Bij mij duurde het ongeveer een maand.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer om een eerste oproepkaart te krijgen? Heb een tijdje terug mijn keuring gehad en wil nu wel graag doneren! Er komt binnenkort weer een tattoo aan, vandaar.
Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte hadquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Dat ging ook wel even door mijn hoofdquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:00 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat was voor mij mn hart-test voor de komende tijd. Ik verwachtte een uitnodiging, maar ik kreeg een brief.. Ik dacht dat ik een ernstige ziekte had![]()
Maar ik ben dus ook 0-. Mijn zus en vader zijn ook donor geworden en zijn ook 0-. Al wordt mijn vader bijna nooit opgeroepen. Maar eens per half jaar terwijl hij in goede conditie is. En hij wil ook wel vaker geven, maar hij wordt niet uitgenodigd..
Die kreeg ik ook. Eigenlijk zijn ze best wel een beetje greedy. Ik geef al anti-D, en nu willen ze mijn bloed ook nog. Een van de twee hoor, allebei dat trek ik nietquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:54 schreef CaptainCookie het volgende:
Kreeg vandaag deze brief:
[ afbeelding ]
Ze hebben dus toch wel een tekort aan O-
Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:59 schreef La_Vita het volgende:
Gaan mensen eigenlijk van hun stokje omdat ze bang zijn van naalden of door de halve liter die ze kwijt zijn?![]()
Naalden doen me namelijk helemaal niets, maar als ik opsta word ik wel vaak licht in m'n hoofd. Wil niet zo'n loser zijn die daar even op een bedje moet gaan liggen natuurlijk![]()
Donderdag eerst de keuring, ben benieuwd!
Van je stokje gaan kan gewoon gebeuren, de eerste keer was ik ook flink duizelig na de donatie. Eerste keer is toch spannend en je weet niet precies hoe je lichaam gaat reageren.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Dankjewel![]()
Ik heb 9 piercings, en twee tattoeages, dus daar ligt het 'em niet aan. Het blijft gewoon elke keer weer spannend om een naald in je geprikt te krijgen.
Zie nu al uit naar de volgende keer![]()
(Had trouwens een man van 30-35 tegen over mij, die ging behoorlijk van z'n stokje. Echt zo'n type 'stoere macho')
Ja dat is natuurlijk zo allemaalquote:Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaak komt, doordat ze te weinig hebben gegeten van te voren en dus te slecht zijn voorbereid. Ik ben niet echt bang voor naalden, maar kijk wel niet naar het momen dat de naald bij me naar binnen gaat, op die manier ben ik veel meer ontspannen op dat moment.
En als je even wilt blijven liggen of zitten na de donatie, doen ze er meestal niet zo heel moeilijk over, zeker niet wanneer het niet druk is.. De eerste keer mag je sowieso wat langer blijven zitten of in mijn geval ook als je na een aantal jaren weer opnieuw donor bent geworden.. En er is een plek waar je na afloop koffie-thee krijgt en er liggen meestal broodjes en wat koeken klaar..
Succes donderdag, die keuring stelt niet heel veel voor. Gewoon wat buisjes bloed wat er wordt afgetapt voor controle en kijken welke bloedgroep je hebt. En even een check-up bij een arts.
Ik weet niet of het klopt, maar ik hoor vaak dat de menstruatie een rol speelt.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:43 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk zo allemaal. Keuring stelt idd niet zo ver voor. Hoop gewoon dat m'n bloeddruk en HB hoog genoeg zijn. Twijfel daar weleens aan omdat ik soms licht in mn hoofd ben.
Weet iemand waarom vrouwen eigenlijk minder vaak bloed mogen geven? Dat wij kleiner en zwakker zijn is natuurlijk een non-argument![]()
Dat ben je toch ookquote:
??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??quote:Op maandag 6 februari 2012 19:59 schreef Franknfurter het volgende:
ik ben geen heaumeau. Oke toch wel. Ik voel me een mietje
en verder zitten al mijn waarden goed, maar ik was de laatste keer gewoon een beetje uitgedroogd waarschijnlijk.
Ongesteld word ik niet, dat excuus kan ik dus niet gebruiken
Daarom ook de 'oke toch wel'. Nu we het er toch over hebben, wat een onzin dat homo's niet mogen doneren. Homo's die toch willen doneren liegen gewoon en hun bloed wordt zonder te mekkeren gebruikt.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
??? In je profiel staat dat je een vrouw bent, en in het studentchauffeurs topic vertelde je dat je op vrouwen valt. Toch??
Waarom zou je gaan liegen om te doneren, het is niet alsof doneren nou echt geweldig leuk is, of dat je er echt iets voor krijgt, of iets in die richting?quote:Op maandag 6 februari 2012 20:48 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Daarom ook de 'oke toch wel'. Nu we het er toch over hebben, wat een onzin dat homo's niet mogen doneren. Homo's die toch willen doneren liegen gewoon en hun bloed wordt zonder te mekkeren gebruikt.
Gratis koekjes?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan liegen om te doneren, het is niet alsof doneren nou echt geweldig leuk is, of dat je er echt iets voor krijgt, of iets in die richting?
Waarom wil jij dan zo graag doneren?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan liegen om te doneren, het is niet alsof doneren nou echt geweldig leuk is, of dat je er echt iets voor krijgt, of iets in die richting?
Ik doneer ook niet omdat ik het zo een pretje vind, maar omdat ik vind dat ik dat moet doen omdat ik het kan en anderen niet. In Engeland gaat het zo ver dat een zoon zijn moeder geen bloed mag geven waardoor ze sterft. Terwijl die jongen prima gezond is. Daarbij is het percentage hivpatienten onder hetero's hoger dan onder homo's. Homo's zijn er ontzettend alert op.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat mijn bloed nodig is. Maar als ik iets heb gedaan (vakantie geweest, ziek geweest, tandartsbehandeling) ga ik daar niet over liegen zodat ik tóch kan doneren, omdat ik weet dat zieke mensen die mijn bloed dan krijgen, daar nog veel zieker van kunnen worden.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom wil jij dan zo graag doneren?
Ik neem aan dat homo's hetzelfde motief als jij hebben.
Uhm dat is toch gewoon een feit?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Om gelijk de conclusie te trekken; homo's doen het vaker zonder, met vreemden, en met meerdere mensen = grotere kans op hiv.
Bullshit natuurlijk. Het wordt hoog tijd dat ze deze voorwaarde schrappen.
quote:In 2009 zijn er 1.252 nieuwe hiv-diagnoses gesteld. Van alle nieuwe hiv-diagnoses in 2009 werd 66% vastgesteld bij mannen met homoseksuele contacten.
quote:In Nederland is de hiv-prevalentie bij verschillende bevolkingsgroepen onderzocht: de hoogste hiv-prevalentie werd gezien bij homo/biseksuele mannen (variërend van 0-22%) en injecterende druggebruikers (0-26%); de hiv-prevalentie onder heteroseksuelen varieerde van 0 tot 1,4%.
Maar zoals je dus leest heeft 0-22% van de homoseksuele mannen HIV, en 0-1,4% van de heteroseksuelen. Als je middels een simpele vragenlijst wil schiften op risico, dan is het excluderen van homoseksuele mannen dus een goede optie. Immers, op elke 100 heteroseksuelen vind je gemiddeld 1 HIV-positieve, en op elke 100 homoseksuele mannen misschien wel 22.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:56 schreef Franknfurter het volgende:
Dat wil niet zeggen dat álle homo's dat doen. Daarbij zijn er nog altijd hetero's met hiv dus het is géén homoziekte zoals in de jaren 80 werd aangenomen (waardoor de maatregel werd ingevoerd). Het is een zeer eenzijdige discriminatie die nog nooit is aangetoond. En dát er homo's zijn met hiv, dat staat vast. Net zoals er hetero's zijn met hiv.
Het is alleen zo jammer dat je niet zeker weet of je ziek bent. Er kan altijd iets misgaan, je kunt geïnfecteerd worden door iemand die nog niet weet dat hij ziek is, en dat kan ook als hetero, maar als homo is die kans gewoon groter. En in de eerste 6 weken na infectie kan de bloedbank niet uit jouw bloed bepalen of jij HIV-positief bent, terwijl dat bloed dan wel iemand kan infecteren.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:05 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo'n 10% is homo, ja dan zijn er relatief veel hiv patienten.
90% is hetero, maar daar zitten veel méér hiv patienten tussen, maar het percentage hiv gevallen is kleiner, omdat het een grotere groep is, dus dan is dat risico er ook natuurlijk.
Wat Franknfurter bedoelde met liegen, is dat er homo's zijn die niet zeggen dat ze homo zijn. Dat wil niet zeggen dat deze mannen persé onveilige seks hebben. Als je weet dat je ziek bent, dan doe je dat niet. Hetero of homo. Klaar.
Homoseksuele mannen die verder gezond zijn, waarom zouden die niet mogen doneren? Zij willen toch hetzelfde wat jij (La_Vita) en ik willen, mensen helpen, omdat het kan?
Maar het MAG niet. Dat is het hele euvel. Het is en blijft discriminatie.
Stoppen met roken, zit er zo een paar kilo bijquote:Op maandag 6 februari 2012 22:12 schreef Plums het volgende:
Minimaal 50 kilo, dat wist ik niet. Wel jammer, was serieus aan het nadenken over bloed geven, maar heb nog nooit meer dan 47 kilo gewogen. En momenteel weeg ik zelfs nog minder.
Snap natuurlijk wel dat bloed geven voor mij dan risicovoller is, maar vind het toch erg jammer
Ze hebben allemaal bloed hoor..., en sanquin zal het echt wel goed checken of ze geen hiv / iets hebben. Waar ik altijd ga (Nijmegen) zie ik altijd 'normale' mensen om het zo maar te noemen.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:18 schreef mazaru het volgende:
Soms zie je trouwens mannen in de wachtruimte bij de bloedbank zitten, waar ik hevige twijfels bij heb.
Dat ze bloed hebben geloof ik gelijk. De meeste levende mensen hebben wel wat bloedquote:Op maandag 6 februari 2012 22:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal bloed hoor..., en sanquin zal het echt wel goed checken of ze geen hiv / iets hebben. Waar ik altijd ga (Nijmegen) zie ik altijd 'normale' mensen om het zo maar te noemen.
In ieder geval niet de drugsverslaafde-stereotype, meer de gemiddelde persoon, vaak 40+ toch wel hoewel in Nijmegen ook redelijk wat jongere mensen komen.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Normaal? Wat is voor jou normaal?
Dat valt me ook op. Dat ik de laatste tijd steeds meer jonge mensen in de stoelen zie zitten.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
In ieder geval niet de drugsverslaafde-stereotype, meer de gemiddelde persoon, vaak 40+ toch wel hoewel in Nijmegen ook redelijk wat jongere mensen komen.
De geneeskundefaculteit zit aan de overkant.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:22 schreef rene90 het volgende:
hoewel in Nijmegen ook redelijk wat jongere mensen komen.
Alleen zie ik niet een actie specifiek gericht op de jongere doelgroep voor Sanquin. Ik denk dat ze daar best nog wel een heel stuk kunnen winnen, als ze eens gebruik maken van facebook/twitter kan je denk ik best wel wat jongeren motiveren om bloed te geven.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat valt me ook op. Dat ik de laatste tijd steeds meer jonge mensen in de stoelen zie zitten.
Ik ben maar 1m54 en altijd al dun geweest, dus denk niet dat stoppen met roken helpt hoor (al merk ik dat gauw genoeg, ben toevallig 2 weken geleden gestoptquote:Op maandag 6 februari 2012 22:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Stoppen met roken, zit er zo een paar kilo bij
Ze moeten gewoon eens wat van die hogere scholen afgaan. En daar flink campagne voeren.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Alleen zie ik niet een actie specifiek gericht op de jongere doelgroep voor Sanquin. Ik denk dat ze daar best nog wel een heel stuk kunnen winnen, als ze eens gebruik maken van facebook/twitter kan je denk ik best wel wat jongeren motiveren om bloed te geven.
Ik ben maar 1.58 en heb altijd 48 kg gewogen. Tot ik stopte met roken, toen kwamen er langzaam aan wat kilootjes bij.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:26 schreef Plums het volgende:
[..]
Ik ben maar 1m54 en altijd al dun geweest, dus denk niet dat stoppen met roken helpt hoor (al merk ik dat gauw genoeg, ben toevallig 2 weken geleden gestopt). Maar ook toen ik nog niet rookte woog ik nooit meer dan 47 kilo
Mijn moeder kreeg vroeger altijd een middag vrij van school als ze bloed ging geven. Tegenwoordig is hbo/uni eigen verantwoordelijk dus op dat gebied valt niet zoveel te halen. Misschien er even duidelijk bijzeggen dat er gratis koffie en koek isquote:Op maandag 6 februari 2012 22:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon eens wat van die hogere scholen afgaan. En daar flink campagne voeren.
In dat soort omgevingen zijn er maar een paar nodig die voor moeten gaan, dan volgt de rest vanzelf.
Ik word nog steeds vaak opgeroepen en heb A (pos/neg). In Nijmegen heb je flink wat hoor, zelfs altijd soep, broodjes (kaas/ham etc) en dan nog de verschillende koeken en lekkernijen. Dus voor studenten best voordelig, ga je rond etenstijd neem je lekker een broodje met een soepje.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:30 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mijn moeder kreeg vroeger altijd een middag vrij van school als ze bloed ging geven. Tegenwoordig is hbo/uni eigen verantwoordelijk dus op dat gebied valt niet zoveel te halen. Misschien er even duidelijk bijzeggen dat er gratis koffie en koek te halen valt![]()
Maar is Sanquin wel echt opzoek naar donors van alle bloedgroepen? Volgens mij zijn ze nu vooral opzoek naar o- en hebben ze daarom een actie opgezet.
Wij hadden vorig jaar in onze facultaire intro (Geneeskunde) een kraampje van de bloedbank, daar hebben ze toen bijna 200 nieuwe donoren mee geworven. Ze waren enorm enthousiast, maar dit jaar wilden ze niet weer, omdat ze eigenlijk geen plek hadden voor zoveel nieuwe donoren.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon eens wat van die hogere scholen afgaan. En daar flink campagne voeren.
In dat soort omgevingen zijn er maar een paar nodig die voor moeten gaan, dan volgt de rest vanzelf.
O- zijn ze altijd naar op zoek. Dat geven ze op de spoedeisende hulp in noodgevallen.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:30 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mijn moeder kreeg vroeger altijd een middag vrij van school als ze bloed ging geven. Tegenwoordig is hbo/uni eigen verantwoordelijk dus op dat gebied valt niet zoveel te halen. Misschien er even duidelijk bijzeggen dat er gratis koffie en koek is![]()
Maar is Sanquin wel echt opzoek naar donors van alle bloedgroepen? Volgens mij zijn ze nu vooral opzoek naar o- en hebben ze daarom een actie opgezet.
Hier hebben ze dat niet (dorp), in Utrecht idd ook. Zal ook wel met het aantal studenten te maken hebben ofzoquote:Op maandag 6 februari 2012 22:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik word nog steeds vaak opgeroepen en heb A (pos/neg). In Nijmegen heb je flink wat hoor, zelfs altijd soep, broodjes (kaas/ham etc) en dan nog de verschillende koeken en lekkernijen. Dus voor studenten best voordelig, ga je rond etenstijd neem je lekker een broodje met een soepje.
Ik heb A neg en ben binnen 9 maanden 5 keer opgeroepen...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:30 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Mijn moeder kreeg vroeger altijd een middag vrij van school als ze bloed ging geven. Tegenwoordig is hbo/uni eigen verantwoordelijk dus op dat gebied valt niet zoveel te halen. Misschien er even duidelijk bijzeggen dat er gratis koffie en koek is![]()
Maar is Sanquin wel echt op zoek naar donors van alle bloedgroepen? Volgens mij zijn ze nu vooral opzoek naar o- en hebben ze daarom een actie opgezet.
In Velp hebben ze dat anders wel gewoonquote:Op maandag 6 februari 2012 22:33 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat niet (dorp), in Utrecht idd ook. Zal ook wel met het aantal studenten te maken hebben ofzo
Dankjewelquote:Op maandag 6 februari 2012 22:19 schreef rene90 het volgende:
Waar ik altijd ga (Nijmegen) zie ik altijd 'normale' mensen om het zo maar te noemen.
Als je als man seks hebt gehad met een vrouw met AIDS/hiv mag je na een jaar weer bloed geven. Als homoman met een vaste relatie en getest mag je het nooit. Dat lijkt me toch wel scheef.. of niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:49 schreef the85mc het volgende:
Morgen ga ik weer. Ben benieuwd naar mn hb. En de homo discussie: die is al vaak gevoerd. Is het discriminatie of risico vermindering? Tsja ik snap beide kanten wel. Statistisch gezien hebben homo's vaker hiv. Dan zou je mensen die zelf bloedtransfusie hebben ondergaan ook niet mogen uitsluiten.
Tja, sanquin gelooft wel mensen die het formulier invullen en daar kunnen liegen, maar gelooft geen mensen die zich laten testen en andere risico's uitsluiten.. beetje vreemd..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:18 schreef the85mc het volgende:
Ja dat is ook scheef. Maar dat is het ook dat iemand die zelf een keer bloed heeft gekregen ook geen bloed meer mag geven. Waar leg je de grens? Ik ga er niet over, maar als je risico beperkend denkt snap ik het wel enigszins.
Toch nog een keer hoor: waarom zou je liegen op dat formulier??quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Tja, sanquin gelooft wel mensen die het formulier invullen en daar kunnen liegen, maar gelooft geen mensen die zich laten testen en andere risico's uitsluiten.. beetje vreemd..
Dit wist ik overigens niet, klinkt inderdaad vreemd ja!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je als man seks hebt gehad met een vrouw met AIDS/hiv mag je na een jaar weer bloed geven. Als homoman met een vaste relatie en getest mag je het nooit. Dat lijkt me toch wel scheef.. of niet?
het verschil is denk ik dat een homoman met een vaste relatie op regelmatige basis seks heeft met een andere homoman. Je kan nooit voor 100% garanderen dat jouw partner niet vreemd gaat, en dan komt dat verhoogde risico toch weer om de hoek kijkenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:10 schreef Peter het volgende:
Als je als man eenmalig seks hebt gehad met een vrouw met AIDS/hiv mag je na een jaar weer bloed geven. Als homoman met een vaste relatie en getest mag je het nooit. Dat lijkt me toch wel scheef.. of niet?
Dat zei ik gisteren ook al; MIJN partner kan ook wel vreemdgaan. Dus da's een argument die niet opgaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
het verschil is denk ik dat een homoman met een vaste relatie op regelmatige basis seks heeft met een andere homoman. Je kan nooit voor 100% garanderen dat jouw partner niet vreemd gaat, en dan komt dat verhoogde risico toch weer om de hoek kijken
Nou ja, dat ligt er wel een beetje aan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook al; MIJN partner kan ook wel vreemdgaan. Dus da's een argument die niet opgaat natuurlijk.
dat argument gat toch wel op, omdat de kans dat jouw partner met een wildvreemde onbeschermde anale sex heeft toch echt wel kleiner is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook al; MIJN partner kan ook wel vreemdgaan. Dus da's een argument die niet opgaat natuurlijk.
Haha oke, ik wacht rustig af danquote:Op maandag 6 februari 2012 22:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben maar 1.58 en heb altijd 48 kg gewogen. Tot ik stopte met roken, toen kwamen er langzaam aan wat kilootjes bij.
Ik blijf nu hangen op 54 a 55 kg.
Hier staan ze 1x per jaar ook een week in het ziekenhuis als het aantal donoren weer aan het afnemen isquote:Op maandag 6 februari 2012 22:32 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wij hadden vorig jaar in onze facultaire intro (Geneeskunde) een kraampje van de bloedbank, daar hebben ze toen bijna 200 nieuwe donoren mee geworven. Ze waren enorm enthousiast, maar dit jaar wilden ze niet weer, omdat ze eigenlijk geen plek hadden voor zoveel nieuwe donoren.
vandaar de recente acties om familieleden van bekende -0 donoren te recruterenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:47 schreef douche-eendje het volgende:
En ik kan mij ook bedenken dat ze liever 10 niuewe donoren met 0- dan met bijvoorbeeld mijn B+ hebben.
Toch vind ik zulke dingen wel leuk!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:42 schreef the85mc het volgende:
Voor me was een man die was voor de 105e!! keer bloed geven. Hij was ook 0-. Kom ik aan met mn 7 keer..
ik ook een kaart gekregen!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:43 schreef krullebol81 het volgende:
ik mag weer tussen de 13e en de 27e!
Ik zit bijna op 150quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:42 schreef the85mc het volgende:
Voor me was een man die was voor de 105e!! keer bloed geven. Hij was ook 0-. Kom ik aan met mn 7 keer..
Ik loop iets achter met bijna 20quote:
Dat dus. Kom ik aan met mijn "ik hoop dat ik 5x in 2 jaar tijd haal".quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:55 schreef BrainTeaser het volgende:
Nou de 100 of 150 ga ik niet halen denk ik...
Maar jullie mannen spelen dan ook vals met je 5x per jaar
quote:
Is ook zo.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |