Hey tof...tis idd wel een eindje weg maar wel de moeite waard om naar de public lecture te gaan denk ik.quote:Op maandag 21 november 2011 13:27 schreef falling_away het volgende:
Hij heeft ook een public lecture zo te zien. Jammer dat het zo ver weg is, zou graag eens bij een van zijn lezingen aanwezig zijn.
Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan: als je (Dawkins dus) een voorspelling zou moeten doen van hoe de menselijke soort gaat veranderen in de komende 10.000 tot 100.000 jaar, wat zullen dan de meest opvallende veranderingen zijn?quote:Op maandag 21 november 2011 13:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe groot schat jij de kans dat "de mens" over 10.000 jaar nog bestaat?
http://worldsciencefestival.com/videos/sexuality_across_culturesquote:Op maandag 21 november 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
"Zou god kunnen evolueren"
Maar de toekomstvoorspelling is leuker.
Of als je het controversieel wil houden: "wat is het evolutionaire voordeel van homoseksualiteit ?"
Mooie vraagquote:Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan: als je (Dawkins dus) een voorspelling zou moeten doen van hoe de menselijke soort gaat veranderen in de komende 10.000 tot 100.000 jaar, wat zullen dan de meest opvallende veranderingen zijn?
Dawkins kennende zal zijn antwoord zijn: als er een god bestaat is die door een proces van evolutie tot stand gekomen, en is daarom het antwoord "ja".quote:
If a troll posts in a topic and nobody replies, is it still a troll?quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:51 schreef DonJoris het volgende:
If a tree evolves in a forest and there is nobody around to witness it, does it evolve at all?
Nou, dat is dus niet aannemelijk. Het idee is theoretisch, zelf-overschattend ; arrogant zelfs. Het uitgangspunt is irreëel.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
Wellicht een hele kinderlijke vraag, maar ik ben dan ook een leek. Heb hem hier ook wel eens gesteld, volgens mij.
Het is aannemelijk dat wij binnen enkele eeuwen in staat zullen zijn om een machine te bouwen met alle menselijke kwaliteiten en eigenschappen. Als we dan ook aannemen dat deze machines 'beter' zijn (ze leven langer, kunnen in eigen onderhoud voorzien, zijn afbreekbaar en efficiënt in handelen) dan is het niet ondenkbaar dat de mens zoals wij die kennen langzaam wordt vervangen door deze machines.
Is dit dan een volgende stap in de evolutie van de mens? Of spreken we hier dan van een nieuwe soort en 'stopt' de menselijke evolutie op het moment dat de eerste van deze machines wordt gebouwd en verdwijnt onze soort naar de eeuwige jachtvelden?
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:10 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nou, dat is dus niet aannemelijk. Het idee is theoretisch, zelf-overschattend ; arrogant zelfs. Het uitgangspunt is irreëel.
"Wij" zullen dat niet kunnen. Regret it, take it, leave it, do as youy please. It's not realistic.
Je post doet me aan twee dingen denken:quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
Wellicht een hele kinderlijke vraag, maar ik ben dan ook een leek. Heb hem hier ook wel eens gesteld, volgens mij.
Het is aannemelijk dat wij binnen enkele eeuwen in staat zullen zijn om een machine te bouwen met alle menselijke kwaliteiten en eigenschappen. Als we dan ook aannemen dat deze machines 'beter' zijn (ze leven langer, kunnen in eigen onderhoud voorzien, zijn afbreekbaar en efficiënt in handelen) dan is het niet ondenkbaar dat de mens zoals wij die kennen langzaam wordt vervangen door deze machines.
Is dit dan een volgende stap in de evolutie van de mens? Of spreken we hier dan van een nieuwe soort en 'stopt' de menselijke evolutie op het moment dat de eerste van deze machines wordt gebouwd en verdwijnt onze soort naar de eeuwige jachtvelden?
We will never knowquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
If a troll posts in a topic and nobody replies, is it still a troll?
Hear hear, kansloze opmerking zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Onderbouwing?
En dan nog, vervang 'het is aannemelijk' door 'stel dat'. De vraag blijft overeind.
Omdat de vrouwen dikkere konten hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef DonJoris het volgende:
Waarom hebben afrikanen grote piemels?
Richard? hoe gaat het ermee jongen.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:06 schreef Killaht het volgende:
[..]
Omdat de vrouwen dikkere konten hebben.
Ja, goed ik googlede mijn naam en zag dat jullie vragen hadden, band maar los.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:12 schreef DonJoris het volgende:
[..]
Richard? hoe gaat het ermee jongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |