Ik zou dat wel bijna 500 kcals hoger hebben ingeschat ja:quote:Op maandag 21 november 2011 11:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wisten jullie dat bovenstaand lijstje nog geen 2000 kcal is volgens de eetmeter
Ik kwam daar ook op in mijn hoofd. Nou, ga nu maar uit van 2300 kcal. Lijkt me realistischer.quote:Op maandag 21 november 2011 11:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou dat wel bijna 500 kcals hoger hebben ingeschat ja:
ontbijt: 450
lunch 600
T: 300
D: 600
T: 500
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcalsquote:Op maandag 21 november 2011 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kwam daar ook op in mijn hoofd. Nou, ga nu maar uit van 2300 kcal. Lijkt me realistischer.
Enige die ik uit m'n hoofd weet, +/- 550 kcals/100 gr.quote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcals
lolquote:Op maandag 21 november 2011 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Enige die ik uit m'n hoofd weet, +/- 550 kcals/100 gr.
64 kcal per stukquote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcals
Als ik hier kijk: http://www.calorieteller.nl/energie_behoefte.html zie ik voor mijn leeftijd gemiddeld 55 gram eiwitten bij een dagelijkse kcal van 2050quote:Op maandag 21 november 2011 11:50 schreef V1z0R het volgende:
Mar, E/K/V van 20/60/20 zie je inderdaad vaak. Maar bij een normale 2Mcalzit je dan toch al aan 100gr. eiwit.
En toen? Om vier uur dus? Kon je niet slapen of werd je wakker? Want ik heb het nooit door of ik honger heb of niet om 4 uur 's nachts.quote:Op maandag 21 november 2011 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had gisteren als toetje een sticky toffee date walnut pudding. Hij was mega machtig, heb 'm maar voor 3/4 opgegeten en zat tot vier uur vannacht stikvol
Ik werd wakker en toen dacht ik nog steeds *buuuuuuuuuuuurp*quote:Op maandag 21 november 2011 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En toen? Om vier uur dus? Kon je niet slapen of werd je wakker? Want ik heb het nooit door of ik honger heb of niet om 4 uur 's nachts.
Dat en op de terugweg naar Gouda. Vanmiddag m'n rijbewijs aanvragen bij de gemeente. En thuis nog verder aan het werk uiteraard.quote:Op maandag 21 november 2011 12:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit ze nog steeds met collega opgescheept.
Dat is dus een 10/55/35 verdeling, wat bij 2050kcal misschien voldoende eiwitten bevat voor "voorkoming van biochemisch aantoonbare deficiëntie.". Lijkt mij dus zeker geen verkeerd uitgangspunt omdat ik uitging van 0,7gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht.quote:Op maandag 21 november 2011 12:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als ik hier kijk: http://www.calorieteller.nl/energie_behoefte.html zie ik voor mijn leeftijd gemiddeld 55 gram eiwitten bij een dagelijkse kcal van 2050
quote:Op maandag 21 november 2011 12:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit ze nog steeds met collega opgescheept.
Beter dan helemaal de andere kant op tuffenquote:Op maandag 21 november 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat en op de terugweg naar Gouda. Vanmiddag m'n rijbewijs aanvragen bij de gemeente. En thuis nog verder aan het werk uiteraard.
Ik ben er over na aan het denken. Probleem is wel dat ik nu echt trek heb. Neem maar een bakje kwark.quote:Op maandag 21 november 2011 12:33 schreef V1z0R het volgende:
Valt er niet nog goulash van te maken of zo, Tink?
Ook zuur.quote:Op maandag 21 november 2011 12:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben er over na aan het denken. Probleem is wel dat ik nu echt trek heb. Neem maar een bakje kwark.
Ja, maar ook eiwit. Ik had zin in vlees oid. In ieder geval geen zin in groente of brood. Het zure was ook niet het probleem. Het taaie en droge wel.quote:
Als je het hééél dun snijdt? En dan met een lik mosterd en/of mayo en wat sla op brood? Dan is het vaak nog wel te eten.quote:Op maandag 21 november 2011 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar ook eiwit. Ik had zin in vlees oid. In ieder geval geen zin in groente of brood. Het zure was ook niet het probleem. Het taaie en droge wel.
Bij die 0,7 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht kom ik idd op de 50 (49.. detailquote:Op maandag 21 november 2011 12:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat is dus een 10/55/35 verdeling, wat bij 2050kcal misschien voldoende eiwitten bevat voor "voorkoming van biochemisch aantoonbare deficiëntie.". Lijkt mij dus zeker geen verkeerd uitgangspunt omdat ik uitging van 0,7gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht.
Die 20/60/20 zie ik veel bij de vrouwen in de sportschool trouwens.
Bij zo'n verdeling kom ik trouwens heel snel aan (die 10/55/35)
SPOILER: Het Gesprek! :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
^^quote:
Misschien is het mij vooroordeel over jouw lijstjes, maar ik zie heel veel carbs.quote:Op maandag 21 november 2011 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Beetje veel vlees, vooral. Voor de rest wel prima denk ik.
stimt. Ik vind carbs 'makkelijk' en lekker.quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien is het mij vooroordeel over jouw lijstjes, maar ik zie heel veel carbs.
Denk dat ze bedoelt dat het lijkt alsof je goulash én rundvlees eetquote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stimt. Ik vind carbs 'makkelijk' en lekker.
@ Per: wat is er zo gek aan goulash met rundvlees? Stoofvlees, of course. En ik heb denk ik 2 winterpenen en 1 courgette in m'n lunch, en 1 paprika in dinner. Should suffice, right?
Ha. En ik had een stoplicht vandaag! groene courgette, oranje wortle en rode paprika!quote:Op maandag 21 november 2011 13:10 schreef loveli het volgende:
Vuistregel met veggies: varieren in kleuren = varieren in goede stofjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |