abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104625640
TT vat het topic al samen, maar hier de achtergrond:
TS heeft de kans om een vraag te stellen aan de heer Dawkins, mits dit een goede vraag is. Hji komt in Groningen voor de opening van een nieuw gebouw van de RUG en hierbij komt een publieke discussie in de Martinikerk (hoe ironisch :') ). Bij voorkeur is de vraag gerelateerd aan de biologie en niet aan theïstische vraagstukken. Denk mee en wellicht kan ik de vraag aan de heer Dawkins persoonlijk vragen.
Extremistisch gematigd.
  maandag 21 november 2011 @ 13:10:07 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104625920
Tsja hij één van de grootste evolutiebiologen. Daar weet hij ook meer vanaf dan van theïsme.

Ik zal er eens over nadenken. Een goede vraag is altijd wel leuk.
pi_104626488
Hij heeft ook een public lecture zo te zien. Jammer dat het zo ver weg is, zou graag eens bij een van zijn lezingen aanwezig zijn.
Alpha kenny one
  maandag 21 november 2011 @ 13:27:50 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104626496
Hoe groot schat jij de kans dat "de mens" over 10.000 jaar nog bestaat?
censuur :O
pi_104627002
Of hij de voortplanting nog wel eens beoefend?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_104627792
Waarom hebben afrikanen grote piemels?
  maandag 21 november 2011 @ 14:47:27 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_104629591
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:27 schreef falling_away het volgende:
Hij heeft ook een public lecture zo te zien. Jammer dat het zo ver weg is, zou graag eens bij een van zijn lezingen aanwezig zijn.
Hey tof...tis idd wel een eindje weg maar wel de moeite waard om naar de public lecture te gaan denk ik. :Y

Kan ff geen vraag bedenken zo snel. Zou het zoeken in een vraag over zijn recente werk, er staat genoeg in "The Greatest Show ..." om wel tot een leuke vraag te komen lijkt me. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_104631932
Wat te denken dat je hem vraagt wat hij als ontspanning doet wanneer hij niet vaktechnisch bezig is. :)Schaken mag hij niet noemen moet je zeggen. :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104642884
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe groot schat jij de kans dat "de mens" over 10.000 jaar nog bestaat?
Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan: als je (Dawkins dus) een voorspelling zou moeten doen van hoe de menselijke soort gaat veranderen in de komende 10.000 tot 100.000 jaar, wat zullen dan de meest opvallende veranderingen zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_104643021
"Zou god kunnen evolueren" ;)

Maar de toekomstvoorspelling is leuker.
Of als je het controversieel wil houden: "wat is het evolutionaire voordeel van homoseksualiteit ?"
pi_104643219
deze vraag : in hoeverre is economie, en macro-economisch gedrag, door biologie bepaald ?
?
?
?
?
?
zes genoeg ?

(dus niet individueel, of micro-eco nomisch ; stelling ; biologie is immers ook macro- georienteerd) ;
pi_104658194
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:

Maar de toekomstvoorspelling is leuker.
Of als je het controversieel wil houden: "wat is het evolutionaire voordeel van homoseksualiteit ?"
http://worldsciencefestival.com/videos/sexuality_across_cultures

Interessant stukje uit een lezing van een ander persoon over dit onderwerp ;)
Extremistisch gematigd.
pi_104658289
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn vraag sluit hier een beetje bij aan: als je (Dawkins dus) een voorspelling zou moeten doen van hoe de menselijke soort gaat veranderen in de komende 10.000 tot 100.000 jaar, wat zullen dan de meest opvallende veranderingen zijn?
Mooie vraag :) Ook die van Quirigua kan ik wel waarderen.
Extremistisch gematigd.
pi_104658331
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
Dawkins kennende zal zijn antwoord zijn: als er een god bestaat is die door een proces van evolutie tot stand gekomen, en is daarom het antwoord "ja". :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_104665170
If a tree evolves in a forest and there is nobody around to witness it, does it evolve at all?
pi_104669104
Wellicht een hele kinderlijke vraag, maar ik ben dan ook een leek. Heb hem hier ook wel eens gesteld, volgens mij.

Het is aannemelijk dat wij binnen enkele eeuwen in staat zullen zijn om een machine te bouwen met alle menselijke kwaliteiten en eigenschappen. Als we dan ook aannemen dat deze machines 'beter' zijn (ze leven langer, kunnen in eigen onderhoud voorzien, zijn afbreekbaar en efficiënt in handelen) dan is het niet ondenkbaar dat de mens zoals wij die kennen langzaam wordt vervangen door deze machines.

Is dit dan een volgende stap in de evolutie van de mens? Of spreken we hier dan van een nieuwe soort en 'stopt' de menselijke evolutie op het moment dat de eerste van deze machines wordt gebouwd en verdwijnt onze soort naar de eeuwige jachtvelden?
pi_104671208
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:51 schreef DonJoris het volgende:
If a tree evolves in a forest and there is nobody around to witness it, does it evolve at all?
If a troll posts in a topic and nobody replies, is it still a troll?
Alpha kenny one
pi_104674173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
Wellicht een hele kinderlijke vraag, maar ik ben dan ook een leek. Heb hem hier ook wel eens gesteld, volgens mij.

Het is aannemelijk dat wij binnen enkele eeuwen in staat zullen zijn om een machine te bouwen met alle menselijke kwaliteiten en eigenschappen. Als we dan ook aannemen dat deze machines 'beter' zijn (ze leven langer, kunnen in eigen onderhoud voorzien, zijn afbreekbaar en efficiënt in handelen) dan is het niet ondenkbaar dat de mens zoals wij die kennen langzaam wordt vervangen door deze machines.

Is dit dan een volgende stap in de evolutie van de mens? Of spreken we hier dan van een nieuwe soort en 'stopt' de menselijke evolutie op het moment dat de eerste van deze machines wordt gebouwd en verdwijnt onze soort naar de eeuwige jachtvelden?
Nou, dat is dus niet aannemelijk. Het idee is theoretisch, zelf-overschattend ; arrogant zelfs. Het uitgangspunt is irreëel.
"Wij" zullen dat niet kunnen. Regret it, take it, leave it, do as youy please. It's not realistic.
pi_104674515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:10 schreef quirigua het volgende:

[..]

Nou, dat is dus niet aannemelijk. Het idee is theoretisch, zelf-overschattend ; arrogant zelfs. Het uitgangspunt is irreëel.
"Wij" zullen dat niet kunnen. Regret it, take it, leave it, do as youy please. It's not realistic.
Onderbouwing?

En dan nog, vervang 'het is aannemelijk' door 'stel dat'. De vraag blijft overeind.
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:36:46 #20
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_104677328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:34 schreef Mystikvm het volgende:

Je post doet me aan twee dingen denken:
- de technologische singulariteit, en;
- genes, memes en temes
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_104753450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:39 schreef falling_away het volgende:

[..]

If a troll posts in a topic and nobody replies, is it still a troll?
We will never know
pi_104758593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onderbouwing?

En dan nog, vervang 'het is aannemelijk' door 'stel dat'. De vraag blijft overeind.
Hear hear, kansloze opmerking zonder onderbouwing.
  donderdag 24 november 2011 @ 15:06:10 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_104761350
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef DonJoris het volgende:
Waarom hebben afrikanen grote piemels?
Omdat de vrouwen dikkere konten hebben.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_104761542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:06 schreef Killaht het volgende:

[..]

Omdat de vrouwen dikkere konten hebben.
Richard? hoe gaat het ermee jongen.
  donderdag 24 november 2011 @ 15:23:21 #25
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_104761886
quote:
99s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:12 schreef DonJoris het volgende:

[..]

Richard? hoe gaat het ermee jongen.
Ja, goed ik googlede mijn naam en zag dat jullie vragen hadden, band maar los. O~)
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')