abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:37:22 #76
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_115995178
De tafels van 50x100 opschrijven. Papier prikken op het schoolplein.
En nablijven+huiswerk maken tot 5 uur (want de conrector wou naar huis).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_115995951
Bij ons had je , als je in de onderbouw zat als conrector mijnheer Nijholt en dat ging zo:

als je er uit gestuurd werd, moest je je bij hem melden. Hij vroeg dan wat je gedaan had en waarom. Daana was het:"Niet meer doen, hè. Wil je koffie of thee?" en dat was het. ^O^

In de bovenbouw hadden we Busz als conrector en als je daar heen moest was je gewoon ouderwets de lul. Busz was wat dat betreft redelijk berucht.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_115996163
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:18 schreef Aleandra het volgende:
1 x brief gericht aan mijn ouders en die van al mijn klasgenootjes waarin stond dat het absoluut niet geaccepteerd kon worden dat een komplete klas niet in het lesuur verscheen maar ook nog eens door de desbetreffende leraar uit de kroeg gehaald moest worden om 11 uur s'morgens
Wij zelf vonden onze biljartcompetitie jongens tegen de meiden leuker dan biologieles. O-)
Wij zijn ook massaal een keer niet naar een les gegaan. Het was die bewuste dag prachtig weer en als laatste hadden we een proefwerk biologie. Daarvoor zat de tekenles. Wij zijn naar de biologieleraar ( hij was ook onze mentor) gegaan met de mededeling dat tekenen niet door ging en of we ons proefwerk dus een uurtje eerder konden doen.
Dikke prima. ^O^

Een dag later tijdens één van de eerste lessen stormde onze conrector de les in. Woedend uiteraard. We kregen die woensdag een onverwacht schriftelijk Duits en dat telde gewoon mee. Op de opmerking van een klasgenoot dat het onverwachte er nu wel af was reageerde hij maar niet.

Aan het eind van de dag hadden wij natuurkunde, ook van onze mentor. Halverwege de les stapt de conrector binnen en legt ons uit dat het onverwacht schriftelijk niet door gaat omdat onze mentor heeft aan gegeven dat het ook wel een beetje zijn schuld was, maar dat we het niet nog eens moesten flikken.

Wij zaten echt van WTF :D

De conrector was weg en de klas begon de naam van de mentor te scanderen. Zijn reactie:"Ach ja, je moet wat over hebben voor je klas, hè." _O_
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116016029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:56 schreef Curiosity het volgende:
Ik moest ooit eens bij de directeur komen (en nog 2 vriendinnen, apart) omdat ik de klas terroriseerde???.
Ik mocht geen weerwoord geven en ik had op dat moment een koptelefoon op van mijn walkman :D en die moest af, ik zo, "ja maar hij staat niet aan", gelijk een grote bek, "daar heb ik niets mee te maken".
Dat is ook gewoon onbeschoft, vlegel. :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:07:02 #80
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_116048948
Ik heb wel eens de dakgoten mogen leegschrobben omdat ik eruit gestuurd was :'(. Echt, dat zijn toch geen straffen meer?

Op mijn andere school waren ze veel chiller, al die conciërges waren allemaal supercool en de hoofdconciërge was een goede bekende van mijn pa, dus met hem kon ik het nogal vaak op een akkoordje gooien. Ach, en het gebruikelijke nablijven, huiswerk maken, dingen overpennen etc.

En ik was er bij de zoveelste keer uitgestuurd bij Duits, toen had de unitmanager maar besloten dat ik een presentatie moest houden in het Duits. Mocht wel zelf het onderwerp kiezen. Had toen de favoriete band van mijn docent Duits gekozen (Pink Floyd) en aangezien het kwalitatief ook een fatsoenlijke presentatie was heb ik nooit meer problemen met hem gehad. Toffe vent overigens wel ^O^.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_117155617
Ik zat op een internaatschool en daar was he vrijdagmiddag vrij zodat je op tijd met de trein naar huis kon, mits je geen straf had.
Dan werd je s'ochtends door meneer Clarinda, een hele grote pikzwarte vent uit de Ivoorkust, uit de klas gehaald en moest je meer naar het metaallokaal zodat je kon zien dat hij een pot verf over een van de tafels gooide(van metaal).

Dan mocht je om 1 uur terugkomen om de tafels schoon te schuren. En hij maat lachen met zijn bulderende lach.
pi_117193968
Als ik dit zo lees had ik het wel heel relaxed.

Ik heb geloof ik 1 keer een sanctie gehad dat ik na moest blijven. Was ook wel terecht, als je tot maart al 600 uur hebt gemist door te spijbelen. Werd vriendelijk door de conrector uit de les gehaald (was zijn derde poging _O- , de andere twee keer was ik er niet). En kreeg daarna te horen dat ik de rest van de week moest nablijven.

Vond het wel een goede deal, 6 uur nakomen voor 600 (132 volgens zijn administratie) uur spijbelen. Na dag 1 nablijven had ik al door hoe het truckje werkte en kwam ik erachter dat de communicatie nihil was tussen conrectoren en conciërge. De namen van de overblijvers stonden op een whiteboard in het kantoor van de conciërge. Een kleine aanpassing van de einddatum bij mijn naam was voldoende om eronder uit te komen. Ik weet niet of ze de hoop hebben opgegeven daarna, of dat het nooit is opgevallen.

O ja, ook een keer collectief nablijven gehad bij frans. Maar gelukkig trapte de docente in de smoes dat ik een tandartsafspraak had ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 05:40:27 #83
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_118158867
Als je je bij ons te vaak te laat in de les was, of je je op een redelijk milde manier misdragen had moest je je om 8 uur melden bij de congierge in de loge. De school waar ik toen op zat lag op 3 minuten lopen van mijn huis. Wekkertje om 10 voor 8, in je kleren schieten, naar school lopen, je melden en weer terug naar huis om verder te gaan met ontbijten en douchen enz.
Ik vond het nooit zo erg om mij 'vroeg' te moeten melden. :')
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 06:05:01 #84
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_118158884
Wij hadden een hok waar je strafwerk moest schrijven. Dit hok was alleen bereikbaar via het aardrijkskundelokaal.
De aardrijkskundelerares vergat met regelmaat dat er een leerling in het hok zat en draaide dan gewoon haar lokaal op slot met als gevolg dat je echt gevangen zat.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_118234207
Nablijven en papier prikken :'(

eigenlijk gek dat nablijven, dat is gewoon een vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving, gijzeling :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 21 oktober 2012 @ 09:37:49 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_118234302
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 09:20 schreef TLC het volgende:

eigenlijk gek dat nablijven, dat is gewoon een vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving, gijzeling :P
Hoor je niet officieel aanwezig te zijn van het begin van de dag tot het einde? Volgens mij mogen ze je elke dag 8 uur houden of je nu les hebt of niet.

In de examenklas had ik op donderdag gym, engels, 2 tussenuren en dan maatschappijleer... totdat ik al snel flinke ruzie kreeg met de leraar en de rest van het jaar niet meer hoefde te komen... elke donderdag vrij vanaf toen. :)
reset
pi_118234385
Briefje halen bij de conciërge bij te laat komen. Drie keer te laat komen betekende dat je om 8 uur 's ochtends (het zogenaamde nulde uur; op dit tijdstip werd trouwens wel degelijk soms les gegeven, meestal bijles) op school moest verschijnen bij de conciërge en je dan minstens 45 minuten niks kon gaan zitten doen, waar je dat verder ook wilde doen (sigaret roken buiten was dus ook gewoon een optie).

Dit was overigens wel een straf die mijn puberhersens flink afschrikte, want m.n. in de bovenbouw had je vaak pas om half 10 (tweede uur) les, en zelfs dat begon op een gegeven moment al vroeg te worden voor mij.

Voor andere dingen werd meestal de straf nablijven gegeven, en dan moest je wel in een of ander lokaal huiswerk gaan zitten doen. 90% van de tijd was daar geen toezicht. Af en toe moest je nablijven bij de leraar in z'n lokaal, als hij dit wilde en nog op school aanwezig was. Deze straf kon trouwens wel flink oplopen, zodat je uiteindelijk bijvoorbeeld een uur of 5-6, verspreid over drie dagen op school kon nablijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door nowkia op 21-10-2012 09:56:50 ]
pi_118247324
Met Duits een keertje mijn huiswerk niet gemaakt. En dan krijg je een kruisje bij je naam. Bij de 3e keer kreeg je strafwerk: 3 keer de woordenlijst overschrijven. 40 woordjes + lidwoorden plus vertaling.

Ik natuurlijk niet blij, maar vergat het overschrijf werk ("niet belangrijk nu, komt morgen.. etc... "). Uiteindelijk in de volgende les kwam de docent er op terug, en werd het verdubbeld naar 6 keer. Toen was ik het zat, en ging ik in opspraak....
Bij de volgende les vroeg ik haar of het nou 12 keer zou zijn :')...

Nee, ik mocht me melden, en toen kreeg ik van de sector-adjunct-directeur (ja, het is geweldig) te horen dat ik het huiswerk van de vorige keer af moest maken. 20 minuten werk, en klaar... :)

Strafwerk had me veel langer gekost....
--------------------------------------------------
Ook een keer moest ik een psycholisch verhaal schrijven over pesten als straf (ik was heus geen pester, wtf?), maar ik was echt zo zwaar 'pissed off' toen thuis toen ik dat verslag moest schrijven, dat ik alleen maar een heel A4'tje met verwensingen en vloekwoorden voor de sector-adjunct-directeur eruit kon krijgen. >:) >:) >:)
Mijn moeder accepteerde niet dat ik dit zou inleveren, en mijn zus bood aan om zelf wat hierover te typen ^O^ ^O^ ^O^

De volgende dag onder de deur doorgeschoven en me niet gemeld verder, en niks erover gehoord. :P
pi_118247631
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 09:20 schreef TLC het volgende:

Hoezo, werd je vastgeketend ofzo? :')
--------------
Ik had ook wel eens straf gehad, maar heb hem gewoon na 1/3 ervan gepeerd.
ja daaaag :Y :Y :Y

Ook een keer moest ik op de basisschool nablijven tot 16:30 en toen was ik hem ook maar geglipt. Rot toch op zeg met na nablijven :'). Toen ik thuis kwam schrok ik me rot toen ma ongerust met de telefoonhoorn in haar hand het nummer van de school draaide. Gelukkig zei mama toen dat ze me anders zelf wel af had gehaald van school en de leraren even een 'lesje zou gaan leren'.. :) :) :)
pi_118247883
treurig, van die tokkie ouders die het
gezag van een leraar ondermijnen omdat
ze te aso zijn om het wangedrag van hun
kinderen in te zien.
pi_118247993
Vaak korvee (plein vegen, prullenbakken leegmaken). Maar één keer was ik een les engels aan het opnemen met een mp3-speler, de lerares zag dit en vervolgens moest ik 3 uur nakomen. :') Zij kon ook niet tegen deodorant, gingen we extra deodorant spuiten, werd ze boos en ging ze schreeuwen. _O-
If not now, then when.
pi_118250604
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:00 schreef Nielsch het volgende:
kinderen in te zien.
En als je zou zien waar ik om moest nablijven, zou je geheid je bericht intrekken:
Het schoolwerk niet af..... Wangedrag, no way..... :') Moesten die kut-leraren nou maar eens goede uitleg geven over die hoeren-staartdelingen toen.

C'mon zeg, alleen de kutscholen laten kinderen dan tot in de late middag uurtjes zitten.
Of is dit een eenvoudige troll van je?
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:40:48 #93
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_118251286
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:00 schreef Nielsch het volgende:
kinderen in te zien.
Zeker op de basisschool vind ik het nablijven een ramp. Als moeder zit je te wachten tot je kind thuis komt en die komt maar niet omdat een leraar besluit dat hij/zij moet blijven maar niemand die even de ouders op de hoogte brengt.

Nablijven prima, doe dan wel even een berichtje naar de ouders.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_118252371
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:23 schreef GSMboy het volgende:

[..]

En als je zou zien waar ik om moest nablijven, zou je geheid je bericht intrekken:
Het schoolwerk niet af..... Wangedrag, no way..... :') Moesten die kut-leraren nou maar eens goede uitleg geven over die hoeren-staartdelingen toen.

C'mon zeg, alleen de kutscholen laten kinderen dan tot in de late middag uurtjes zitten.
Of is dit een eenvoudige troll van je?
Nee, ik vind het gewoon heel treurig van je tokkiemoeder. Beetje meer respect voor je leraren mag godverdomme wel. Als mijn dochter me zou vertellen dat ze het nablijven heeft geskipped zou ik de leraar bellen met de mededeling dat ze de volgende dag 2x zo lang na mag blijven + corvee mag doen.
pi_118252433
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:40 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Zeker op de basisschool vind ik het nablijven een ramp. Als moeder zit je te wachten tot je kind thuis komt en die komt maar niet omdat een leraar besluit dat hij/zij moet blijven maar niemand die even de ouders op de hoogte brengt.

Nablijven prima, doe dan wel even een berichtje naar de ouders.
Bij ons werden de ouders gewoon gebeld als kinderen na moesten blijven. Als je die dag niet kon nablijven (omdat je ma al bij de school stond ofzo om je op te halen) werd er een in samenspraak met de ouders een andere dag gekozen voor het nablijven.
pi_118252731
Zelf nooit straf gehad, werd er eigenlijk ook nooit uitgestuurd, een jongen uit mijn klas ik van school gestuurd omdat hij een nepbom in de bibliotheek had geplaatst, heel gedoe met AED erbij, en een team van rechercheurs, dat was wel cool want we hadden toen hele middaf vrij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118254795
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, ik vind het gewoon heel treurig van je tokkiemoeder. Beetje meer respect voor je leraren mag godverdomme wel. Als mijn dochter me zou vertellen dat ze het nablijven heeft geskipped zou ik de leraar bellen met de mededeling dat ze de volgende dag 2x zo lang na mag blijven + corvee mag doen.
je snapt verdomme nog steeds mijn vorige post niet, en maar door-trollen. :')
Ga anders even dit topic uit... Dank!

nablijven om wangedrag == Okee, maar nablijven omdat een kind het werk niet af heeft omdat de leraar geen tijd/zin geeft voor wat extra leerling-aandacht == niet okee!

Snap je het nu? Zo ja dan troll je niet, zo wel dan weten we dat je aan het trollen bent :Z :Z

En meteen tokkies erbij betrekken == :') :') x 32545435
pi_118256385
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:47 schreef GSMboy het volgende:

[..]

je snapt verdomme nog steeds mijn vorige post niet, en maar door-trollen. :')
Ga anders even dit topic uit... Dank!

nablijven om wangedrag == Okee, maar nablijven omdat een kind het werk niet af heeft omdat de leraar geen tijd/zin geeft voor wat extra leerling-aandacht == niet okee!

Snap je het nu? Zo ja dan troll je niet, zo wel dan weten we dat je aan het trollen bent :Z :Z

En meteen tokkies erbij betrekken == :') :') x 32545435
Moet je maar gewoon je werk af hebben. En als je het niet snapt was de tijd dat je kon nablijven een mooie gelegenheid geweest om de stof nog eens door te nemen met je leraar.
pi_118265867
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moet je maar gewoon je werk af hebben. En als je het niet snapt was de tijd dat je kon nablijven een mooie gelegenheid geweest om de stof nog eens door te nemen met je leraar.
Dan had de leraar maar tijd over moeten hebbe....... oh wacht, ik sta tegen een troll te lullen.
Nee, ga jij maar snel dit topic uit, volk zoals jou hebben geen bijdrage aan dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door GSMboy op 22-10-2012 19:08:40 ]
pi_118269823
Waarom reageer je als een 13 jarige puber?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')