abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104623342
De crisis in vogelvlucht:

Woensdag 16 november

Van Gaal algemeen directeur bij Ajax

Louis van Gaal zal algemeen directeur worden bij Ajax. De oud-trainer zal per 1 juli 2012 aan de slag gaan bij Ajax. Martin Sturkenboom zal bij Ajax ad-interim algemeen directeur worden. Hij was oud-voorzitter van FC Utrecht. Danny Blind zal voorlopig de portefeuille technische zaken op zich gaan nemen.
De Raad van Commissarissen heeft de benoemingen van het drietal goedgekeurd. Bij deze vergadering was commissaris Johan Cruijff niet aanwezig. Hij is door RvC-voorzitter Steven ten Have schriftelijk op de hoogte gesteld.

Ten Have: "Cruijff correct geïnformeerd"

Johan Cruijff is op de gebruikelijke en correcte manier geïnformeerd over het voornemen om Louis van Gaal aan te stellen als algemeen directeur van Ajax. Dat zegt Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen, tegenover Ajax TV. Cruijff was als enige van de commissarissen niet aanwezig bij de vergadering waar met de plannen werd ingestemd.

[Upd] Cruijff reageert uitgebreid op komst Van Gaal

Johan Cruijff heeft vanavond uitgebreid gereageerd op het nieuws dat Louis van Gaal per 1 juli 2012 de functie van algemeen directeur bij Ajax zal gaan bekleden. "Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Om te beginnen wist ik nergens van, he-le-maal niks, echt niet. Het is logisch dat je daar allerlei dingen gaat achter zoeken."
Verder meldde Cruijff dat hij totaal niet wist waar de vergadering over zou gaan: "Vorige week woensdag heb ik nog drie uur lang met de verzoeningscommissie gesproken. Dat ging heel open en prettig, sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dan denk je op de goede weg te zijn en dan gebeurt er ineens dit. Een stel kunstenmakers zijn het. Juridisch zullen ze allemaal wel weten hoe het in elkaar zit, maar dit stinkt natuurlijk aan alle kanten."

Donderdag 17 november

Cruijff dreigt met vertrek bij Ajax

Johan Cruijff en diverse aan hem loyale trainers zoals Dennis Bergkamp en Wim Jonk zouden op kunnen stappen. Dat zei Cruijff donderdag tegen de NOS. Zij zouden dat doen uit onvrede over de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur van Ajax. Het is nu eerst aan de ledenraad om een mening te formeren. "Op de tweede plaats komen wij met onze mening. Misschien stappen we allemaal op, misschien ook niet."

De Boer niet blij met situatie bij Ajax

Ajax-trainer Frank de Boer kijkt met een slecht gevoel terug op de ontwikkelingen bij de club de afgelopen dagen. "Niemand is gebaat bij de onrust binnen de club. Wij hebben maar een belang en dat is het belang van Ajax", zei hij vandaag. De Boer kan met zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal goed opschieten. "Ik voel me nu net een vader die moet kiezen tussen zijn zoon en dochter. Dat kan ik niet."

Vrijdag 18 november

'Jonk stuurt stagiair Davids weg bij Ajax-jeugd'

Edgar Davids is niet langer stagiair bij de jeugdopleiding van Ajax. Dat meldt Voetbal International vrijdagavond. Hoofd opleidingen Wim Jonk heeft de stage van Davids, die lid is van de raad van commissarissen, per direct beëindigd

'Brief directie Telegraaf reden conflict Cruijff'

Een brief van de directie van De Telegraaf gericht aan de voltallige Raad van Commissarissen van Ajax is de reden van het conflict tussen Johan Cruijff en de andere vier leden van de RvC. Dat vertelde Keje Molenaar vrijdagavond tijdens het televisieprogramma Voetbal International.

Zaterdag 19 november

Ajax-aanhang pal achter Cruijff

De Ajax Supporters Delegatie heeft naar aanleiding van de aanstelling van Louis van Gaal bij de eredivisieclub, besloten 'lijnrecht achter de visie van Johan Cruijff' te blijven staan, en heeft de ledenraad opgeroepen om het vertrouwen in de raad van commissarissen op te zeggen.

Zondag 20 november

Ledenraad Ajax bijeen in ArenA

De ledenraad van Ajax heeft zich zondag rond 10.30 uur in de ArenA verzameld voor een bijeenkomst met mogelijk verstrekkende gevolgen. Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer mogen uitleggen waarom ze zonder medeweten van Johan Cruijff de komst van de beoogde nieuwe directeur Louis van Gaal hebben geforceerd.

Cruijff wil niet door met medecommissarissen

Johan Cruijff weigert nog langer samen te werken met zijn collega's in de raad van commissarissen bij Ajax. Dat is de uitkomst van de ledenraadsvergadering die zondag vanaf 10.30 uur in de Arena werd gehouden. "Ik ga niet op deze manier door", laat de voormalige nummer veertien weten voor de camera van Eredivisie Live.

[Upd] Davids: "Racisme binnen RvC Ajax"
'Cruijff was racistisch tegen Davids'

Edgar Davids stelde zondagmiddag dat er binnen de raad van commissarissen van Ajax racistische taal tegen hem is geuit. Hij zei er niet bij door wie, maar voorzitter Steven ten Have meldde 's avonds dat dit door Johan Cruijff zou zijn gedaan.

Maandag 21 november

'Samenwerking Van Gaal en Cruijff toch in de maak'

Valentijn Driessen van De Telegraaf liet bij Eredivisie Live weten dat er toch een mogelijkheid bestaat dat Louis van Gaal en Johan Cruijff samen zullen werken bij Ajax. De Amsterdamse ploeg wil serieus werk maken van het samenbrengen van de twee Ajax-iconen en beiden staan hier volgens de krant voor open.

Cruijff staat mogelijk toch open voor Van Gaal

Johan Cruijff wil misschien tóch dat Louis van Gaal algemeen directeur van Ajax wordt, meldt De Telegraaf.

Davids: ik heb Cruijff geen racist genoemd

Edgar Davids heeft Johan Cruijff nooit een racist willen noemen. Dat schrijft de oud-voetballer maandag op zijn website.

Dinsdag 22 november

Leden RvC Ajax ontvangen dreigbrieven

Leden van de Raad van Commissarissen van Ajax hebben als gevolg van de onrust binnen de club dreigbrieven ontvangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Happel op 22-11-2011 11:57:52 ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_104624631
Cruijff versus neger en Van Gaal
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_104624720
Cruijff komt gewoon naar buiten en zegt in één take hoe en wat, Davids houdt alleen die van de Nos nog even binnen om even een goed stukje op te kunnen nemen wat helemaal naar zijn zin is. :{

Ik vind het allemaal erg verdacht.
  maandag 21 november 2011 @ 12:42:26 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_104625005
Het is al een tijdje een misselijkmakende affaire en dat terwijl de hele basis voor Cruijff was de jeugdopleiding opnieuw in te richten naar zijn idee, zoals het was voor de periode Van Gaal en zoals het ook bij Barcelona werkt.

Jammer dat dit zoveel krachten losmaakt bij mensen die andere belangen hebben en geen middel ongebruikt laten om Cruijff te elimineren.
pi_104625836
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:33 schreef Paul-89 het volgende:
Cruijff komt gewoon naar buiten en zegt in één take hoe en wat, Davids houdt alleen die van de Nos nog even binnen om even een goed stukje op te kunnen nemen wat helemaal naar zijn zin is. :{

Ik vind het allemaal erg verdacht.
Vooral het moment waarmee ze hiermee naar buiten treden is te verdacht. Echt ziek.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 14:46:04 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104629526
Het onbewerkte interview met Edgar Davids inclusief het gedeelte dat niemand mocht zien

[Begint na 25 sec, excuus voor watermerk] Nadat gevraagd is over de oorlogstaal en Davids hier antwoord op heeft gegeven, wordt er ingegrepen. Er moet dieper in worden gegaan op de rol van Johan: of hij de boel frustreert. Davids kan hierop zijn antwoord over racisme binnen de RvC [lees: Johan] droppen. Dit filmpje met deze kunstgreep staat maar kort online…

het filmpje: http://ajax1.nl/archief/i(...)-je-niet-mocht-zien/
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 november 2011 @ 15:13:02 #7
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_104630670
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  Admin maandag 21 november 2011 @ 15:30:25 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_104631391
Mooi, alles bijelkaar ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_104631477
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:46 schreef rubbereend het volgende:
Het onbewerkte interview met Edgar Davids inclusief het gedeelte dat niemand mocht zien

[Begint na 25 sec, excuus voor watermerk] Nadat gevraagd is over de oorlogstaal en Davids hier antwoord op heeft gegeven, wordt er ingegrepen. Er moet dieper in worden gegaan op de rol van Johan: of hij de boel frustreert. Davids kan hierop zijn antwoord over racisme binnen de RvC [lees: Johan] droppen. Dit filmpje met deze kunstgreep staat maar kort online…

het filmpje: http://ajax1.nl/archief/i(...)-je-niet-mocht-zien/

Doe dan die.. Is zonder watermerk, en compleet (11 minuten) :).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 15:36:25 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104631625
^O^
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104633396
Mensen die niet weten dat dit vaker gebeurt. :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_104633627
Begrijp alle ophef niet! Nergens kun je duidelijk horen dat letterlijk aanwijzingen door de NOS producer wordt gegeven jegens Davids dat die zijn verhaal zo moet brengen zodat het lijkt alsof Cruijff bewust de racismekaart jegens hem heeft gespeeld.
Wat wel gebeurd is dat er vanaf de zijkant wat wordt gevraagd en omschreven,maar letterijk jij moet zus en zo zeggen zodat.. hoor ik niet. Geloof dat mensen weer hun fantasie de vrije loopt laten in de hoop hetgeen Cruijff over zich heen krijgt te ontzenuwen en hem van alles vrij te pleiten.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104633664
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 16:22 schreef rubje het volgende:
Begrijp alle ophef niet! [ afbeelding ] Nergens kun je duidelijk horen dat letterlijk aanwijzingen door de NOS producer wordt gegeven jegens Davids dat die zijn verhaal zo moet brengen zodat het lijkt alsof Cruijff bewust de racismekaart jegens hem heeft gespeeld. [ afbeelding ]
Wat wel gebeurd is dat er vanaf de zijkant wat wordt gevraagd en omschreven,maar letterijk jij moet zus en zo zeggen zodat.. hoor ik niet. [ afbeelding ]Geloof dat mensen weer hun fantasie de vrije loopt laten in de hoop hetgeen Cruijff over zich heen krijgt te ontzenuwen en hem van alles vrij te pleiten.[ afbeelding ]
:Y
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  maandag 21 november 2011 @ 16:25:59 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104633781
Maarre, waarom zat Davids dan eigenlijk wél in de RvC? Niet vanwege z'n schat aan bestuurlijke ervaring of omdat 'ie het zo goed doet in de media.
  maandag 21 november 2011 @ 16:27:49 #15
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_104633861
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Maarre, waarom zat Davids dan eigenlijk wél in de RvC? Niet vanwege z'n schat aan bestuurlijke ervaring of omdat 'ie het zo goed doet in de media.
Omdat tie zwart is en de allochtone jeugdspelers misschien kan binden aan Ajax
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 21 november 2011 @ 16:29:30 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104633936
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 16:27 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Omdat tie zwart is en de allochtone jeugdspelers misschien kan binden aan Ajax
Een jeugdspeler blijft bij Ajax omdat er een neger eens in de twee weken in een bestuurskamer zit te vergaderen? Lijkt me ook wat vergezocht.
  maandag 21 november 2011 @ 16:34:01 #17
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104634151
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een jeugdspeler blijft bij Ajax omdat er een neger eens in de twee weken in een bestuurskamer zit te vergaderen? Lijkt me ook wat vergezocht.
The band onder negerts is sterk.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104639946
Had wat meer van het filmpje verwacht.
Noot noot.
pi_104640154
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef Jojoortje het volgende:
Ben je nu boos of teleurgesteld?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 21 november 2011 @ 18:35:20 #20
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104640156
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 18:31 schreef Jojoortje het volgende:
Het is geen uitgelekt sex filmpje...sorry jojoortje.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104640210
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:35 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ben je nu boos of teleurgesteld?
Teleurgesteld, had iets sappiger verwacht. :9
Noot noot.
  Forum Admin maandag 21 november 2011 @ 19:33:11 #22
35723 crew  GGMM
pi_104643312
quote:
'Van Gaal wil eerder naar Ajax'
Louis van Gaal overweegt vroegtijdig aan de slag te gaan als algemeen directeur van Ajax. Om eerder in dienst te treden van de Amsterdammers heeft hij toestemming nodig van Bayern München.

Officieel gaat Van Gaal in juli 2012, direct na het aflopen van zijn Bayern-contract, aan de slag bij Ajax. De Nederlander heeft al contact opgenomen met de club om te kijken of er te praten valt over een ontbinding van zijn contract. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.

Er is nog geen concreet gesprek geweest tussen beide partijen. Van Gaal zou al in januari aan zijn werkzaamheden willen beginnen bij Ajax.

Van Gaal zou hebben aangegeven het plan van Cruijff voor de jeugdopleiding te willen omarmen, terwijl Cruijff op zijn beurt in dat geval geen belemmering ziet in de komst van Van Gaal.
Staat op ajaxshowtime. Maar als z'n liefde voor Ajax echt zo groot is was hij gewoon direct gekomen, en had dat geld wat hij van Bayern nog kreeg hem niet geïnteresseerd lijkt me.

En Cruijff komt morgen met officiële verklaring over racistische beschuldigingen

Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104643938
Had dit niet in juli naar buiten moeten komen dan als de vrouw en de neger zich zo gekwetst voelden? Ze zijn gewoon gaan zoeken naar een stok om de hond te slaan.
pi_104644080
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Had dit niet in juli naar buiten moeten komen dan als de vrouw en de neger zich zo gekwetst voelden? Ze zijn gewoon gaan zoeken naar een stok om de hond te slaan.
Noem jij Cruyff nou een hond?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_104644365
quote:
De Boer geschrokken van vermeend racisme

21/11/2011 19:46

Ajax-trainer Frank de Boer heeft zijn verbazing uitgesproken over het feit dat Johan Cruijff zich racistisch zou hebben uitgelaten ten opzichte van Edgar Davids. 'Zo ken ik Johan absoluut niet.'

'Jij zit hier alleen maar omdat je zwart bent', zou Cruijff tijdens één van de vergaderingen van de raad van commissarissen hebben gezegd tegen Davids. Steven ten Have, de voorzitter van de raad, bevestigde deze uitspraak. 'Ik heb hem nooit zoiets horen zeggen, dus voor mij kwam dit als een volslagen verrassing,' voegde De Boer er nog aan toe tijdens zijn persconferentie in aanloop naar het Champions League-duel met Olympique Lyon.

De Boer gaf aan dat hij racisme afkeurt. 'Ten strengste. Dus natuurlijk ben ik hiervan geschrokken, zoals iedereen. Racisme past niet bij Ajax, het past bij geen enkele club. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het gesprek gegaan is. En om eerlijk te zijn heb ik me gisteren vooral bezig gehouden met mijn eigen selectie. Ik moest aardig wat puzzelen om tot een selectie voor deze wedstrijd te komen.'
vi.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')