Datquote:Op dinsdag 22 november 2011 06:54 schreef JaapB het volgende:
Bij APK kijken ze naar de uiterlijke staat van de schokbrekers. Dus of ze olie lekken, of ze er rottig uit zien. Functioneel worden de schokbrekers niet getest, is ook geen eis volgens RDW.
hij wil denk ik dat zijn apk weer ingetrokken wordquote:Op dinsdag 22 november 2011 08:50 schreef Palomar het volgende:
wat wil je dan bereiken met het 'confronteren'? Want je zult hoe dan ook gewoon moeten betalen voor die schokbrekers. Dit zitten niet bij de prijs van de APK in ofzo....
wat is zweten, en wat is leken dan ? Staat nergens in het APK wetboek, of te wel per keurmeester verschillend, regels zijn op veel plekken nog veel krommerquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:50 schreef T42 het volgende:
APK IS GEEN GARANTIE VOOR EEN GOEDDE AUTO!!! leer dat nu eens.
en schokdempers die lekken of zweten zijn afkeur. boor je er een gat in en laat je allen olie er uit is het goedkeur. dus zo krom is het.
stabalisator haal ik er meestal onderuitquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat is zweten, en wat is leken dan ? Staat nergens in het APK wetboek, of te wel per keurmeester verschillend, regels zijn op veel plekken nog veel krommer
bij het stuurhuis staat dat alle bouten en moeren ed aanwezig moeten zijn en deugelijk gemonteerd, niet gebroken mogen wezen etc.
pak ik een stabalisator stang, staat enkel dat ie deugelijk gemonteerd moet wezen. Een stuk touw is al APK goedkeur want het zit vast ....
of een uitlaat maken met een cola blikje, is ook goedkeur want gas dicht, en het valt er niet onder uit .....
nee hoor, brekende veren is een kwaal die bij elke auto voor komt, sterker nog, hij staat op #1 van de afkeur punten, en gemiste afkeur puntenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:20 schreef Fer het volgende:
Apk bedrijfje hier in de buurt plakt gewoon een beetje gungum of een sticker op je lekke uitlaat, is ie dicht voor als er een steekproef komt.
Irritanter zijn keurmeesters bij dealers, die kijken naar afkeurpunten die alleen bij dat merk voorkomen. Zo kunnen bij kleine Renaults de schroefveren roesten en breken. Het enige andere merk waar dit euvel bekend is, is Mercedes omdat taxis altijd te hard en te vaak de stoep op rijden. Als je zoiets bij andere merkdealers verteld kijken ze alsof water brand
Niet, we zien ze toch welquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:04 schreef Fer het volgende:
Hoe voorkom je afkeur, busje tectyl op je veren spuiten?
Misselijk makend figuur, of niet dan?quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:17 schreef vronie het volgende:
ach ,een gevalletje keurmeester naaien ,leuk hoor
Prima toch? Als zo'n wrak nog een jaartje kan rondtuffen is dat toch alleen maar mooi? Ik zou liever ook geen onnodige kosten maken als een schokbreker een beetje zweet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:35 schreef Fer het volgende:
Keurmeester foppen, liever naar een keurmeester die de steekproef kan foppen.
Likje tectyl hier, gungum daar. Paar geleende banden voor de keuring en weer een wrak door de apk.
beetje egocentrisch en vanuit de portemonnee gedacht om te zeggen "alleen maar mooi".quote:Op zondag 4 december 2011 23:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Prima toch? Als zo'n wrak nog een jaartje kan rondtuffen is dat toch alleen maar mooi? Ik zou liever ook geen onnodige kosten maken als een schokbreker een beetje zweet.
maar is geen garantiequote:Op maandag 5 december 2011 00:16 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
beetje egocentrisch en vanuit de portemonnee gedacht om te zeggen "alleen maar mooi".
achter de APK schuilt in de verte nog een idee van veiligheid........ voor zowel de bestuurder als de medeweggebruikers.
klopt, er is geen garantie.quote:Op maandag 5 december 2011 12:08 schreef T42 het volgende:
[..]
maar is geen garantieheb ooit een 2cv meegekregen die net gekeurd was, reed over een drempel (25kmh) en de eend zei krak en was dwars door midden.... (was in 2008)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |