Wegens aankoop van een ESP Eclipse gaan mijn 2 ESP LTD's de deur uit omdat ze toch maar aan de muur hangen.
Het gaat om een EC1000 Snow White en Vintage Black (mat zwart)
![213274i.jpg]()
Belachelijk gave en goede gitaren met een superdik geluid. In mijn zoektocht naar de ideale gitaar ben ik ondertussen alle grote merken wel langs geweest en allemaal hadden ze wel iets wat het net niet had. Deze twee waren de beste die ik was tegen gekomen na een hoop Ibanez/Gibson/Fender in m'n handen/bezig te hebben gehad. Totdat ik de orginele ESP kocht die daar nog net een stukje boven zit

Maarja deze twee gaan dus de deur uit, super gitaren waar je onmogelijk niet van kan gaan houden

Ik heb twee sets elementen. Een EMG 81/85 en een 81/60. Omdat EMG met solderless aansluitingen werkt kan ik de 85 of 60 in de nek in elke van de gitaar opnieuw erin klikken dus wie het eerst komt mag het eerst kiezen

.
ESP EC1000 VB
quote:
Set-Neck Construction
24.75" Scale
Mahogany Body
Mahogany Neck
Ebony Fingerboard
42mm Standard Nut
Thin U Neck Contour
24 XJ Frets
Gold Hardware
ESP Locking Tuners
Tonepros Locking TOM Bridge & Tailpiece
EMG 81 (B) / 60 (N) Active p.u.
Finish: VB (Vintage Black)
3-Way Toggle
Bridge Volume
Neck Volume
Master Tone
![EC-1000_VB.jpg]()
EC1000 SW
quote:
Set-Neck
24.75” Scale
Mahogany Body
Mahogany Neck
Rosewood Fingerboard
42mm Earvana Compensated Nut
Thin U Neck Contour
24 XJ Frets
Black Nickel Hardware
ESP Locking Tuners
Tonepros Locking TOM & Tail
EMG 81 (B) / 60 (N) Active p.u.
Finish: SW
![EC-1000_SW.jpg]()
De gitaren zijn in prima staat qua beschadegingen, geen rare dingen, alleen de standaard krasjes (buckleware) op de achterkant zoals gewoonlijk.
Enige puntje wat ik aan moet kaarten zijn de locking tuners. Deze werken als volgt:
Je doet eerst de snaar door de brug, dan trek je hem door de tuner heen, dan kan je hem locken terwijl je de snaar al strak trekt. Hierdoor hoef je je tuner nog maar een kwart slag te draaien en zit je niet een uur te draaien met snaren vervangen waardoor dit lekker snel gaat.
Het is dus geen floyd rose systeem waarbij de tuners zelf gelocked zijn zoals veel mensen denken het is puur het vast zetten van de snaar. De tuners zelf blijven perfect op stemming zonder problemen.
Bij de EC1000 VB is 1 van deze locking systemen kapot, dit komt er dus op neer dat dit systeem nu werkt als een gewone tuner dus het enige verschil is dat je 4 keer meer moet draaien voor je snaar er op legt. Voor mij nooit een probleem geweest dus

Testen kan altijd in Delft.
Prijzen:
LTD EC1000 SW 650
LTD EC1000 VB 630 (scheelt je de 2 tientjes als je eventueel de tuner zou willen vervangen en hem helemaal terug wil hebben in orginele staat)