Vertel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 06:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Grappig. Ik heb mijn mening toch wel bijgesteld in de afgelopen jaren.
ik weet het niet meer.quote:
dat is het enige zinvolle argument wat ik hier tot nu toe over gehoord heb.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat mij niet om Zwarte Piet an sich; het zal best dat een aantal mensen zich niet prettig voelen bij dit feest. Waar het mij om gaat is dat we massaal lijken te buigen voor die kleine groep die dit feest koppelt aan racisme. Probleem is dat het niet stopt bij Zwarte Piet. Als we hier op gaan toegeven zullen we straks op alles gaan toegeven omdat er wel een paar mensen zijn die het racistisch en beledigend vinden. Kuifje is een racist en beledigend. De vader van Pippi Langkous is een racist en beledigend. Bepaalde kinderliedjes zijn racistisch en beledigend. Een tekening van Allah is beledigend. Hans Teeuwen is racistisch en beledigend. Goed, dan passen we dat allemaal aan maar dan is het hek van de dam. Hoe gaan we straks om met mensen die het homohuwelijk beledigend vinden? Als we de kleine groep die Zwarte Piet een belediging vindt gelijk gaan geven, wie verzekert mij dan dat we de kleine groep die het homohuwelijk beledigend vindt straks ook geen gelijk gaan geven?
Wel eens met bovenstaand overigens..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat mij niet om Zwarte Piet an sich; het zal best dat een aantal mensen zich niet prettig voelen bij dit feest. Waar het mij om gaat is dat we massaal lijken te buigen voor die kleine groep die dit feest koppelt aan racisme. Probleem is dat het niet stopt bij Zwarte Piet. Als we hier op gaan toegeven zullen we straks op alles gaan toegeven omdat er wel een paar mensen zijn die het racistisch en beledigend vinden. Kuifje is een racist en beledigend. De vader van Pippi Langkous is een racist en beledigend. Bepaalde kinderliedjes zijn racistisch en beledigend. Een tekening van Allah is beledigend. Hans Teeuwen is racistisch en beledigend. Goed, dan passen we dat allemaal aan maar dan is het hek van de dam. Hoe gaan we straks om met mensen die het homohuwelijk beledigend vinden? Als we de kleine groep die Zwarte Piet een belediging vindt gelijk gaan geven, wie verzekert mij dan dat we de kleine groep die het homohuwelijk beledigend vindt straks ook geen gelijk gaan geven?
dit precies en helemaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:23 schreef simmu het volgende:
[..]
dat is het enige zinvolle argument wat ik hier tot nu toe over gehoord heb.
wat mij stoort aan deze hele 'discussie' is dat die blijkbaar niet op een normale manier gevoerd kan worden. de scheldkanonnades vliegen je om de oren, mensen gillen dat ze niet racistisch zijn om direkt te roepen dat die ander dan maar moet aanpassen of oprotten (en de ironie dan niet zien). bah. al scheldend claimen dat het een kinderfeest is. yuk.
Sowieso gaat het er overal over, hier, op TV, op twitter, facebook, ik kan het echt niet meer horen of zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef Sjeen het volgende:
Eens met Nielsch
Wat mij overigens ook mateloos stoort, is dat het overal in de media ongeacht het tijdstip breed uitgemeten wordt... Mijn dochter verzuchtte vanmorgen dat ze blij was dat ze al niet meer in Sinterklaas geloofde, want anders had ze geen nieuws meer kunnen kijken of radio luisteren.
Ik dacht je bedoeld vast dat dikke jankwijf en ja hoor inderdaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk eigenlijk niet eens dat het zwarte het probleem is maar de kleding, de creolen de rode lippen. Het stereotiep zeg maar. Zoals de discussie nu loopt hebben de pieten straks alle kleuren behalve zwart of bruin
Als ik Anushka Nzume op tv zie zet ik 'm ondertussen uit.zoveel oneigenlijke argumenten, zoveel emotie. Echt overdreven.
Maar goed, er komt nu zoveel racisme los.... Noem me naief maar daar schrik ik echt van. Dus in die zin heeft ze misschien wel een punt.
(Al moet ik denken aan de 'like a girl campain' het is ook maar net wat je je wíl aantrekken. Al is bewustwording wel het begin)
dat was een paar jaar geleden al bij het Sinterklaasjournaal toch? Tamelijk stom vond ik dat toen. Of gezocht vond ik het.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:11 schreef Vlindur het volgende:
Kijk! Er is al een verhaal om de gekleurde Pieten te presenteren. Ze zijn door de regenboog gevaren![]()
http://redpiet.com/Sinter(...)20de%20regenboog.pdf
Een paar jaar geleden volgde ik het Sinterklaasjournaal nog nietquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat was een paar jaar geleden al bij het Sinterklaasjournaal toch? Tamelijk stom vond ik dat toen. Of gezocht vond ik het.
gezocht is t Sinterklaasjournaal altijdquote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat was een paar jaar geleden al bij het Sinterklaasjournaal toch? Tamelijk stom vond ik dat toen. Of gezocht vond ik het.
Het verschil tussen zwarte piet ontzwarten en het huwelijk voor homo's verbieden is dat je met het eerste geen weldenkend mens kwaad doet en met het tweede wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Nielsch het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |