quote:Toekomst Ajax in handen van 24-koppige ledenraad
De ledenraad van Ajax beslist maandagavond of het de kant kiest van Johan Cruijff of van zijn vier mede-commissarissen Edgar Davids, Steven ten Have (voorzitter), Marjan Olfers en Paul Rmer.
Nadat achter de rug van Cruijff om een nieuw directieteam werd aangesteld, ontstond er een vertrouwensbreuk binnen de raad van commissarissen van Ajax. Cruijff liet afgelopen zondag tijdens de vergadering van de ledenraad en het bestuur van Ajax, waarbij de voltallige rvc aanwezig was, weten niet bereid te zijn mee te willen werken aan een herstel van deze breuk.
De huidige ledenraad, bestaande uit 24 personen, beslist maandag over de lijn die Ajax verder zal inzetten. Als besloten wordt Cruijff te steunen, zal de ledenraad adviseren de huidige rvc te ontbinden.
De vereniging AFC Ajax is met 73 procent grootaandeelhouder van de beursgenoteerde onderneming Ajax NV, waardoor de ledenraad als hoogst vertegenwoordigende orgaan bepaalt wat er op 12 december tijdens de aandeelhoudersvergadering besloten wordt.
Steven ten Have, Marjan Olfers en Paul Rmer (v.l.n.r.)
De ledenraad bestaat uit veel Cruijff-volgelingen. Op 14 december vorig jaar werden zeven door Cruijff gesteunde kandidaten tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) van Ajax in de ledenraad verkozen: Peter Boeve, Dick de Groot, Barry Hulshof, Co Meijer, Keje Molenaar, Dick Schoenaker en Aron Winter. Deze zeven hadden zich op advies van Cruijff verkiesbaar gesteld, aangezien hij meer oud-voetballers van de Amsterdamse club in het orgaan wilde hebben.
Op 30 maart, tijdens een buitengewone ALV, besloten het bestuur en de raad van commissarissen van Ajax hun functie ter beschikking te stellen. Een voordrachtscommissie, bestaande uit vijf leden uit de ledenraad (Rob Been jr, Mark Geestman, Keje Molenaar, Cees van Oevelen en Cees Vervoorn) droeg daarop Cruijff, Davids, Ten Have, Olfers en Rmer voor. De ledenraad besloot op 6 juni in te stemmen met de vijf kandidaten, waardoor de nieuwe rvc een feit was.
In de huidige rvc, belast met het toezicht op de NV Ajax, zitten geen bestuurders meer die ook deel uitmaken van de vereniging Ajax. Waar de afgetreden Uri Coronel bijvoorbeeld voorzitter van de vereniging was n voorzitter van de raad van commissarissen, heeft Ten Have alleen zitting in de rvc. Ook de in 1963 opgerichte ledenraad verdwijnt, maar dat zal pas in 2012 gebeuren.
In plaats van het 24-koppige cluborgaan komt er een bestuursraad van zeven man. Alleen slaagt Ajax er niet in die wijziging door te voeren voordat de ledenraad maandag stemt over de keuze tussen Cruijff en de overige vier commissarissen. Er is een ALV nodig om de nieuwe bestuursraad te accorderen en die vergadering kan niet plaatsvinden vr de aandeelhoudersvergadering.
Lyon uit gelijk...quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:09 schreef Geo3kant het volgende:
Maandag misschien wel maar zondag kan het goed weer huilen worden. NEC uit altijd lastig.
Ja, dat lijkt..quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lyon uit gelijk...
Lijkt me dat NEC uit dan wel winst wordt
'Ik zeg ook niet dat het niet kan'quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:12 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt..ik zeg ook niet dat het niet kan maar het is lastiger dan je wellicht denkt ik zeg een gelijkspel (no troll).
Als je dat feestvieren noemt. Revolutie! Wij, de supporters moeten de Arena schoonvegen van alle bobo's en Coronels!quote:
Ja dat dacht ik ook van Utrecht-uit na de 4-0 op Zagreb...quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lyon uit gelijk...
Lijkt me dat NEC uit dan wel winst wordt
Utrecht uit is anders ..quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook van Utrecht-uit na de 4-0 op Zagreb...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Kenneth Vermeer Jasper Cillessen Toby Alderweireld Jan Vertonghen Vurnon Anita Eyong Enoh Miralem Sulejmani Christian Eriksen Lorenzo Ebecilio Theo Janssen Daley Blind Nicolas Lodeiro Aras zbiliz Thulani Serero Ismal Aissati Ruben Ligeon Dico Koppers Davy Klaassen |
Je betaalt het salaris van Van Gaal nu alquote:Op zaterdag 26 november 2011 15:13 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Lees ik dit nou goed: Kost 1 kaartje voor Ajax-RM op 7 Dec nu 105 .... ?![]()
(Geen (s)CC houder)
Ten Have he. Allemaal Ten Have.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:13 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Lees ik dit nou goed: Kost 1 kaartje voor Ajax-RM op 7 Dec nu 105 .... ?![]()
(Geen (s)CC houder)
kom je snel achterquote:Op zaterdag 26 november 2011 15:13 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Lees ik dit nou goed: Kost 1 kaartje voor Ajax-RM op 7 Dec nu 105€ .... ?![]()
(Geen (s)CC houder)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |