staphorst, Bolsward, Vriezenveen, Amsterdam of Roermond? Dan heb ik het weer helder.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent vooral geen Nederlander omdat je onze cultuur en tradities niet onderschrijft.
En "een kleurtje'Wat een eufemisme voor zo zwart als roet.
Niemand hoeft van mij mee te doen. Maar ze moeten de mensen die het wel leuk vinden wel met rust laten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik eigenlijk wel het beste voorbeeld van onze tradities en cultuur...
jupquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hoeft van mij mee te doen. Maar ze moeten de mensen die het wel leuk vinden wel met rust laten.
Allemachtig wat sneuquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Nog zo'n blanke Nederlandse idioot die de zwarten groot gelijk geeft: https://twitter.com/#!/lytse
ditquote:
Niet? Ga dat eens snel doen dan. Dat is racísme!quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:31 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet zo heel goed hoe je als neger beledigd kunt zijn van Zwarte Piet?
het is niet dat hij nu echt iets fouts doet, hij deelt snoep uit en werkt voor de kost ... boeiuh?
mijn huidige baas is ok blank maar je ziet mij niet met spandoeken voor zijn deur staan ofzo
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik eigenlijk wel het beste voorbeeld van onze tradities en cultuur...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |