2 dan he!quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je een electrisch drumstel toevallig ?
Toevallig niet.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je een electrisch drumstel toevallig ?
En welke spullen heb je alquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:51 schreef The_Dean het volgende:
Alles los opnemen en alles mic'en [eventueel een DI voor de bas]. Het gaat ons er voornamelijk om dat we een beetje fatsoenlijk ideeen en voorlopige composities op kunnen nemen voor onszelf.
Vooral omdat we nu veel tijd hebben om aan de cd te werken [eerste optreden in april]. Nummers finetunen, en nieuwe nummers schrijven. We willen het vanaf nu allemaal iets professioneler aanpakken.
Bahquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:11 schreef brother52 het volgende:
Het gaat de verkeerde kant op met mijn bandje.
Ze willen dat ik solo's ga spelen
als het bij het nummer past dan kun je dat toch wel doen? maar geen solo's om de solo, dat is zo gayquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:11 schreef brother52 het volgende:
quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:11 schreef brother52 het volgende:
Yup!quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:19 schreef Braddie het volgende:
Zo, de blacksabbath kaartjes zijn binnen
Klopt. Dat is ook los van de drum en gitaar mics, die gaan we vandeweek scoren.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En welke spullen heb je alwant als je ook nog een set drum mics enz aan moet schaffen dan ga je er niet zo snel komen voor 2-300.
[..]
Bah
En bedankt voor het luisteren naar die mix allemaal ik ga er straks verder aan werken
Lekker hoor. Ik vind de drums nog wel een beetje kaal, pompt nog niet echt lekker, zeg maar. En ik vind de hi-hat relatief hard doorkomen t.o.v. de rest.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar met de mix van het tweede nummer begonnen. De bas moet hier sowieso opnieuw die stoort op sommige momenten.
http://soundcloud.com/martijnbosma100/two-mixdown-intro-1
Als jullie nog even zouden willen luisteren zou dat weer fijn zijn
Een goeie mix hoort op alle speakers goed te klinkenquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Lekker hoor. Ik vind de drums nog wel een beetje kaal, pompt nog niet echt lekker, zeg maar. En ik vind de hi-hat relatief hard doorkomen t.o.v. de rest.Maar goed, ik luister nu op crappy laptopspeakertjes, dat scheelt ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een goeie mix hoort op alle speakers goed te klinken
Hoe vond je de distortion gitaar als die erin knalt. Ik zat te twijfelen of hij niet te schel was?
Dan de drums nog eens onder de loep nemenNog tips wat ik daar verder mee zou kunnen doen om het minder kaal te laten klinken ?
Ja, in vergelijking tot het clean wordt de gitaar bij het scheuren wel erg schel, nu je het zegt. De linkergitaar valt bij 1:18 / 1:19 (aan het einde van het harde stuk) ook wel erg abrupt weg.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een goeie mix hoort op alle speakers goed te klinken
Hoe vond je de distortion gitaar als die erin knalt. Ik zat te twijfelen of hij niet te schel was?
Dan de drums nog eens onder de loep nemenNog tips wat ik daar verder mee zou kunnen doen om het minder kaal te laten klinken ?
Minder schel? Gewoon een low-pass filter erop en die instellen op 100Hzquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja ik krijg hem echt gewoon niet minder schel ik weet echt niet hoe ik dat moet doenhelp?
Ik heb gewoon met die kit de midi input opgenomen en gooi dat door Addictive Drums. Zelfde idee dus. Ik zal nog wat meer kutten met de reverb en room. Heb voorzichtig gedaan met de reverb omdat ik dan altijd bang ben dat het een rotzooi gaat worden. Maar misschien iets te vorozichtig gedaan
Het gaat om een paar nummers die we al speelden voordat onze leadgitarist opstapte.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:49 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
als het bij het nummer past dan kun je dat toch wel doen? maar geen solo's om de solo, dat is zo gay
Ik zou iets minder galm op de zang gooien. Het klinkt zo nu en dan net of hij in de badkamer staat te zingen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:01 schreef Dribbel_ het volgende:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/two-mixdown-intro-2
Nieuwe mix met de zang in het begin wat harder en wat aan de drums/bas gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |