Oh ja, BSH helemaal vergeten.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Een bosch? prima spul, siemens is hetzelfde. Miele is denk ik boven je budget: maar die hebben wel briljante besteklades in de afwasmachines.
Ligt er maar aan. Als je CV-ketel op zolder staat en het een tijdje duurt voor je beneden warm water hebt dan heb je niets aan zo'n constructie, want tegen de tijd dat het water warm is is je vaatwasser alweer klaar met water nemen. Het enige wat je dan bereikt is dat je ketel voor niks water verwarmt. Bovendien spoelt een vaatwasser normaal gesproken voor met koud water, en dat kan dan dus ook niet meer.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:04 schreef sijs het volgende:
tip
probeer een apparaat met "hot-fill te kopen, dan kan je hem op de warmwaterkraan aansluiten
is veel beter voor je levensduur (je gebruikt je element niet of nauwlijks), veel goedkoper in gebruik en sneller -want hij hoeft het water niet eerst op te warmen-
Ik begrijp echt niet wat mensen leuk of handig vinden aan die besteklades. Ik heb het een paar keer gebruikt en ik vond het echt voor geen meter werken. Het kost superveel tijd om dat bestek er netjes in te leggen! Geef mij maar zo'n mandje waar je het bestek gewoon in gooit.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Een bosch? prima spul, siemens is hetzelfde. Miele is denk ik boven je budget: maar die hebben wel briljante besteklades in de afwasmachines.
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..quote:Beste koop volgens Consumentenbond: LAGAN DW60 vaatwasser
In september 2011 is onze LAGAN DW60 vaatwasser als BESTE KOOP uit de test van de Consumentenbond gekomen. De LAGAN DW60 vaatwasser heeft een zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding.
Het water- en stroomgebruik van deze vaatwasser zijn laag zodat de machine ook na jaren trouwe dienst nog voordelig is. Prijs per wasbeurt: 0.42
LAGAN geïntegreerde vaatwasser, 259.-
Dat zegt HE-LE-MAAL niks. Ze prijzen Indeit ook vaak de hemel in, en plaatsen Miele op de 10e plaats.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Virgil het volgende:
Toevallig volgens de consumentenbond:
[..]
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..
Schoonwassen zal best. Maar hoe lang gaat zo'n vaatwasser zonder storing(en) mee? Op diverse forums heb ik veel trammelant met Whirlpool/Bauknecht gelezen; vaak lekkage van de kuip & pomp. Zelf repareren is te doen; echter moet je een monteur laten komen, dan is een nieuwe wel zo goedkoop, gezien de prijzen van nieuwe vaatwassers op internetwinkels.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Virgil het volgende:
Toevallig volgens de consumentenbond:
[..]
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..
Liever een niet zuinige vaatwasser die goed en betrouwbaar werkt, dan een vaatwasser die retezuinig is, niet goed spoelt en vaak stuk gaat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:02 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben hier een Bosch van de vorige bewoner, zal ongetwijfeld een hoop energie trekken en dat ding is al zeker 10 jaar oud maar doet het heel goed.
Snel en schoon.
En de binnenkant blijft ook erg goed schoon !
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:02 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben hier een Bosch van de vorige bewoner, zal ongetwijfeld een hoop energie trekken en dat ding is al zeker 10 jaar oud maar doet het heel goed.
Snel en schoon.
En de binnenkant blijft ook erg goed schoon !
Handleiding?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!
Zou kunnen idd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!
bosch sms 5092quote:
De kWh-meterstand in de meterkast opnemen, met één decimaal nauwkeurigheid (...,x kWh), alle electrisch uit, 1 vaatwasserbeurt, kWh-meterstand weer opnemen, verschil = vaatwasserverbruik!quote:
? Pomp die 't water af, of pompt ie rond in de kuip ?quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:00 schreef klipper het volgende:
De waterwisselmotor is gisteren defect gegaan, vandaag een nieuwe gehaald.
En waar baseer jij dat op? Vroeger was Bosch gewoon een stuk beter.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:21 schreef JoPiDo het volgende:
'ik heb een Bosch, die doet het al 10 jaar'-reacties heb je niet zoveel aan, want dat is meer geluk dan het merk
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
En waar baseer jij dat op? Vroeger was Bosch gewoon een stuk beter.
Tis toch escht zo.quote:
Die zorgt voor de wisseling tussen de verschillende sproeiarmen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:15 schreef blomke het volgende:
[..]
? Pomp die 't water af, of pompt ie rond in de kuip ?
Het stuk gaan van apparaten heeft niet zozeer te maken met hoe het gebouwd is, maar met hoeveel geluk je hebt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:55 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Tis toch escht zo.![]()
Vroeger hadden Bosch wasmachines een stalen kuip, tegenwoordig plastic. Alles word tegenwoordig zo goedkoop gemaakt.
Apparaten zijn vaak gemaakt voor een bepaalde levensduur. Een Indeshit wasmachine van 2010 die 1 keer per dag wast, kan nooit 10 jaar mee gaan zonder reparaties.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het stuk gaan van apparaten heeft niet zozeer te maken met hoe het gebouwd is, maar met hoeveel geluk je hebt.
Mijn Dacia gaat ook wel 20 jaar mee als ik geluk hebquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:21 schreef JoPiDo het volgende:
'ik heb een Bosch, die doet het al 10 jaar'-reacties heb je niet zoveel aan, want dat is meer geluk dan het merk
Een duur merk afwasmachine hoeft niet persé heel lang mee te gaan en een goedkoop merk hoeft niet persé heel kort mee te gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:07 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Mijn Dacia gaat ook wel 20 jaar mee als ik geluk heb
Wat een onzin, kwaliteit is geen woord wat je kent ?
Ah, dat ding. Staat me misschien ook nog te wachten bij Whirlpool. Of ben ik een bofkont, JoPiDo?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Die zorgt voor de wisseling tussen de verschillende sproeiarmen.
Siemens heeft die besteklades ook. En daardoor Bosch dus ook.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een onzin, het is vaak duurder omdat het een kwalitatief beter merk is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Een duur merk afwasmachine hoeft niet persé heel lang mee te gaan en een goedkoop merk hoeft niet persé heel kort mee te gaan.
De kans dat de dure lang meegaat is groter, maar er is nog steeds een kans dat het dure ding snel kapot gaat.
Het is gewoon onzinnig om te zeggen 'koop een Bosch, want die van mij doet het al 10 jaar uitstekend', want dat biedt absoluut geen garantie dat de volgende Bosch ook 10 jaar mee gaat.
Mijn ouders hebben de goedkoopste wasdroger die ze konden vinden, doen ze al 10 jaar mee. En ze hebben een hele dure ijskast gekocht, waar nu al twee keer een monteur bij moest komen.
Conclusie: geef meer geld uit als je: meer opties wil/zuiniger/..., maar geef niet meer geld uit met de gedachte dat je er dan ook langer mee doet.
De vaatwassers van IKEA komen niet meer van Whirlpoolquote:Op zaterdag 26 november 2011 11:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Schoonwassen zal best. Maar hoe lang gaat zo'n vaatwasser zonder storing(en) mee? Op diverse forums heb ik veel trammelant met Whirlpool/Bauknecht gelezen; vaak lekkage van de kuip & pomp. Zelf repareren is te doen; echter moet je een monteur laten komen, dan is een nieuwe wel zo goedkoop, gezien de prijzen van nieuwe vaatwassers op internetwinkels.
Ik weet niet sinds wanneer Siemens/Bosch een besteklade zouden hebben zoals Miele die heeft, maar dat moet dan heel recent zijn want Miele heeft daar het patent op.quote:Op zondag 27 november 2011 16:45 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Siemens heeft die besteklades ook. En daardoor Bosch dus ook.
Ik heb hier begin dit jaar een 18 jaar oude Siemens vervangen voor een gloednieuwe Siemens. Over beiden tevreden, het is dat de vorige op was en hoewel reparatie nog mogelijk wilde ik toch graag een nieuwe.
De aanschaf van witgoed is bij mij afhankelijk van een aantal zaken. Zo zou ik nooit voor een koophuis goedkope troep aanschaffen, en voor een huurhuis voor korte tijd nooit dure spullen. Als je 20 jaar in je huurhuis gaat zitten dan is het geen probleem.
Wij woonden hiervoor in een huurappartement en ik heb een goedkope koelkast/gasfornuis/vaatwasser/magnetron gekocht en een dure wasmachine en droger. Omdat ik wist dat ik toch met 5 jaar naar een eigen huis wilde. De wasmachine en droger neem je dan mee (die zie je nooit inbouw zowat, en dat is ook geen wens van me), maar de rest was allemaal los en in een koophuis is het veelal toch inbouw.
Overigens heb ik 4,5 jaar met de goedkope apparatuur gedaan, naar tevredenheid. Daarna doorverkocht en die mensen hebben er nu 2,5 jaar later nog steeds pret van.
Wat betreft je budget: verhoog dit. Voor 700 euro heb je een Bosch/Siemens of soortgelijk met gewoon een goede kwaliteit en dingen als uitgestelde start.
Patenten verlopen.quote:Op zondag 4 december 2011 01:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet sinds wanneer Siemens/Bosch een besteklade zouden hebben zoals Miele die heeft, maar dat moet dan heel recent zijn want Miele heeft daar het patent op.
En nee, een randje om wat bestek op te leggen is geen besteklade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |