abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104710051
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
11 december Freubelot
12 december Cooki
13 december Kwisted
26 december Spewey
12 januari Ashina

designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Sopho

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 01-12-2011 19:22:02 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_104711476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 08:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje: als je als niet-zwangere over een test plast, hoe komt het dan dat ding positief kan worden als je maar lang genoeg wacht? Na een half uur (ofzo) 'geldt' dat ding immers niet meer. Hoe komt het dat er toch twee streepjes verschijnen? Heb je al niet-zwangere ook altijd een ietsiepietsie hormoon? Of heeft het gewoon een hele praktische oorzaak (kleurstof gebruikt in de test ofzo :P)?

Vroeg ik me ineens af :)
pi_104711560
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik heb dat eigenlijk nooit opgemerkt in het verleden ( toen zwangerschaps testen vooral waren om te bevestigen dat ik NIET zwanger was :P )
Hehe, dat is ook weer waar :D

Ik weet niet, was laatst iets aan het lezen over testen, en toen stond er dus dat de uitslag op de testen na een half uur niet meer betrouwbaar is.

Maar ik ga me dan dus afvragen waarom dat zo is. En dat kan ik nergens vinden. Waarschijnlijk is het een heel praktische iets hoor, maar het houdt me bezig. Altijd als ik ergens het antwoord niet op vind terwijl het volgens mij iets heel simpels is :') :+
pi_104711928
Volgens mij omdat er dan een indroogstreepje kan ontstaan Coco.
pi_104712043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:20 schreef Mangostine het volgende:
Volgens mij omdat er dan een indroogstreepje kan ontstaan Coco.
Is dat alles? Ik had op een veel spannendere verklaring gehoopt :')

Ach ja. Thx!
pi_104712080
Nog geen nieuws van Sopho? }:|
pi_104712717
Sorry KatyM :@ , ik pies vanavond, maar dan zoek ik nog wel een test waar je elke moment van de dag over kan piesen. Vanochtend te blij dat peuter droog de nacht was doorgekomen dat ik de wc doortrok en toen dacht: oh k*t! Ben wat vergeten! ~O> :@

Dat een test na een half uur niet betrouwbaar is komt idd door het indrogen. Dan kan de test alsnog positief uitslaan.
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 11:54:19 #8
309370 Nanadu
pi_104713015
Sopho je houdt het spannen!!! wel goed dat je peuter droog de nacht door is gekomen ^O^ Ben benieuwd wanneer die van mij meer interesse voor het plassen op de w.c gaat krijgen.

Hier geen gevoelige borsten meer, denk dat het er niks mee te maken heeft gehad :{
pi_104713226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:46 schreef Sopho het volgende:
Sorry KatyM :@ , ik pies vanavond, maar dan zoek ik nog wel een test waar je elke moment van de dag over kan piesen. Vanochtend te blij dat peuter droog de nacht was doorgekomen dat ik de wc doortrok en toen dacht: oh k*t! Ben wat vergeten! ~O> :@

Dat een test na een half uur niet betrouwbaar is komt idd door het indrogen. Dan kan de test alsnog positief uitslaan.
Ik had toen een test van de DA. Heb ik 's avonds gebruikt en toen heb ik 2x 2 streepjes geplast. Geen idee of die test zo gevoelig is of dat het toeval was.
pi_104714555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:54 schreef Nanadu het volgende:
Sopho je houdt het spannen!!! wel goed dat je peuter droog de nacht door is gekomen ^O^ Ben benieuwd wanneer die van mij meer interesse voor het plassen op de w.c gaat krijgen.

Hier geen gevoelige borsten meer, denk dat het er niks mee te maken heeft gehad :{
ik krijg een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden altijd gevoelige borsten. En tijdens mijn eisprong ook. Dus helaas hoeft het inderdaad nooit wat te betekenen. Fijn he zo'n vrouwenlichaam ;)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104714664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:46 schreef Sopho het volgende:

:D Wat goed dat je er zo niet mee bezig bent dat je het zelfs vergeet :D Niet teveel drinken en dan na 1,5 plassen schijnt best goed te gaan. Ik had goedkope sensitest dipsticks, die deden t goed. Nou we wachten wel hoor ;) Alle tijd *O*
pi_104714950
Ik heb met een kruidvat test (2 voor ¤5) op 3w4d knalpositief getest, in de middag :) Die doen het dus ook prima!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_104716169
Dank jullie wel voor de tips en om half zeven ben ik niet zo fruitig kennelijk om nog te herinneren dat ik een stick eronder dien te houden :D
Ik ga dan wel naar de kruidvat of de DA, wat ik als eerste tegenkom onderweg naar huis.

Stomme signalen van het lijf idd, gevoelige borsten kan vanalles betekenen helaas ook hier. Heb ook al een week of twee in de avond een opgeblazen pens. Kan ook weer vanalles zijn, ik houd me voorlopig als pupo.
pi_104718864
Ah, zo te zien (bruinverlies) ben ik ongesteld aan het worden. Mooi :) Dan heb ik een goed excuus voor mijn eetbuien van de afgelopen twee dagen :D En van het Martijn-zijn-hoofd-eraf-bijten afgelopen zondag.

Bizar genoeg pikt mijn lichaam wel weer zn oude ritme precies op :o Werd voorheen ook altijd op de dinsdag/woensdag ongesteld. Good job, body :)

Sopho, ik wacht in spanning af. Pee Sopho, pee like you've never peed before! O+
pi_104719049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Cocotrimonium het volgende:

Sopho, ik wacht in spanning af. Pee Sopho, pee like you've never peed before! O+
:D :').

Wat fijn dat je gelijk weer zo regelmatig bent, dat is echt mooi. Kan je gewoon weer keihard aan de slag :)
pi_104719198
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:42 schreef KatyM het volgende:
:D :').

Wat fijn dat je gelijk weer zo regelmatig bent, dat is echt mooi. Kan je gewoon weer keihard aan de slag :)
Keihard inderdaad. Precies zoals ik het graag doe heb. :7

:')
pi_104725164
Sopho, neem in elk geval niet de predictor. Waar de sensitest bij mij met 4weken smiddags 2 streepjes aangaf (en die zijn supergoedkoop via internet) werd die dure predictor dat niet. die koop ik dus niet meer. Ik ben wel heel benieuwd, dus schiet maar eens op. en wat KatyM zegt, niet teveel drinken van tevoren. Dan heb je lekker geconcentreerde pies :P

Nanadu wanneer ga jij testen?

Coco, fijn als je ongesteld wordt. Dan kun je er weer tegenaan!

Ik ben begonnen met de ovulatiesticks van sensitest. Verwacht mijn eisprong pas in het weekend. Maar door de miskraam weet ik niet of ik regelmatig ben. Dus ik dacht, ik begin maar vast O-)
  woensdag 23 november 2011 @ 17:47:30 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_104726068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:34 schreef Mangostine het volgende:
Enfermera, spannend joh! Hopelijk zet het niet door en word je 9 maanden niet meer ongesteld... :D
Zou wel een bak zijn hè, meteen in de 1e ronde!
Nou he :o
Oh mennnn dit wordt echt een verhaal wat veel te vaak verteld gaat worden dan _O-
Maar ik hou mezelf (tot ik mag testen) nog even voor de gek met het idee dat mn lichaam nog niet op orde is qua hormonen :+ Anders hou ik het niet vol. En idd, de kans dat het in 1e raak is? Come on.... XD
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:06 schreef Sethiwe het volgende:
Barreltje toch niet zo nuchter, haha ben benieuwd welke auto het gaat worden :P.

Enfermera spannend, klinkt best positief, maar kan ook het ontpillen zijn. Ik heb het zelf ook gehad na 3 weken iets bloed, heel minimaal en daarna weken niets meer. Helaas testen negatief en na 50 dagen ongesteld. Maar goed ik hoop dat het bij jou wel positief uitpakt. Ik ga duimen ^O^ .

Milka fijn dat het klussen leuk was, nu maar hopen op een mooi sinterklaascadeau.

Het wordt spannend eind van de week met testen, ik ga duimen ^O^ ^O^.

Voor alle andere dames :* Hoe gaat het bij jullie?
Spannend he. :D Ja ik had het ook, week voordat ik echt ongesteld werd. Ik was eind sept gestopt, toen eind okt 3 dagen bruin bloed en begin november een duidelijke ongesteldheid :7 Magoed, we gaan het zien! :P Lief! :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:43 schreef Nanadu het volgende:
Barreltje heerlijk he hoe je er per moment verschillend in kan staan :P

Sopho spannened! Morgen testen! hopenlijk begin jij de streepjesregen van eind november/ begin december!

Enferma wie weet is het gewoon in 1 keer raak!

Sethiwe normaal heb ik nooit last van mijn borsten rond mijn menstruatie, mar nu dus al 2 1/2 dag last van pijnlijke borsten. Maar het kan er natuurlijk ook helemaal niks mee te maken hebben :? Laat het maar snel weekend zijn dan weet ik meer. :o
We gaan 't zien... Zoals je kan lezen wil ik mezelf nog niet al te veel hoop geven :+ :s)

Oh, en morgen de sleutel van ons huis O+ We hopen half december verhuisd te zijn :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_104727099
Helaas begin ik nog niet de regen. Het was negatief. Maar zolang ik niet bloed, hoop ik moed. Misschien te vroeg getest.

Wie wil de regen starten deze ronde?
  woensdag 23 november 2011 @ 18:31:06 #20
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_104727536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ah, zo te zien (bruinverlies) ben ik ongesteld aan het worden. Mooi :) Dan heb ik een goed excuus voor mijn eetbuien van de afgelopen twee dagen :D En van het Martijn-zijn-hoofd-eraf-bijten afgelopen zondag.

Bizar genoeg pikt mijn lichaam wel weer zn oude ritme precies op :o Werd voorheen ook altijd op de dinsdag/woensdag ongesteld. Good job, body :)

Hahaha XD Lekker vette dingen smothered in chocolate!! ;) Ghihi.
Jeuj! *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:20 schreef Kwisted het volgende:
Sopho, neem in elk geval niet de predictor. Waar de sensitest bij mij met 4weken smiddags 2 streepjes aangaf (en die zijn supergoedkoop via internet) werd die dure predictor dat niet. die koop ik dus niet meer. Ik ben wel heel benieuwd, dus schiet maar eens op. en wat KatyM zegt, niet teveel drinken van tevoren. Dan heb je lekker geconcentreerde pies :P

Nanadu wanneer ga jij testen?

Coco, fijn als je ongesteld wordt. Dan kun je er weer tegenaan!

Ik ben begonnen met de ovulatiesticks van sensitest. Verwacht mijn eisprong pas in het weekend. Maar door de miskraam weet ik niet of ik regelmatig ben. Dus ik dacht, ik begin maar vast O-)
Zo is het *O* :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_104728061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:17 schreef Sopho het volgende:
Helaas begin ik nog niet de regen. Het was negatief. Maar zolang ik niet bloed, hoop ik moed. Misschien te vroeg getest.

Wie wil de regen starten deze ronde?
Oh, jammer... Maar idd, misschien heb je wel te vroeg getest :)

Ik zou m graag beginnen, maar ik ben zelf ongesteld aan t worden :P
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 19:21:12 #22
309370 Nanadu
pi_104729627
Sopho jammer, maar zoals je zelf al zegt wie weet over een paar dagen wel positief nieuws. Het verschilt echt per persoon hoe snel je het hormoon aanmaakt, bij mij was het bij de eerste ook pas relatief laat te zien.

Kwisted je kan nooit vroeg genoeg beginnen met testen, dan mis je het moment in ieder geval niet!
Ik twijfel nog wanneer ik ga testen, vrijdag is mijn NOD (uitgaande van een cyclus van 37 dagen). Afhankelijk van hoe ik mij voel en hoe ongeduldig ik ben, test ik zondag en anders pas woensdag. Ik wil het graag met ochtendurine doen en zowel maandag als dinsdag moet ik vroeg de deur uit. Maar misschien heb ik daarvoor al duidelijkheid.
pi_104731760
Zonder bij te lezen: afgelopen zaterdag ovulatie, vandaag de hele dag ongesteldheidsbuikpijn, en stevige ook... Vlak na het middaguur druppeltje lichtrood verlies. Nu is de pijn een beetje weggetrokken.
Gisteren algeheel lamlendig. En gevoelige tetten. Mgoed dat laatste heb ik vaker.
Anyroads, ik vind het spannend :D
pi_104732096
Sopho, jij bent gewoon pupo hoor! Even afwachten maar.

Coco, goed dat je cyclus weer present is. Beetje in het oude ritme weer?

Nanadu, ik duim hoor! Spannend.

Mijn NOD is 3 december, mag dat in de OP? O-)
pi_104732138
oeeh dat klinkt goed mango!! wanneer is je nod?

jet wordt wel weer eens tijd voor wat streepjes. Is alweer te lang geleden voor mijn gevoel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')