Ik zou dat wel bijna 500 kcals hoger hebben ingeschat ja:quote:Op maandag 21 november 2011 11:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wisten jullie dat bovenstaand lijstje nog geen 2000 kcal is volgens de eetmeter
Ik kwam daar ook op in mijn hoofd. Nou, ga nu maar uit van 2300 kcal. Lijkt me realistischer.quote:Op maandag 21 november 2011 11:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou dat wel bijna 500 kcals hoger hebben ingeschat ja:
ontbijt: 450
lunch 600
T: 300
D: 600
T: 500
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcalsquote:Op maandag 21 november 2011 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kwam daar ook op in mijn hoofd. Nou, ga nu maar uit van 2300 kcal. Lijkt me realistischer.
Enige die ik uit m'n hoofd weet, +/- 550 kcals/100 gr.quote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcals
lolquote:Op maandag 21 november 2011 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Enige die ik uit m'n hoofd weet, +/- 550 kcals/100 gr.
64 kcal per stukquote:Op maandag 21 november 2011 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zou iig wat die bonbons betreft gewoon op het doosje kijken voor de kcals
Als ik hier kijk: http://www.calorieteller.nl/energie_behoefte.html zie ik voor mijn leeftijd gemiddeld 55 gram eiwitten bij een dagelijkse kcal van 2050quote:Op maandag 21 november 2011 11:50 schreef V1z0R het volgende:
Mar, E/K/V van 20/60/20 zie je inderdaad vaak. Maar bij een normale 2Mcalzit je dan toch al aan 100gr. eiwit.
En toen? Om vier uur dus? Kon je niet slapen of werd je wakker? Want ik heb het nooit door of ik honger heb of niet om 4 uur 's nachts.quote:Op maandag 21 november 2011 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had gisteren als toetje een sticky toffee date walnut pudding. Hij was mega machtig, heb 'm maar voor 3/4 opgegeten en zat tot vier uur vannacht stikvol
Ik werd wakker en toen dacht ik nog steeds *buuuuuuuuuuuurp*quote:Op maandag 21 november 2011 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En toen? Om vier uur dus? Kon je niet slapen of werd je wakker? Want ik heb het nooit door of ik honger heb of niet om 4 uur 's nachts.
Dat en op de terugweg naar Gouda. Vanmiddag m'n rijbewijs aanvragen bij de gemeente. En thuis nog verder aan het werk uiteraard.quote:Op maandag 21 november 2011 12:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit ze nog steeds met collega opgescheept.
Dat is dus een 10/55/35 verdeling, wat bij 2050kcal misschien voldoende eiwitten bevat voor "voorkoming van biochemisch aantoonbare deficiëntie.". Lijkt mij dus zeker geen verkeerd uitgangspunt omdat ik uitging van 0,7gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht.quote:Op maandag 21 november 2011 12:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als ik hier kijk: http://www.calorieteller.nl/energie_behoefte.html zie ik voor mijn leeftijd gemiddeld 55 gram eiwitten bij een dagelijkse kcal van 2050
quote:Op maandag 21 november 2011 12:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit ze nog steeds met collega opgescheept.
Beter dan helemaal de andere kant op tuffenquote:Op maandag 21 november 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat en op de terugweg naar Gouda. Vanmiddag m'n rijbewijs aanvragen bij de gemeente. En thuis nog verder aan het werk uiteraard.
Ik ben er over na aan het denken. Probleem is wel dat ik nu echt trek heb. Neem maar een bakje kwark.quote:Op maandag 21 november 2011 12:33 schreef V1z0R het volgende:
Valt er niet nog goulash van te maken of zo, Tink?
Ook zuur.quote:Op maandag 21 november 2011 12:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben er over na aan het denken. Probleem is wel dat ik nu echt trek heb. Neem maar een bakje kwark.
Ja, maar ook eiwit. Ik had zin in vlees oid. In ieder geval geen zin in groente of brood. Het zure was ook niet het probleem. Het taaie en droge wel.quote:
Als je het hééél dun snijdt? En dan met een lik mosterd en/of mayo en wat sla op brood? Dan is het vaak nog wel te eten.quote:Op maandag 21 november 2011 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar ook eiwit. Ik had zin in vlees oid. In ieder geval geen zin in groente of brood. Het zure was ook niet het probleem. Het taaie en droge wel.
Bij die 0,7 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht kom ik idd op de 50 (49.. detailquote:Op maandag 21 november 2011 12:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat is dus een 10/55/35 verdeling, wat bij 2050kcal misschien voldoende eiwitten bevat voor "voorkoming van biochemisch aantoonbare deficiëntie.". Lijkt mij dus zeker geen verkeerd uitgangspunt omdat ik uitging van 0,7gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht.
Die 20/60/20 zie ik veel bij de vrouwen in de sportschool trouwens.
Bij zo'n verdeling kom ik trouwens heel snel aan (die 10/55/35)
SPOILER: Het Gesprek! :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
^^quote:
Misschien is het mij vooroordeel over jouw lijstjes, maar ik zie heel veel carbs.quote:Op maandag 21 november 2011 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Beetje veel vlees, vooral. Voor de rest wel prima denk ik.
stimt. Ik vind carbs 'makkelijk' en lekker.quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien is het mij vooroordeel over jouw lijstjes, maar ik zie heel veel carbs.
Denk dat ze bedoelt dat het lijkt alsof je goulash én rundvlees eetquote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stimt. Ik vind carbs 'makkelijk' en lekker.
@ Per: wat is er zo gek aan goulash met rundvlees? Stoofvlees, of course. En ik heb denk ik 2 winterpenen en 1 courgette in m'n lunch, en 1 paprika in dinner. Should suffice, right?
Ha. En ik had een stoplicht vandaag! groene courgette, oranje wortle en rode paprika!quote:Op maandag 21 november 2011 13:10 schreef loveli het volgende:
Vuistregel met veggies: varieren in kleuren = varieren in goede stofjes.
Omdat er stond "goulash met aardappelen en rundvlees". Bij mij is goulash sowieso al met rundvlees, dus ik zag in mijn hooofd een bord goulash met aardapppelen en een plak rundvlees ernaastquote:Op maandag 21 november 2011 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stimt. Ik vind carbs 'makkelijk' en lekker.
@ Per: wat is er zo gek aan goulash met rundvlees? Stoofvlees, of course. En ik heb denk ik 2 winterpenen en 1 courgette in m'n lunch, en 1 paprika in dinner. Should suffice, right?
Kan je iets anders laten schieten? Tijdelijk wat minder uitgaan ofzo?quote:Op maandag 21 november 2011 13:35 schreef Chicolate het volgende:
Huurtoeslag is gestort, ik heb weer geld. *gezonde boodschappen gaat doen.
Maria wat fijn dat je gesprek goed gingWat voor iets is het, docent?
Ik moet misschien wat minder gaan werken in de week. Maar ze hebben me nodig op die school (docenten hebben te grote werkdruk en zijn erg blij dat ik extra werk) en ik kan het geld ook wel erg goed gebruiken. Alleen nu hou ik bijna geen vrije tijd meer over want ik werk ongeveer 16 uur per week (effectief gezien). Nouja nog maar even over nadenken.
Dat doe ik alquote:Op maandag 21 november 2011 13:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan je iets anders laten schieten? Tijdelijk wat minder uitgaan ofzo?
Hmm. Lastig. Als je wilt kan ik je wel helpen plannen. Daar ben ik toevallig heel goed inquote:Op maandag 21 november 2011 13:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat doe ik al. Sociaal heb ik alles op een wat lager pitje staan, zeg niet meer zomaar overal ja op en kies bewust voor vrije avonden. Het huidige probleem speelt vooral overdag, met vergaderingen plannen.
Hangt er van af natuurlijk. Ik moest bijvoorbeeld een hypotheek betalen tijdens mijn studie. Werken ging voor, maar ben uiteindelijk toch afgestudeerd.quote:Op maandag 21 november 2011 13:40 schreef Ewelina het volgende:
Wat is belangrijker? Denk toch je studie dan een bijbaantje...
Bedankt voor het aanbodquote:Op maandag 21 november 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hmm. Lastig. Als je wilt kan ik je wel helpen plannen. Daar ben ik toevallig heel goed in(echt)
Kan je halve dagen werken en dus je werkdagen over de week spreiden?quote:Op maandag 21 november 2011 13:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. Die vergaderingen plannen we door 7 agenda's bij elkaar te leggen, daar zou het gewoon schelen als ik niet hele dagen aan het werk was en we wat meer keuze mogelijkheden hadden. Veel dingen op een dag plannen kan ik op zich ook wel, meestal 4 afspraken per dag
.
Doe ik al. Ik werk 2 ochtenden per week (en volg aansluitend college). En dan nog 1 ochtend bij een ander baantje waarvoor ik thuis nog wat leesdingen moet doen enzo. Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik 3 dagen per week niet beschikbaar ben voor vergaderingen en op de andere twee mijn rijlessen gepland zijn. Wat zal ik blij zijn als ik klaar ben met rijles, dat scheelt steeds 4 uur totaal door de reistijd van rijles naar universiteit.quote:Op maandag 21 november 2011 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan je halve dagen werken en dus je werkdagen over de week spreiden?
Met die huidige boeteregelingen is het voordeliger om minder geld te hebben en sneller af te studeren denk ik.quote:Op maandag 21 november 2011 13:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hangt er van af natuurlijk. Ik moest bijvoorbeeld een hypotheek betalen tijdens mijn studie. Werken ging voor, maar ben uiteindelijk toch afgestudeerd.
Daar heb je gelijk in. Hoe gaat het eigenlijk met jouw studie?quote:Op maandag 21 november 2011 13:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Met die huidige boeteregelingen is het voordeliger om minder geld te hebben en sneller af te studeren denk ik.
Kan je 's avonds lessen? Of zaterdag? Dat deed ik toen ik rijlessen nam.quote:Op maandag 21 november 2011 13:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Doe ik al. Ik werk 2 ochtenden per week (en volg aansluitend college). En dan nog 1 ochtend bij een ander baantje waarvoor ik thuis nog wat leesdingen moet doen enzo. Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik 3 dagen per week niet beschikbaar ben voor vergaderingen en op de andere twee mijn rijlessen gepland zijn. Wat zal ik blij zijn als ik klaar ben met rijles, dat scheelt steeds 4 uur totaal door de reistijd van rijles naar universiteit.
's Avonds zo af en toe, en zaterdag helemaal niet. Baal ik ook wel van, dat zou zoveel schelen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kan je 's avonds lessen? Of zaterdag? Dat deed ik toen ik rijlessen nam.
Misschien ga ik dat aanbod inpikkenquote:Op maandag 21 november 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hmm. Lastig. Als je wilt kan ik je wel helpen plannen. Daar ben ik toevallig heel goed in(echt)
Tempobeursquote:Op maandag 21 november 2011 13:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Met die huidige boeteregelingen is het voordeliger om minder geld te hebben en sneller af te studeren denk ik.
Is goed.quote:Op maandag 21 november 2011 13:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien ga ik dat aanbod inpikkenI suck at it.
Bijna klaar. Scriptie is bijna af.quote:Op maandag 21 november 2011 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Hoe gaat het eigenlijk met jouw studie?
Ik moet wel, met kinderen, man, baan, huis, veel reistijd en sport. Alleen het schoonmaken van het huis, dat krijg ik er maar niet in gefrommeldquote:Op maandag 21 november 2011 13:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe niet aan planningen. Hou me er toch nooit aan.
nou, ik was al aan het overwegen om de oven aan te zetten en de deur open te zettenquote:Op maandag 21 november 2011 13:49 schreef V1z0R het volgende:
*mental image van Aurum die met handschoenen aan staat te koken*
Dat klinkt goed MariaNu hopen dat ze niet een zeur gaan aannemen omdat die toevallig meer ervaring heeft of zo.
Muks, als jij 's ochtends bent wezen sporten mag je wel wat meer nemen dan een roggebrood met kaas en een reep. Weet trouwens niet wat er in zo'n reep zit, maar als daar snelle KH's in zit zou je die het beste direct na het sporten kunnen eten.
Een goede kapper is goud waard. Heb er maar eentje meegemaakt over wie ik helemaal tevreden was. Zelf had ze kroeshaar, maar ze wist perfect wat ze met fijn haar moest doen zodat het ook weken na de knipbeurt nog goed viel. Bij die kapper kun je geen kapster reserveren en moet je maar hopen dat de goede er is, dus nu knip ik het zelfquote:Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef Tinkepink het volgende:
Dit is trouwens neit mijn dag. De kapper heeft net mijn haar verknipt (is hier om de hoek, maar ik ga er niet meer heen)
In ons huisje in R'dam was er geen verwarming in de keuken. Wel enkel glas. Wat resulteerde in het feit dat de koelkast in de winter niet meer aansloeg en je wolkjes stond te blazen tijdens het koken. Ik denk dat het daar een graad of 5-7 was. Niet zo fijn.quote:Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
nou, ik was al aan het overwegen om de oven aan te zetten en de deur open te zetten
dan sta je met je jas aan te kokenquote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In ons huisje in R'dam was er geen verwarming in de keuken. Wel enkel glas. Wat resulteerde in het feit dat de koelkast in de winter niet meer aansloeg en je wolkjes stond te blazen tijdens het koken. Ik denk dat het daar een graad of 5-7 was. Niet zo fijn.
Ja, dat heb ik wel een paar keer gedaan idd. En al het snijwerk deed ik in de woonkamer.quote:Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dan sta je met je jas aan te koken
Tweede. Het zou op te lossen zijn door mijn haar korter te knippen, maar dan moet er zeker 7 cm af. En dan heb ik halflang/kort haar. En dat vind ik nietsquote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef _aurum_ het volgende:
Heeft ze het te kort geknipt of heeft ze het model vernaaidHet eerste is een paar weken uitzingen....
Ik heb ook 1 kapper, die is goud waardEnige die iets van mijn afro weet te maken
M'n eerste studentenhuis had ook geen verwarmde keuken, dus koken met sjaal om. Ik zou zo weer teruggaanquote:Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
dan sta je met je jas aan te koken
Niet dezelfde kapper de kans geven het nog een keer te verknallen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tweede. Het zou op te lossen zijn door mijn haar korter te knippen, maar dan moet er zeker 7 cm af. En dan heb ik halflang/kort haar. En dat vind ik nietsBen geen muttertier.
Ik had het bij jou ook niet anders verwachtquote:Op maandag 21 november 2011 14:19 schreef Ml-etje het volgende:
Plannen
Vanavond http://www.smulweb.nl/rec(...)e-winter-ovenschotel
Ja, maar daar heb je geen planning voor nodig om dat op te lossen. Een agenda zou moeten volstaan. Wel kut. Kan je nog wisselen?quote:Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef loveli het volgende:
Plannenrealiseer me net dat ik werk heb gepland op dag van m'n Zwetheul-reservering.
quote:Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had het bij jou ook niet anders verwacht.
Volgens mij maak jij nog schema's hoe je je koffer het beste in kunt delen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |