abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:00:12 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104682983
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:58 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Davids en kennis?
Op dat gebied wel, tenminste; ervaringskennis
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:05:12 #102
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_104683170
Ik heb een vrij slechte oplossing verzonnen: maak Jeroen Verhoeven de baas. Hij bestelt voor iedereen pizza en iedereen zegt tegen elkaar: "O, dat ziet er lekker uit. Mag ik een stukje van jouw pizza?" Wat volgt is een verbroederings- en voedselfrenzy, uitlopend op een ArenA-wijd voedselgevecht. Als Ten Have en Cruijff de brokken deeg, kaas en tomatensaus van hun jasje vegen, zeggen ze tegen elkaar: "Waar zijn we eigenlijk mee bezig? Wat wij doen is nog kinderachtiger dan pizza gooien. Laten we de strijdbijl begraven." ^O^
Look behind you! It's your ass!
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:15:15 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104683539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De RvC moet ook de kennis bezitten die nodig is en de directie adviseren. Davids brengt die kennis mee.
Cruijff zei dat Davids er zat om conflicten met jeugdspelertjes op te lossen. Nogmaals, daar is een RvC niet voor. De RvC van Ajax vergadert maar 4x per jaar, da's niet genoeg om goed in te springen op conflicten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 november 2011 @ 18:54:32 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104685218
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:58 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Davids en kennis?
ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:56:12 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104685302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Cruijff zei dat Davids er zat om conflicten met jeugdspelertjes op te lossen. Nogmaals, daar is een RvC niet voor. De RvC van Ajax vergadert maar 4x per jaar, da's niet genoeg om goed in te springen op conflicten.
Dat is wel zo maar hij is als lid van RVC wel betrokken bij de club en kan dus informeel met zo'n jongen en/of zijn familie praten
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:36:13 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104687079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is wel zo maar hij is als lid van RVC wel betrokken bij de club en kan dus informeel met zo'n jongen en/of zijn familie praten
informeel, precies ja, informeel. op basis van wat je informeel voor een club doet kan de aandeelhoudersvergadering niet besluiten om je weg te sturen danwel te behouden. terwijl een RvC een directie wel weg kan sturen wegens taken die ze formeel zouden moeten doen ;).
Daarom is het ook zo'n slecht idee om als RvC leden allemaal directietaken op je te nemen zoals Cruijff nu doet en zoals Cruijff nu wil dat Davids doet.

Anyway, die hele crisis is gewoon een ver uitgezaaide vorm van kanker. Zie er maar eens vanaf te komen zonder dat het na een paar jaar weer de kop opsteekt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:38:04 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104702827
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe werkt dat in de praktijk dan? Stel ik ben Manchester City en ik wil van der Wiel kopen, bij wie moet ik me dan melden? Bij Jonk, Bergkamp of de Boer? Of moet ik met alle 3 om tafel? En wie bepaalt uiteindelijk of de speler weg mag en voor welk bedrag? Doen ze dat met z'n 3-en in stemming?

Helemaal leuk wordt het als die 3 onderling onenigheid krijgen. Dan krijgt zo'n talent van zijn directe jeugdtrainer te horen dat ie weg mag, maar vervolgens meldt de Boer in de media dat ie niet weg mag :').

Kan ik het gehele plan van Cruijff ook nog ergens teruglezen zodat ik weet waarover ik praat? :D
Hoe het hele plan in de praktijk in zijn werk gaat heb ik geen zicht op. Er is natuurlijk een reden waarom ze mij niet om advies hebben gevraagd ;)
Maar zo gek is mijn opmerking toch niet? Blind heeft een functie gekregen die eigenlijk (volgens het plan van Cruijff) helemaal niet bestaat.

Ik zou het plan van Cruijff ook wel eens helemaal op papier willen zien en dan niet opgeschreven door 1 of ander figuur die denkt te weten hoe het in elkaar zit of een Cruijff adept, maar een officieel document. Dat is volgens mij wel lastig, want ik heb niet het idee dat het bestaat...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:39:06 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104702874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Was dat hele verhaal ook niet een beetje van toepassing op zijn stage bij De Toekomst? Dat hij op die manier wat meer met de kids om kon gaan?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_104702881
Ajax *O* *O*

En de helden van de toekomst op de bank _O_
AFC AJAX
AMSTERDAM
  woensdag 23 november 2011 @ 00:55:22 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104705375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe het hele plan in de praktijk in zijn werk gaat heb ik geen zicht op. Er is natuurlijk een reden waarom ze mij niet om advies hebben gevraagd ;)
Maar zo gek is mijn opmerking toch niet? Blind heeft een functie gekregen die eigenlijk (volgens het plan van Cruijff) helemaal niet bestaat.

Ik zou het plan van Cruijff ook wel eens helemaal op papier willen zien en dan niet opgeschreven door 1 of ander figuur die denkt te weten hoe het in elkaar zit of een Cruijff adept, maar een officieel document. Dat is volgens mij wel lastig, want ik heb niet het idee dat het bestaat...
ik hoop dat iemand het plan van cruijff boven tafel weet te halen zodat we erover kunnen oordelen.
Een Triumviraat dat de technische leiding in handne heeft geloof ik niet in, want dan gaan discussies zo:

de Boer: Ik wil boerrigter halen! Die is nodig, want we hebben geen goeie aanvaller!
Jonk: Wtf, er zit een goeie in het 2e, stel die eens op dan!
de Boer: Maar die is pas 16, die kan nog geen volledig programma aan
Jonk: Ah jawel hij is vroeg voro zijn leeftijd
de Boer: En toch wil ik boerrigter!!!!
Jonk: :{
de Boer: Ja dat je zo zeurt begrijp ik wel, jouw doelstelling is spelers opleiden voor het eerste, de mijne is kampioen worden!

Wie hakt dan de knoop door?
Een gedicht over Maanvis
pi_104706887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 00:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik hoop dat iemand het plan van cruijff boven tafel weet te halen zodat we erover kunnen oordelen.
Een Triumviraat dat de technische leiding in handne heeft geloof ik niet in, want dan gaan discussies zo:

de Boer: Ik wil boerrigter halen! Die is nodig, want we hebben geen goeie aanvaller!
de Boer: Ja dat je zo zeurt begrijp ik wel, jouw doelstelling is spelers opleiden voor het eerste, de mijne is kampioen worden!

Die 3 liggen volledig op 1 lijn, ben ik van overtuigd. Dat voorbeeldje van je zie ik echt niet gebeuren.

Over dat rapport, toen Coronel & Rik van den Boog er nog zaten hebben ze dat bureau in dienst genomen die hun adviseerde om zoveel mogelijk te lekken. Het plan van Cruijff is toen ook 'gelekt'.

Is in maart geschreven en ik heb geen flauw idee of het nog aangepast is, het gaat voornamelijk over de jeugdopleiding en de structuur van de organisatie.

'Deel 1: Voetbalontwikkeling'

Hier heb je de link: http://www.nietnuttig.nl/(...)_Cruijff_832910a.pdf

Moet je even de pdf downloaden en dan right click -> met de klok mee roteren, dan kun je het lezen. :P

Zijn waarschijnlijk meerdere delen, dit is deel 1 zie ik net. Dit is volgens mij de enige die is uitgelekt. Geen idee hoeveel delen er zijn van dat rapport.

[ Bericht 3% gewijzigd door j0rdiiii op 23-11-2011 03:14:25 ]
pi_104707221
quote:

[..]

De technisch directeur lijkt mij. Degene die de lange termijn en beleid bewaakt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 23 november 2011 @ 03:55:23 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104707236
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 03:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De technisch directeur lijkt mij. Degene die de lange termijn en beleid bewaakt.
die zou er dus niet moeten zijn, volgens cruijff. dat wordt dan dus de AD. Die dan ook TD is. Anders kan het bijna niet.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 23 november 2011 @ 03:57:11 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104707246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 02:53 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

[..]

Die 3 liggen volledig op 1 lijn, ben ik van overtuigd. Dat voorbeeldje van je zie ik echt niet gebeuren.
Maar het punt van Cruijff is nou juist dat je niet moet denken in poppetjes maar in posities. Het systeem moet ook goed zijn als er andere poppetjes komen, want je kunt er donder op zeggen dat er aan Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp getrokken gaat worden. Wat als die onenigheid hebben, wie hakt dan de knoop door, of gaat dat met een stemming?

Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat deze 3 altijd op 1 lijn gaan liggen, met hun werk hebben ze immers tegengestelde doelstellingen. Die van Frank de Boer is presteren met het 1e, die van Wim Jonk is talenten laten doorstromen. Daar worden ze op afgerekend. En als je een nieuwe speler haalt om kampioen te kunnen worden, die de ontwikkeling van een jong talent in de weg staat (waardoor ie zegmaar niet doorbreekt bij Ajax) dan heb je al een conflict.
quote:
Over dat rapport, toen Coronel & Rik van den Boog er nog zaten hebben ze dat bureau in dienst genomen die hun adviseerde om zoveel mogelijk te lekken. Het plan van Cruijff is toen ook 'gelekt'.

Is in maart geschreven en ik heb geen flauw idee of het nog aangepast is, het gaat voornamelijk over de jeugdopleiding en de structuur van de organisatie.

'Deel 1: Voetbalontwikkeling'

Hier heb je de link: http://www.nietnuttig.nl/(...)_Cruijff_832910a.pdf

Moet je even de pdf downloaden en dan right click -> met de klok mee roteren, dan kun je het lezen. :P

Zijn waarschijnlijk meerdere delen, dit is deel 1 zie ik net. Dit is volgens mij de enige die is uitgelekt. Geen idee hoeveel delen er zijn van dat rapport.
Thanks iig voor deel 1! Ik zal het zo eens door lezen!
Een gedicht over Maanvis
pi_104707271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 03:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die zou er dus niet moeten zijn, volgens cruijff. dat wordt dan dus de AD. Die dan ook TD is. Anders kan het bijna niet.
Dat is het denk ik ja, daarom wil die ook een AD met voetbal achtergrond en een commercieel/financieel directeur erbij als de AD daar minder in is.

Van Basten + Heijn dus bijv.

Dat document is een presentatie van het echte rapport schijnt, heb even wat zitten zoeken erover. Is ook al maanden oud dit, 1 april uitgelekt door Coronel/ van den Boog aan BNR.

[ Bericht 11% gewijzigd door j0rdiiii op 23-11-2011 04:17:04 ]
  woensdag 23 november 2011 @ 04:20:17 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104707326
Grappig dat Cruijff het heeft over het 'geboortemaand-effect'.. Was dat niet juist waar van Gaal mee kwam tijdens zijn periode bij Bayern?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 23 november 2011 @ 11:37:59 #117
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104712465
AT5 twitterde op woensdag 23-11-2011 om 11:30:02 Zelfs EO-presentator (en Ajax-fan) Bert van Leeuwen wil helpen bij het oplossen van de huidige bestuurscrisis bij Ajax. http://t.co/cyfSqjlq reageer retweet
pi_104715277
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:37 schreef Haaibaaike het volgende:
AT5 twitterde op woensdag 23-11-2011 om 11:30:02 Zelfs EO-presentator (en Ajax-fan) Bert van Leeuwen wil helpen bij het oplossen van de huidige bestuurscrisis bij Ajax. http://t.co/cyfSqjlq reageer retweet
quote:
Cruijff en Van Gaal welkom in Het Familiediner
van onze redactie
AMSTERDAM - Presentator Bert van Leeuwen laat weten dat Johan Cruijff en Louis van Gaal van harte welkom zijn in zijn programma Het Familiediner, waarin hij gebroken families helpt de eerste stap te zetten om weer tot elkaar te komen.

De presentator vertelt in het AD dat hij bij de voetbalclub genoeg zaken ziet die hij ook bij familieconflicten tegenkomt. "Een samenraapsel van misvattingen, woorden die over en weer verdraaid en verkeerd begrepen worden. Ooit is er kennelijk iets voorgevallen, daarna hebben beide partijen de hakken in het zand gezet en komt het op hun eergevoel aan."

"Ajax mag me altijd bellen", vertelt Bert, die fan is van de voetbalclub. "Ik zou vooral willen proeven of er een echte wil is om eruit te komen, zonder verborgen agenda. Is die wil er oprecht, dan gaat het waarschijnlijk wel lukken."
http://www.telegraaf.nl/p(...)ediner___.html?p=2,1

_O- _O- _O- , dat moet toch hilarische tv opleveren

Bert wat staat er op het menu: zure bommen en zwart geblakerde hamburgers
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:50:15 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104721714
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 03:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jonk en Bergkamp hebben een contract voor onbepaalde tijd. Dat is ook langer termijn natuurlijk.
Dat ze eerst voor de jeugd gaan is juist waar ze naar toe willen, terwijl een TD er vaak voor gaat om goede spelers binnen te halen. Dat is tenminste in het verleden vaak gebleken.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:51:13 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104721764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[..]

http://www.telegraaf.nl/p(...)ediner___.html?p=2,1

_O- _O- _O- , dat moet toch hilarische tv opleveren

Bert wat staat er op het menu: zure bommen en zwart geblakerde hamburgers
Zou wel geweldig zijn :')
Ze zouden wel gek zijn als ze het zouden doen. Echt alles over tafel smijten waar iedereen en alles het kan zien. :')
pi_104722169
Heeft Henny ook een mening over zijn broer?
pi_104723666
quote:

[..]

het is toch zo dat Jonk, Bergkamp en De Boer (hun functies) gedrieen de baas zijn ? Het zal wel zo zijn dat het unaniem moet gebeuren, dar is toch niets mis mee. Beter dat dan 1 iemand bepaalt zoals Van Basten die carte blanche had of Jol die allerlei niet fitte spelers haalde.
pi_104723729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zou wel geweldig zijn :')
Ze zouden wel gek zijn als ze het zouden doen. Echt alles over tafel smijten waar iedereen en alles het kan zien. :')
Ik schat in: een kijkcijferkanon
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 november 2011 @ 18:20:22 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104727184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

het is toch zo dat Jonk, Bergkamp en De Boer (hun functies) gedrieen de baas zijn ? Het zal wel zo zijn dat het unaniem moet gebeuren, dar is toch niets mis mee. Beter dat dan 1 iemand bepaalt zoals Van Basten die carte blanche had of Jol die allerlei niet fitte spelers haalde.
Cruijff noemt dat in zijn rapport 'georganiseerde chaos', iets wat op zich al een paradox is. Kortom, wie hakt de knopen daarin door en hoe gebeurt dat in de praktijk? Als het werkt is het geweldig, maar die kans schat ik, tot nu toe, naar aanleiding van wat ik er van gelezen heb, niet hoog in :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 23 november 2011 @ 18:31:40 #125
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_104727559
Leuk bestuur hebben jullie, helpen met zijn allen de club om zeep en plegen karaktermoord op de belangrijkste Nederlander sinds de Romeinen uit de Lage Landen zijn weggetrokken. Desondanks een goede prestatie gisteren in Lyon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')