abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:11:34 #101
97079 Jeff89
Conquer All
pi_104843603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik verbaas me juist over het fanatisme waarmee gezocht wordt naar racisme. Alsof men het leuk vindt om net zo lang te zoeken tot er een superleuk kinderfeest en heeeeeel oude traditie om zeep geholpen is.
Begrijp de motieven niet en vind ze op zijn minst twijfelachtig.
Niemand zegt dat Sinterklaas moet worden afgeschaft.. Er zijn wel mensen die zich afvragen of Piet z'n schmink niet anders kan, en of die afropruik nog nodig is :')
Zoals ook de Roede een jaar of 10 geleden is afgeschaft, omdat dat niet meer van deze tijd was.. Toen was er helemaal geen gezeik om het behouden van de traditie :') Evenals toen de Piet werd vermenigvuldigd.. Dus waarom is die traditie ineens zo belangrijk als het gaat om Piet z'n kleur? :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:12:33 #102
97079 Jeff89
Conquer All
pi_104843623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:10 schreef Piye het volgende:
Ik verbaas me over het feit dat jullie deze discussie nog steeds interessant vinden. _O-
1 van de leukste discussies die je kan voeren dit, imo.. Men staat lijnrecht tegenover elkaar, met 0,0 begrip voor elkaars standpunten.. Mooier word 't niet op internet hoor.. Hooguit in 'n Appletopic ofzo.
pi_104843625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik verbaas me juist over het fanatisme waarmee gezocht wordt naar racisme. Alsof men het leuk vindt om net zo lang te zoeken tot er een superleuk kinderfeest en heeeeeel oude traditie om zeep geholpen is.
Begrijp de motieven niet en vind ze op zijn minst twijfelachtig.
je hoeft helemaal niet te zoeken, het is overduidelijk.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:16:23 #104
351780 Piye
King of Kush
pi_104843734
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:11 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

omdat het Sintfeest weer in aantocht is, en het leuk is om over te discuseren
Dan hebben we in ieder geval een hele goede reden om Piet niet van kleur te veranderen. :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:12 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

1 van de leukste discussies die je kan voeren dit, imo.. Men staat lijnrecht tegenover elkaar, met 0,0 begrip voor elkaars standpunten.. Mooier word 't niet op internet hoor.. Hooguit in 'n Appletopic ofzo.
Ik vind het vooral een discussie waarin mensen zich zo dom mogelijk voor doen. _O-
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_104843747
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:40 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ten eerste zegt hier niemand dat buitenlanders maar moeten oprotten als ze een slaap slachten (sowieso is tegen onverdoofd slachten iets heel anders zijn)

En ten tweede zien de antis niet in dat de anderen er simpelweg geen racisme in zien, niet dat ze het toestaan :')
Gister trouwens met een vriendin (neger) erover gepraat, die vond het onzin om tegen sinterklaas te zijn. En zaterdag naar een familielid om met hun kind sinterklaas te vieren. De man en het kind zijn allebei zwart. ^O^

moet je ze eens vragen of ze, zonder makeup, met zn allen als zwarte pieten zouden gaan meedoen. en of ze de geschiedenis erachter uberhaubt wel kennen.
voor de rest maakt het geer reet uit of donkere mensen het wel of niet vervelend vinden, of dat ze blank zijn. ik, en velen met mij (en jawel, ook donkere mensen hoor, echt) vinden het vervelend, disresepctvol, vasthouden aan het laatste restje foute traditie dat ons mooie sinterklaas feest is binnengeslopen. weg ermee.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:16:52 #106
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_104843748
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:11 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Niemand zegt dat Sinterklaas moet worden afgeschaft.. Er zijn wel mensen die zich afvragen of Piet z'n schmink niet anders kan, en of die afropruik nog nodig is :')
Zoals ook de Roede een jaar of 10 geleden is afgeschaft, omdat dat niet meer van deze tijd was.. Toen was er helemaal geen gezeik om het behouden van de traditie :') Evenals toen de Piet werd vermenigvuldigd.. Dus waarom is die traditie ineens zo belangrijk als het gaat om Piet z'n kleur? :')
inderdaad, mensen die doen alsof meteen het Sintfeest verpest word. Mensen die vinden dat je niet mag gaan zeiken over zwarte piet, maar wel zelf zeiken alsof met de afschaffing of verandering van zwarte piet het Sintfeest is verpest ;(
pi_104843875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:16 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

inderdaad, mensen die doen alsof meteen het Sintfeest verpest word. Mensen die vinden dat je niet mag gaan zeiken over zwarte piet, maar wel zelf zeiken alsof met de afschaffing of verandering van zwarte piet het Sintfeest is verpest ;(
Diezelfde mensen janken wel over het offerfeest van moslims :')
Blijf dan met je poten van hun traditie af :r
pi_104843997
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:11 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Nee en nee. Dan verpest je de traditie dus ^O^

Ze moeten gewoon niet janken, net alsof iedere neger een afro pruik op heeft, lippenstift en zo zwart als roet is. Ze wíllen gewoon gediscrimineerd worden, ik moet de eerste buitenlander nog tegenkomen die lijkt op een zwarte piet.
pi_104844097
Die 'negers' die hierover vallen, zijn juist de mensen die dit soort 'racisme' creeeren. Slap gezanik!
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:39:06 #110
97079 Jeff89
Conquer All
pi_104844386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:25 schreef Chiich het volgende:

[..]

Nee en nee. Dan verpest je de traditie dus ^O^
Maar dat de roede verdwenen is is geen probleem? Dat de Sint van Turkije naar Spanje verhuisde maakt niet uit? Het oorspronkelijke duiveltje was achteraf geen deel van de traditie? Dat Piet veel slimmer is geworden de laatste jaren is een natuurlijke progressie van de traditie die jij zo rigide verdedigt?
quote:
Ze moeten gewoon niet janken, net alsof iedere neger een afro pruik op heeft, lippenstift en zo zwart als roet is. Ze wíllen gewoon gediscrimineerd worden, ik moet de eerste buitenlander nog tegenkomen die lijkt op een zwarte piet.
Dat is juist het punt.. Zwarte Piet is een vrij onsympathieke karikatuur van 'n neger.. Niemand ziet er inderdaad echt zo uit.
pi_104845625
Wat een gezeik zeg. AFBLIJVEN van zwarte piet. Die negers moeten niet zo huilen. Gewoon in de wet opnemen. Elke neger of wannabee neger die zwarte piet racisme vind naar een eiland transporteren met praktijken waar de 2e wereldoorlog niks bij was.
pi_104845800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:39 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Maar dat de roede verdwenen is is geen probleem? Dat de Sint van Turkije naar Spanje verhuisde maakt niet uit? Het oorspronkelijke duiveltje was achteraf geen deel van de traditie? Dat Piet veel slimmer is geworden de laatste jaren is een natuurlijke progressie van de traditie die jij zo rigide verdedigt?

[..]

Dat is juist het punt.. Zwarte Piet is een vrij onsympathieke karikatuur van 'n neger.. Niemand ziet er inderdaad echt zo uit.
Ik vind Zwarte Piet juist een sımpathiek ventje. En kinderen van alle kleuren vinden dat blijkbaar ook.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:48:07 #113
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_104846266
Storen negers zich dan aan zwarte piet?

Storen gingers zich aan CopperCab?

Misschien. Sommigen vinden hem wellicht een baas. Jeweettoch.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:56:58 #114
346029 Lijpe_Tjap
Ik word helemaal lijp g
pi_104846486
Wollah bollah, tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.

GA TOCH PEPERNOTEN ETEN MAN
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:59:22 #115
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_104846546
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind Zwarte Piet juist een sımpathiek ventje. En kinderen van alle kleuren vinden dat blijkbaar ook.
Dit. Ik heb nog geen enkel kind gezien, die het een probleem vind dat er zwarte pieten zijn :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:01:13 #116
346029 Lijpe_Tjap
Ik word helemaal lijp g
pi_104846598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:59 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Dit. Ik heb nog geen enkel kind gezien, die het een probleem vind dat er zwarte pieten zijn :')
Toen ik 6 was en voor het eerst een zwarte piet zag ben ik een discussie met mijn klasgenoten en de docent aangegaan. TOEN was ik tegen racisme en nu ook.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:03:50 #117
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_104846671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef Lijpe_Tjap het volgende:

[..]

Toen ik 6 was en voor het eerst een zwarte piet zag ben ik een discussie met mijn klasgenoten en de docent aangegaan. TOEN was ik tegen racisme en nu ook.
Correctie dan: Ik ben nog nooit een normaal kind tegen gekomen die het een probleem vind dat er zwarte pieten zijn.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:05:43 #118
346029 Lijpe_Tjap
Ik word helemaal lijp g
pi_104846720
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:03 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Correctie dan: Ik ben nog nooit een normaal kind tegen gekomen die het een probleem vind dat er zwarte pieten zijn.
Ja, ja. Met normaal bedoel je zeker 'blank'. Stormfront praktijken hier
pi_104846745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:56 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Wollah bollah, tuurlijk is het racisme. Waarom kunnen we niet gewoon witte pieten nemen g? Als het om religie gaat of seksualiteit dan zij wij Nederlanders vooruitstrevend en anti-conservatief. Gaat het om één of andere gare bejaarde met negerslaven dan MOET er vast worden gehouden aan traditie.

GA TOCH PEPERNOTEN ETEN MAN
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef Lijpe_Tjap het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef Lijpe_Tjap het volgende:

[..]

zaterdag 26 november 2011 @ 17:07:04 #120
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_104846755
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef Lijpe_Tjap het volgende:

[..]

:') :O
pi_104846853
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:41 schreef RandyBlythe het volgende:
Sinterklaas is oud en kan dus niet meer door de schoorsteen, daarom wit

Zwartepiet moet dus in opdracht ( geen slavernij, goed betaald lekker kasteeltje in Spanje, jaartje chille ) van sinterklaas door de schoorsteen, dus roet, dus zwart.

niks racisme :W
Dit verhaal heb ik vroeger ook altijd meegekregen. Zwarte Piet is zwart door de roet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:42 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Van roet krijg je geen zulu lippen, krullend haar en opvallen schone kleren.

Nogmaals bovenstaand reactie.
Dat vind ik er tegenwoordig zo vaag aan.. Zijn er ooit Pieten geweest die minder zwart waren of minder overdreven in de make-up?
pi_104846997
Jammer dat deze discussie elk jaar weer oplaait.

Ik kom regelmatig in Alcoy, Spanje. Daar vieren ze het feest 'Moros y Cristianos' (Moren en Christeren), ter herinnering aan de de herovering van het Iberisch schiereiland op de Moren.
Vaak worden de Moren daar ook als een soort van zwarte piet afgebeeld:

Echter daarzo maakt niemand zich er druk om en is het gewoon een super gezellig feest. Ik zorg dat ik altijd rond die periode daar ben.

Mensen die zeiken over racisme etc. zijn volgens mij die typische Hollanders die de multiculturele samenleving willen blijven verdedigen, terwijl er vanuit de hoek die dan zogenaamd zich gediscrimineerd voelen, nooit klachten komen.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_104847104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:16 schreef Joeriii het volgende:

Ik kom regelmatig in Alcoy, Spanje. Daar vieren ze het feest 'Moros y Cristianos' (Moren en Christeren), ter herinnering aan de de herovering van het Iberisch schiereiland op de Moren.

[ afbeelding ]

Echter daarzo maakt niemand zich er druk om en is het gewoon een super gezellig feest. Ik zorg dat ik altijd rond die periode daar ben.

Mensen die zeiken over racisme etc. zijn volgens mij die typische Hollanders die de multiculturele samenleving willen blijven verdedigen, terwijl er vanuit de hoek die dan zogenaamd zich gediscrimineerd voelen, nooit klachten komen.
Dat vermoeden heb ik ook.
Het slaat werkelijk nergens op.
Zouden deze criticasters naar de intocht van de Sint gekeken hebben en goed op de kinderen gelet? Alleen maar blije gezichtjes en plezier.
Maar nee, het moet ánders, het kan ánders! Want het is racisme . Echt hoor :Y en als je het niet ziet zullen we je wel zover krijgen datje het wél ziet :Y
pi_104847391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:16 schreef Joeriii het volgende:

[ afbeelding ]

Hoe zit het dan met de neger die werd opgepakt door de NSB'-ers omdat ie een shirt had met Zwarte Piet = Racisme?

Dat is een van de redenen waarom je er weinig van hoort. Je wordt opgepakt voor je vrije woord.
pi_104847434
Wij hebben ook een negerin in onze klas die de hele dag doorzeikt dat ze gediscrimineerd wordt door Sinterklaas. Verschrikkelijk. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')