Cruijff zei dat Davids er zat om conflicten met jeugdspelertjes op te lossen. Nogmaals, daar is een RvC niet voor. De RvC van Ajax vergadert maar 4x per jaar, da's niet genoeg om goed in te springen op conflicten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De RvC moet ook de kennis bezitten die nodig is en de directie adviseren. Davids brengt die kennis mee.
jaquote:
Dat is wel zo maar hij is als lid van RVC wel betrokken bij de club en kan dus informeel met zo'n jongen en/of zijn familie pratenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Cruijff zei dat Davids er zat om conflicten met jeugdspelertjes op te lossen. Nogmaals, daar is een RvC niet voor. De RvC van Ajax vergadert maar 4x per jaar, da's niet genoeg om goed in te springen op conflicten.
informeel, precies ja, informeel. op basis van wat je informeel voor een club doet kan de aandeelhoudersvergadering niet besluiten om je weg te sturen danwel te behouden. terwijl een RvC een directie wel weg kan sturen wegens taken die ze formeel zouden moeten doenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar hij is als lid van RVC wel betrokken bij de club en kan dus informeel met zo'n jongen en/of zijn familie praten
Hoe het hele plan in de praktijk in zijn werk gaat heb ik geen zicht op. Er is natuurlijk een reden waarom ze mij niet om advies hebben gevraagdquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe werkt dat in de praktijk dan? Stel ik ben Manchester City en ik wil van der Wiel kopen, bij wie moet ik me dan melden? Bij Jonk, Bergkamp of de Boer? Of moet ik met alle 3 om tafel? En wie bepaalt uiteindelijk of de speler weg mag en voor welk bedrag? Doen ze dat met z'n 3-en in stemming?
Helemaal leuk wordt het als die 3 onderling onenigheid krijgen. Dan krijgt zo'n talent van zijn directe jeugdtrainer te horen dat ie weg mag, maar vervolgens meldt de Boer in de media dat ie niet weg mag.
Kan ik het gehele plan van Cruijff ook nog ergens teruglezen zodat ik weet waarover ik praat?
Was dat hele verhaal ook niet een beetje van toepassing op zijn stage bij De Toekomst? Dat hij op die manier wat meer met de kids om kon gaan?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar hij is als lid van RVC wel betrokken bij de club en kan dus informeel met zo'n jongen en/of zijn familie praten
ik hoop dat iemand het plan van cruijff boven tafel weet te halen zodat we erover kunnen oordelen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe het hele plan in de praktijk in zijn werk gaat heb ik geen zicht op. Er is natuurlijk een reden waarom ze mij niet om advies hebben gevraagd
Maar zo gek is mijn opmerking toch niet? Blind heeft een functie gekregen die eigenlijk (volgens het plan van Cruijff) helemaal niet bestaat.
Ik zou het plan van Cruijff ook wel eens helemaal op papier willen zien en dan niet opgeschreven door 1 of ander figuur die denkt te weten hoe het in elkaar zit of een Cruijff adept, maar een officieel document. Dat is volgens mij wel lastig, want ik heb niet het idee dat het bestaat...
quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe het hele plan in de praktijk in zijn werk gaat heb ik geen zicht op. Er is natuurlijk een reden waarom ze mij niet om advies hebben gevraagd
Maar zo gek is mijn opmerking toch niet? Blind heeft een functie gekregen die eigenlijk (volgens het plan van Cruijff) helemaal niet bestaat.
Ik zou het plan van Cruijff ook wel eens helemaal op papier willen zien en dan niet opgeschreven door 1 of ander figuur die denkt te weten hoe het in elkaar zit of een Cruijff adept, maar een officieel document. Dat is volgens mij wel lastig, want ik heb niet het idee dat het bestaat...
Die 3 liggen volledig op 1 lijn, ben ik van overtuigd. Dat voorbeeldje van je zie ik echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik hoop dat iemand het plan van cruijff boven tafel weet te halen zodat we erover kunnen oordelen.
Een Triumviraat dat de technische leiding in handne heeft geloof ik niet in, want dan gaan discussies zo:
de Boer: Ik wil boerrigter halen! Die is nodig, want we hebben geen goeie aanvaller!
Jonk: Wtf, er zit een goeie in het 2e, stel die eens op dan!
de Boer: Maar die is pas 16, die kan nog geen volledig programma aan
Jonk: Ah jawel hij is vroeg voro zijn leeftijd
de Boer: En toch wil ik boerrigter!!!!
Jonk:
de Boer: Ja dat je zo zeurt begrijp ik wel, jouw doelstelling is spelers opleiden voor het eerste, de mijne is kampioen worden!
Wie hakt dan de knoop door?
De technisch directeur lijkt mij. Degene die de lange termijn en beleid bewaakt.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik hoop dat iemand het plan van cruijff boven tafel weet te halen zodat we erover kunnen oordelen.
Een Triumviraat dat de technische leiding in handne heeft geloof ik niet in, want dan gaan discussies zo:
de Boer: Ik wil boerrigter halen! Die is nodig, want we hebben geen goeie aanvaller!
Jonk:
de Boer: Ja dat je zo zeurt begrijp ik wel, jouw doelstelling is spelers opleiden voor het eerste, de mijne is kampioen worden!
die zou er dus niet moeten zijn, volgens cruijff. dat wordt dan dus de AD. Die dan ook TD is. Anders kan het bijna niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 03:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De technisch directeur lijkt mij. Degene die de lange termijn en beleid bewaakt.
Maar het punt van Cruijff is nou juist dat je niet moet denken in poppetjes maar in posities. Het systeem moet ook goed zijn als er andere poppetjes komen, want je kunt er donder op zeggen dat er aan Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp getrokken gaat worden. Wat als die onenigheid hebben, wie hakt dan de knoop door, of gaat dat met een stemming?quote:Op woensdag 23 november 2011 02:53 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
Die 3 liggen volledig op 1 lijn, ben ik van overtuigd. Dat voorbeeldje van je zie ik echt niet gebeuren.
Thanks iig voor deel 1! Ik zal het zo eens door lezen!quote:Over dat rapport, toen Coronel & Rik van den Boog er nog zaten hebben ze dat bureau in dienst genomen die hun adviseerde om zoveel mogelijk te lekken. Het plan van Cruijff is toen ook 'gelekt'.
Is in maart geschreven en ik heb geen flauw idee of het nog aangepast is, het gaat voornamelijk over de jeugdopleiding en de structuur van de organisatie.
'Deel 1: Voetbalontwikkeling'
Hier heb je de link: http://www.nietnuttig.nl/(...)_Cruijff_832910a.pdf
Moet je even de pdf downloaden en dan right click -> met de klok mee roteren, dan kun je het lezen.
Zijn waarschijnlijk meerdere delen, dit is deel 1 zie ik net. Dit is volgens mij de enige die is uitgelekt. Geen idee hoeveel delen er zijn van dat rapport.
Dat is het denk ik ja, daarom wil die ook een AD met voetbal achtergrond en een commercieel/financieel directeur erbij als de AD daar minder in is.quote:Op woensdag 23 november 2011 03:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die zou er dus niet moeten zijn, volgens cruijff. dat wordt dan dus de AD. Die dan ook TD is. Anders kan het bijna niet.
twitter:AT5 twitterde op woensdag 23-11-2011 om 11:30:02Zelfs EO-presentator (en Ajax-fan) Bert van Leeuwen wil helpen bij het oplossen van de huidige bestuurscrisis bij Ajax. http://t.co/cyfSqjlq reageer retweet
quote:Op woensdag 23 november 2011 11:37 schreef Haaibaaike het volgende:
twitter:AT5 twitterde op woensdag 23-11-2011 om 11:30:02Zelfs EO-presentator (en Ajax-fan) Bert van Leeuwen wil helpen bij het oplossen van de huidige bestuurscrisis bij Ajax. http://t.co/cyfSqjlq reageer retweet
http://www.telegraaf.nl/p(...)ediner___.html?p=2,1quote:Cruijff en Van Gaal welkom in Het Familiediner
van onze redactie
AMSTERDAM - Presentator Bert van Leeuwen laat weten dat Johan Cruijff en Louis van Gaal van harte welkom zijn in zijn programma Het Familiediner, waarin hij gebroken families helpt de eerste stap te zetten om weer tot elkaar te komen.
De presentator vertelt in het AD dat hij bij de voetbalclub genoeg zaken ziet die hij ook bij familieconflicten tegenkomt. "Een samenraapsel van misvattingen, woorden die over en weer verdraaid en verkeerd begrepen worden. Ooit is er kennelijk iets voorgevallen, daarna hebben beide partijen de hakken in het zand gezet en komt het op hun eergevoel aan."
"Ajax mag me altijd bellen", vertelt Bert, die fan is van de voetbalclub. "Ik zou vooral willen proeven of er een echte wil is om eruit te komen, zonder verborgen agenda. Is die wil er oprecht, dan gaat het waarschijnlijk wel lukken."
Jonk en Bergkamp hebben een contract voor onbepaalde tijd. Dat is ook langer termijn natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2011 03:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De technisch directeur lijkt mij. Degene die de lange termijn en beleid bewaakt.
Zou wel geweldig zijnquote:Op woensdag 23 november 2011 13:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)ediner___.html?p=2,1
![]()
![]()
, dat moet toch hilarische tv opleveren
Bert wat staat er op het menu: zure bommen en zwart geblakerde hamburgers
het is toch zo dat Jonk, Bergkamp en De Boer (hun functies) gedrieen de baas zijn ? Het zal wel zo zijn dat het unaniem moet gebeuren, dar is toch niets mis mee. Beter dat dan 1 iemand bepaalt zoals Van Basten die carte blanche had of Jol die allerlei niet fitte spelers haalde.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jonk:
Ik schat in: een kijkcijferkanonquote:Op woensdag 23 november 2011 15:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zou wel geweldig zijn
Ze zouden wel gek zijn als ze het zouden doen. Echt alles over tafel smijten waar iedereen en alles het kan zien.
Cruijff noemt dat in zijn rapport 'georganiseerde chaos', iets wat op zich al een paradox is. Kortom, wie hakt de knopen daarin door en hoe gebeurt dat in de praktijk? Als het werkt is het geweldig, maar die kans schat ik, tot nu toe, naar aanleiding van wat ik er van gelezen heb, niet hoog inquote:Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is toch zo dat Jonk, Bergkamp en De Boer (hun functies) gedrieen de baas zijn ? Het zal wel zo zijn dat het unaniem moet gebeuren, dar is toch niets mis mee. Beter dat dan 1 iemand bepaalt zoals Van Basten die carte blanche had of Jol die allerlei niet fitte spelers haalde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |