abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 10:06:50 #251
91830 MaximusTG
pi_109973119
Op zich wel leuke aflevering, beetje simpel onderwerp, maar goed. En beetje gek dat de NLse vakmensen niet konden zeggen of het glas met de hand of machine gemaakt was, en de Chinees zogenaamd wel.
Maar Chinezen zijn eigenlijk altijd als je ze in dit soort programma's ziet verschijnen uitermate positief over zichzelf en hun bedrijf, en stellen zich volgens mij vaak beter voor dan dat ze zijn..
Maar dat het zo goedkoop kan in China was op zich niet zo'n heel raar idee. Ze zijn alleen wel zo slim om niet alle arbeiders steeds 1 heel glas te laten maken, maar om alle arbeiders 1 klein deel te doen, waardoor je alsnog een soort continu proces krijgt. En ze hoeven maar 1 ding te leren..
pi_109973149
Denk ik heel slecht als ik denk dat er ergens anders gewoon wel machinale fabrieken staan? :')
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:19:03 #253
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_109973429
Waar dan een chinees de hele dag zit te zuchten om het geestdodende werk dat hij doet. Zo is het toch een soort van handgeblazen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_109974693
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:08 schreef Piles het volgende:
Denk ik heel slecht als ik denk dat er ergens anders gewoon wel machinale fabrieken staan? :')
Dat dacht ik ook :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:04:32 #255
132605 kawotski
Il Dottore
pi_109974714
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:08 schreef Piles het volgende:
Denk ik heel slecht als ik denk dat er ergens anders gewoon wel machinale fabrieken staan? :')
nergens voor nodig zoals je kon zien in die aflevering, arbeid kost amper geld dan ga je geen ingewikkelde dure machines aanschaffen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109974855
Ik vond dat die chinezen het wel goed deden. Allemaal een stukje en met behulp van mallen en andere hulpmiddelen. Die gast in nederland die in zijn eentje een heel glas ging maken was er behoorlijk langer mee bezig en die zag er ook niet echt netjes uit.
pi_109974884
De chinezen gebruiken voor de ikea glazen bijna zeker een mal, bij de nederlandse blazer was het volledig handwerk.
pi_109974926
Dude we hebben toch gezien dat ze een mal gebruiken!
En ik vond dit nog best netjes deze uitkomst, ik had het niet verwacht.
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:13:24 #259
132605 kawotski
Il Dottore
pi_109974970
Wel geinig, ga denk ik eens van die glazen halen bij de Ikea.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109975198
Natuurlijk gebruiken ze een mal maar omdat we de glazen waar het om ging niet te zien kregen schreef ik bijna zeker.
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:35:42 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_109975734
Niks mis met een mal gebruiken bij handgeblazen glazen. Daarmee zorg je voor continuïteit en vormvastheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_109976676
Is ook niets mis mee maar je hoeft daarvoor niet de skills te hebben die de nederlandse blazer liet zien.
Maar da's meer bijzaak want ze zijn idd mondgeblazen, was leuk om te zien.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 12:05:07 #263
91830 MaximusTG
pi_109976850
Wat er dus in feite op neerkomt dat de combinatie van Chinese arbeiders eerder een menselijke implementatie is van de machines in de NLse glasfabriek.
Tov het meer ambachtelijke, artistieke werk van de glasblazers in dat museum.

Het "handwerk" van de Chinese arbeiders heeft dus geen meerwaarde tov machinaal vervaardigde glazen. IKEA kan daardoor wel zo'n stickertje plakken.

Twijfelen dat zo'n bewering niet waar is zou ik zelf trouwens niet zo snel doen bij zo'n groot bedrijf als IKEA. Zeker in de tijd van tegenwoordig, met dit soort programma's en oplettende consumenten is de imagoschade niet te overzien als bekend zou worden dat het niet waar is.
pi_109984335
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:05 schreef MaximusTG het volgende:
Wat er dus in feite op neerkomt dat de combinatie van Chinese arbeiders eerder een menselijke implementatie is van de machines in de NLse glasfabriek.
Tov het meer ambachtelijke, artistieke werk van de glasblazers in dat museum.

Het "handwerk" van de Chinese arbeiders heeft dus geen meerwaarde tov machinaal vervaardigde glazen. IKEA kan daardoor wel zo'n stickertje plakken.

Twijfelen dat zo'n bewering niet waar is zou ik zelf trouwens niet zo snel doen bij zo'n groot bedrijf als IKEA. Zeker in de tijd van tegenwoordig, met dit soort programma's en oplettende consumenten is de imagoschade niet te overzien als bekend zou worden dat het niet waar is.
die 'quality' deed mij een beetje denken aan die naam verbasteringen die grote fabrikanten gewoon gebruiken waardoor je denkt dat er een echt product in je eten ziet maar het niet zo is. ik weet even geen voorbeelden maar het is vaker bij KvW geweest.

er staam trouwens best leuke dingen op de website:
Maartens column over China
Hoe en wanneer verkleurt filet americain? - Webvideo
http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/
pi_109989193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef Monne het volgende:
De chinezen gebruiken voor de ikea glazen bijna zeker een mal, bij de nederlandse blazer was het volledig handwerk.
Doe niet zo mal ;(
pi_109989453
die nederlandse handblazers zijn dan ook hobbyisten. als je zulke bulk draait en het allemaal wat op elkaar moet lijken ga je je processen natuurlijk optimaliseren. als ik het bij de ikea had gezien hak het stickertje niet geloofd. alleen daarom al een geniale uitzending _O_
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:04:52 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109990940
Ten eerste vond ik het nauwelijk waarde hebben deze uitzending, zijn zeecht mondgeblazen? Ja, zijn ze.
Non nieuws
En ten tweede zie ik de meerwaarde van het handgemaakte mondgeblazen product niet, de glazen vind ik niet mooi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109992394
Oke.
pi_109993685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ten eerste vond ik het nauwelijk waarde hebben deze uitzending, zijn zeecht mondgeblazen? Ja, zijn ze.
Non nieuws
En ten tweede zie ik de meerwaarde van het handgemaakte mondgeblazen product niet, de glazen vind ik niet mooi
in tijden dat de marketing machine je alles probeert te doen geloven vonk het verfrissend dat dit gewoon klopte. daarbij leuk om te zien dat er zulk soort 'fabrieken' bestaan, had het nooit geloofd als je me het gezegd had. daarom dus.
pi_110531907
vanavond:

quote:
Keuringsdienst van Waarde duikt deze en volgende week in de EHEC-bacterie. Deze bacterie was wekenlang in het nieuws, maar nu hoort niemand er wat van. Wat is er gebeurd?

De EHEC-bacterie hield vorig jaar Europa weken in zijn greep. Met vijftig doden in Duitsland zat de schrik er flink in bij de tuinbouw. In twee afleveringen gaat Keuringsdienst van Waarde op zoek naar waar de bacterie vandaan kwam en waar hij nu is.

Fenegriekkiem
De Duitse autoriteiten wezen keer op keer nieuwe boosdoeners aan. Eerst was het de komkommer, daarna de tomaat en ook de krop sla kwam langs. Volgens het eindoordeel was de fenegriekkiem de oorzaak van alle ellende.

Mediahype
Plotseling was de hype over en kwam de mededeling dat de EHEC-uitbraak was afgesloten. Maar is dit nu echt zo? Was het een mediahype of een lobbystrategie? Keuringsdienst van Waarde legt een dossier aan en gaat tot de bodem van de zaak.
To err is human, to forgive bovine.
pi_110545466
Nu weer. Met muziek van DJ Shadow :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:48:47 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_110549603
Wel leuk, dit soort dossier-uitzendingen, maar het komt niet in de buurt van de vroegere KvW- afleveringen. :{

Volgende week dus verder met dit dossier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_110549689
Goede aflevering. :D Ik vond het ook al een vreemd iets en had er toevallig laatst ook een discussie over met een paar vrienden. Benieuwd naar volgende week dus. :)
pi_110557874
Nog even over die glazenaflevering.. Op precies dezelfde manier als in China werd gedaan worden er glazen gemaakt in Zweden. Alleen dan zijn ze 30 keer zo duur.
pi_110573338
Had beetje idee dat ik naar voorstukje zat te kijken en toen was uitzending alweer afgelopen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')