quote:Op maandag 28 november 2011 10:37 schreef Jipster het volgende:
Gefeliciteerd pvoesssen KD met Lex vermaanddag!
Hijis echt al groot!
Hier gaat alles goed, vrijdag J. gewogen En hij weegt nu 4kg! En is alweer 7,5 week! De tijd gaat zo snel...
Ik ben trots, na de nodige opstart problemen en gedoe met bv heeft J. nu al een week geen kunstvoeding meer op én hij is in 10dg gegroeid van 3740 naar 3980(kreeg eerst nog ong. een fles per dag).
Je kunt het oogje masseren (er zijn er hier die je precies kunnen vertellen hoe) schoonmaken met afgekoeld gekookt water wij hebben supranettes omdat we die voor de kat al hadden. Dit zijn doekjes om de ogen schoon te maken. En als het echt niet over gaat kun je een zalfje bij de HA halen.quote:Op maandag 28 november 2011 18:52 schreef Susie het volgende:
Pvoess gefeliciteerd!![]()
En KD met de 2 maanden alweer!Wat gaat dat hard?!
Iemand een tip wat te doen aan gelig spul wat uit haar oogje komt? Lijkt wat ontstoken, alhoewel het eiwit niet rood ziet ofzo, komt gewoon smerigheid uit haar oog. Of gewoon niets aan doen?
Afgelopen nacht heeft ze ontzettend lang geslapen (23:00 - 5:15!). Er zit nog totaal geen ritme in. Wanneer komt dat zo ongeveer? Of moet ik daar zelf sturing aan geven? Ik maak haar bijvoorbeeld niet wakker voor voeding, wanneer zij wil, dan krijgt ze. En op zich komt ze daarmee bijna op de hoeveelheid die ze "hoort" te krijgen.
Sorry, beetje veel vragen....
Ze is nu 5 weken (en 20 minutenquote:Op maandag 28 november 2011 18:56 schreef DJMO het volgende:
Susie: hoe oud is je meisje nu? Op zich komt er vanzelf een ritme i. Voor het oogje, schoonmaken met gekookt afgekoeld water zoals F_R al zegt, of even langs de ha gaan als 't niet over gaat, dan kun je een zalfje of druppels krijgen
Wij mochten\mogen niet langer dan 4,5u wachten. Behalve s nachts en dan was het (geloof ik) idd 8u.quote:Op maandag 28 november 2011 19:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze is goed op gewicht toch Susie? Dan is wakker maken volgens mij ook niet nodig maar er mag volgens mij niet meer dan 8uur????? (wie helpt mij) tussen een voeding zitten.
Ik maakte ean wel wakker. Heb haar net gewogen 6,7 met luier en romper
quote:Op maandag 28 november 2011 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik moest snorten om Susies 'eiwit' ik denk oogwit?
![]()
Ahhhh, lol! Oogwit dus! Zelf helemaal niet in de gaten gehad!quote:Op maandag 28 november 2011 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik moest snorten om Susies 'eiwit' ik denk oogwit?
![]()
hier vandaag dus wel feest..vorige keer da ik bloedde bleek t geen ongesteldheid, vandag op lex zijn 2maanddag ben ik alsnog begonnen met bloeden. jeuj.
Interessant. Ventje is nu bijna 19 weken en bij het vorige bezoek aan het cb zei de arts dat hij nog niet langer dan 8 uur achtereen mag slapen, dus het advies geldt tot wel zeker tot 4 maanden. Tenminste, volgens die arts dan. Nu is ventje's langste ruk van 00.00 tot 7.00 uur dus dat klopt wel. waar ik van opkijk is dat ik ' op internet' (lees: andere fora of sites) vaak lees dat baby's van rond de 4 maanden 4 flessen krijgen en geen late voeding meer. Dwz, de laatste voeding is dan om een uur of 7 en dan slaapt de baby de klok rond. Dat lijken me weinig voedingen en ook wel een hele lange slaap. Een baby van 4 maanden hoort toch niet de klok rond te slapen? Dat doet de onze in ieder geval niet. En hij krijgt nog 6-7 keer melk. We voeden op verzoek.quote:Op maandag 28 november 2011 20:01 schreef p_iglet het volgende:
Water om oogjes mee schoon te maken hoeft niet gekookt en afgekoeld, maar gewoon uit de kraan. Wel even de kraan 10-20 sec laten lopen voordat je het water gebruikt. Zodat je niet het water hebt wat al uren in de leiding net voor de kraan heeft gestaan.
Het meest gangbare advies rondom doorslapen is vanaf dat ze op hun geboortegewicht zijn maximaal een uur per pond, dus 6 uur bij een gewicht van 3 kilo en 8 uur bij een gewicht boven de 4 kilo. Liefst tot een maand of 2/3 niet langer dan 8 uur achter elkaar.
Dat van zelfbediening moet je me geloof ik even uitleggen?quote:Op maandag 28 november 2011 21:25 schreef p_iglet het volgende:
Joris krijgt voeding op verzoek, en die laat er volgens mij zelden meer dan 3 uur tussen. En 's nachts geen idee, we slapen samen en hij doet aan zelfbediening.
Nou Joris slaapt bij ons in bed, zodra die moppert 's nachts leg ik hem aan. Alleen val ik dan 9 van de 10x zelf ook weer in slaap. En dan hapt hij gewoon weer opnieuw als hij weer wil drinken.quote:Op maandag 28 november 2011 21:46 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat van zelfbediening moet je me geloof ik even uitleggen?
hahah ik heb er ook 1 die aan zelfbediening doet, ik ben liggend buffet.quote:Op maandag 28 november 2011 21:46 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat van zelfbediening moet je me geloof ik even uitleggen?
Ik vraag me af hoeveel daarvan overdreven is door die collega van je. Of dat ze echt een toevalstreffer heeft gehad in deze.quote:Op maandag 28 november 2011 21:40 schreef Faithz het volgende:
Dat is een goeie reminder piglet, op basis van t gewicht.
Kleine van een collega sliep met 4mnd al van 7 tot 7. Wel met flesvoeding en hij sliep vanaf de eerste week al door met 6 tot 8u. Lacht ons nu uit met borstvoedingMaar ik vraag me af of het em daar nu werkelijk in zit. Elke kleine is anders denk ik dan maar.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:49 schreef Leandra het volgende:
Ik vermoed dat het aantal spelfouten per zin een mooie indicatie is voor de haast die men heeft bijvoeding te gaan geven.
Cas heeft dit ritme ookquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:05 schreef sverbern het volgende:
Hé ik zie hier bekende gezichten uit het BV-topic![]()
Ik heb een niet-BV-gerelateerde vraag en kom daarom even hier langs.
Ons zoontje is 10 weken en kan sinds kort 5 tot 7 uur achter elkaar slapen![]()
Supergoed natuurlijk. Maar hij doet dat 's avonds en niet 's nachts. Ik voed op verzoek en als ik hem tussen 17 en 19 uur gevoed heb, dan valt hij vaak in een diepe slaap (of hij nu in bed ligt of in de wandelwagen). Ik geef hem dan vaak nog een halfwakkere voeding rond elf uur en dan is de volgende nachtvoeding pas tussen 3 en 4. Prima, ik heb geen moeite met de nachtvoedingen.
Maar omdat hij al zo lang ligt te slapen, is hij na 4 uur 's nachts altijd heel wakker. Hij ligt dan vaak een beetje te jammeren (geen hongerhuil maar een beetje mekkeren omdat hij wakker is) tot ik hem tussen zes en half zeven uit bed haal om te voeden.
Kunnen wij iets doen om zijn ritme aan te passen of is het gewoon afwachten? Nogmaals, de voedingen zijn dus geen probleem, het gaat om het wakker liggen.
Omdat hij zo sterk is. En we hebben een douchebak met opstaande rand, en ik ben een beetje onhandig soms, en dan ben ik bang dat ik daarover struikel ofzo. Vind het gewoon niet zo prettig. Dan liever in badje doen, ook al is dat een hele toer, met emmertjes water heen en weer lopen enzo.quote:Op dinsdag 29 november 2011 07:25 schreef Faithz het volgende:
@DJMO Nee, het is niet overdreven. Hij kan zich juist niet voorstellen dat een kindje 's nachts ook elke 3u wil eten en op sommige dagen om de 1,5u![]()
Danne had vannacht weer bijna 7uEn daarna is het net een hongerige leeuw
![]()
Maar op veel fora hebben ze een verschillende instelling. Ik zag een opmerking hierboven, weet ff niet meer van wie, over het geven van fruithapjes bij 4 maanden en pap om een kindje maar door te laten slapen 's nachts. Ik neus overal wel een beetje rond en je merkt dat er binnen elk forum een andere instelling heerst en het is wel grappig hoeveel gelijkgestemden zich dan op 1 plaats vinden en zeer waarschijnlijk daardoor ook vormen. Op de ene website willen ze al met 4 weken aan de rijstebloem en hier zie je totaal het tegenovergestelde. Ligt natuurlijk ook weer aan het publiek wat een webzijde trekt.. Maar het heeft ook niet altijd met niveau te maken. Inmiddels ben ik al vergeten waarom ik dit type dus ik zal stoppen
@Aventura Ik onthou\lees niet allesMaar waarom durf jij niet te douchen met de kleine?
Dat is ideaal zeg, een bad! Ik was afgelopen weekend een paar dagen in een huisje, en daar was ook een bad. Meteen van geprofiteerd natuurlijk. Ik moet snel op zoek naar een andere badder-oplossing, want het babybadje wordt echt te krap.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:49 schreef Susie het volgende:
Ik vind douchen ook eng hoor! Ook iets met onhandigheid.... Ik heb zo'n soort matje gekocht voor in bad, want ik red het niet om haar te ondersteunen in bad (ontsteking bij mijn pols links), lijkt mij ideaal. Wordt als het goed is vanmiddag bezorgd! (ja, lui en ongeduldig ook nog!) Nu doucht ze dus iedere keer met lief.
Nu al?? Mijn meiden zitten zelfs samen nog wel in het babybadjequote:Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is ideaal zeg, een bad! Ik was afgelopen weekend een paar dagen in een huisje, en daar was ook een bad. Meteen van geprofiteerd natuurlijk. Ik moet snel op zoek naar een andere badder-oplossing, want het babybadje wordt echt te krap.
Zodra hij kan zitten kan hij weer in het badje. In de tussentijd heeft Sofie in de tub gezeten. Zit ze nu nog steeds wel eens in. Vindt ze heerlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is ideaal zeg, een bad! Ik was afgelopen weekend een paar dagen in een huisje, en daar was ook een bad. Meteen van geprofiteerd natuurlijk. Ik moet snel op zoek naar een andere badder-oplossing, want het babybadje wordt echt te krap.
Ik snap dat je liever baddert inderdaad. Je wil toch niet vallen met zo'n kleintjequote:Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is nou net het issue Kaatjejannie. Hij kan nog niet zelf in het badje zitten. Maar wel trappelen en spetteren als de beste - lekker afzetten tegen de randen. Na het badje is het bij ons een waterballet!quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:05 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Zodra hij kan zitten kan hij weer in het badje. In de tussentijd heeft Sofie in de tub gezeten. Zit ze nu nog steeds wel eens in. Vindt ze heerlijk.
misschien MP of even in het vraag en aanbod, misschien heeft iemand er nog eentje op zolder liggen..quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is nou net het issue Kaatjejannie. Hij kan nog niet zelf in het badje zitten. Maar wel trappelen en spetteren als de beste - lekker afzetten tegen de randen. Na het badje is het bij ons een waterballet!
Als hij zelf kan zitten is het badje weer groot genoeg. Dan zet ik hem ook lekker op de grond neer. Zo'n bibabad is fantastisch, ik heb even aar de prijzen gekeken en die zijn ook fantastisch
En deze dan, 2 tientjesquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is nou net het issue Kaatjejannie. Hij kan nog niet zelf in het badje zitten. Maar wel trappelen en spetteren als de beste - lekker afzetten tegen de randen. Na het badje is het bij ons een waterballet!
Als hij zelf kan zitten is het badje weer groot genoeg. Dan zet ik hem ook lekker op de grond neer. Zo'n bibabad is fantastisch, ik heb even aar de prijzen gekeken en die zijn ook fantastisch
quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:26 schreef Aventura het volgende:
Ha ha Lb, we hebben bijna exact dezelfde zin getikt
Ik bedoelde in het babybadje eigenlijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan gaan ze gelijk op denk ikquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:04 schreef Susie het volgende:
Wat groeit Danne goed Nirak en Faithz! Ben benieuwd of hij zwaarder is dan Anouk? Die was vorige week 4840...
Fish eye lensquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:05 schreef Faithz het volgende:
Heb je een speciale lens gebruikt of is deze een beetje wakko?
Kan niet wachten totdat Danne ook een beetje in bad kan zitten\spelen. Lijkt me hardstikke leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |